Практичне заняття "Самооцінка"

Про матеріал
Індивідуальне заняття для дітей підліткового віку на тему "Самооцінка". Метою є ознайомити з поняттям «самооцінка», її видами; визначити рівень власної самооцінки; формувати позитивне самосприйняття, підвищувати самооцінку, розвивати навички рефлексії, уваги до своїх почуттів.
Перегляд файлу

Практичне заняття «Самооцінка»

Мета: ознайомити з поняттям «самооцінка», її видами; визначити рівень власної самооцінки; формувати позитивне самосприйняття, підвищувати самооцінку, розвивати навички рефлексії, уваги до своїх почуттів.

 

Вправа 1. «Алмаз»

Мета: розвивати увагу до власних почуттів, знижувати внутрішні суперечності, навчати психоемоційній саморегуляції.

 Яскраво уяви гранчастий діамант. Ти бачиш як виблискують усі його грані, гармонійно поєднані в одне ціле. Ти бачиш досконалість його форми. Утримуй його перед внутрішнім поглядом і дай собі пройнятися його красою.

 Слово «алмаз» походить від грецького «адамас», що означає незламний. Ототожнюючись з алмазом, ти можеш відчути, що він пов'язує тебе із такою ж незламною частиною твоєї особистості, твого Я. Твоє Я незламне перед страхом, невдачами, повсякденною суєтою і життєвими обставинами. Воно недосяжне для тіней минулого, монстрів занепокоєння, примар майбутнього. Це твоя виблискуюча численними гранями єдина сутність.

 

2. Інформаційне повідомлення «Самооцінка»

Мета: ознайомити з поняттям «самооцінка», її видами, впливом інших людей на формування самооцінки.

Самооцінка – це оцінка особистістю самої себе, своїх якостей, здібностей і місця серед інших людей.

Існує 3 види самооцінки: занижена (людина не впевнена у своїх силах, відмовляється від своїх мрій). Завищена (людина переоцінює свої можливості та має зверхнє ставлення до інших). Адекватна – золота середина (людина визнає та сприймає свої сильні та слабкі сторони; вдало використовує свої переваги та працює над розвитком недоліків).

Самооцінка набувається завдяки власному досвіду, залежить також від ставлення до неї інших людей. Самооцінка може змінюватися впродовж всього життя.

Обговорення. Давай поміркуємо, чи пов'язані ставлення до себе і ставлення до інших людей, якщо пов'язані, то як?

Звісно, що ставлення до себе і ставлення до інших людей впливають один на одного, утворюючи замкнуте коло: самооцінка – ставлення до інших – самооцінка. Людина, яка вважає себе хорошою, бачить хороше в інших людях, добре ставиться до них і у відповідь отримує таке ж відношення, що підвищує власну самооцінку і впевненість у своїх силах. Точно так людина з невисокою думкою про себе не бачить нічого хорошого в інших людях.

 

3. Тест «Самооцінка особистості»

Мета: визначити рівень самооцінки.

Перед тобою – список із 20 якостей особистості. Вибери з них найяскравіше виражені в тебе якості. І в колонці, розміщеній зліва від списку якостей, постав цифру 1. Потім вибери наступну за ступенем вираженості у тобі якість і познач її цифрою 2 і т.д. Найменш виражена якість матиме номер 20. після того у колонці (№ ідеал), розміщеній справа від списку, оціни якості з позиції ідеальної людини

З п

 

Якості

 

№ ідеал

Д

(№ - № ід)

Д2

 

Поступливість

 

 

 

 

Сміливість

 

 

 

 

Нестриманість

 

 

 

 

Настирливість

 

 

 

 

Поспішність

 

 

 

 

Комунікабельність

 

 

 

 

Неорганізованість

 

 

 

 

Цілеспрямованість

 

 

 

 

Боягузтво

 

 

 

 

Енергійність

 

 

 

 

Безпечність

 

 

 

 

Турботливість

 

 

 

 

Грубість

 

 

 

 

Терпеливість

 

 

 

 

Самовпевненість

 

 

 

 

Байдужість

 

 

 

 

Активність

 

 

 

 

Красномовність

 

 

 

 

Відвертість

 

 

 

 

Доброзичливість

 

 

 

 

 

 

Сума (Д2):

 

 

Обробка результатів.

Сума Д (наступна колонка) означає різницю між рангом, який ти дав собі, і рангом, котрий ти поставив ідеальній людині (знак при цьому не враховується).

Символ Д2 – це квадрат одержаної різниці

С = 1 – ( 0,00075 х сума Д2) – це формула, яка дає змогу визначити самооцінку.

Інтерпритація результатів.

С = до 0,3 – низька

С = 0,4 – 0,6 – оптимальна

С = 0,7 – 1,0 – висока

За відомою формулою психолога У.Джеймса: «самооцінка» дорівнює: «успіх», поділений на «домагання». Іншими словами, самооцінку можна підвищити, якщо підвищити рівень успіху або знизити рівень домагань.

Наша самооцінка складається з того, як ми оцінюємо себе у різних ситуаціях: у навчанні. спорті, у спілкуванні з друзями. Наприклад, ми можемо вважати себе хорошим спортсменом, але не досить вправним учнем. Але формується самооцінка і під впливом оточення.

 

Вправа 4. «Мої удачі та перемоги»

Мета: створити умови для свідомого прийняття підлітком відповідальності за розвиток свого «Я», своїх можливостей.

Згадай: коли тобі було сумно, погано, не хотілося щось робити, а ти справився, переміг свій настрій, узяв ситуацію під контроль. Напиши список своїх удач, перемог. Згадай той стан, що ти відчував при цьому. Переймися почуттями: який я щасливий! Я можу справитися з усіма труднощами і проблемами.

 

Вправа 5. «Шлях до успіху»

Мета: знижувати внутрішні суперечності, ознайомити зі шляхами виходу зі складних ситуацій.

  • Налаштуйся на успіх. Повір, що тобі під силу.
  • Подумай, від кого можеш отримати допомогу (батьки, друзі, лікар). Звернися до них.
  • Щодня оцінюй свої результати.
  • Не бійся помилок і невдач. Якщо у тебе щось не виходить, зміни свої плани або спробуй ще раз.
  • Вітай себе з кожним успіхом. Сприймай це як належну винагороду за свою працю, терпіння і силу волі. Людина, яка не любить себе, схильна применшувати свої досягнення, вважати їх випадковими. Тому тільки-но подумаєш про себе погано, згадай, що вдалося тобі, за що тебе похвалили.

 

Вправа 6. «Продовж фразу»

Мета: підвищувати рівень самооцінки дитини.

Дитині пропонують продовжити усно чи письмово такі фрази: 

  • Сьогодні я дізнався про те, що я… 
  • Мені було приємно, коли… 
  • Я люблю себе за те, що я…

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Корекційна робота соціального педагога. Ігри та вправи / уклад. Л.В. Турищева. – 2-ге вид. – Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 127 с. – (Серія «Соціальному педагогу»).
  2. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції: Навч.посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВДТ «Університетська книга», 2008.- 384с.
  3. Психологу для роботи. Діагностчні методики: збірник / М.В.Лемак, В.Ю.Петрище // вид.2-ге, виправл.- Ужгорож: Видавництво Олександри Гаркуші, 2012.- 616.
  4. https://vseosvita.ua/lesson/samootsinka-i-zdorovia-poniattia-samootsinky-vydy-samootsinky-formuvannia-adekvatnoi-samootsinky-405585.html

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку