СУЧАСНЕ СУСПІЛЬСТВО ВИМАГАЄ ВІД ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ:практичного спрямування навчально – виховного процесудати суспільству конкурентноспроможних фахівцівякі вміють креативно мислитисамостійні у прийнятті рішеннязможуть подолати кризу на ринку працізастосують отримані знання у повсякденному житті
Використання інтерактивних методів у навчанні Використовувати методи,адекватні вікові учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними методамивраховуючи темп роботи кожного учня і його здібностіУподовж інтерактивної вправи дати учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно. Дати завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні підготовчі завдання. Добрати для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ ключ ” до засвоєння теми На одному занятті використовувати один-два інтерактивні методи. Провести неквапливе обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі актуалізуючи раніше вивчений матеріал. Для ефективного застосування інтерактивних методів, у тому числі – й для того, щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його засвоїти, Потрібно ретельно планувати свою роботу
Класифікація інтерактивних технологій. Мистецтво навчання не потребує нічого іншого,ніж умілий розподіл часу, предметів і методу. Я. А. Коменський. Технологія колективно-групового навчання. Технології ситуативного навчання. Технології опрацювання дискусійних питань. Технологія кооперативного навчання
Організація навчального співробітництва. Метод “Прес”“Займи позицію”“Дерево вражень”“Неперервна шкала думок”Дискусійне навчання. Колективно –групове навчання. Ситуативнемоделювання Кооперативне навчання. Обговорення проблеми в загальному колі“Мікрофон”“Мозковий штурм”“Навчаючись-навчаю сам”Робота в парах“Карусель”Два-чотири-всі разом. Ротаційні “трійки”“Акваріум”Робота в малих групах. Рольові ігриІмітаційні ігри. Спрощене судове слухання. Треба розуміти, що інтерактивне навчання-не самоціль, а лише засіб, за допомогою якого у класі створюється атмосфера творчої Взаємодії, співробітництва, порозуміння і доброзичливості
Мікрофон. Ця вправа надає можливість кожному учневі сказати щось швидко, чітко, по черзі відповідаючина запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Метод “Прес”Навчає учнів виробляти і формулювати аргументи, висловлювати думки з дискусійного питання у виразній і стислій формі, переконувати інших за допомогою слів : Я вважаю, що …Тому, що …Отже …Дискусія Є тренінгом комунікативних навичок, яскраво демонструє результати багатогранної роботи у формуванні цих здібностей особистості
Асоціативний кущ На початку роботи визначається одним словом тема, над якою буде проводитися робота, а учні згадують все, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім – другорядні. Учень фіксує відповіді у вигляді своєрідного“куща” , який поступово “розростається”Даний метод універсальний, бо може використовуватися під час вивчення будь-якоїнавчальної дисципліни і на всіх етапах уроку.
Знайдіть у кросворді та запишіть слова, що стосуютьсяадміністративної та кримінальної відповідальності.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} б п р а в о п о р у е з д і я е р а е ш р о с т л ш я н н а п з к у ь т т ь о д о л о п н і с ш к к ч и н а к с і ф н о п я і ц ш т р а ф я о п е р е д ж е н Н
Використання сервісу Learning Apps. Чудовий засіб для розробки інтерактивних електронних навчальних матеріалів, огляд якого ми зробимо, може вільно використовувати будь-який користувач Інтернету. Веб-сервіс Learning Apps є абсолютно безкоштовним. Той, хто має мінімальні навички роботи з ПК, можє створити власний ресурс – невелику вправу для пояснення, тренінгу контролю. Learning Apps є додатком до Web 2.0 для підтримки навчання і процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів.
«+» та «-» сервісу«+» сервісу. Безкоштовний. Україномовний інтерфейс. Швидкість створення вправ. Миттєва перевірка виконання. Багато шаблонів підтримують роботу з малюнками, звуком та відео. Можливий пошук за категоріями (предметами). Містить велику колекцію вже готових вправ. Постійно розвивається. Можливість обміну інтерактивними завданнями .«-» сервісу. Частина шаблонів не підтримує кирилицю. Окремі шаблони змінюються або зникають. Зустрічаються окремі помилки, які вручну не можливо виправити.
Як організувати роботу:1. Вибрати явище, тему для імітації.2. Продумати участь у ній усього класу.3. Надати учням достатньої інформації, щоб вони могли впевнено виконувати всі передбачені процедури і одночасно вчитися.4. Перед імітацією зробити короткий вступ.5. Заздалегідь продумати запитання для підбиття підсумків. Симуляція – це “мініатюрна” версія реальності. Ділова гра - це імітаційна модель навчальної діяльності учнів, що відтворюється в умовах, максимально наближених до дійсності. Мета ділової гри - поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності. Учасники імітації реагують на конкретну ситуацію в рамках заданої програми, чітко виконуючи інструкцію, наприклад проводячи дослід. Дуже важливою процедурою імітації є обговорення отриманих результатів діяльності та усвідомлення учнями причинно-наслідкових зв‘язків, які можна простежити, аналізуючи результати імітації у різних її учасників.Імітаційні ігри розвивають уяву та навички критичного мислення,сприяють застосуванню на практиці вміння вирішувати проблеми. Ефективно для позаурочної роботи. Урок-ділова гра має свої різновиди: прес-конференція, змагання, турнір, спектакль, «КВК», аукціон та ін. Незалежно від різновидів ділової гри, їх об'єднують загальні вимоги: постановка теми, цілей та завдань гри; визначення оптимального змісту гри; розподіл ролей та визначення функціональних обов'язків учасників гри; забезпечення умов для проведення ділової гри (обладнання, наочність, оформлення приміщення, інше матеріально-технічне забезпечення); єдність взаємодії учнів у ході виконання ролей.
Позаурочна робота вміння радіти власним досягненнямактивність творчість артистичність згуртованість. Участь в олімпіадах та конкурсах. Предметні тижні (виховні години , цікаві вікторини, турніри, розігрування життєвих ситуацій і судові процеси над ними). Створення юридичних консультпунктів. правовий брейн-ринг “Турнір Феміди”Цікаві та змістовні зустрічі з представниками юридичних пофесій.здобуття практичних знань та навичок
Практичні заняття на уроках правознавства – це насамперед діалогове спілкування між вчителем і учнем. Тому вчитель організує навчальний процес таким чином,що практично всі учні виявляються залученими в процес пізнання. Уроки правознавства мають широкі можливості для використання інтерактивних методів роботи. Використання інтерактивних методів дає змогу: підвищити ефективність занять, інтересу учнів до здобуття знань; розвивати комунікативні навички та вміння, емоційні контакти між школярами (вміння жити в діалоговому середовищі; розуміння, що таке діалог і навіщо він потрібен); формувати аналітичні здібності, відповідальне відношення до власних вчинків (здатність критично мислити; вміння робити обґрунтовані висновки; вміння вирішувати проблеми і конфлікти; ухвалювати рішення і нести відповідальність за них); навички планування (здатність прогнозувати); навички самоконтролю та самооцінки. А також ефективні у застосуванні під час дистанційного навчаня. Учні займають активну позицію у засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань. ВИСНОВКИ:style.colorfillcolorfill.type