Практичне заняття. Повсякденне життя мешканців України в першій половині ХІХ століття

Про матеріал
з’ясувати особливості повсякденного життя мешканців та мешканок України в першій половині ХІХ століття на основі візуальних джерел та свідчень очевидців; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; обізнаність та самовираження у сфері культури
Перегляд файлу

                                                       Урок №___                      історія України 9 клас

Тема.  Практичне заняття № 3. Повсякденне життя мешканців України в першій половині ХІХ століття.

Мета: з’ясувати особливості повсякденного життя українців Наддніпрянщини і західноукраїнських  земель  на  основі  досліджень  істориків,  свідчень очевидців та візуальних джерел; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; обізнаність та самовираження у сфері культури; розвивати навики критичного аналізу джерел; виховувати в учнів любов до українських народних традицій.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання уроку: підручник, картки із завданнями для практичного заняття, електронна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

   Привітання, перевірка присутності учнів, створення сприятливої психологічної атмосфери уроку та формування позитивного емоційного налаштування на навчання.

   ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань, вмінь і навичок (фронтальне опитування на тему «Архітектура, скульптура, живопис»; дидактична гра «Мозковий штурм», виконання завдань на картках.

Робота із рубрикою «Пригадаймо разом» (с. 103)

   ІІІ. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Повідомлення теми та завдань уроку

   Учитель пропонує учням перейти до практичної роботи і попрацювати з історичними документами.

Завдання № 1. Опрацюйте документи №№ 1–3. Складіть раціон харчування селян та поміщиків (на с. 104 підручника).

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання № 2 (на с. 105-106 підручника).  Розгляньте зображення, опрацюйте рубрику «Детальніше про …» та документ № 4.  Визначте, що нового зявилось у благоустрої українських міст.

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання № 3 (на с. 106 - 107 підручника).  За документами №№ 5 і 7  визначте осередки громадського спілкування українців.

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання № 4 (на с. 107 підручника).  Опрацюйте документи №№ 8–10. Як українці проводили дозвілля та святкування?

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІV. Закріплення вивченого на уроці матеріалу.

      Представлення результатів практичної роботи для обговорення в класі.

 

V. Домашнє завдання. Підготувати повідомлення  на довільну тему з історії повсякденного життя українців першої половини ХІХ ст.

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Бурнейко І.О., Хлібовська Г.М., Крижанівська Н.Є., Наумчук О.В.)
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
3552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку