5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Практичне заняття № 2. Демографічні зміни. Повсякденне життя повоєнних років. Доля жінки

Про матеріал

Запропоновані для практичного заняття завдання сприятимуть формуванню ключових компетентностей, розвитку логічного мислення, хронологічних та картографічних вмінь, навичок працювати з історичними джерелами, аналізувати та узагальнювати їх. Доцільно використовувати в якості робочих листів до уроку

Перегляд файлу

практичне заняття № 2

Демографічні зміни.

Повсякденне життя повоєнних років. Доля жінки

 

Завдання 1

  •               Розгляньте карту.
  •               Покажіть територіально-адміністративні зміни в УРСР після війни
  •               Запишіть у хронологічній послідовності події формування сучасної території України впродовж 1945–1954 рр.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  •   Запишіть назви міст, де відбувалося відновлення найбільших індустріальних об’єктів в Україні у повоєнні роки

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Які регіони були охоплені голодом 1946-1947 рр.?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Завдання 2

Проаналізуйте дані про кількість населення України (із розсекреченого статистичного збірника ЦСУ УРСР) (1945 р.). Прослідкуйте, які області України зазнали найбільших втрат в роки війни, і спробуйте пояснити чому.

Область

На 01.07.1941 р.

(у тис.)

 

На 01.05.1944 р.

(у тис.)

Після визволення залишилось населення

(у % до кількості на 1941 р.)

Місто Київ

899,4

318,0

35,4

Київська

2319,4

1845,7

65,5

Чернігівська

1788,6

1227,0

68,6

Сумська

1720,0

1184,0

68,8

Полтавська

2227,6

1546,1

69,4

Харківська

2643,1

1668,3

59,1

Ворошиловградська

2041,3

1094,3

53,6

Сталінська

3388,5

1803,9

53,2

Дніпропетровська

2344,6

1417,1

60,4

Запорізька

1450,0

926,6

63,9

Житомирська 

1736,2

1105,1

68,7

Кам’янець-Подільська

1786,0

1282,1

69,0

Вінницька

2406,0

1666,5

69,3

Кіровоградська

1193,3

811,4

68,0

Одеська

1852,5

1102,5

58,6

Миколаївська

766,2

519,8

67,8

Херсонська

780,8

502,8

64,4

Волинська (по 6 районах)

240,5

147,9

61,5

Рівненська (по 27 районах)

1103,2

759,6

68,9

Чернівецька

879,7

555,0

63,1

Станіславська

691,9

465,0

67,2

Тернопільська (по 29 районах і 2 містах)

1327,1

818,0

61,6

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3

Доповніть схеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Завдання 4

Розгляньте фото. На основі їх аналізу сформулюйте свою позицію щодо тези: «У повоєнні роки активна участь жінки у відбудовчих процесах сприяла підвищенню її ролі у житті суспільства». Напишіть невеличке есе з викладенням цієї позиції

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 5

Ознайомтесь з документами. Дайте письмово відповіді на запитання:

  1.                Про які явища повсякденного життя йдеться у документах?
  2.                Чи міг такий рівень життя задовольнити потреби людей? Чому?
  3.                У чому стикаються погляди представників різних культур та різних часів на спосіб життя українського населення того часу?

 

Із враження американського туриста

… продовольчі магазини… ми бачили розкішні продукти Радянського Союзу: великі банки з ікрою, гори ковбас з України, сири, риба і навіть дичина…. Жінки дуже мало або й зовсім не користувалися косметикою … їх одяг акуратний, але не нарядний. Більшість чоловіків носили військову форму, хоча вони вже не служили в армії. Форма була єдиним одягом, який вони мали.

 

Радянська журналістка  70-их років Т. Хлоплянкина

 про свої враження від  кінохроніки 1947 р.

Кінохроніка кінця 40-их років… Перед камерою всі посміхаються, але в глибині юрби такі втомлені обличчя. Люди одягнуті убого, чоловіки доношують військові шинелі, на жінках – старенькі потерті пальта …

 

О.А. Коляструк, Повсякденне життя українського суспільства

у перші повоєнні роки (1944 – 1947 рр.)

Обмежені товарні ресурси давалися взнаки і в промисловому забезпеченні пересічних людей. Асортимент товарів широкого вжитку був дуже скромним, оскільки легка промисловість, повністю переорієнтована на потреби фронту, дуже повільно відновлювала довоєнні виробничі процеси. Невипадково більшості повоєнне повсякдення запам’яталося у сіро-зеленому кольорі: на вулицях міст переважали гімнастерки, шинелі, інший одяг, перешитий з них. Танкістський шлем, офіцерський планшет були предметом мрій тисяч хлопчаків, а люди в ватниках і військових чоботях були звичним явищем. Місцеві кустарі й кравчині перелицьовували старі довоєнні пальта і костюми, майстрували необхідні одяганки з парашутів, гардин, брезенту тощо. Згідно рішення ще воєнного часу, готовий одяг, трикотаж, бавовняні тканини відпускали лише військовослужбовцям, інвалідам, працівникам мистецтва та школам… Більшість купували не нове, а ношене взуття та одяг.

Чоботи носили і жінки, і чоловіки. Модельне жіноче взуття було рідкісним – лише у столичних дам…

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 


Завдання 6

Розгляньте фото. Якими були основні риси радянської моди кінця 40-х – початку 50-х років? Чим ви можете це пояснити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 


Завдання 7

14 грудня 1947 РМ СРСР та ЦК ВКП(б) прийняли постанову «Про проведення грошової реформи та про відміну карток на продовольчі та промислові товари». Завданням реформи було зміцнення курсу радянського карбованця шляхом вилучення значної маси грошей з обігу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проаналізуйте дані таблиці.

Порядок обміну грошей за реформою 1947 р.

Сума грошей, що мала людина напередодні обміну

Порядок обміну грошей, що отримувала людина

В Ощадбанку до 3 тис. крб..

1:1

В Ощадбанку від 3 тис. крб. до 10 тис. крб..

3:2

В Ощадбанку понад 10 тис. крб..

3:1

Зберігалися вдома

10:1

 

Чиї інтереси були найбільш захищені під час проведення реформи? Чому радянська влада проводила реформу саме так?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Якими були наслідки проведення грошової реформи 1947 р.?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку