Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 3. РЕФОРМИ ПЕТРА І

Про матеріал

Запропоновані для практичного заняття завдання сприятимуть формуванню ключових компетентностей, розвитку логічного мислення, хронологічних та картографічних вмінь, навичок працювати з історичними джерелами, аналізувати та узагальнювати їх. Доцільно використовувати в якості робочих листів до уроку.

Перегляд файлу

Практичне заняття № 3. Реформи Петра І

 

Завдання 1.

Охарактеризуйте внутрішнє становище Росії на початок правління Петра І та зробіть висновок про причини проведення реформ

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 2.

Реформи державного управління

А) Які органи влади було створено у ході цієї реформи? _________________________________________

_________________________________________________________________________________________

Б) Запишіть визначення понять:

Сенат ____________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Колегії ___________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В) Складіть сенкан до поняття «Сенат»

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 3.

Реформа місцевого управління

А) Заповніть пропуски в тексті

У ______ році країна була розділена на _____ губерній на чолі з ___________________, наділеними усією повнотою судової та _________________________ влади: Московську, Інгерманландську, Київську, Смоленську, Азовську, Казанську, Архангелогородську й Сибірську.

 

Б) В результаті реформи місцевого управління держава була поділена на губернії. Позначте на контурній карті


Завдання 4.

Реформа церкви

А) З якою метою було проведено реформу церкви? _____________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Б) Запишіть визначення поняття:

Синод ___________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В) Хто зображений на ілюстрації? _________________________________

Яка роль цієї особи у проведенні церковної реформи? ________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Завдання 5.

Військова реформа

Розгляньте літографії з книжки XIX століття (Рядові стрільці у 1674 р.; Рядовий армійського піхотного полку у 1720—32 рр.). Яких змін зазнала російська армія у ході проведення реформи?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 6.

Перетворення у галузі культури

А) Які зміни відбулися в галузі культури

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Б) Розгляньте ілюстрації. Спробуйте визначити, яких перетворень в галузі культури вони стосуються. Зробіть підпис.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7.

Ознайомтесь з оцінкою реформ Петра І. Висловіть власне судження щодо їх значення.

  •   «Везде Петра Великого вижу, в поту, в пыли, в дыму, в пламени, и не могу себя уверить, что один везде Пётр, не многие… Итак, ежели человека богу подобного по нашему понятию найти надобно, кроме Петра Великого не обрести» (М.В. Ломоносов, «Слово похвальному Петру Великому»)

 

  •   Вони (реформи) були «безсистемними» і «окремими експериментами», а вся діяльність Петра це «сліпа стихійна творчість». Будівництво флоту не досягло поставлених завдань порівняно з грандіозністю затрачених коштів. (П. М. Мілюков)

 

  •   «Народ піднявся в дорогу, але на когось чекали, чекали на вождя, і він з’явився в особі Петра І» (С.М.Соловйов, «Погляд на історію встановлення державного порядку в Росії»)

 

  •   «… структура реформ і їхня послідовність були цілком обумовлені потребами, нав'язаними війною, що, теж велася досить безглуздо» (В. О. Ключевский)

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 8.

Складіть хронологічний ланцюжок «Реформи Петра І»

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
3403
Оцінка розробки
5.0 (32 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку