Практичне заняття "Аналіз медіатексту"

Про матеріал
Урок практичного застосування набутих компетентностей, Мета якого це застосування набутих здобувачами освіти знань та навичок в галузях політичної, правової, економічної, соціальної, культурної, медійної грамотності школярів, які формувалися в ході вивчень тем розділу; формування інформаційно-цифрових та соціально-громадянських компетентностей; виховування в здобувачів освіти ключових загальнолюдських цінностей.
Перегляд файлу

Практичне заняття: «Аналіз медіатексту»

 

Мета: застосування набутих здобувачами освіти знань та навичок в галузях політичної, правової, економічної, соціальної, культурної, медійної грамотності школярів, які формувалися в ході вивчень тем розділу;

 формування інформаційно-цифрових та соціально-громадянських компетентностей;

 виховування в здобувачів освіти ключових загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: урок практичного застосування набутих компетентностей

Форма проведення: урок- практикум

Новини від Студреспубліки – у соціальних медіа - Студреспубліка

 

Цитата уроку: Інтернет - це всього лише інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях його      використовує.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Привітання. Оголошення теми уроку. Представлення помічника учителя: « Легіонер «диванних військ», володар титулу «Почесний хейтер 2020», політолог, медіа експерт, психолог, соціолог без вищої освіти, невтомний коментатор (власний рекорд якого 21 година «тролінгу»), багаторічний тимчасово безробітній – Бабенко Іван»

ІІ. Актуалізація опорних знань. Вправа «Йди за  дороговказом»

Практичне завдання: використовуючи зображення, назвати форми медіа тексту.

Відповіді: Інтернет, телебачення, радіо, журнали, газети.

 

ІІІ. Мотивація практичної діяльності. Вправа «Афіша уроку».

По черзі виходять учні з плакатами, завуальовано анонсуючи форми роботи на уроці, не розкриваючи їх (використання медіатексту)

  1. Ми практично вмикатимемо власну геолокацію.
  2. Ми не вилікуємо всіх своїх хвороб та не позбавимося всіх паразитів.
  3. Ми будемо учасниками ток-шоу.
  4. Дізнаємося, як же всі ці роки мешканці м. Дружківки могли жити без пітахаї, момордіки, пасифлори.
  5. Пройдемо майстер- клас від кіберполіції.
  6. Будемо японськими поетами.

ІV. Виконання практичних завдань.

Блок А. Критичний аналіз реклами в інтернеті.

Практичне завдання: проаналізувати зміст спам-реклами (співідношення зображення та тексту).

C:\Users\fotifanter\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\content_7.png  C:\Users\fotifanter\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1524682906190931288.jpg

C:\Users\fotifanter\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1486498912114013270.jpg C:\Users\fotifanter\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\148689799312291650.png

Диванний експерт Бабенко Іван: «Та це ж криветки. Це що – я вип’ю соди і з мене полізуть креветки? Навіть не смішно!»

Блок Б. Медіа та демократія. Вправа-оф лайн практикум «Студія»

Учитель: шановні гімназисти та гості уроку, зараз ми з вами станемо учасниками політичного ток-шоу « Ні слова без правди».

Ведучій шоу: Доброго дня, шановні глядачі, вас вітає політичне ток-шоу «Ні слова без правди» та я, його незмінний ведучій, Ілля Кравцов. Познаймтеся з гостями студії: кандидатка на посаду мера міста Енськ Плахотіна Олеся з партії «СУП», політолог Тихонов Лев, психолог Харечко Іван, кандидат на посаду мера міста Енськ Єрьоменко Даніїл від партії «СНІГ». Темою нашого першого блоку є –« Неявка на дебати кандидатки на посаду мера міста Енськ Марії Рак від партії «Борщ»». Чому кандидатка ігнорувала дебати? Ваші думки, панове.

  1. Політолог Тихонов Лев: « Я вважаю, що Марія просто не поважає мешканців міста, не поважає власних виборців!!!»
  2. Кандидат на посаду мера міста Енськ Єрьоменко Даніїл від партії «СНІГ» (поважно): «Я, навідміну від Марії, брав участь у дебатах, бо я переймаюся проблемами міста. А Мрарії просто начхати, вибачте, на містян»
  3. Психолог Харечко Іван: « Шановні, шановні постривайте. Марія просто жінка і можливо вона злякалася!...»
  4. Кандидатка на посаду мера міста Енськ Плахотіна Олеся з партії «СУП» (перебиває, голосно говорить): «Я теж жінка, але я прийшла, томущо мені не має чого приховувати від виборців та не має чого боятися»

Ведучій: «Марія Рак від партії «Борщ» не поважає містян, не опікується проблемами міста, боїться відкритості, бо їй є що приховувати- вирішувати Вам, шановні глядачі!!!»

Гості студії голосують за допомогою карток-емоджи, виказуючи своє ставлення до Марії Рак.

Диванний експерт Бабенко Іван: «Так я не зрозумів, чого ж таки вона не прийшла на дебати, вона пояснила причину?»

Учитель: показує статтю в якій повідомляється, що Марія Рак захворіла на Ковід-19. Вона з ускладненнями  перебуває в лікарні а її штаб на самоізоляції. Та ставлення до неї вже сформоване за допомогою маніпуляцій. Яких саме учні визначають самостійно на бланках «Карти уроку»

Блок В. Кіберзлочинність.

Презентування колективних проектів з продажу в інтернеті.

Мета проектів: завдяки рекламі та використовуючи медіатекст продавати в інтернеті за максимально завищеними цінами товар: пітахаю, момордику, пасифлору.

Диванний експерт Бабенко Іван: (розкриває махінації) «Так на ринку або в супермаркетах ці фрукти та овочі в 5 разів дешевше. НІ!!! Мені такий товар не потрібно!»

Учитель: в наш час набирає поширення інтернет банкінг, що приховує в собі загрози для недосвідчених користувачів, тож давайте засвоємо

Поради від «кіберполіції».

«ЯК НЕ СТАТИ ЖЕРТВОЮ ІНТЕРНЕТ ШАХРАЇВ»

Тож правоохоронці рекомендують:
1. Нікому не повідомляти свій ПІН-код і номер карти, навіть особам, які по телефону представляються працівниками банку.
2. Не носити записаний ПІН-код в гаманці чи в мобільному телефоні.
3. У разі втрати (крадіжки) карти негайно зателефонувати до банківської установи для її блокування. Те ж саме необхідно зробити, якщо картка залишилась в банкоматі та не видається держателю.
4. Підключити послугу "SMS-банкінг" та відслідковувати всі свої фінансові операції.
5. Встановити щоденний ліміт видачі коштів за картковим рахунком.
6. При здійсненні розрахунків в мережі Інтернет користуватися перевіреними сайтами (тобто такими, де використовується захищений протокол https://).
7. На комп’ютерах використовувати актуальне антивірусне програмне забезпечення.
8. Здійснювати розрахунок платіжною карткою в кафе, ресторанах, магазинах тощо лише особисто або при візуальному контролі (тримати картку в полі зору).
9. При отриманні коштів в банкоматі звертати увагу на його зовнішній вигляд, наявність чужорідних або сторонніх предметів (так званих "накладок"). При підозрі у виявленні "накладки" телефонувати до банківської установи та повідомляти про свою підозру.
10. При отриманні телефонного дзвінка на Ваш мобільний телефон (отриманні СМС-повідомлення про блокування платіжної картки чи наявності невідомої раніше заборгованості перед банком) від осіб, які представляються працівниками банку, НЕ ПОВІДОМЛЯТИ їм ніякої інформації про свою платіжну картку (ПІН-код, CVV номер, строк дії картки, слово-пароль тощо). У разі необхідності краще приїхати особисто до банківської установи для з’ясування всіх обставин або зателефонувати за номером, який вказаний на картці;
11. У разі отримання на мобільний телефон СМС-повідомлень про "перемогу в конкурсі", "перемогу в розіграші", "виграші автомобіля" у жодному разі нікуди не пересилати кошти, а негайно повідомляти про такі "пропозиції" правоохоронні органи.

Пам’ятайте, що сьогодні такий вид шахрайства – один з найбільш розповсюджених.

V. Перевірка знань практичного матеріалу розділу.

Контроль знань-зворотній зв’язок.

Скласти «Хмаринку слів» за темою практичної роботи.

ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ: Хмаринки тегів

VІ. Рефлексія. Художня форма рефлексії.Скласти «початковий вірш» за темою уроку.

Прийом "Хокку"

ХОККУ (хайкку) - «початкові вірші», жанр японської поезії (виник в XV ст.), Нерифмований тривірш з 17 складів (5 + 7 + 5) на комічні, любовні, пейзажні, історичні та інші сюжети. Генетично пов'язаний з танка. Відрізняється простотою поетичної мови, свободою викладу. Прийом полягає в наступному: першими двома рядками описується якесь явище, а третьою строчкою підводиться якийсь підсумок сказаному, часто несподіваний.

Приклад.

Опавша півонія - По-своєму прекрасна З однією пелюсткою.

Карти уроку надати учителю.

VІІ. Домашнє завдання.

Корисно відпочити на вихідних!!!

 

 

 

Карта уроку. Практична робота «Аналіз медіа тексту».

Прізвище та ім’я учня­­­­­­­­­­­­­_______________________________клас_______

1.  Практичне завдання: використовуючи зображення, назвати форми медіа тексту.

1.

2.

3.

4.

5.

2. Проаналізувати зміст спам-реклами (співвідношення зображення та тексту). Записати загальний висновок аналізу.

Висновок:

 

 

3. Назвіть форми маніпуляцій в студії ток-шоу.

 

 

 

 

4. Скласти «Хмаринку слів» за темою практичної роботи.

 

 

 

 

 

 

5. Художня форма рефлексії.Скласти «початковий вірш» за темою уроку.

 

docx
Додано
23 червня 2021
Переглядів
5070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку