Практична робота "Вимоги до технічного використання та технічного обслуговування суднового електрообладнання"

Про матеріал
Практична робота з предмету "Налагодження, обслуговування і ремонт електроустаткування"
Перегляд файлу

Практична робота № 2

Тема: Вимоги до технічного використання та технічного обслуговування суднового електрообладнання.

Мета: Ознайомитися з вимогами до технічного використання та технічного обслуговування суднового електрообладнання.

Матеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення:

  1.          Аркуш А4.
  2.          Креслярські прилади.
  3.          Калькулятор.

Теоретичні відомості:

Суднове електрообладнання та електричні засоби автоматизації знаходяться в завідуванні старшого електромеханіка (або першого електромеханіка, або електромеханіка, або особи, що його замінює) та підпорядкованої йому електрогрупи судна. Відповідальність за організацію ТЕ (технічної експлуатації) і справний стан автоматизованих об’єктів покладається на членів екіпажу, в завідуванні яких вони знаходяться.

Обслуговування та використання СЕО і ЕСА (суднового електрообладнання і ел. засобів автоматизації) повинні здійснюватися в суворій відповідності з інструкціями заводів-виготовлювачів, вимогами ПТЕ і діючими нормативними документами щодо забезпечення електробезпеки. Якщо інструкції заводів-виготовлювачів не узгоджуються з окремими положеннями ПТЕ, то повинні виконуватися вимоги інструкцій. На основі досвіду експлуатації судновласник має право замінювати або доповнювати окремі положення інструкцій заводів-виготовлювачів, але в гарантійний період експлуатації СЕО повинна здійснюватися ТЕ відповідно до інструкцій і рекомендацій постачальників.

Технічне використання СЕО і ЕСА здійснюється судновим екіпажем. Особи, які використовують СЕО і ЕСА, повністю відповідають за правильність їх застосування за призначенням, включаючи підготовку до дії, введення та виведення з дії, дотримання допустимих режимів роботи. Старший електромеханік повинен контролювати справність СЕО і ЕСА шляхом щоденного зовнішнього огляду і при необхідності перевірки в дії. Особливу увагу необхідно звертати на водонепроникність СЕО, розташованого на відкритих палубах, і запобігання потрапляння води, пара і масел на СЕО в суднових приміщеннях. Засоби автоматизації повинні використовуватися в повному обсязі, відповідному знаку автоматизації судна і прийнятою формою вахтової служби. Відключення ЕСА і перехід на ручне управління вирішуються при ТО і ремонті, а також для усунення несправностей.

Технічне обслуговування СЕО і ЕСА виконується електрогрупою під керівництвом старшого електромеханіка з залученням при необхідності осіб, відповідальних за завідування СТО, і спеціалізованих берегових організацій. Обслуговування необхідно виконувати при знеструмленому СЕО, причому до початку робіт по ТО слід вжити заходів, що запобігають випадковій подачі напруги. До початку і після закінчення робіт по ТО, а також при введенні СЕО в дію після тривалого неробочого періоду (більше 1 міс) необхідно виміряти опір його ізоляції. Розбирати справно працююче СЕО без необхідності не рекомендується. Зміни схем і конструкцій СЕО і ЕСА можуть проводитися старшим електромеханіком тільки з дозволу судновласника з відображенням усіх змін в звітній технічній документації. Для СЕО і ЕСА в загальному випадку передбачаються ТО без розбирання, ТО з частковим розбиранням і ТО з повним розбиранням. Типовий перелік робіт, технологічна послідовність їх виконання і періодичність по кожному виду ТО визначені в ПТЕ. Для СЕО і ЕСА нових видів ТІ (технічного використання) і ТО повинні виконуватися відповідно до інструкцій по експлуатації та вказівок судновласника.

Вимоги до технічного використання. Зазвичай в процесі використання виділяють етапи підготовки до дії, введення в дію, роботи і виведення з дії.

