Практичне заняття на тему "Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах"

Про матеріал
Розробка уроку практичного заняття із всесвітньої історії на тему "Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах" містить інструкції до виконання 7 різних актуальних для сьогодення завдань, що спрямовані на самостійне дослідження учнями історичних, інформаційних та візуальних джерел, проведення їх аналізу, систематизації та узагальнення. Зміст практичної роботи відповідає вимогам навчальної програми в рамках опанування розділу "Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси". Викладач акцентує увагу на місце і роль України в системі міжнародних відносин, зовнішньополітичні пріоритети.
Перегляд файлу

«___»__________20__ року

План-конспект проведення уроку  теоретичного навчання

з предмета «Всесвітня історія»

УРОК №

Розділ програми 3 (11). Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні

                                           процеси

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА

 

Тема роботи.    Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у 

                            сучасних    міжнародних відносинах

Мета роботи: розглянути процеси євроінтеграції та вступу країн Центрально-Східної Європи до Європейського Союзу й НАТО; визначити роль країн регіону в сучасних міжнародних відносинах; порівняти роль різних країн регіону в міжнародних організаціях та альянсах, з'ясувати особливості експансії РФ в регіоні.

Матеріали, обладнання  для роботи: інструкція для виконання роботи,  мультимедійний проектор,  Інтернет-ресурси,  підручник, схеми, таблиці, презентації.

 

Хід роботи

У ч и т е л ь. Для початку чітко зафіксуємо перелік країн, які вважають країнами Центральної або Центрально-Східної Європи. Отже, це країни Балтії, Балкан, Вишеградської четвірки (Польщі, Чехії, Угорщини і Словаччини) та три колишні радянські республіки – Білорусь, Молдова й Україна. Неоднорідність в суспільно-економічному розвитку наявна в кожній з названих груп.

Завдання 1. Робота з картою: покажіть на сучасній політичній карті світу країни Центрально-Східної Європи та назвіть їх столиці. 

Завдання 2. Робота з історичною інформацією: проаналізуйте свідчення історичного документу, дайте відповідь на питання:

Чи поділяєте Ви думку В.Гавела щодо об’єднаної Європи як надбання сучасних поколінь європейців?

«Об’єднана Європа повинна стати прикладом для решти світу щодо того, як потрібно реагувати на різні небезпеки й жахи, з якими ми стикаємося нині. Справді, виконання такого завдання, яке тісно пов’язане з успіхом європейської інтеграції, стало б повноцінною реалізацією європейського відчуття глобальної відповідальності».

 

Вацлав Гавел (Уроки, які дає нам комунізм // День. —2004. — 13 липня)

У ч и т е л ь. Частина країн цього регіону вже стала членами ЄС і НАТО та інших впливових міжнародних організацій. Держави регіону відіграють важливу роль у забезпеченні миру й стабільності на континенті й у світі.

Завдання 3. На основі опрацьованого матеріалу за посиланням складіть хронологічний ланцюжок вступу країн Центрально-Східної Європи в ЄС та НАТО:  https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+World-History-11th-grade+2020+type@asset+block@11_клас._Всесвітня_історія._Урок_1.pdf

У ч и т е л ь. У зовнішньополітичних відносинах держав Центральної та Східної Європи домінує євроатлантичний напрямок, в основі якого:

  •       відкритість, лібералізація, переміщення людей, товарів, капіталів;
  •       доступ до західноєвропейських ринків та інвестицій;
  •       технологічне оновлення промислових потужностей;
  •       зміцнення стабільності політичної системи.

Завдання 4. Робота з візуальним джерелом: розгляньте логотип і дайте відповіді на        запитання.

Пов’язане зображення

  1. Яку міжурядову організацію символізує даний логотип, коли її було утворено? На що спрямовано її діяльність?
  2. Назвіть структурні підрозділи, які функціонують при цій організації.
  3. Які країни Центрально-Східної Європи є членами цієї організації? Коли до неї вступила Україна?
  4. Чи є РФ членом цієї організації?

 

 

Завдання 5. Робота з візуальними джерелами: розгляньте логотипи і дайте відповіді на запитання та виконайте завдання.

Вишеградська група» відзначає 30-літній ювілей

Пов’язане зображення

Логотип 1

Логотип 2

 

  1. Які регіональні організації позначають логотипи 1,2 і коли вони були утворені?
  2. Які (скільки) країни входять і ці організації? Чи є Україна їх членом?
  3. Укажіть, на що спрямовано діяльність цих організацій?

Завдання 6. На основі опрацьованого матеріалу за посиланням опишіть як складаються сучасні міжнародні відносини у форматах:

  •       Україна – Польща;
  •       Україна – Угорщина;
  •       Україна – Білорусь;
  •       Україна – Росія.

https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+World-History-11th-grade+2020+type@asset+block@11_клас._Всесвітня_історія._Урок_1.pdf

Завдання 7. Робота з історичною інформацією: проаналізуйте свідчення історичного документу, Дайте відповідь на питання:

  1. Якою постає зовнішня політика Росії в наведених висловлюваннях російського дипломата та сербського експерта?

«Москва розігрує карту антинатовських настроїв і просербських елементів у Чорногорії. ... Росія намагається завадити вступу Чорногорії в НАТО, і все, чого не вдалося досягти, коли колишні країни Організації Варшавського договору вступили до НАТО, а Росія була слабкою, В. Путін компенсує, реагуючи на всі ситуації, які йому не подобаються, — від Грузії, України, Сирії до Чорногорії».

Бошко Якшич, сербський експерт із зовнішньої політики (http://www. rtcg. me/engHsh/montenegro/108283/russia-destabilizes-montenegro.html)

 

«Завдяки традиційним дружнім відносинам Болгарія цікава для нас і як член ЄС... І ми розраховуємо, що вона буде нашим особливим партнером, своєрідним троянським конем у ЄС».

Володимир Чежов, постійний представник Росії в ЄС (https://ib.ua/ world /2018/02/22/ 390784_rossiya _pitaetsya_vernut_kontrol.html)

  1. Які засоби на  Вашу думку є найефективнішим для припинення російської

експансії?

Завдання 8. На основі опрацьованого матеріалу за посиланням доповніть хронологію подій щодо вступу України до Європейського Союзу: https://eu-solidarity-ukraine.ec.europa.eu/ukraines-path-towards-eu-accession_uk

 

Шлях України до ЄС

№ з/п

Дата

Події

1

2

3

1

 

Відмова від угоди про асоціацію між Україною та ЄС про зону вільної торгівлі (з боку тогочасного президента України Януковича В.Ф. під тиском РФ). Як наслідок початок революції Гідності

2

2017 р.

Угода про асоціацію між

3

 

Початок повномасштабного військового вторгнення РФ в Україну.

4

28 лютого 2022 р.

 

5

 

Єврокомісія оприлюднює свої висновки щодо заяви на членство в ЄС

6

 

23 червня 2022 р.

 

1

2

3

7

 

Європейська комісія рекомендує Раді ЄС розпочати переговори з Україною про вступ

8

14 грудня 2023 р.

 

9

 

Європейська комісія представляє Раді проєкт рамок переговорів з Україною про вступ.

10

25 червня 2024 р.

 

 

Скласти висновки про виконання роботи.

 

 

 

 

 

Викладачка                                                 Антоніна ПЛІХТА

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Полянський П.Б.)
Додано
3 листопада
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку