Чого собі не побажаєш, того не роби й іншим.
Не будь легкий на слова, не говори недозволенного.
Немає слова без відповіді, немає добра без подяки.
Коли зробив помилку, не бійся її виправити.
Тема уроку: Конфуцій і конфуціанство в поглядах тайпінців .
Виконання індивідуальних і групових проектів.
Мета уроку:
Завдання уроку:
«Конфуціанство в поглядах тайпінців та світогляді Т.Г. Шевченка»
План інтегрованого уроку з всесвітньої історії та інформатики
1. Передумови виникнення конфуціанства
2. Основні засади:
3. Конфуціанство після смерті Конфуція
4. Робота в інтернеті (пошук інформації до тем кроссенсів)
5. Створення і презентація кроссенсів в групах
Тип уроку: інтегрований, засвоєння нових знань.
Обладнання: підручники, комп`ютери, дошка, інтернет.
Основні поняття та терміни: конфуціанство, „Піднебесна”, пагоди, „Сини неба”, культ предків, кроссенс.
Очікувані результати:
Учні
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Мотиваційний етап. Робота з епіграфом:
прокоментуйте висловлювання Конфуція
«Немає слова без відповіді, немає добра без подяки.».
Як це може бути пов’язано з історією, інформатикою?
ІІI. Актуалізація опорних знань
Усний історико-інформаційний диктант
Релігійні вірування давніх китайців
Верховне Божество - ………(Небо (Шан-ді). Звідси назва країни переводилася, як ……….(Піднебесна), а представники Верховного Божества на землі іменувалися -…………(Синами Неба). Храми на честь Неба називалися ………(пагодами). Одним з головних культів у китайців був культ предків - ……….(процес обожнювання і поклоніння духам предків, яким приписували магічну силу)
Комбінований спосіб подання інформації називають… (мультимедійний). Системи пошуку Google – як засіб… (вивчення або знаходження) інформації.
IV. Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя історії з використанням мультимедійної презентації
Конфуцій
Чого собі не побажаєш, того не роби й іншим.
Не будь легкий на слова, не говори недозволенного.
Немає слова без відповіді, немає добра без подяки.
Коли зробив помилку, не бійся її виправити.
Молоді люди мусять удома виявляти повагу до батьків, а поза домом — пошану до старших, серйозно і чесно ставитися до справи, безмежно любити свій народ і товаришувати з добрими людьми. Якщо після цього в них ще будуть сили, нехай читають книжки. Китайська етично-філософська школа, основа китайського способу життя, принцип організації суспільства, засновником якої був китайський філософ Кунфу-цзи. Спираючись на давні традиції, Конфуцій розробив концепцію ідеальної людини, якій притаманні гуманність, почуття обов'язку, повага до старших, любов до людей, скромність, справедливість, стриманість тощо. Проповідуючи ідеальні стосунки між людьми, в сім'ї та в державі, Конфуцій виступав за чіткий ієрархічний розподіл обов'язків між членами суспільства. Конфуціанство вважало основою соціального устрою моральне самовдосконалення індивіда й дотримання норм етикету, проголошувало владу правителя священною, а метою державного управління — інтереси народу
Конфуцій. Знаменитим філософом Китаю був Конфуцій (551—479 рр. до н. е.). Він створив своє вчення, яким китайці керуються вже впродовж двадцяти п'яти століть.
Конфуцій повчав, що в житті кожна людина, за волею Неба, посідає призначене їй місце. Кожний повинен сумлінно виконувати свої обов'язки на своєму місці. «Правитель мусить бути правителем, батько — батьком, а син — сином». Люди не повинні порушувати закони, встановлені Небом, інакше в країні почнуться війни, чвари, безладдя.
Найголовніший обов'язок кожної людини — шанувати своїх батьків: годувати їх найкращими стравами, журитися, коли вони хворі, глибоко сумувати, коли вони помруть, доглядати їхні могили і приносити жертви душам батьків.
Конфуцій учив: чим міцнішою буде сім'я, тіш міцнішою буде й держава.
Після смерті Конфуція його учні записали висловлювання свого вчителя, які вони запам'ятали, і склали книжку. Багато віків ця книжка була основним підручником у китайських школах. Діти вчили її напам'ять.
КОНФУЦІЙ |
|
Висновок: Конфуціанство – це … (відповіді учнів)
Слово вчителя інформатики з використанням мультимедійної презентації
Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів».
Дев’ять зображень розставлені в ньому таким чином, що кожне зображення має зв’язок з попередньою та наступною, а центральна поєднує усі за сенсом. Зв’язки можуть бути, як поверхні так і глибокі, але це у будь якому разі дуже гарний спосіб тренування логічного мислення.
Алгоритм створення кроссенсу:
Висновок: Кроссенс – це… (загадка, ребус, завдання для будь-якої аудиторії)
(відповіді учнів)
IV. Практичні завдання
Інструктаж з БЖД Інструкція №2 з безпеки життєдіяльності при виконанні практичних робіт на комп’ютерах
Учні в групах розпочинають роботу над створенням кроссенсів, опрацьовуючи одну з тем:
Презентація виконаних робіт учнів, формування єдиного крос сенсу.
V. Підсумки уроку. Короткі висновки «Запам'ятовуючи - повторюю» (Зачитується висновок, а учень повторює)
VІ. Домашнє завдання:
Скласти «Кола Вена» Конфуцій-Шевченко: погляди на кохання.
Оформити у будь-якій медіа формі.