Практичне заняття з елементами арт-терапії
«ЗГУРТОВАНІСТЬ КЛАСУ –ЗАПОРУКА УСПІХІВ У НАВЧАННІ»
Мета: діагностика проблем у класі, сприяння згуртуванню класного колективу
Цільова група: класні колективи, де спостерігаються проблемні стосунки
Хід проведення:
1. Привітання „Мій однокласник про мене б сказав...”
Мета: розвиток навичок самоаналізу
Час: 10 хв.
Кожному учаснику пропонується привітатися, сказавши щось цікаве про себе, починаючи зі слів „Мій однокласник про мене б сказав...”
2. Вправа «Розмовляючі руки»
Мета: емоційно-психологічне зближення учасників.
Час: 5-7 хвилин.
Хід вправи:
Ведучий дає команди, які учасники виконують мовчки в парах.
Варіанти інструкцій створеним парам:
• Привітатися за допомогою рук.
• Помиритися руками.
• Висловити підтримку за допомогою рук.
• Пожаліти руками.
• Висловити радість.
• Побажати удачі.
• Попрощатися руками.
Обговорення:
3. Вправа « Настрій».
Психолог говорить про те. що наш настрій часто залежить від погоди, що є погода, яка нам подобається, а є така, від якої ми ховаємось, не любимо. Проте слова „погода”, „клімат” мають і переносне значення – так умовно називають загальну ситуацію в колективі, в сім’ї.
Що ви можете сказати про клімат вашого класу. Які погодні умови переважають тут?
Учні по колу продовжують речення:
Коли я згадую про зустріч з однокласниками, я відчуваю ...
Першим таке речення говорить психолог або класний керівник, наголошуючи на тому, як турбує його проблема колективу. Коли я згадую про зустріч з вами, я відчуваю радість, коли бачу ваші усмішки, але мені прикро, що ви не проявляєте дружності і підтримки один до одного.
Обговорення:
4. Вправа «Квітка дружби»
Психолог пропонує учням продовжити речення «Якби дружба була…»: