Практичне заняття "Захист прав споживачів"

Про матеріал
Матеріал розраховано для практичного заняття учнів 9 класу по темі "Захист прав споживачів"
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ : Захист прав споживачів.

Мета: ознайомити учнів з поняттями «споживачі», «продавці», «виробники»,

«виконавці»; опрацювати нормативні акти, що закріплюють права споживачів формувати навички самостійної роботи в малій групі, формувати активну позицію щодо дотримання і захисту прав споживачів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Пояснювати хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці.
  • Називати нормативні акти, що закріплюють права споживачів.
  • Наводити приклади порушення прав споживача з власного життя чи життя членів родини.
  • Описувати порядок дій споживача щодо захисту порушених прав
  •  Пояснювати, якими правами наділено споживачів в Україні за законом.
  • набути навичок аналізу життєвих ситуацій,  висловлювати й аргументувати власну точку зору;
  • переконатися у необхідності неухильного дотримання правових норм.

Обладнання: підручник, Конституція України, Закон України «Про захист

прав споживачів», роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
  2. II. Мотивація навчальної діяльності

Слайд

Ситуації в картинках- Погляньте на картинки. Що роблять ці люди? (продають, виробляють, виконують роботу чи послугу)

Чи доводилося вам користуватися послугами перукаря, купувати продукти в магазині?

- Чи користуєтесь ви громадським транспортам, здавали взуття чи телефон  в ремонт?

Як можна назвати людину, яка купує товар, замовляє якусь послугу? (споживач)

Дійсно, У всіх названих  випадках ви виступаєте як споживач товарів, робіт чи послуг.

       ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Я думаю, ви здогадалися, ми сьогодні будемо говорити про споживачів, Темою уроку є наступні питання  Хто такі споживачі, продавці, виробники, виконавці. Які права споживачів закріплені законодавством України. Як захистити права споживачів.

Слайд Що очікуєте від уроку?

Чи співпали ваші очікування із запропонованими?

Слайд Вправа «Рюкзак»

Протягом уроку кожен з Вас повинен стисло записати, які з тих знань, умінь, що отримали на уроці, візьмете із собою для використання в житті

 Чи доводилось вам чути вислів «Споживач завжди правий!»

В кінці уроку ви повинні дати відповідь на проблемне запитання

1. Робота над поняттями

►► Робота в парах

Пропоную звернутися до підручника, ст..115 і Працюючи в парах  усно вставити в таблицю ті поняття, яких не вистачає. (2 хв.)

— Які з цих ролей можна об’єднати поняттям «споживач»?

Учитель. Слайд

Поняття «споживач» залежно від контексту, має різне визначення

 «покупець», «замовник»; інша сторона виступає під назвою «продавець»,

«виконавець», «виробник».

►► Робота з текстом підручника з’ясувати поняття

самостійно Ознайомтесь з поняттями «споживач», «продавець», «виконавець», «замовник» (С. 115).

Отже, продовжіть речення..споживач – це…слайд

Виконавець – це…слайд

Виробник …

Продавець - …

Наведіть приклади ситуацій, коли між собою у відносини вступають:

споживач-продавець,

споживач-виконавець,

споживач-виробник.

Слайд. Тож давайте перевіримо засвоєні поняття  Таблиця співвіднесіть поняття

Учитель. Ми з вами всі, незалежно від віку, статі, освіти, соціального

статусу та посади протягом життя споживаємо товари й послуги і сплачуємо

за них. Тому ми повинні знати, на що кожен з нас має право і на що може

розраховувати у разі порушення цього права.

Скажіть, будь-ласка, чи завжди ви та ваші батьки купляли якісні продукти харчування, побутову техніку?.

 Отже ми переходимо до другого запитання, які права та обов’язки споживачів закріплені у законодавстві України.

Права, обов’язки , захист прав споживачів, їх відносини з продавцями, виробниками, виконавцями регулюються певними нормативними актами.

Слайд «Нормативні акти»

1. Конституція України, ст. 42.

2. Цивільний кодекс України.

3. Закон України «Про захист прав споживача».

4. Закон України «Про рекламу».

5. Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів» (про

наявність генетично модифікованих організмів ГМО).

6. Кодекс України про адміністративні правопорушення.

Слайд

Ми працюємо в групах,Нагадую правила роботи в групі. Ви обрали спікера, секретаря, посередника, доповідача.

Перегляд  ролика: визначити, які права існують у споживачів

Детальніше ознайомитися з правами і обов’язками  споживачів ми зможемо, опрацювавши в групах витяги із закону України «Про захист прав споживачів».

►► Робота в малих групах до

Робота з витягами із Закону України «Про захист прав споживачів».

1-ша група

Опрацювати витяг із закону про права споживачів стаття 4, сторінка 116 підручника та виконати завдання.

Стаття 4. Права та обов’язки споживачів ( у підручнику)

1. Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка

реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб

мають право на:

1) захист своїх прав державою;

2) належну якість продукції та обслуговування;

3) безпеку продукції;

4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію,

її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця,

продавця);

5) відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою

продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та

моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я

людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;

6) звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за

захистом порушених прав;

7) об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

Споживачі зобов’язані:

1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами

експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем)

документації на товар;

2) у разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару до

початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця

(виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації

особи, що виконує їх функції;

3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та

дотримувати умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару

(виконавцем) в експлуатаційній документації;

4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання

товару застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з

дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних

правил, а в разі відсутності таких правил у документації — дотримувати

звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду

Завдання

Завдання

1. Які права мають споживачі відповідно до Закону «Про захист прав

споживачів»?

2. Якими правами споживача ви можете скористуватись, зайшовши до

магазину і придбавши тістечка.

3. Які обов’язки мають споживачі?

4. У магазині « Велика кишеня » ви придбали йогурт. Про які обов’язки

споживача ми повинні пам’ятати?

2- група ( роздать матеріал)

Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції

1. Продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві

продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

2. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний

надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.

Стаття 7. Гарантійні зобов’язання

1. Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування,

використання) продукції, у тому числі комплектуючих виробів, протягом

гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами,

нормативними документами чи договором.

2. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи

в будь-якому іншому документі, що додається до продукції. Гарантійні

зобов’язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов’язання

виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою.

3. Для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і

становити небезпеку для життя, здоров’я, майна споживачів і навколишнього

природного середовища, встановлюється термін придатності, який

зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються

до неї при продажу, і який вважається гарантійним строком.

Завдання

1. Що означають гарантійні зобов’язання?

2. Ви придбали в магазині телевізор. Про що ви повинні пам’ятати,

забираючи товар, і якими, на вашу думку, мають бути дії продавця?

3  група У підручнику

Стаття 8. Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків

споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право

вимагати: 1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

2. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних

недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або

фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи,

споживач у порядку та у строки, що встановлені законодавством, і на підставі

обов’язкових для сторін правил чи договору має право за своїм вибором

вимагати від продавця або виробника:

1) розірвати договір та повернути сплачену за товар грошову суму;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа

наявних у продавця (виробника), товар.

3  група Завдання

1. Які права мають споживачі у разі придбання товару неналежної якості?

2. Яким правом ви скористаєтеся, придбавши новий годинник з написом

«протиударний», який, проте за три дні, упавши на підлогу, зупинився.

4-а група роздать

Стаття 10. Права споживача у разі порушення умов договору про виконання

робіт (надання послуг)

1. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт

(надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець

своєчасно не приступив до виконання зобов’язань за договором або виконує

роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

2. Якщо значну частину обсягу послуги чи робіт (понад сімдесят відсотків

загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір

лише щодо частини послуги або робіт, що залишилася.

3. У разі виявлення недоліків після надання послуги (виконання роботи)

споживач має право на свій вибір вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у певний строк;

2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості

чи повторного виконання роботи;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної

роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день

укладення відповідного договору.

Завдання

1. Які права мають споживачі, укладаючи договір про виконання робіт чи

надання послуг?

Кожна група коротко презентує своє питання, знайомлячи інших з правами

та обов’язками споживачів.

Групи складають «Поради споживачеві» (орієнтовні рекомендації).

 Ви вирішили придбати дорогий товар (роботу, послугу).

Слайд Третє питання уроку - Захист прав споживачів

Якщо продавець відмовляє вам у задоволенні ваших претензій, ви можете написати письмову скаргу (претензію) на ім’я директора або власника магазину, де зазначається:

1)коли і за якою ціною придбано товар;

2)гарантійний строк та документ, яким він встановлюється;

3)причини скарги;

4)претензії та вимоги споживача;

5)документи, що додаються до скарги.

Якщо протягом місяця ви не отримаєте задоволення або відмови щодо неї, звертайтесь до суду.

Завдання 3.Клас розподіляється на групи відповідно до дій споживачів та групу експертів.

•1-а група. Претензії до купленого товару.

•2-а група. Претензії до виконаних робіт.

•3-я група. Претензії до наданих послуг.

 

Практична робота: за поданим зразком написати скаргу на продаж

неякісного товар

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Так чи погоджуєтесь ви з крилатим висловом : « Споживач завжди правий!»

( Метод прес)

►► Обговорення в загальному колі

Які знання ви взяли з собою у рюкзак?

Чи справдились ваші очікування?

Сенкан до слова Споживач

1. Які питання виявились для вас легкими, які — важкими і незрозумілими?

2. Ми ознайомилися з вами з нормами законодавства щодо прав споживачів.

Чи врегульовані ці питання на законодавчому рівні?

3. Чи траплялись у вас або у ваших батьків випадки, коли вам зашкодило те,

що ви недостатньо знали права та обов’язки споживачів?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати  параграф 16, У ЗМІ підібрати матеріал про факти порушення прав споживачів та їх захист (цей матеріал доцільно накопичувати й використовувати під час уроку тематичного оцінювання).скласти «Книга скарг»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Завдання

Кажуть, що ділові люди є тонкими психологами й розуміють співрозмовника з півслова. Отже, конкурсна номінація «Мислитель». Завдання полягає в доповненні висловів відомих людей .

Харві Маккей: «На ринку не дають медалі за відвагу. Ринок може запропонувати лише одну нагороду - це ...». (Гроші).

Невідомий: «... - це життя торгівлі і смерть торговців». (Конкуренція).

Невідомий: «Крик моди може заглушити лише ...». (Ціна).

 

 А. Маршал: «Ринок - це інститут або механізм, що зводить разом ... і...». (Покупців і продавців).

Б. Франклін: «Час - це ...». (Гроші).

Поль Самуельсон: «Навчіть папугу вимовляти «попит» і «пропозиція» - і перед вами ... ». (Економіст).

 

3  група Завдання

1. Які права мають споживачі у разі придбання товару неналежної якості?

2. Яким правом ви скористаєтеся, придбавши новий годинник з написом

«протиударний», який, проте за три дні, упавши на підлогу, зупинився.

2- група

Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції

1. Продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві

продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

2. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний

надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.

Стаття 7. Гарантійні зобов’язання

1. Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування,

використання) продукції, у тому числі комплектуючих виробів, протягом

гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами,

нормативними документами чи договором.

2. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи

в будь-якому іншому документі, що додається до продукції. Гарантійні

зобов’язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов’язання

виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою.

3. Для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і

становити небезпеку для життя, здоров’я, майна споживачів і навколишнього

природного середовища, встановлюється термін придатності, який

зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються

до неї при продажу, і який вважається гарантійним строком.

Завдання

1. Що означають гарантійні зобов’язання?

2. Ви придбали в магазині телевізор. Про що ви повинні пам’ятати,

забираючи товар, і якими, на вашу думку, мають бути дії продавця?

1 група

Завдання

1. Які права мають споживачі відповідно до Закону «Про захист прав

споживачів»?

2. Якими правами споживача ви можете скористуватись, зайшовши до

магазину і придбавши тістечка.

3. Які обов’язки мають споживачі?

4. У магазині «Сільпо» ви придбали йогурт. Про які обов’язки

споживача ми повинні пам’ятати?

4-а група

Стаття 10. Права споживача у разі порушення умов договору про виконання

робіт (надання послуг)

1. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт

(надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець

своєчасно не приступив до виконання зобов’язань за договором або виконує

роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

2. Якщо значну частину обсягу послуги чи робіт (понад сімдесят відсотків

загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір

лише щодо частини послуги або робіт, що залишилася.

3. У разі виявлення недоліків після надання послуги (виконання роботи)

споживач має право на свій вибір вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у певний строк;

2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості

чи повторного виконання роботи;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної

роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день

укладення відповідного договору.

Завдання

1. Які права мають споживачі, укладаючи договір про виконання робіт чи

надання послуг?

Кожна група коротко презентує своє питання, знайомлячи інших з правами

та обов’язками споживачів.

 

 

  1. Громадянка Петрова А.Т. купила в спеціалізованому магазині копчену рибу, яка була упакована в поліетиленову вакуумну упаковку. На упаковці була приклеєна етикетка, на якій вказана вага рибини - 370 грм. Взявши товар до рук, громадянка засумнівалася в правдивості ваги (риба здалася їй занадто легкою), і вона попросила продавця магазину зважити рибу на вагах. Продавець відмовив їй. Чи правий був продавець в даній ситуації? Обґрунтуйте права споживача.

 

2.         Купуючи в магазині "Продтовари" цілий ряд харчових продук-

тів: цукор (1 кг), молоко (1 пачка), хліб (1 шт), майонез (1 пачка),

громадянин Малко В.А. дав 30  грн. Йому повинні були да-

ти залишок 1,99 грн. Але продавець сказав, що у нього немає здачі і

на залишок дав 2 упаковки сірників покупцеві. Чи порушені в даній

ситуації права споживача? Чи мав право продавець так вчиняти?

 

3.         Громадянка Синько О.Л. купила в магазині "ТОРА" 20 січня

зимові чоботи. Через десять днів вона прийшла до магазину з про-

ханням обміняти їх на нові, мотивуючи своє прохання тим, що ні-

бито її чоботи виявилися неякісними (верх чобіт був дуже погну-

тим, підошва відклеїлася з двох боків і на одному чоботі зіпсовані

кнопки). Працівників магазину здивував такий вигляд чобіт (адже

пройшло лише 10 днів з моменту купівлі) і було вирішено провести

експертизу взуття. В результаті експертизи було виявлено спеціалі-

стами, що дефекти взуття виникли внаслідок порушення правил

експлуатації взуття. Які дії продавця в цьому випадку? Яку відпові-

дальність несе споживач

 

4.         Купуючи в магазині крем для обличчя, громадянка Власенко

А.Б. зупинила свій вибір на кремі "Люкс", який вона завжди купу-

вала і який підходив їй за типом її шкіри. Взявши до рук крем, вона

побачила, що термін його придатності минув два дні назад, але

гроші за крем вже заплатила. Вона попросила повернути їй сплачені гроші. Але продавець відмовив їй, сказавши, що вона може лише обміняти цей крем на інший, мотивуючи своє рішення тим, що термін придатності минув зовсім недавно. Які права споживача порушені в даному випадку і яку відповідальність може понести продавець?

Задачі з відповідями

1. Громадянка Петрова А.Т. купила в спеціалізованому магазині копчену рибу, яка була упакована в поліетиленову вакуумну упаковку. На упаковці була приклеєна етикетка, на якій вказана вага рибини - 370 грм. Взявши товар до рук, громадянка засумнівалася в правдивості ваги (риба здалася їй занадто легкою), і вона попросила продавця магазину зважити рибу на вагах. Продавець відмовив їй. Чи правий був продавець в даній ситуації? Обґрунтуйте права споживача.

Розв 'язання ситуації:

Згідно зі Ст.17 Закону України "Про захист прав споживачів" п.4 споживач має право на перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів (робіт, послуг), що придбаваються (замовляються), демонстрацію безпечного та правильного їх використання. На вимогу споживача продавець (виконавець) у цих випадках зобов'язаний надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи про якість, безпеку, ціну товарів (робіт, послуг). Тому продавець був зобов'язаний зважити рибу громадянці за її проханням.

2.         Купуючи в магазині "Продтовари" цілий ряд харчових продук-

тів: цукор (1 кг), молоко (1 пачка), хліб (1 шт), майонез (1 пачка),

громадянин Малко В.А. дав 30  грн. Йому повинні були да-

ти залишок 1,99 грн. Але продавець сказав, що у нього немає здачі і

на залишок дав 2 упаковки сірників покупцеві. Чи порушені в даній

ситуації права споживача? Чи мав право продавець так вчиняти?

Розв 'язання ситуацїї: Згідно зі ст.17 Закону України "Про захист прав споживачів" п.2 забороняється примушувати споживача придбавати товари і послуги неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Тому дії продавця є неправомірними і споживач мав право не погодитися забирати сірники, а вимагати повернення залишку.

3.         Громадянка Синько О.Л. купила в магазині "ТОРА" 20 січня зимові чоботи. Через десять днів вона прийшла до магазину з про-ханням обміняти їх на нові, мотивуючи своє прохання тим, що нібито її чоботи виявилися неякісними (верх чобіт був дуже погнутим, підошва відклеїлася з двох боків і на одному чоботі зіпсованікнопки). Працівників магазину здивував такий вигляд чобіт (адже пройшло лише 10 днів з моменту купівлі) і було вирішено провести експертизу взуття. В результаті експертизи було виявлено спеціалі-стами, що дефекти взуття виникли внаслідок порушення правил експлуатації взуття. Які дії продавця в цьому випадку? Яку відпові-

дальність несе споживач?

Розв 'язання ситуацїї: Згідно зі Ст.17 Закону України "Про захист прав споживачів" п.4 якщо в результаті експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару (роботи, послуги) споживачеві внаслідок по-рушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Тому Громадянка Синько О.Л. має оплати-ти всі витрати, що пов‘язані з експертизою взуття.

 

4.         Купуючи в магазині крем для обличчя, громадянка Власенко

А.Б. зупинила свій вибір на кремі "Люкс", який вона завжди купу-

вала і який підходив їй за типом її шкіри. Взявши до рук крем, вона

побачила, що термін його придатності минув два дні назад, але

гроші за крем вже заплатила. Вона попросила повернути їй сплачені гроші. Але продавець відмовив їй, сказавши, що вона може лише обміняти цей крем на інший, мотивуючи своє рішення тим, що термін придатності минув зовсім недавно. Які права споживача порушені в даному випадку і яку відповідальність може понести продавець?

 

Розв 'язання ситуації: Згідно зі Ст.17 Закону України "Про захист прав споживачів" п.2 забороняється примушувати споживача придбавати товари і послуги неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Тобто крем, термін придатності якого минув, є товаром неналежної якос-ті, і продавець не має права примушувати покупця його купити, a повинен задовольнити його вимогу щодо повернення грошей. За порушення правил торговельного обслуговування та реалізації товарів, термін придатності яких минув, продавець несе відповідальність у розмірі 200% вартості залишку одержаної для реалізації партії товару (Ст.23), але не менше rf яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С Днем торговли. Самых удачных покупок. - И это все о нас!.. )- я.руНовости ООН - Сьогодні Всесвітній день захисту прав споживачів Новости - УРА-Iнформ

 

 

 

Молочные закваски Genesis Laboratories Болгария - Сырьё / материалы в Астане на SlandoНовости услуги Киева новинки услуг, новые услуги Киев Страница 35Автотранспорт

 

В Краснодарском крае построят молочный завод

 

 

 

Производство алюминия - Картинка 16104/37Новости EastKorr - Восточный корреспондент

Домашний мастер - Строительство / ремонт / уборка в Хабаровске на Slando

 

Муж на час. - Бесплатная доска объявлений

 

 

 

Фото АбстройПартнерство, реклама Здесь. Союз молодых строителей ВКонтакте

 

 

 

 

 

Покупка бытовой техники в Украине - Chernivtsy600.com: Новости ЧерновцевДень работников торговлиПРОДАЖИ " КАК СТАТЬ ПРОДЮСЕРОМПродавец картинки для детей

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
9130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку