Практичне заняття: «Аналіз медіатексту»
Мета: застосування набутих здобувачами освіти знань та навичок в галузях політичної, правової, економічної, соціальної, культурної, медійної грамотності школярів, які формувалися в ході вивчень тем розділу;
формування інформаційно-цифрових та соціально-громадянських компетентностей;
виховування в здобувачів освіти ключових загальнолюдських цінностей.
Тип уроку: урок практичного застосування набутих компетентностей
Форма проведення: урок- практикум
Цитата уроку: Інтернет - це всього лише інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях його використовує.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Привітання. Оголошення теми уроку. Представлення помічника учителя: « Легіонер «диванних військ», володар титулу «Почесний хейтер 2020», політолог, медіа експерт, психолог, соціолог без вищої освіти, невтомний коментатор (власний рекорд якого 21 година «тролінгу»), багаторічний тимчасово безробітній – Бабенко Іван»
ІІ. Актуалізація опорних знань. Вправа «Йди за дороговказом»
Практичне завдання: використовуючи зображення, назвати форми медіа тексту.
Відповіді: Інтернет, телебачення, радіо, журнали, газети.
ІІІ. Мотивація практичної діяльності. Вправа «Афіша уроку».
По черзі виходять учні з плакатами, завуальовано анонсуючи форми роботи на уроці, не розкриваючи їх (використання медіатексту)
ІV. Виконання практичних завдань.
Блок А. Критичний аналіз реклами в інтернеті.
Практичне завдання: проаналізувати зміст спам-реклами (співідношення зображення та тексту).
Диванний експерт Бабенко Іван: «Та це ж криветки. Це що – я вип’ю соди і з мене полізуть креветки? Навіть не смішно!»
Блок Б. Медіа та демократія. Вправа-оф лайн практикум «Студія»
Учитель: шановні гімназисти та гості уроку, зараз ми з вами станемо учасниками політичного ток-шоу « Ні слова без правди».
Ведучій шоу: Доброго дня, шановні глядачі, вас вітає політичне ток-шоу «Ні слова без правди» та я, його незмінний ведучій, Ілля Кравцов. Познаймтеся з гостями студії: кандидатка на посаду мера міста Енськ Плахотіна Олеся з партії «СУП», політолог Тихонов Лев, психолог Харечко Іван, кандидат на посаду мера міста Енськ Єрьоменко Даніїл від партії «СНІГ». Темою нашого першого блоку є –« Неявка на дебати кандидатки на посаду мера міста Енськ Марії Рак від партії «Борщ»». Чому кандидатка ігнорувала дебати? Ваші думки, панове.
Ведучій: «Марія Рак від партії «Борщ» не поважає містян, не опікується проблемами міста, боїться відкритості, бо їй є що приховувати- вирішувати Вам, шановні глядачі!!!»
Гості студії голосують за допомогою карток-емоджи, виказуючи своє ставлення до Марії Рак.
Диванний експерт Бабенко Іван: «Так я не зрозумів, чого ж таки вона не прийшла на дебати, вона пояснила причину?»
Учитель: показує статтю в якій повідомляється, що Марія Рак захворіла на Ковід-19. Вона з ускладненнями перебуває в лікарні а її штаб на самоізоляції. Та ставлення до неї вже сформоване за допомогою маніпуляцій. Яких саме учні визначають самостійно на бланках «Карти уроку»
Блок В. Кіберзлочинність.
Презентування колективних проектів з продажу в інтернеті.
Мета проектів: завдяки рекламі та використовуючи медіатекст продавати в інтернеті за максимально завищеними цінами товар: пітахаю, момордику, пасифлору.
Диванний експерт Бабенко Іван: (розкриває махінації) «Так на ринку або в супермаркетах ці фрукти та овочі в 5 разів дешевше. НІ!!! Мені такий товар не потрібно!»
Учитель: в наш час набирає поширення інтернет банкінг, що приховує в собі загрози для недосвідчених користувачів, тож давайте засвоємо
Поради від «кіберполіції».
«ЯК НЕ СТАТИ ЖЕРТВОЮ ІНТЕРНЕТ ШАХРАЇВ»
Тож правоохоронці рекомендують:
1. Нікому не повідомляти свій ПІН-код і номер карти, навіть особам, які по телефону представляються працівниками банку.
2. Не носити записаний ПІН-код в гаманці чи в мобільному телефоні.
3. У разі втрати (крадіжки) карти негайно зателефонувати до банківської установи для її блокування. Те ж саме необхідно зробити, якщо картка залишилась в банкоматі та не видається держателю.
4. Підключити послугу "SMS-банкінг" та відслідковувати всі свої фінансові операції.
5. Встановити щоденний ліміт видачі коштів за картковим рахунком.
6. При здійсненні розрахунків в мережі Інтернет користуватися перевіреними сайтами (тобто такими, де використовується захищений протокол https://).
7. На комп’ютерах використовувати актуальне антивірусне програмне забезпечення.
8. Здійснювати розрахунок платіжною карткою в кафе, ресторанах, магазинах тощо лише особисто або при візуальному контролі (тримати картку в полі зору).
9. При отриманні коштів в банкоматі звертати увагу на його зовнішній вигляд, наявність чужорідних або сторонніх предметів (так званих "накладок"). При підозрі у виявленні "накладки" телефонувати до банківської установи та повідомляти про свою підозру.
10. При отриманні телефонного дзвінка на Ваш мобільний телефон (отриманні СМС-повідомлення про блокування платіжної картки чи наявності невідомої раніше заборгованості перед банком) від осіб, які представляються працівниками банку, НЕ ПОВІДОМЛЯТИ їм ніякої інформації про свою платіжну картку (ПІН-код, CVV номер, строк дії картки, слово-пароль тощо). У разі необхідності краще приїхати особисто до банківської установи для з’ясування всіх обставин або зателефонувати за номером, який вказаний на картці;
11. У разі отримання на мобільний телефон СМС-повідомлень про "перемогу в конкурсі", "перемогу в розіграші", "виграші автомобіля" у жодному разі нікуди не пересилати кошти, а негайно повідомляти про такі "пропозиції" правоохоронні органи.
Пам’ятайте, що сьогодні такий вид шахрайства – один з найбільш розповсюджених.
V. Перевірка знань практичного матеріалу розділу.
Контроль знань-зворотній зв’язок.
Скласти «Хмаринку слів» за темою практичної роботи.
VІ. Рефлексія. Художня форма рефлексії.Скласти «початковий вірш» за темою уроку.
Прийом "Хокку"
ХОККУ (хайкку) - «початкові вірші», жанр японської поезії (виник в XV ст.), Нерифмований тривірш з 17 складів (5 + 7 + 5) на комічні, любовні, пейзажні, історичні та інші сюжети. Генетично пов'язаний з танка. Відрізняється простотою поетичної мови, свободою викладу. Прийом полягає в наступному: першими двома рядками описується якесь явище, а третьою строчкою підводиться якийсь підсумок сказаному, часто несподіваний.
Приклад.
Опавша півонія - По-своєму прекрасна З однією пелюсткою.
Карти уроку надати учителю.
VІІ. Домашнє завдання.
Корисно відпочити на вихідних!!!
Карта уроку. Практична робота «Аналіз медіа тексту».
Прізвище та ім’я учня_______________________________клас_______
1. Практичне завдання: використовуючи зображення, назвати форми медіа тексту.
1.
2.
3.
4.
5.
2. Проаналізувати зміст спам-реклами (співвідношення зображення та тексту). Записати загальний висновок аналізу.
Висновок:
3. Назвіть форми маніпуляцій в студії ток-шоу.
4. Скласти «Хмаринку слів» за темою практичної роботи.
5. Художня форма рефлексії.Скласти «початковий вірш» за темою уроку.