Предмет « Правознавство»
Практичне заняття.
Звернення громадян.
Мета:
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку : практичне заняття.
Хід уроку
І. Організаційний момент уроку
Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
1. Пригадайте які є способи самозахисту прав і свобод .
2. Чому звернення громадян вважаються одним із найбільш дієвих способів захисту прав і свобод ?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Під час вивчення теми “ Конституційні права, свободи та обов`язки людини і громадянина ” ми з’ясували , що одним зі способів самозахисту прав і свобод є звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування та інших суб`єктів. (Конституція України стаття 40). І хоча такі звернення можливі не з будь – яких питань порушення прав і свобод чи відсутності можливості їх реалізації досить поширений у нашій країні. Ц е пояснюється зокрема тим, що він досить простий у практичній реалізації, не вимагає якихось значних фінансових витрат. В майбутньому, не виключено, вам доведеться подавати звернення. Які існують види звернень, що є спільного між ними і в чому полягають відмінність, які вимоги висунуто до звернень, яким є порядок їх розгляду і деякі інші питання стануть предметом розгляду на нашому сьогоднішньому уроці. Вивчений матеріал ми закріпимо розв’язанням практичних завдань.
IV. Вивчення нового матеріалу
Робота з текстом Закону України “ Про звернення громадян” (стаття 3) у малих групах.
Клас поділяється на чотири групи. Завданням груп є опрацювати норми Закону, у яких ідеться про види звернень громадян, вимоги, які висунуто до цих звернень, та правила їх розгляду, зробити порівняльну характеристику.
1- ша група – визначає спільні ознаки заяви та скарги;
2- га група – відмінні ознаки заяви та скарги;
3- тя група – спільні ознаки пропозиції та електронної петиції;
4- та група – відмінні ознаки пропозиції та електронної петиції.
Орієнтований вигляд порівняння
Спільні ознаки заяви і скарги
Відмінні ознаки скарги і заяви.
Заява – це звернення громадян із проханням посприяти з реалізацією їхніх законних прав та інтересів, а скарга – це звернення з вимогою про поновлення порушених прав та інтересів.
Спільні ознаки пропозиції та електронної петиції
Відмінні ознаки пропозиції та електронної петиції
Робота з текстом Закону України “Про звернення громадян” ( стаття 5)
Визначте й запишіть у зошит у формі короткої пам’ятки основні вимоги щодо оформлення письмового звернення громадян.
Поінформуйте один одного про результати вашої роботи.
Учитель:
Які питання, на вашу думку ,є важливими для нашого міста?
Які шляхи вирішення цих життєвих проблем?
Клас об'єднується в групи із завданням самостійно обрати питання/проблему , що порушуватиметься в зверненні. Визначте, яким буде це звернення ( заява, пропозиція чи скарга) та до якого органу надійде. Використовуйте складену вами пам`ятку та зразок, у зошиті напишіть звернення до органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Ознайомити з результатами роботи іншу групу. (Зразок заяви додаток 3)
Завдання
Визначити в кожній із ситуацій вид звернення громадян.
Ситуація 1.
Громадянин подав звернення до Власівського селищного голови , у якому висловився за відновлення проведення фестивалю “Дніпровські зорі”.
Ситуація 2.
Громадянка Турботлива звернулась до селищної ради із проханням посприяти їй в отриманні земельної ділянки для забудови .
Ситуація 3.
Житель міста Полтави Лірник написав листа до керівника комунального підприємства, яке займалось вивозом сміття, у якому довів до його відома, що сміття не регулярно вивозять .
Ситуація 4.
У прокуратуру міста надійшла заява від жителів одного мікрорайону про те, що на літньому майданчику кафе до 2 годин ночі, постійно звучить голосна музика.
Відповідь: 1 пропозиція; 2 клопотання; 3 заява; 4 скарга.
V. Підбиття підсумків
Учитель . Сьогодні на практичному занятті ми виконали з вами завдання , які допоможуть вам при складанні звернення.
VI. Домашнє завдання
Опрацювати параграф “Органи державної влади та місцеве самоврядування в Україні’.