1
Вступ до історії України. 5 клас. Урок 7 – 8.
Практичне заняття №1. Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево (слайд 1)
Мета:
Тип уроку: практична робота з інтерактивними технологіями.
Обладнання: схема родинного дерева, фотографії з сімейного фотоальбому, олівці, клей, ножиці
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 2).
Фотографія це мить з життя
Учні мають висловити своє ставлення до обраного епіграфу заняття (вправу «Мікрофон»)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу:
Люди ще в давні часи намагалися зберегти пам’ять про певні моменти життя. Першим схожим на фотоапарат пристроєм, створеним ще в ІІІ ст.. до н.е., був апарат – обскура. Камера була у вигляді ящика.
А основу сучасного фотоапарату створив француз Жозеф Ньєпс. Він створив фотоапарат, який назвали «Геліограф» .
Результатом фотографічного процесу є отримання фотографії.
Фотогра́фія (від грецького φώς (φωτός) — світло та γράφω — пишу) — зображення, отримане на певному матеріалі, здебільшого на цупкому папері. Колекції фотографій називають фотоальбомами (слайд 5).
З винаходом фотоапарату фотографія стає одним із найважливіших історичних джерел. Фотографія дає нам безпосередньо уявлення про подію, фіксує безпосередньо мить, коли вона відбувається.
Учні переглядають фотографії визначних подій історії (слайд 6).
Як відображена історія вашої сім’ї у фотографіях.
Досліджуючи фотографію, як історичне джерело потрібно звернути увагу на такі питання:
Практична робота
Робота в малих групах: учні, використовуючи пам’ятку, аналізують свої сімейні фотографії.
Наука, яка вивчає походження та взаємний зв’язок родини називається генеалогія.
Збирання інформації про власний родовід стало дуже важливим у X столітті. Аби довести свою шляхетність і мати право на привілеї, рицарі та інші дворяни збирали відомості про своє походження.
Результати досліджень історії власної родини зображали у вигляді дерева. В основі, або ж у корінні, такого дерева часто розміщували герб засновника родини, а на гілках (праворуч і ліворуч) — герби батька і матері. Зазвичай родинне дерево має вигляд картини, яку розміщують на видноті.
Практична робота:
1. Підготовлені фотографії членів родини розкласти таким чином: діти – це крона, батьки – гілля, чим нижче до коренів, тим старші члени родини. Вийшло родинне дерево.
Завдання
Спробуйте, використовуючи підказки, визначити, хто кому з членів родини ким доводиться.
Слова-підказки: дівер - брат чоловіка, зовиця - сестра чоловіка, невістка - дружина чоловіка, свекор - батько чоловіка, свекруха - мати чоловіка, тесть - батько дружини. теща - мати дружини, шурин - брат дружини, свояк - чоловік сестри дружини, свояки - чоловіки одружені на сестрах.
2. Перенести зображене дерево на окремий аркуш, де замість фотографій написати імена та прізвища, рік народження, місце проживання, рід занять або професія.
3. Підготувати розповідь про свою родину. Працюючи в парах, розповісти про свою родину.
ІV. Підсумок уроку
Самооцінювання учнів
Робота на уроці |
Бали |
Підготовка до уроку |
|
Аналіз сімейних фотографій |
|
Розуміння основних понять (генеалогія, родинне дерево, фотографія) |
|
Робота над родинним деревом |
|
Розповідь про свою родину |
|
Оголошення своїх оцінок учнями і учителем. Обгрунтування і виставлення середньої оцінки .
V. Домашнє завдання:
Правила роботи з фотографіями
1) Які предмети та будівлі зображені на фотографії?
2) Що роблять люди, зображені на знімку?
3) Коли і де відбувалася подія, зображена на фотографії? Власну думку обґрунтуйте.
4) Чи позували люди для фотографії або це був випадковий знімок?
5) З якою метою зроблено фотографію?
6) Чи є на фотографії підпис? Про що він може розповісти?
7) Якщо вам не відома дата фотографії, спробуйте визначити час її появи.
8) На які запитання фотодокумент не може дати відповіді? Якої інформації бракує?