Урок-узагальнення з теми :"Країни Західної Європи в 16-17 столітті"

Про матеріал

Урок-змагання для учнів 8 -В класу. Активізує увагу учнів,адже складається з різнотипних завдань. В ході проведення цього уроку учні виконують різні види роботи.

Підходить для класів з великою кількістю учнів оскільки в ході проведення уроку діти об єднані в команди,а капітани команд виставляють оцінки усім членам команди.

Перегляд файлу

Урок №                                            Всесвітня  історія                                       8 В           клас

Тема: Узагальнення знань за темою «Західноєвропейські держави в ХVІ — першій половині ХVІІ ст.».

Мета: повторити та узагальнити матеріал із відповідної теми;розвивати в учнів уміння аналізувати та узагальнювати матеріал, робити висновки, порівняння, висловлювати власну точку зору й аргументувати її; сприяти виникненню в учнів зацікавленості до історичних подій,виховувати вміння працювати в команді.

Обладнання: мультимедійна презентація,картки із завданнями,дерево запитань.

Тип уроку:  урок узагальнення та систематизації знань;урок-змагання.

Хід  уроку

І. Організаційний момент

Оголошення теми та мети уроку(слайд 1-2 ).

Доброго дня!Сьогодні ми підійшли до завершального етапу вивчення історії країн Західної Європи в XVI-XVII столітті. Нарешті ми зламаємо «Стіну необізнаності»,яка постала перед нами на початку вивчення розділу. Отже тема нашого уроку «Узагальнення з теми «Країни Західної Європи в XVI-XVII столітті»»

Впродовж вивчення теми ви подорожували,досліджували,вивчали сторінки історії розвитку країн Західної Європи в період XVI-XVII ст..,тому сьогодні прийшов час продемонструвати усі свої знання і вміння та закріпити вивчений матеріал.

II Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Налаштування учнів на позитивний настрій.

Робота з епіграфом :«Зібратися разом – це початок,триматися разом-це прогрес,працювати разом-це успіх «(Г.Форд). Сьогодні разом працює команда «Дворяни мантії» під керівництвом капітана Красноголового  Дмитра ,команда «Дворяни шпаги» під керівництвом капітана Топчія Іллі та команда «Іконоборці» під керівництвом Ткач Анни.

Для початку вам потрібно ознайомитись з правилами проведення уроку –змагання.(роздати учням правила та продемонструвати їх на екрані)

Дорогі діти,хочу побажати вам успіху,терпеливості  виваженості у відповідях та безумовно перемоги. А оцінювати ваші результати буде наша лічильна комісія,яка виставлятиме зароблені вами бали у бланки з завданнями.

ІІI.Основна частина. 

Урок-змагання

Конкурс  1. Розминка. «Завали суперника»

Це завдання передбачає знання учнями теми «Нідерланди: народження

республіки». Кожна  команда готувала для команди-суперника по п ять конкурсних

запитань, на які вони мають швидко відповісти. Час на обмірковування не надається. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

Перша команда

1) Під владою якої  держави Нідерланди перебували в середині XVІ ст.? (Іспанії.)

2) Що в перекладі означає слово «Нідерланди»? (Низинні землі.)

3) Яке нідерландське місто стало центром світової торгівлі в XVІ ст.? (Антверпен.)

4) Які відносини швидкими темпами розвивалися на півночі Ні-

дерландів? (Капіталістичні.)

5) Які відносини переважали в південних провінціях? (Феодаль-

ні.)

Друга команда

1) Що стримувало економічний розвиток Нідерландів? (Гніт Іспанії.)

2) Яка протестантська віра поширювалася в Нідерландах? (Кальвінізм.)

3) Хто з іспанських монархів запровадив у Нідерландах інквізицію? (Філіпп ІІ.)

4) Яку назву мало повстання, що спалахнуло на початку революції в Нідерландах? («Іконоборче»)

5) У якому році це відбулося? (1566 р.)

Третя команда

1) Як називали учасників революційного руху в Нідерландах?(Гези.)

2) Хто очолив іспанське військо, спрямоване на придушення ре-

Волюційного руху? (Герцог Альба)

3) Яку назву дістала «Рада в справах про заколоти»? («Кривава»)

4) Як звали лідера нідерландських революціонерів? (В. Оранський)

5) Яке прізвисько він мав? (Мовчазний)

Який податок увів герцог Альба в 1571 р. в Нідерландах?(10 %із продажу всі товарів.)

Завдання 2. «Шеф-редактор». Виправте помилки.

Це завдання передбачає знання учнями теми «Піднесення Англії в ХVІ ст.».

Команди в конвертах  отримують тексти,у яких допущені помилки. За 3 хв вони мають знайти ці помилки тавиправити їх. За кожну правильно виправлену помилку команді нараховується 1 бал.

Перша команда

Англія відрізнялася від інших країн Європи тим, що розпад капі-

талістичних (феодальних) відносин і зародження феодального (капі-

талістичного) виробництва відбувалося тут досить повільно (швидко).

Ці відносини спочатку розвивалися в промисловому виробництві (сіль-

ському господарстві), а вже потім проникали в сільське господарство

(промислове виробництво). Економічному розвитку Англії ХVІ ст.

сприяли й ті умови, що в результаті Реформації (Великих географічних

відкриттів) вона опинилася на узбіччі (перетині) нових світових торго-

вельних шляхів. У ХVІ ст. головною галуззю англійської промисловості

вважалося виробництво молока (вовни), сировинною базою якого були

поля та луки, де випасалися череди корів (отари овець). Перехід до це-

хового (мануфактурного) виробництва сукна був забезпечений успіхами

у вівчарстві та наявністю доволі дорогої (дешевої) робочої сили.

Друга команда

Зростання попиту на вовну викликало значні зміни в англійському

місті (селі). Зниження (зростання) цін на вовну призвело до того, що

землеробство (вівчарство) стало вигіднішим за вівчарство (землеробство).

Багато лордів перетворювали землі своїх маєтків на пасовища

для кіз (овець). Вони не тільки купували (захоплювали) общинні угід-

дя, а й поселяли селян на їхні землі (виганяли селян із їхніх земель).

Куплені (захоплені) землі зазвичай огороджувалися частоколами

й парканами. Процес примусового вигнання селян із їхніх земель дістав

назву обкопування (огороджування). Таким чином, в Англії з’явилася

велика кількість знедолених людей, які змушені були продавати свою

землю (працю) власникам фабрик і заводів (мануфактур). Власники

фабрик і заводів (мануфактур) не могли використати працю всіх селян

(робітників). В Англії з’явилася величезна кількість бродяг і жебраків.

Королі почали видавати проти них добрі («криваві») закони, які були

названі «Справедливим («кривавим») законодавством».

Третя команда

Реформа церкви в Англії розпочалася в період правління Генрі-

ха VІІ. Приводом до її проведення стала відмова патріарха (Папи

Римського) затвердити розірвання шлюбу короля з його першою дру-

жиною Анною Болейн(Катериною Арагонською), а загалом Генріх

мав десять (шість) дружин. У відповідь на це англійські Генеральні

штати (Парламент) звільнили англійську церкву від підпорядкуван-

ня її Лондону (Риму) й оголосили головою церкви самого Генріха VІІ

(Генріха VIII). Згодом в Англії утвердилася англіканська церква.

Англіканізм — це поміркована течія в католицизмі (християнстві).

Церква стала європейською (англійською), богослужіння в ній вело-

ся латинською (англійською) мовою. Заперечувалася влада патріарха

(Папи Римського) над церквою, дозволялися (заборонялися) індуль-

генції, уводилося (заборонялося) шанування ікон, збільшувалася

(зменшувалася) кількість релігійних свят. Саме ж духівництво під-

порядковувалося тільки Папі Римському (королю).

Конкурс  3. Дерево запитань.Бліц-турнір

Це завдання передбачає знання учнями теми «Франція в XVI

першій половині XVII ст.» та «Злет і падіння Іспанської держави».

Для проведення цього конкурсу вчитель заздалегідь готує плакат

у вигляді дерева, до якого прикріплюються листочки, на внутрішньому

боці яких написані запитання до певної теми.Двоє представни-

ків із кожної команди по черзі підходять до дерева і, обравши певний

листочок, читають запитання та дають на нього відповідь. За кожну

правильну відповідь команди отримують 3 бали.

ЗАПИТАННЯ.

1) Які факти свідчать про встановлення абсолютизму у Франції

в першій половині ХVІ ст.?

2) Що вам відомо про Варфоломіївськуніч? Які наслідки вона

мала?

3) Схарактеризуйте правління Філіппа ІІ.

4) Як відбувалося зміцнення французького абсолютизму за кардинала Рішельє?

5) Якими були причини занепаду Іспанії на початку XVIІ ст.?

6) Назвіть причини та результати громадянських війн у Франції.

Конкурс  4. Хто сказав?

Командам пропонуються висловлювання видатних історичних

осіб, а вони мають відгадати, хто й за яких обставин їх сказав. Від-

повідає та команда, у якої швидше буде готова відповідь. За кожну

правильну відповідь нараховуються 2 бали.

З р а з о к  в и с л о в л ю в а н ь.

1) «Загублено все, крім честі». (Франціск I.).

2) «Кожного треба примусити жити в постійному страху, що дах

може впасти йому на голову». (Герцог Альба.).

3) «Париж вартий меси!» (Генріх ІV.)

4) «У мене не було інших ворогів, крім ворогів держави». (Карди-

Нал Рішельє.)

5) «Але все ж я ніколи не погоджуся на ті заходи, що несумісні з нашою святою католицькою вірою та моїм католицьким авторитетом, навіть якщо б мені довелося втратити через це Нідерланди». (Філіпп ІІ.)

6) «Краще шляхом війни зберегти для Бога та короля збіднілу й навіть розорену державу, ніж залишати її у квітучому стані для єретиків і сатани». (Герцог Альба.)

7) «Я волію зовсім не мати підданих, аніж мати за таких єретиків». (Філіпп ІІ.)

8) «Дворяни — головний нерв держави». (Кардинал Рішельє.)

9) «Ваші вівці, зазвичай такі спокійні, задоволені дрібницею,тепер, кажуть, стали такими ненажерливими й неприборканими, що їдять навіть людей і спустошують поля, будинки,міста». (Т. Мор.)

10) «Я одружена з усією Англією». (Єлизавета І.)

11) «Війна годує війну». (А. Валленштейн.)

12) «Я приходжу до вас, вирішивши в розпалі битви жити або померти разом із вами». (Єлизавета І.)

Конкурс 5 «Заморочки з бочки» «Персоналії».

За зображенням та короткою характеристикою вгадати історичного діяча.(слайди)

Конкурс 6. Презентація думок.

Це завдання передбачає знання учнями теми «Тридцятилітня війна».Під час цього конкурсу команди мають висловити власні думки щодо двох запитань:

1) Причини Тридцятилітньої війни.

2) Результати та наслідки Тридцятилітньої війни.

Презентація думок відбувається методом «по колу». Спочатку команди по черзі називають причини Тридцятилітньої війни. За один раз команда має право висловити й аргументувати тільки одну думку. Наступна команда спочатку може доповнити виступ попередньої команди (якщо та не повністю аргументувала власну думку), а потім уже висловлює власне твердження. Далі так само команди презентують власні думки щодо результатів і наслідків Тридцятилітньої війни. Максимальна оцінка за цей конкурс — 6 балів.

Конкурс 7 –Конкурс капітанів.

«Хронолітак»

Вкажіть подію

1618-1648 рр.(Тридцятилітня війна);

1566 р.(іконоборчий рух);

1562-1598(Релігійні війни Франції);

1648 р.(Вестфальський мир);

1688 р.( «Славна революція»);

1579 р.(Утрехтська унія);

24 серпня 1572 р.-…(«Варфоломіївська ніч»)

«Розтлумач»

Алькабала-…

Абсолютизм-…

Обгороджування-…

Паупери-…

Лендлорди-…

«Золота доба»-…

IV Підсумок уроку

Наприкінці уроку вчитель підбиває підсумки змагання. Підраховуються  зароблені командами бали  й оголошується  переможець. Разом із капітанами команд учитель виставляє  учням  оцінки за роботу на уроці.

Учні з команди-переможниці  отримують  оцінки на один бал вищі.

V Домашнє  завдання

Підготувати кросворд за темою «Країни Західної Європи в XVI-XVII ст..»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Розомюк Наташа
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Войчик Людмила
    Дякую за гарну розробку уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
11640
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку