Практичне заняття: Як скласти історичний портрет Цезаря

Про матеріал
Мета: На основі раніше отриманих знань і опорних умінь у новій навчальній ситуації учні самостійно вирішують проблемно-пізнавальні завдання, публічно представляють результати індивідуальної та колективної творчої діяльності, освоюють складніші способи вивчення історичного минулого. Формувати та розвивати в учнів дослідницькі уміння, навички пошуково - дослідницької роботи (виявлення проблем, збір інформації), спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати аналітичне мислення; сприяти підвищенню особистої впевненості у кожного учасника проекту. Забезпечити механізм розвитку критичного мислення дітей, уміння шукати шляхи вирішення проблеми.
Перегляд файлу

Тема: Практичне заняття. Як скласти історичний портрет Цезаря

Мета: На основі раніше отриманих знань і опорних умінь у новій навчальній ситуації учні самостійно вирішують проблемно-пізнавальні завдання, публічно представляють результати індивідуальної та колективної творчої діяльності, освоюють складніші способи вивчення історичного минулого. Формувати та розвивати в учнів дослідницькі уміння, навички пошуково - дослідницької роботи (виявлення проблем, збір інформації), спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати    аналітичне мислення; сприяти підвищенню особистої впевненості у кожного учасника проекту. Забезпечити механізм розвитку критичного мислення дітей, уміння шукати шляхи  вирішення проблеми.

Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність.

Тип уроку:  урок практичного застосування знань, навичок і умінь.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • складати історичний портрет Цезаря;
  • оцінювати внесок Цезаря в розвиток Стародавнього Риму;
  • називати вислови Цезаря, які згодом стали крилатими.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

Оголошення теми та цілей практичного заняття.

ІІ. Виконання завдань практичного заняття

  1. Ознайомтеся з портретом історичного діяча (робота з Додатком 1, 2).
  2. Проаналізуйте їх.
  3. Скласти історичний портрет за схемою (Додаток 3).
  4. Виконайте онлайн тестові завдання до них (https://naurok.com.ua/test/praktichne-zanyattya-yak-sklasti-istorichniy-portret-cezarya-296490.html

 

Додаток 1

«Історичний портрет»

Гай Ю́лій Це́зар (12/13 липня 100 до н. е.  15 березня 44 до н. е.)  давньоримський державний і політичний діяч, полководець, письменник. Римський консул (59, 48, 46, 45 і 44 до н.е), диктатор (49, 48—47 і 46—44 до н. е.), великий понтифік (з 63 до н. е.). Один із найвидатніших полководців античності.

Докорінно змінив політично-суспільний і культурний ландшафт стародавнього 

Середземномор'я і Західної Європи. Представник  римського патриціанського роду Юліїв.

Народився у Римі, Римська республіка. Послідовно домігся всіх ординарних римських посад. Заробив собі ім'я на боротьбі з консервативними сенаторами оптиматами. Має так особисті якості та  риси:щедрість,доброта,чесність,совісність,чуйність,працьовитість та активність.

Організував перший тріумвірат разом із Помпеєм і Крассом (60 до н. е.). Більше восьми років провів у Галльській війні (з 58 до н. е.), приєднавши до республіки Галлію, західний берег Рейну і частину Британії. Розпочав громадянську війну (49—45 до н. е.) через протистояння з Сенатом. Розбив опозицію на чолі з Помпеєм в Італії, Іспанії (двічі), Греції та Африці, а також розгромив війська їхніх союзників у Єгипті та Понті. Після перемоги став диктатором. Прийняв почесний титул «імператора», що став частиною його імені, однак відмовився від влади стародавніх римських царів. Провів ряд важливих реформ. Убитий в Римі сенаторами-заколотниками на чолі з Брутом. Його племінник Октавіан Август отримав за заповітом більшу частину спадщини і згодом став першим римським імператором. До Цезаря по-різному ставилися при житті, і ця традиція збереглася в Римській імперії: його ім'я всіляко відбілювали прихильники правителів, а опозиціонери вихваляли його жертв і змовників. Дуже популярною була особистість Цезаря в Середні століття і в Новий час. Крім політичної і військової діяльності, Цезар відомий і як літератор. Завдяки простоті та ясності стилю, його твори вважаються класикою давньоримської літератури і використовуються при навчанні латинської мови. До імені Юлія Цезаря відносять титули кайзер і цар, а також назва сьомого місяця року (українською  липня) в багатьох європейських мовах.

 

Додаток 2

Найвизначніші постаті у політичному житті Риму

C:\Users\Cat\Desktop\320px-Gaius_Iulius_Caesar_(Vatican_Museum).jpg

C:\Users\Cat\Desktop\800px-Pompejus_modified.png

C:\Users\Cat\Desktop\250px-Marcus_Licinius_Crassus_Louvre.jpg

Гай Юлій Цезар

Гней Помпей

Марк Ліциній

 

 Додаток 3

Як скласти історичний портрет

1

Про кого йдеться?

 

2

Коли і в якій країні жив?

 

3

Особисті якості й риси характеру

 

4

Діяльність історичного діяча.

 

5

 

Яким є ваше ставлення до цієї історичної особи ?

 

 

V.  Закріплення знань учнів

Підсумуйте свою роботу на уроці обговоренням у загальному колі: «Після цього уроку я знаю, що...; вмію...; розумію...».

VІ. Домашнє завдання

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шуліка Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Васильків Євгенія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
8 травня 2020
Переглядів
17692
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку