Практичне заняття з основ життєдіяльності

Про матеріал

Пропоную розробку практичного заняття з предмету "Основи здоров'я" , розробленого за програмами "Основи життєдіяльності" та "Вчимося жити разом" для початкової школи.

Перегляд файлу

Урок з предмети «Основи здоровя» 2 клас.

Практичне заняття з правил пожежної безпеки

«Відважні пожежники»

 

Мета: Узагальнити та закріпити знання з правил пожежної безпеки.

Навчити діяти в  екстремальних ситуаціях.

Виховання уважного ставлення до дотримання правил пожежної безпеки.

Обладнання:

 Плакати :«Причини виникнення пожежі», «Поведінка під час пожежі», зображення пожежників, пожежної машини,  пам’ятки декорація «полум’я», макет сірників. Інтерактивна дошка, мультфільм «Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа», відеокліп про роботу пожежників.

Хід проведення:

1.Перегляд мультфільму «Фокс і Трот спішать на допомогу. Пожежа».

 

Вчитель: Ось ви переглянули мультфільм про поведінку під час пожежі.

В цей час двоє дітей беруть сірники і відходять. Спалахує вогонь.

Ведуча: Ой, діти, що трапилось?

 

( Заходить Пожежа)

 

Пожежа:                               Привіт усім, хто любить сірники,

Хто вогнища заводить залюбки!

Хто із вогню усім несе біду,

Хто хоч одну в житті спалив скирду,

Даю я неабиякий урок!

Горить хай все -  від миру до ниток!

Тож слухайте уважно, діти,

Як правильно пожежу розпалити…

 

 

Вчитель:                               

О, стій, злодюго відьмо, стій!

Ти так дітей навчать не смій.

Разом із дітьми про безпеку

Вивчаємо ми правила нелегкі

Щоб навік тебе здолати

Ми повинні твердо знати.

 

Діти:

Для розваги і для гри

 Сірники ти не бери

 Бо з вогнем погані жарти

 Грати із вогнем не варто.

 

Не розпалюй багаття сам

А ні в лісі, а ні в хаті

Легко вогник запалити

Та не просто погасити.

 

Телевізор, плитку , праску

Умикати нам не слід

Памятайте це будь – ласка

Бо від нього скільки бід!

 

Як вогонь іще малий,

Чашкою води залий

Чи піском засип, накрий,

Щоб не зміг ожити.

 

А вогонь не згас

І багато диму

 

Вибігай з кімнати враз

З дітками малими.

 

Щоб пожежу загасити

Треба 101 нам подзвонити.

 

Пожежа:  Ну, чого нам сперечатись, краще треба позмагатись. Ось тоді і побачимо, як ви готові до випробувань.

 

(Діти розподіляються на команди і стають на старт)

 

 Я пропоную назвати першу команду – «Пожежники», а другу–– «Вогнегасники».   Ну, до старту всі готові?

Пожежа: Зараз я загадаю вам загадки, а ви їх відгадайте.

Загадки:

Без рук, без ніг, на гору повзе?  (дим)

 

Шипить, злиться, води боїться?  (вогонь)

 

Наче зірочка мигтить,

Вогнем – золотом горить.

Хоч сам і маленький дуже,

Бійся його юний друже.   (сірник)

 

При пожежі не дрімай,

Нас скоріше викликай   (пожежники)

 

Вчитель: Діти, а зараз я пропоную вам згадати правила поведінки під час пожежі:

Якщо ви побачили невеличкий вогонь, то перш за все треба…..(огородити цей вогонь, щоб він не поширився далі)

І. Ось вам перше завдання яке називається: «Огороди вогонь».

У кожного члена команди є по одній кеглі .По одному діти підбігають до вогнища і ставлять навколо нього свою кеглю. Переможе команда, яка швидше впорається.

 

Вчитель: Діти не можна вогонь загасити, якщо нам води не наносити. Тому беріть відра і швидше несіть воду.

ІІ. Гра – естафета «Швидше загаси вогонь»

У капітанів  команд по 1 дитячому відру в руці. За сигналом кожен з учасників підбігає до вогню і «виливає воду» поветаються до команди , передають відро наступному і гравцю, а самі стають в кінець колони. Перемагає команда ,яка швидше впорається.

 

Вчительа: А якщо вогонь уже добре розгорівся і ми самі впоратися не зможемо, тоді ми…..(телефонуємо на номер 101 і сповіщаємо про пожежу)

Що ми повинні точно і чітко назвати? (домашню адресу).

ІІІ.Тож наступний конкурс «Зателефонуй  пожежникам».

Діти по черзі називають свою домашню адресу.

 

Вчитель: Діти, коли пожежа розгорілася і в кімнаті багато диму,як треба діяти далі? (Треба намочити серветку і дихати через вологу серветку, потім присісти і намагатися рухатися до виходу, якщо це можливо)

ІV. «Вибратися із задимленого приміщення».

Діти стають навприсядки, затуляють рот і ніс серветкою і так, навприсядки, по черзі  рухаються « із осередка пожежі»

 

 

Пожежа: Що ж і з цим ви впорались ,а ось є іще одне завдання .З ним ви мабуть не зможете справитись:

V.«Врятуй товариша» 

У  Капітанів є обруч ,за допомогою якого він повинен вивести по черзі усіх товаришів  з полум’я.( Капітан і перший гравець одягають на себе обруч і вибігають з «палаючого будинка», потім виводить усіх інших.Переможе команда, яка швидше виконає завдання.)

 

Пожежа:

Прийшов наш час прощатися,

але треба пам’ятати і звірятам і малятам,

сірники не для забави

З ними страшно грати

Вивчіть правила пожежі – будьте обережні.

 Знає хай дитина кожна,

жартувать з вогнем --- не можна.

 

Вчитель: Ви всі молодці, чудово справились із усіма завданнями, відчули себе в ролі пожежників, рятували своїх товаришів.

А зараз я хочу запропонувати  вам  переглянути фільм про те, як гасять пожежу, рятують людей справжні пожежники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
1189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку