Практичне заняття. За темою «Особистість та діяльність Александра Великого»

Про матеріал
Робочий листок, або індивідуальна картка учня для проведення практичного заняття. Робота з історичними джерелами та текстом підручника.
Перегляд файлу

Практичне заняття

За темою «Особистість та діяльність Александра Великого»

  1. Використовуючи набуті знання та застосовуючи пам’ятку (історичний портрет), складіть історичний портрет Александра Македонського.

ПАМ’ЯТКА

Як скласти історичний портрет

1.Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?

•Де і коли він народився?

•Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?

2. Особисті якості й риси характеру.

•Як особисті якості впливали на його діяльність?

•Які з його особистих якостей Вам подобаються, а які ні?

3. Діяльність історичного діяча.

•Схарактеризуйте основні справи його життя.

•Які успіхи й невдачі були в його справах?

•Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?

•Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?

•Якими були наслідки його діяльності а)для сучасників  б) для нащадків

•За що людство пам‘ятає цю людину?

4. Яке Ваше особисте ставлення до історичного діяча?  Обґрунтуйте свою позицію.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Робота з текстом: із твору Плутарха «Александр»

«Коли за відсутності Філіпа II до Македонії прибули посли перського царя, Александр, не розгубившись, прийняв їх… розпитував про довжину доріг. Про способи подорожі до Персії, про самого царя… а також про те, які сили і могутність у персів… кожного разу, як приходила звістка, що Філіп II завойовував якесь відоме місто або здобував славну перемогу, Александр … говорив своїм одноліткам: «Хлопчики, батько встигне захопити все, так що мені разом з вами не вдасться зробити нічого величного й блискучого… він хотів успадкувати владу, багату не на розкіш, задоволення й багатство, а на битви, війни і боротьбу за славу».

  • Якою дитиною був Александр?
  • Як ви гадаєте, ким міг стати в майбутньому цей хлопчик?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Завдання, які потрібно виконати на стрічці часу.

http://poradumo.com.ua/wp-content/uploads/2015/12/d2467caf8447d90a1a19fe1088d061df.jpg

  • Позначте роки життя Александра Македонського. Скільки років він прожив? _______

Скільки років минуло від його смерті до сьогодні? ______________________________

  1. Користуючись документом, доведіть, що Александр був не тільки талановитим полководцем, а й хоробрим воїном.

Плутарх про битву на річці Ґранік

... Парменіон не радив йому ризикувати... Але Александр відповів, що йому буде соромно перед Геллеспонтом, якщо після переправи через морську протоку він побоїться Ґраніка. І сам першим кинувся в річку з тринадцятьма відділами кінноти. Він вів військо на ворожі стріли й списи, на стрімкі скелі, вщерть заповнені піхотою і кіннотою ворога, через бурхливу річку, яка несла і топила коней і людей... Перси втратили там убитими 20 тисяч піхотинців і 2,5 тис. кіннотників. ... Втрати Александра становили всього 34 чоловіки, у тому числі 9 піхотинців.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Що означає вислів Александра Македонського «Розрубати Гордіїв вузол»?

______________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Прочитайте дослідження французького історика П'єра Левека про особисті якості Александра Великого. Складіть таблицю за цим дослідженням, а також відомими вам фактами з попередніх параграфів, інших джерел.

Вчинки й Думки Александра

Риси характеру, про які можна судити за вчинками

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В особі Александра Македонського дивним чином поєднувалися такі якості, як обережність і ризик, розсудливість та інтуїція.

Занурившись у світ міфології (хлопцеві казали, що мати його походить із роду Ахілла, батько — з роду Геракла), Александр уявив, що в його жилах тече кров героїв. Оскільки він вважав себе надлюдиною, то й поводився як надлюдина.

Він втратив відчуття міри, а дух надмірності наче перекреслив уроки Арістотеля, який вважав поміркованість правителя єдиною гарантією існування держави.

Із самого початку царювання Александр сміливо й енергійно розправлявся зі супротивниками. Він ліквідував претендентів на престол і придушив заколот на Балканах. Греція непокоїлася, але Александр не залишив жодної надії, руйнуючи непокірні Фіви. А потім вирушив до Азії.

Вражає невелика кількість бойової сили, якою було завойовано світ: близько 40 тис. солдатів в Азії, 120 тис. — в Індії, 80 тис. — наприкінці його життя. Невтомний Александр був усюди — він надихав армію особистою хоробрістю й водночас керував нею з майстерністю справжнього стратега. Досвідчений вершник, грізний повелитель, найбільший з усіх полководців, він проявив себе і як геніальний організатор.

Імперія трималася на одній людині, щоправда, людина ця була нелюдської працездатності. Для оспівування своїх подвигів він запрошував відомих художників Лісіппа й Апеллеса, організовував музичні та спортивні змагання. Вшановуючи олімпійських богів, Александр виявляв терпимість до інших вірувань.

Александр цікавився духовним життям; тверезо мислив, але й довіряв своїй геніальній інтуїції. Александровій діяльності легко можна дати негативну оцінку: непотрібні насильства; пристрасть до надмірностей, надзвичайне честолюбство, проте Александр був новатором, який заперечував відмінність між варварами й греками, творцем єдиної імперії та єдиної культури. Його діяння спрямували історію людства іншим шляхом.

Поєднання надбань цивілізацій Стародавнього Сходу й Стародавньої Греції, яке відбулося в результаті діянь Александра, піднесли людство та його культуру на значно вищий рівень.

  1. Яке значення мав Східний похід Александра Македонського?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________

  1. Чи сподобався Александр Македонський вам особисто?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Табунова Людмила Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2021
Переглядів
6174
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку