5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Практичне заняття № 1. Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона

Про матеріал

Практичне заняття № 1. Утвердження принципів громадянського рівноправ'я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона

Перегляд файлу

Практичне заняття № 1. Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона

Мета:

  •               на підставі здобутих знань та аналізу підготовлених повідомлень визначити прояви утвердження принципів громадянського рівноправ’я у Франції від «Декларації прав людини і громадянина» до «Цивільного кодексу» Наполеона; переконатися у важливості принципу громадянського рівноправ’я для розвитку суспільного життя;
  •               сприяти формуванню предметних компетентностей учнів;
  •               спонукати учнів керуватися у своєму житті демократичними цінностями та ідеалами.

Тип уроку: практичне заняття.

ХІД УРОКУ

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Три речення»

Трьома реченнями висловити власну думку про причини та початок Французької революції.

 

Бліц-опитування

1. Що таке громадянське рівноправ’я? 

2. Коли і як було прийнято «Декларацію прав людини і громадянина»? 

3. Як «Декларація прав людини і громадянина» втілювала у своїх положеннях принципи громадянського рівноправ’я?

4. Коли і за яких історичних обставин з’явився «Цивільний кодекс» Наполеона? 

5. Яке відображення знайшли принципи громадянського рівноправ’я в «Цивільному кодексі» Наполеона? 

6. Наведіть факти, що свідчать про утвердження принципів громадянського рівноправ’я у Франції в період між появою «Декларації прав людини і громадянина» та «Цивільного кодексу» Наполеона.

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

На практичному занятті ми об’єднаємося в групи та поговоримо про найбільш складні й суперечливі проблеми становлення принципів громадянського рівноправ’я у Франції за часів Великої французької революції та Імперії Наполеона Бонапарта.

 

  1. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

  •               висловлювати судження щодо основних положень «Декларації прав людини і громадянина» та «Цивільного кодексу» Наполеона;
  •               аналізувати історичні документи, узагальнювати отриману інфломацію.

 

  1.   Практичне заняття

Робота в групах

Завдання 1.

Опрацюйте документи — уривки з праць французьких просвітителів та виконайте завдання:

1. Із праці Ш. Монтеск’є «Дух законів»: «Якщо влада законодавча і виконавча поєднаються в одній особі або в одній установі, то свободи не буде…»

2. Із праці Ж.-Ж. Руссо «Про суспільний договір»: «Людина народжена вільною, а, між тим, вона скрізь у кайданах…»

3. Із праці Ж. Мельє «Заповіт»: «Першим злом є величезна нерівність між різними станами і становищами людей…»

Чому, на Вашу думку, просвітителів у першу чергу хвилювала проблема громадянського рівноправ’я?

Яким чином його принципи втілювалися на практиці під час Великої французької революції?

 

 

 

Завдання 2.

Існує думка, що різні групи населення революційної Франції вкладали в гасло «Свобода, рівність, братерство» різний зміст. Спробуйте припустити, як розуміли ці слова міська буржуазія, селянство, санкюлоти. Погляди яких груп суперечили одне одному?

 

Завдання 3.

Із «Декларації прав людини і громадянина» (1789 р.)

Стаття 4. Свобода полягає в можливості робити все, що не шкодить іншому: таким чином, права кожної людини не мають меж, за винятком тих, які забезпечують іншим членам суспільства користування тими самими правами. Ці обмеження можуть бути визначені тільки законом.

Стаття 6. Закон є проявом загальної волі. Усі громадяни мають право брати участь особисто або через своїх представників у його створенні. Він має бути однаковим для всіх, захищає він чи карає. Усі громадяни рівні перед ним і тому мають рівний доступ до всіх посад, місць і занять відповідно до їх здібностей і без будь-яких розрізнень, крім тих, що обумовлені їхніми чеснотами й талантами…

Стаття 17. Оскільки власність є недоторканним і священним правом, ніхто не може бути позбавлений її інакше, ніж у разі встановленої законом суспільної необхідності та за умови справедливого й попереднього відшкодування.

1. У чому ви вбачаєте відмінності у ставленні до закону в становому суспільстві та «Декларації…»? Поясніть, чому в документі обмежується свобода людини. 

2. Поясніть зміст статті 17. Чому вона викликала протести з боку частини революціонерів? 

3. Як реалізовувались права людини і громадянина в якобінській Франції?

 

Завдання 4.

У Цивільному кодексі послідовно захищалося право приватної власності: «Власність є правом користуватися й розпоряджатися речами абсолютним чином, якщо тільки здійснення цього права не стає забороненим законами або регламентами».

Порівняйте ставлення до власності в «Декларації прав людини і громадянина» й Цивільному кодексі. Чи можна говорити про помітні відмінності між двома документами?

 

Завдання 5.

У Цивільному кодексі йшлося: «Чоловік зобов’язаний надавати заступництво своїй дружині, дружина — слухняність чоловікові». Чому ця стаття вважається прикладом безправного становища жінок?

 

Завдання 6.

Поясніть, як ви розумієте вислів Наполеона: «Моя справжня слава полягає не в тому, що я виграв 40 битв: Ватерлоо затьмарить у пам’яті нащадків інші перемоги. Однак те, що не забудеться й житиме вічно, так це мій Цивільний кодекс».

 

Завдання 7.

На основі вивченого матеріалу підготуйте невелике повідомлення на тему «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від «Декларації прав людини і громадянина» до Цивільного кодексу Наполеона» за пропонованим планом:

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 8.

Проаналізуйте фрагмент «Декларації прав людини і громадянина» і Конституції 1791 р. й дайте відповіді на запитання:

1. Які ідеї французьких просвітителів були відтворені у «Декларації прав людини і громадянина» і Конституції 1791 р.?

2. Які «природні права» людини були передбачені в «Декларації прав людини і громадянина»?

3. Як у Конституції реалізовувалася ідея просвітителів щодо розподілу влади?

4. Порівняйте положення про цивільні права і свободи у «Декларації прав людини і громадянина» і Конституції 1791 р. Зробіть висновок.

 

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Презентація результатів роботи груп

 

  1.        ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Розгляньте ілюстрацію. Які події знайшли на ній відображення? Підготуйте лепбук про одну з них

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рябченко Сергій
    молодці, так тримати
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
13587
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку