Урок 3 Дата проведення___________
Практичне заняття № 1 «Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів»
Читаючи в перший раз гарну книгу, ми відчуваємо те ж почуття, ніби придбали нового друга. Знову прочитати вже прочитану книгу — значить знову побачити старого друга.
Вольтер
Мета: - навчальна: навчити учнів самостійно орієнтуватися у світі інформації, користуватися словниками, довідниками, енциклопедіями, поглибити навички роботи учнів з періодичними виданнями, системним каталогом;
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: шкільна бібліотека, каталоги книг, довідкова література, енциклопедії, зошити.
Очікувані результати: учні навчаться знаходити необхідну інформацію і використовувати її для виконання навчальних завдань, ознайомляться з системними каталогами, довідковою літературою, зрозуміють, як швидше знайти необхідну книжку в бібліотеці.
Урок проводять у шкільній бібліотеці учитель та бібліотекар.
Бесіда
Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок — бібліотечний. Книга — надійний друг і порадник. Дуже багато поколінь людей сприймали книгу як безцінний дар і джерело мудрості, створений розумом людини багато століть тому. До цього часу ви більше мали справу з художньою літературою, казками, та тепер настав час увійти у світ наукової книги. Тому сьогодні ми ознайомимося з довідковою, науково-популярною літературою природничого змісту.
Допитливість допоможе вам набути знань, необхідних у житті кожної людини.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Прийом «Інтелектуальна розминка»
Вікторина «Чи знаєте ви історію книги?»
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. До довідково-інформаційного фонду шкільної бібліотеки належать енциклопедії, словники, довідники. Слово «енциклопедія» запозичене з грецької мови, в перекладі означає «коло знань». Для учнів видають спеціальні дитячі енциклопедії.
Словники містять певні дані, розташовані в алфавітному порядку, з різних областей науки.
Каталог — слово, що з давньогрецької означає список, опис, перелік. У бібліотеках найбільш поширені карткові каталоги. Опис книг для каталогів провадять за єдиними правилами для всіх бібліотек. Це полегшує читачам орієнтування в каталогах бібліотек різних типів. Каталог називається систематичним, він ділиться на відділи і підвідділи. Книжковий фонд розміщується в алфавітному порядку.
Зараз нас оточують книги, але зовсім недавно з’явилась нова нетрадиційна форма книги — електронна книга. Є вже і електронні бібліотеки, у які ви можете потрапити завдяки Інтернет-ресурсам.
Бесіда
Прийом «Проблемне питання»
Прийом «Практична теорія»
Учитель дає декілька невеликих практичних завдань залежно від бібліотечного фонду.
За допомогою книжкових джерел потрібно знайти відповіді на цікаві питання.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Прийом «Роблю висновок»
Учні роблять висновок, чи змінилися їхні знання про особливості роботи бібліотеки, яким чином джерела знань допоможуть їм у підготовці до уроків.
Опрацювати параграфи підручника: §
Творче завдання: зробити нарис «Яким чином нові знання допомогли мені в пошуках необхідної інформації?»