Дозволяється підготовка до дії тільки справних СЕО і ЕСА при наявності справних штатних КВП (контрольно-вимірювальних приладів). При підготовці до дії необхідно:

  • провести ретельний зовнішній огляд і переконатися в тому, що включенню і пуску ніщо не перешкоджає (перевірити відповідність положення всіх керуючих органів, перемикачів режиму пуску; перевірити зняття стопорів, чохлів і тимчасових закриттів, що перешкоджають нормальній роботі);
  • подати мастило до всіх частин, що труться відповідно інструкції по експлуатації;
  • у випадках, передбачених інструкцією з експлуатації, провернути машину вручну або валоповоротним пристроєм і переконатися у відсутності заїдань і сторонніх звуків;
  • після тривалого неробочого періоду автоматизованого СЕО повинна бути перевірена працездатність ЕСА, включаючи засоби АПС (аварійно попереджувальної сигналізації) і захисту.

Введення в дію (пуск) допускається після виконання всіх операцій по підготовці, передбачених інструкцією з експлуатації (крім випадків введення в дію, пов’язаних із запобіганням аварії судна). Введення в дію СЕО після усунення несправності, тривалого неробочого періоду, ремонту і ТО з розбиранням рекомендується виконувати при можливості в режимі ручного управління, після чого переходити на режим автоматичного управління.

Після введення в дію потрібно перевірити показання всіх КВП, при необхідності відрегулювати навантаження і параметри електроенергії, переконатися у відсутності ненормальних шумів, стукотів і вібрації. У разі появи ненормальних шумів стукотів і вібрації, а також при виході значень контрольованих параметрів за допустимі межі СЕО і ЕСА повинні бути виведені з дії для виявлення і усунення причин несправності.

Під час роботи СЕО і ЕСА необхідно:

  • прагнути до встановлення режиму, який при виконанні СЕО і ЕСА заданих функцій забезпечував би їх надійність і економічність;
  • здійснювати переклад з одного режиму на інший плавно, не допускаючи різкої зміни робочих параметрів (заборонені для тривалої роботи режими повинні проходити по можливості швидко);
  • забезпечувати по черзі роботу дубльованих пристроїв (їх сумарні напрацювання повинні бути по можливості однаковими),
  • спостерігати за роботою за показаннями КВП, сигналам АПС (аварійно-попереджувальної сигналізації) і шляхом огляду, прослуховування і обмацування (періодичність контролю встановлюється інструкціями з експлуатації, а при їх відсутності - старшим або вахтовим механіком з урахуванням призначення СЕО і ЕСА, їх надійності та наявності АПС і захисту);
  • періодично звіряти показання КВП на пульті дистанційного керування з показаннями КВП, встановлених безпосередньо на СЕО,
  • в разі появи при роботі ненормальних шумів, стукотів, вібрацій і нагріву, а також при виході значень контрольованих параметрів за допустимі межі вжити негайних заходів (аж до виведення СЕО і ЕСА з дії) для з’ясування причин і усунення несправності;
  • в разі зупинки або зміни режиму роботи через спрацювання автоматичного захисту ввести в дію резервне СЕО (при наявності), причому введення в дію зупиненого допускається тільки після з’ясування та усунення причини, що викликало спрацьовування захисту;
  • при появі несправності ЕСА негайно перейти на ручне регулювання (управління) і вжити заходів до якнайшвидшого усунення несправності (для відпрацювання навичок переходу з автоматичного управління на ручне повинні не рідше 1 разу на 3 міс проводитися навчальні тренування),
  • пристрої АПС і автоматичного захисту відключати забороняється, крім випадків, зазначених в ПТЕ або в інструкціях по експлуатації. При несправності АПС і захисту за працюючим СЕО має бути встановлено посилений нагляд, що забезпечує безаварійну роботу, і вжиті заходи по відновленню його працездатності.

Виведення з дії (зупинка) СЕО і ЕСА повинне здійснюватися в порядку, встановленому в інструкції по експлуатації. Екстрене виведення з дії допускається в разі загрози людському життю або аварії судна. Після виведення з дії слід провести огляд, усунути виявлені дефекти, подати масло в місця ручного змащення, обтерти насухо зовнішні поверхні, при необхідності встановити стопори, обмежувачі і зачохлити СЕО.

При виведенні з дії на короткий час необхідно вжити заходів щодо обігріву СЕО наявними допоміжними засобами або шляхом періодичного включення. Непрацюючі електричні машини повинні періодично (згідно з інструкцією по експлуатації) провертатися так, щоб після провертання вал кожен раз встановлювався в нове положення.

Вимоги до технічного обслуговування. Обслуговування, здійснюється по ППС з використанням плану-графіка ТО, в якому періодичність ТО і ремонтів, що проводяться за регламентом (за розкладом), визначається на основі інструкцій заводів-виготовлювачів, проробок науково-дослідних і проектно-конструкторських організацій і досвіду експлуатації. Періодичність ТО, що проводиться за результатами контролю стану, наводиться у вигляді максимальної і мінімальної межі.

За результатами контролю стану відповідальним за завідування приймається рішення на наступний контроль стану або ТО і ремонт з призначенням часу їх проведення. Якщо параметри технічного стану не вкладаються в установлені норми, то СЕО може бути введено в дію тільки в особливих випадках за погодженням із судновласником і при необхідності з Регістром з встановленням обмежень за часом і режимам використання. Зміст операцій ТО визначається за відомістю типових робіт ТО і ремонту СТС (суднових технічних засобів).

Контрольно-вимірювальні прилади, що застосовуються при експлуатації СЕО і ЕСА, повинні проходити перевірку відповідно до чинних положень. У разі виникнення проблем або закінчення терміну перевірки КВП забороняється використовувати (прилад слід зняти для перевірки або ремонту, встановивши запасний).

Обладнання повинно розкриватися і закриватися в присутності особи, у чиєму завідуванні воно знаходиться. Розбирання та збирання проводяться в технологічній послідовності, рекомендованій нормативно-технічною документацією за допомогою інструментів і пристосувань, призначених для цих цілей. Перед розбиранням слід вимкнути живлення, зняти або від’єднати всі КВП і датчики, які можуть бути пошкоджені, провести вимірювання для визначення зазорів і взаємного розташування деталей і складальних одиниць. Перед закриттям необхідно оглянути внутрішні порожнини, переконатися в справному стані деталей і відсутності сторонніх предметів.

При розбиранні СЕО і ЕСА необхідно звертати увагу на наявність марок і міток, що визначають взаємне положення деталей. Пошкоджені марки і мітки слід відновлювати, а підводящі кінці кабелів (проводів) маркувати, замикати, заземлювати і ізолювати. При складанні СЕО і ЕСА потрібно ретельно очищати деталі від забруднень, протирати і змащувати чистим маслом поверхні, що труться; встановлювати деталі по мітках, визначальним їх взаємне положення; строго дотримуватися послідовності і зусиль затягування гайок з’єднань відповідальних деталей.

Хід роботи:

1. Ознайомитися з вимогами до технічного використання суднового електрообладнання.

2. Ознайомитися з вимогами до технічного обслуговування суднового електрообладнання.

3. Скласти порівняльну таблицю вимог до технічного використання та технічного обслуговування суднового електрообладнання.

Контрольні питання:

1. Хто відповідальний за суднове електрообладнання та електричні засоби автоматизації, а хто несе відповідальність за організацію ТЕ і справний стан автоматизованих об’єктів?

2. Як повинно здійснюватися обслуговування та використання СЕО і ЕСА?

3. Ким і як виконується технічне обслуговування СЕО і ЕСА ?

4. Де зазначений типовий перелік робіт, технологічна послідовність їх виконання і періодичність по кожному виду ТО?

5. Вкажіть підготовку до дії СЕО і ЕСА.

6. Як здійснюється виведення з дії (зупинка) СЕО і ЕСА?

Висновок:

Література

1. Кузнєцов С.Е. Основи експлуатації суднового електрообладнання і засобів автоматизації. Підручник для вузів. М.: Транспорт. 1991. 231 с.

2. 3. Вогнерубов А.М., Зеленецький  В.А. Монтаж і ремонт суднового електрообладнання. Вид-во «Транспорт», 1973. 232 с.

docx
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку