Практична робота з теми "Операції над групами об'єктів у векторному графічному редакторі Inkscape""

Про матеріал
Практична робота створення пінгвіна з теми "Операції над групами об'єктів у векторному графічному редакторі Inkscape"
Перегляд файлу

Конспект уроку з “Інформатики”.

 

Тема: Практична робота “Операції над об’єктами та групами об’єктів”

Мета:  навчальна: формувати вміння виконувати операції над об’єктами в векторному графічному редакторі Inkscape;

 

виховна: виховати в учнів наполегливість та уважність щодо виконання  поставленої мети та бережне ставлення до обладнання;

розвивальна: розвити навики швидкого запам’ятовування та сприйняття нового матеріалу шляхом доступного і зрозумілого пояснення.

Апаратне забезпечення: навчальний клас персональних ЕОМ типу Pentium.

Програмне забезпечення: ОС Microsoft Windows, Inkscape.

Тип уроку: урок практичного застосування нових знань.

 

Хід уроку.

І. Організація класу.

 Організований впуск учнів в комп’ютерний клас за дзвінком. Учні займають свої робочі місця, готуються до роботи. Перевірка присутності учнів за списком.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

ІV.Теоретичні відомості.

 

V. Робота за комп’ютером (практична робота).

Первинний інструктаж з техніки безпеки (згідно затвердженої інструкції)

 

Завдання 1: намалювати пінгвіна (рис. 1).

http://festival.1september.ru/articles/658449/img2.gif

Рис. 1. Пінгвін

Хід роботи

Важливо!

  • У програмі Inkscape багато команд, в тому числі і інструменти, забезпечені гарячими клавішами, за якими їх можна викликати. У тексті вони записані в квадратних дужках.
  • Inkscape пам'ятає всі налаштування інструментів, що залишилися від попереднього сеансу. Тому необхідно контролювати всі параметри (колір і прозорість контуру, заливки і т.п.)

1. На Панелі інструментів виберати інструмент Створення кіл, еліпсів та дуг . [F5].

2. Утримуючи кнопку Ctrl намалюйте круг – голову майбутнього пінгвіна.

Примітка. Для зміни розміру об'єкта або його переміщення, повороту, нахилу треба:

• виділити об'єкт інструментом Позначення та трансформація об’єктів http://dxmbkxacdb7tv.cloudfront.net/0c84b6f0-0b67-4e1e-9e96-3247bb67cb9b/n4.png[F1];

• навколо об'єкта з'являється пунктирний прямокутник зі стрілками масштабування, які дозволяють змінити розмір об'єкта (рис.2);

• друге клацання змінює стрілки на стрілки обертання і нахилу (рис. 2б).

http://festival.1september.ru/articles/658449/img4.jpg

Рис. 2. Трансформація об’єкта

3. На панелі властивостей (рис. 3) задайте параметри об'єкта: штрих (контур) - чорний (4), заповнення - немає (3), непрозорість – 100 (5).

Примітка:

• на палітрі кольорів клацніть лівою кнопкою миші на квадратику з хрестиком (1), якщо заливка не потрібна, або на квадратику з необхідним кольором (2) - для зафарбовування об'єкта; результат вибору - (3);

• для зміни контуру клацніть правою кнопкою миші на квадратику з хрестиком (1), якщо контур не потрібний, або на квадратику з необхідним кольором (2);

• для зміни непрозорості змініть число поруч з написом Н: (0 - повністю прозорий, 100- непрозорий).

http://festival.1september.ru/articles/658449/img6.jpg

Рис. 3. Фрагмент Панелі властивостей

4. Намалюйте туловище пінгвіна (рис. 4а).

5. Вирівняйте голову і туловище по центру:

  •                   виділити обидва еліпса інструментом Позначення та трансформація об’єктів http://dxmbkxacdb7tv.cloudfront.net/0c84b6f0-0b67-4e1e-9e96-3247bb67cb9b/n4.png [F1];
  •                   виконати команду із верхнього меню Об’єкт ––> Вирівняти і розподілити ––> у докері, з’явилося справа вибрати Центрувати за вертикальною віссю.

http://festival.1september.ru/articles/658449/img8.jpg

Рис.4. Етапи малювання туловища пінгвіна

6. Об'єднати два об'єкти в один (рис. 4б). Для цього:

  •                   виділіть обидва еліпса інструментом Позначення та трансформація об’єктів http://dxmbkxacdb7tv.cloudfront.net/0c84b6f0-0b67-4e1e-9e96-3247bb67cb9b/n4.png [F1];
  •                   виконайте команду з верхнього меню Контур - Сума.

7. Усередині побудованого контуру намалюйте два еліпса, вирівняйте їх по вертикальній осі (рис. 4в), а потім об'єднайте в один.

8. Вирівняйте зовнішній і внутрішній контур по вертикальній осі.

9. Для внутрішнього контуру встановіть колір заливки і контура - білий.

10. Для зовнішнього контуру встановіть колір заливки і контура - чорний (рис. 4г)

11. Намалюйте одне око (рис. 5а):

  •                   на Панелі інструментів вибрати інструмент  Створення кіл, еліпсів та дуг [F5];
  •                   не знімаючи виділення, вибрати інструмент   Редагування контурів за вузлами [F2];
  •                   посуньте  круглий маркер, що з'явився, вгору, щоб з'явився зазор в овалі.

http://festival.1september.ru/articles/658449/img10.jpg

Рис. 5. Етапи малювання очей

12. Продублюйте очей: виділіть око інструментом Позначення та трансформація об’єктів http://dxmbkxacdb7tv.cloudfront.net/0c84b6f0-0b67-4e1e-9e96-3247bb67cb9b/n4.png, в контекстному меню виберіть команду Дублювати, а потім розмістіть дублікат на одному рівні з першим оком (рис. 5б).

13. Поза пінгвіном намалюйте одне крило: намалюйте два кола приблизно одного розміру і накладіть їх одне на одного, як показано на малюнку (рис. 6а). Виділіть обидва кола інструментом http://dxmbkxacdb7tv.cloudfront.net/0c84b6f0-0b67-4e1e-9e96-3247bb67cb9b/n4.pngі виконайте команду з верхнього меню Контур ––> Перетин (рис. 6б).

14. Встановити колір заливки – чорний, для контура – білий.

http://festival.1september.ru/articles/658449/img12.jpg

Рис. 6. Етапи малювання крила пінгвіна

15. Продублюйте крило і відобразіть його горизонтально: команда на панелі властивостей інструмента Віддзеркалити позначені об'єкти горизонтально [Н] (рис.7).

http://festival.1september.ru/articles/658449/img14.jpg

Рис. 7. Створення симетричного об’єкта

16. Додайте крила на пінгвіна.

17. Намалюйте пінгвіну ніс (рис. 8). Для цього:

  •                   на Панелі інструментів вибрати інструмент (1) Створення зірок і багатокутників [*];
  •                   на стрічці згори встановити параметри: Правильний багатокутник, а не зірка (2); Кути: 3 (3);
  •                   намалюйте ніс потрібного розміру (колір заливки - червоний, контуру - чорний).

http://festival.1september.ru/articles/658449/img16.jpg

Рис. 8. Параметри інструмента Створення зірок і багатокутників

18. Намалюйте пінгвіну одну лапку. Для цього:

  •                   на Панелі інструментів вибрати інструмент  Створення зірок і багатокутників [*];
  •                   на стрічці згори встановити параметри: Правильний багатокутник, а не зірка ; Кути: 5;
  •                   намалюйте, а потім нахиліть лапу (рис. 9):

http://festival.1september.ru/articles/658449/img18.jpg

Рис. 9. Етапи малювання лапи пінгвіна

19. Продублюйте лапку і відобразіть її щодо вертикальної осі.

20. Додайте лапки до малюнку. При необхідності змініть порядок проходження об'єктів:

• виділіть лапи;

• виконайте команду верхнього меню Об’єкт ––> Опустити на задній план [End].

http://festival.1september.ru/articles/658449/img20.gif

Рис. 10. Готовий набросок

Пінгвін майже готовий (рис. 10). Додамо йому деталей, які зроблять образ цікавішим.

21. Для всіх об'єктів чорного кольору замінимо суцільну заливку на градієнтну: для голови і тулуба - радіальна; для крил - лінійна. Для цього:

  •                   відкрийте докер Заповнення та штрих  (команда верхнього меню Об’єкт ––> Заповнення та штрих[Shift+Ctrl+F], (рис. 11);
  •                   виділіть об'єкт, для якого треба змінити заливку, наприклад, тулуб;
  •                   на вкладці Заповнення (1) виберіть команду Радіальний градієнт (2), а потім, щоб налаштувати градієнт, натисніть на кнопку Змінити (3), розташовану нижче;

http://festival.1september.ru/articles/658449/img22.jpg

Рис. 11 Докер Заповнення та штрих 

  •                   в діалоговому вікні Редактор градієнтів (рис. 12) виберіть одну з опорних точок градієнта (1), в нижній частині вікна задайте її колір, скориставшись однією з п'яти запропонованих вкладок (наприклад, RGB-складові для нижньої точки чорного кольору 0, 0 , 0 (2); а для верхньої білого кольору - 255, 255, 255); вкажіть ступінь прозорості кольору (0 - повністю прозорий, 255 - непрозорий (3); аналогічно задайте колір для інших точок градієнта (при необхідності зверніть увагу на кнопки Додати опорну точку, Видалити опорну точку);
  •                   завершіть роботу з вікном;

http://festival.1september.ru/articles/658449/img24.jpg

Рис. 12. Діалоговое вікно Редактор градієнтів

  •                   щоб розтушувати край об'єкта, в нижній частині докера Заповнення та штрих встановіть значення параметра Розмивання на значення 5;
  •                   аналогічно перефарбуйте крила.

22. До клюву і лапок застосуйте фільтр Тепло всередині (команда верхнього меню Фільтри ––>Морфологія ––> Тепло всередині).

До туловища і голови застосуйте фільтр Кольорове скло (команда верхнього меню  Фільтри – Фаски – Кольорове скло)

23. Згрупуйте об'єкт. Для цього виділіть всього пінгвіна, а потім виконайте команду з верхнього меню Об’єкт ––> Згрупувати (тут же знаходиться і зворотна команда Розгрупувати).

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 

doc
Додано
12 травня 2022
Переглядів
1506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку