Практичне заняття: " Як подолати стрес"

Про матеріал
В матеріалі представлена теоретична інформація щодо наступних питань: Що таке стрес? Які ситуації є стресовими? Що може стати причиною стресу? Прояви стресу на фізичному та психологічному станах організму людини. А також здобувачі освіти (13-15 років) отримують практичні навички щодо подолання стресового стану.
Перегляд файлу

Практичне онлайн-заняття з елементами тренінгу

 «Профілактика та подолання стресу»

Мета заняття: підвищення рівня стресостійкості у дітей.

Завдання: актуалізувати уявлення школярів про стрес, ознайомити підлітків з ефективними способами подолання стресових ситуацій.

Вік :13-14 років.

Хід заняття.

Вступна частина. Вітання. Оголошення мети, завдань, структури онлайнзаняття.

1.   Вправа «Асоціації до слова« СТРЕС Питання:

       Що таке стрес?

       Які асоціації у вас викликає це поняття?

       Що ми уявляємо, коли чуємо це слово? »

Учні працюють на інтерактивній дошці (в центрі дошки - слово СТРЕС, діти вставляюють свої відповіді в нотатках). Обговорення отриманих результатів.

Соціальний педагог. Стрес — це відчуття тиску, пригніченості або неспроможності впоратися із проблемою. Невелика кількість стресу може бути корисною й мотивувати нас досягати цілей. Але занадто сильний стрес, особливо коли здається, що ситуація вийшла з-під контролю, може негативно вплинути на наш настрій, фізичне та психічне самопочуття, а також стосунки.

Питання:

       Які ситуації є стресовими?

       Що може стати причиною стресу?

(Відповіді записуються на інтерактивній дошці)

Обговорення отриманих результатів

Соціальний педагог. Причиною стресу можуть бути будь-які життєві обставини, всяка несподіванка, що порушує звичний плин життя. При цьому не має значення, приємні або неприємні для людини події, що відбуваються. Наприклад, отримана на контрольній роботі  оцінка високого або низького рівня можуть в рівній мірі викликати стрес.

Є такі ситуації, які кожна людина може назвати стресовими, а є ті, які тільки особисто для когось є стресом. Але, так чи інакше, виконуючи це завдання, ви мали своє уявлення про те, що таке стрес.

2.   Групова робота у віртуальних кімнатах

Кімната № 1  Ознаки стресового стану на фізичний стан організму людини:

Завдання: Колективна робота на інтерактивній дошці. Інструкція: Підпишіть ті ознаки, які проявляються на фізичному рівні, коли людина стресує.

image

Кімната № 2 Ознаки стресового стану на психологічний  стан організму людини:

Завдання: Колективна робота щодо виявлення ознак, які з'являються у дитини, яка стресує на психологічному рівні (поведінкові прояви, особливості комунікації з оточуючими ):

       Раптова зміна поведінки

       Зухвала поведінка

       Різкі напади гніву

       Хронічна  брехня

       Протест, дитина робить "всім на зло"

       Замкненість

       Відчуженість і таке інше

Спікери представляють підсумок роботи в кожній з кімнат. Колективне обговорення.

Вправа “Кишенька ресурсів” (копія файла із завданням кожному учню, працюють самостійно)

Інструкція: Згадайте та намалюйте на листочку усе, що наповнює ресурс, приносить приємні враження в житті (обійми, морозиво, спілкування з друзями, коли чухаєте кота, конкретна пісня тощо…). Це можуть бути найменші дрібниці, які радують.

Після цього листочок потрібно  скласти декілька разів - і покласти в кишеньку (або в сумку, якщо немає кишеньки, або в чохол телефона (накрайняк - можна сфоткати). Що б не траплялося, з нами завжди є теплі враження і спогади.

image

Вправа «Дихання по квадрату» Інструкція: Уявляємо квадрат і дихаємо згідно його сторін (малюнок) Зробіть 5 підходів.

image

image

«Техніка заземлення». Інструкція: Коли тривога бере верх - треба зробити техніку заземлення, спрямувавши увагу на свої 5 органів чуття Підведення підсумків заняття. Зворотній звя’зок.

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 квітня 2023
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку