Практичне заняття № 1 «Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів»

Про матеріал
Мета: - навчальна: навчити учнів самостійно орієнтуватися у світі інформа¬ції, користуватися словниками, довідниками, енциклопедіями, погли¬бити навички роботи учнів з періодичними виданнями, системним каталогом; - розвивальна: сприяти усвідомленню необхідності читати, спонукати до підвищення інтелектуального рівня учнів; - виховна: допомогти проникнути у світ нового, цікавого, прищепити любов до навчальної літератури.
Перегляд файлу

Урок 3                                                                                     Дата проведення___________

Практичне заняття № 1 «Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів»

Читаючи в перший раз гарну книгу, ми відчуваємо те ж почуття, ніби придбали нового друга. Знову прочитати вже прочитану книгу — значить знову побачити старого друга.

Вольтер

Мета: - навчальна: навчити учнів самостійно орієнтуватися у світі інформа­ції, користуватися словниками, довідниками, енциклопедіями, погли­бити навички роботи учнів з періодичними виданнями, системним каталогом;

  •  розвивальна: сприяти усвідомленню необхідності читати, спонукати до підвищення інтелектуального рівня учнів;
  •  виховна: допомогти проникнути у світ нового, цікавого, прищепити любов до навчальної літератури.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: шкільна бібліотека, каталоги книг, довідкова література, ен­циклопедії, зошити.

Очікувані результати: учні навчаться знаходити необхідну інформацію і використовувати її для виконання навчальних завдань, ознайомлять­ся з системними каталогами, довідковою літературою, зрозуміють, як швидше знайти необхідну книжку в бібліотеці.

ХІД УРОКУ

  1.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Урок проводять у шкільній бібліотеці учитель та бібліотекар.

  1.     МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда

  1. Чи потрібні людині книги?
  2. Яку роль відіграють книги у житті людини?
  3. Книгам яких наук ви надаєте перевагу?
  4. Що означає читати за потребою?

Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок — бібліотечний. Книга — надійний друг і порадник. Дуже багато поколінь людей сприймали книгу як безцінний дар і джерело мудрості, створе­ний розумом людини багато століть тому. До цього часу ви більше мали справу з художньою літературою, казками, та тепер настав час увійти у світ наукової книги. Тому сьогодні ми ознайомимо­ся з довідковою, науково-популярною літературою природничого змісту.

Допитливість допоможе вам набути знань, необхідних у житті кожної людини.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Прийом «Інтелектуальна розминка»

Вікторина «Чи знаєте ви історію книги?»

  1.  Рідкісний примірник старої книги? (Раритет)
  2.  Багаторічна трав’яниста рослина, з якої виготовляли папір, одяг. (Папірус)
  3.  Основоположник книгодрукування в Україні. (І. Федоров)
  4.  Перша титульна сторінка книги. (Офорт)
  5.  Перша друкована книга в Україні. («Апостол»)
  6.  Як називалась шкіра тварин, оброблена особливим способом, яка слугувала для письма ще до винаходу паперу? (Пергамент)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. До довідково-інформаційного фонду шкільної бібліотеки належать енциклопедії, словники, довідники. Слово «ен­циклопедія» запозичене з грецької мови, в перекладі означає «коло знань». Для учнів видають спеціальні дитячі енциклопедії.

Словники містять певні дані, розташовані в алфавітному поряд­ку, з різних областей науки.

Каталог — слово, що з давньогрецької означає список, опис, перелік. У бібліотеках найбільш поширені карткові каталоги. Опис книг для каталогів провадять за єдиними правилами для всіх бібліотек. Це полегшує читачам орієнтування в каталогах бібліотек різних типів. Каталог називається систематичним, він ділиться на відділи і підвідділи. Книжковий фонд розміщуєть­ся в алфавітному порядку.

Зараз нас оточують книги, але зовсім недавно з’явилась нова нетрадиційна форма книги — електронна книга. Є вже і електро­нні бібліотеки, у які ви можете потрапити завдяки Інтернет-ресурсам.

  1.  ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Бесіда

  1. Що таке каталожна картка?
  2. Для чого вона потрібна?
  3. Чим відрізняються енциклопедії від словників?
  4. Про що можна дізнатися з хрестоматії?

 Прийом «Проблемне питання»

  1. Які книги найбільш потрібні людству: художні чи наукові? т Що необхідно зробити, на вашу думку, щоб піднести роль книги?
  2. Чи потрібна людині книга у час високого розвитку техніки?

Прийом «Практична теорія»

Учитель дає декілька невеликих практичних завдань залежно від бібліотечного фонду.

За допомогою книжкових джерел потрібно знайти відповіді на цікаві питання.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 Прийом «Роблю висновок»

Учні роблять висновок, чи змінилися їхні знання про особли­вості роботи бібліотеки, яким чином джерела знань допоможуть їм у підготовці до уроків.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграфи підручника: §

Творче завдання: зробити нарис «Яким чином нові знання допомогли мені в пошуках необхід­ної інформації?»

 

doc
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку