Запропоновані для практичного заняття завдання сприятимуть формуванню ключових компетентностей, розвитку логічного мислення, хронологічних та картографічних вмінь, навичок працювати з історичними джерелами, аналізувати та узагальнювати їх. Доцільно використовувати в якості робочих листів до уроку.
Практичне заняття № 3. Реформи Петра І
Завдання 1.
Охарактеризуйте внутрішнє становище Росії на початок правління Петра І та зробіть висновок про причини проведення реформ
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 2.
Реформи державного управління
А) Які органи влади було створено у ході цієї реформи? _________________________________________
_________________________________________________________________________________________
Б) Запишіть визначення понять:
Сенат ____________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Колегії ___________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В) Складіть сенкан до поняття «Сенат»
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3.
Реформа місцевого управління
А) Заповніть пропуски в тексті
У ______ році країна була розділена на _____ губерній на чолі з ___________________, наділеними усією повнотою судової та _________________________ влади: Московську, Інгерманландську, Київську, Смоленську, Азовську, Казанську, Архангелогородську й Сибірську.
Б) В результаті реформи місцевого управління держава була поділена на губернії. Позначте на контурній карті
Завдання 4.
Реформа церкви
А) З якою метою було проведено реформу церкви? _____________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б) Запишіть визначення поняття:
Синод ___________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В) Хто зображений на ілюстрації? _________________________________
Яка роль цієї особи у проведенні церковної реформи? ________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 5.
Військова реформа
Розгляньте літографії з книжки XIX століття (Рядові стрільці у 1674 р.; Рядовий армійського піхотного полку у 1720—32 рр.). Яких змін зазнала російська армія у ході проведення реформи?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 6.
Перетворення у галузі культури
А) Які зміни відбулися в галузі культури
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б) Розгляньте ілюстрації. Спробуйте визначити, яких перетворень в галузі культури вони стосуються. Зробіть підпис.
Завдання 7.
Ознайомтесь з оцінкою реформ Петра І. Висловіть власне судження щодо їх значення.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 8.
Складіть хронологічний ланцюжок «Реформи Петра І»