Пропоную розробку практичного заняття з предмету "Основи здоров'я" , розробленого за програмами "Основи життєдіяльності" та "Вчимося жити разом" для початкової школи.
Урок з предмети «Основи здоров’я» 2 клас.
Практичне заняття з правил пожежної безпеки
«Відважні пожежники»
Мета: Узагальнити та закріпити знання з правил пожежної безпеки.
Навчити діяти в екстремальних ситуаціях.
Виховання уважного ставлення до дотримання правил пожежної безпеки.
Обладнання:
Плакати :«Причини виникнення пожежі», «Поведінка під час пожежі», зображення пожежників, пожежної машини, пам’ятки декорація «полум’я», макет сірників. Інтерактивна дошка, мультфільм «Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа», відеокліп про роботу пожежників.
Хід проведення:
1.Перегляд мультфільму «Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа».
Вчитель: Ось ви переглянули мультфільм про поведінку під час пожежі.
В цей час двоє дітей беруть сірники і відходять. Спалахує вогонь.
Ведуча: Ой, діти, що трапилось?
( Заходить Пожежа)
Пожежа: Привіт усім, хто любить сірники,
Хто вогнища заводить залюбки!
Хто із вогню усім несе біду,
Хто хоч одну в житті спалив скирду,
Даю я неабиякий урок!
Горить хай все - від миру до ниток!
Тож слухайте уважно, діти,
Як правильно пожежу розпалити…
Вчитель:
О, стій, злодюго відьмо, стій!
Ти так дітей навчать не смій.
Разом із дітьми про безпеку
Вивчаємо ми правила нелегкі
Щоб навік тебе здолати
Ми повинні твердо знати.
Діти:
Для розваги і для гри
Сірники ти не бери
Бо з вогнем погані жарти
Грати із вогнем не варто.
Не розпалюй багаття сам
А ні в лісі, а ні в хаті
Легко вогник запалити
Та не просто погасити.
Телевізор, плитку , праску
Умикати нам не слід
Памятайте це будь – ласка
Бо від нього скільки бід!
Як вогонь іще малий,
Чашкою води залий
Чи піском засип, накрий,
Щоб не зміг ожити.
А вогонь не згас
І багато диму
Вибігай з кімнати враз
З дітками малими.
Щоб пожежу загасити
Треба 101 нам подзвонити.
Пожежа: Ну, чого нам сперечатись, краще треба позмагатись. Ось тоді і побачимо, як ви готові до випробувань.
(Діти розподіляються на команди і стають на старт)
Я пропоную назвати першу команду – «Пожежники», а другу–– «Вогнегасники». Ну, до старту всі готові?
Пожежа: Зараз я загадаю вам загадки, а ви їх відгадайте.
Загадки:
Без рук, без ніг, на гору повзе? (дим)
Шипить, злиться, води боїться? (вогонь)
Наче зірочка мигтить,
Вогнем – золотом горить.
Хоч сам і маленький дуже,
Бійся його юний друже. (сірник)
При пожежі не дрімай,
Нас скоріше викликай (пожежники)
Вчитель: Діти, а зараз я пропоную вам згадати правила поведінки під час пожежі:
Якщо ви побачили невеличкий вогонь, то перш за все треба…..(огородити цей вогонь, щоб він не поширився далі)
І. Ось вам перше завдання яке називається: «Огороди вогонь».
У кожного члена команди є по одній кеглі .По одному діти підбігають до вогнища і ставлять навколо нього свою кеглю. Переможе команда, яка швидше впорається.
Вчитель: Діти не можна вогонь загасити, якщо нам води не наносити. Тому беріть відра і швидше несіть воду.
ІІ. Гра – естафета «Швидше загаси вогонь»
У капітанів команд по 1 дитячому відру в руці. За сигналом кожен з учасників підбігає до вогню і «виливає воду» поветаються до команди , передають відро наступному і гравцю, а самі стають в кінець колони. Перемагає команда ,яка швидше впорається.
Вчительа: А якщо вогонь уже добре розгорівся і ми самі впоратися не зможемо, тоді ми…..(телефонуємо на номер 101 і сповіщаємо про пожежу)
Що ми повинні точно і чітко назвати? (домашню адресу).
ІІІ.Тож наступний конкурс «Зателефонуй пожежникам».
Діти по черзі називають свою домашню адресу.
Вчитель: Діти, коли пожежа розгорілася і в кімнаті багато диму,як треба діяти далі? (Треба намочити серветку і дихати через вологу серветку, потім присісти і намагатися рухатися до виходу, якщо це можливо)
ІV. «Вибратися із задимленого приміщення».
Діти стають навприсядки, затуляють рот і ніс серветкою і так, навприсядки, по черзі рухаються « із осередка пожежі»
Пожежа: Що ж і з цим ви впорались ,а ось є іще одне завдання .З ним ви мабуть не зможете справитись:
V.«Врятуй товариша»
У Капітанів є обруч ,за допомогою якого він повинен вивести по черзі усіх товаришів з полум’я.( Капітан і перший гравець одягають на себе обруч і вибігають з «палаючого будинка», потім виводить усіх інших.Переможе команда, яка швидше виконає завдання.)
Пожежа:
Прийшов наш час прощатися,
але треба пам’ятати і звірятам і малятам,
сірники не для забави
З ними страшно грати
Вивчіть правила пожежі – будьте обережні.
Знає хай дитина кожна,
жартувать з вогнем --- не можна.
Вчитель: Ви всі молодці, чудово справились із усіма завданнями, відчули себе в ролі пожежників, рятували своїх товаришів.
А зараз я хочу запропонувати вам переглянути фільм про те, як гасять пожежу, рятують людей справжні пожежники.