Практичне заняття. Звернення громадян

Про матеріал
Розробка уроку "Звернення громадян", тип- практична робота. Мета уроку: ознайомити з видами звернень громадян в Україні;поглиблювати інтерес до форм безпосередньої демократії , вдосконалювати навички зв’язного мовлення, роботи з правовими джерелами формувати активну громадянську позицію та критичне мислення ,виховувати самодостатню особистість , почуття відповідального громадянина, уміння працювати малою громадою
Перегляд файлу

Предмет « Правознавство»

Практичне заняття.

Звернення громадян.

Мета:

  • ознайомити з видами звернень громадян в Україні;
  • поглиблювати інтерес до форм безпосередньої демократії ,
  • вдосконалювати навички зв’язного мовлення, роботи з правовими джерелами,  формувати активну громадянську позицію  та критичне мислення учнів
  • виховувати самодостатню особистість , почуття відповідального громадянина, уміння працювати малою громадою

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати види звернень громадян;
  • пояснювати та застосовувати поняття: “пропозиція”, “заява”, “клопотання”,  “скарга”, “електронна петиція”;
  • наводити приклади звернень громадян;
  • розв’язувати правові ситуації стосовно розгляду звернень громадян.

 

Тип уроку : практичне заняття.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда

1. Пригадайте які є способи самозахисту прав і свобод .

2. Чому звернення громадян вважаються одним із найбільш дієвих способів захисту прав і свобод ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Під час вивчення теми “ Конституційні права, свободи та обов`язки людини і громадянина ” ми з’ясували , що одним зі способів самозахисту прав і свобод є звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування та інших суб`єктів. (Конституція України стаття 40). І хоча такі звернення   можливі не з будь – яких питань порушення прав і свобод чи відсутності можливості їх реалізації  досить поширений у нашій країні. Ц е пояснюється зокрема тим, що він досить простий у практичній реалізації, не вимагає якихось значних фінансових витрат.                                                                     В майбутньому, не виключено, вам доведеться подавати звернення.  Які існують види звернень, що є спільного між ними і в чому полягають відмінність, які вимоги висунуто до звернень, яким є порядок їх розгляду і деякі інші питання стануть предметом розгляду на нашому сьогоднішньому уроці. Вивчений матеріал ми закріпимо розв’язанням практичних завдань.

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота з текстом Закону України “ Про звернення громадян” (стаття 3) у малих групах.

Клас поділяється на чотири групи. Завданням груп є опрацювати норми Закону, у яких ідеться про види звернень громадян, вимоги, які висунуто до цих звернень, та правила їх розгляду, зробити порівняльну характеристику.

1- ша група – визначає спільні ознаки заяви та скарги;

2- га група – відмінні ознаки заяви та скарги;

3- тя група – спільні ознаки пропозиції та електронної петиції;

4- та група – відмінні ознаки пропозиції та електронної петиції.

Орієнтований вигляд порівняння

Спільні ознаки заяви і скарги

  1. Є видами звернення громадян.
  2. Якщо громадянин не згоден з рішенням , що було прийнято і за скаргою, і за заявою , то воно може бути оскаржене в суді.
  3. І заяву, і скаргу громадянин може подавати особисто; скаргу за його уповноваженням – також інша особа.
  4. І скарга , і заява можуть бути усними і письмовими, індивідуальними і колективними.
  5. Уповноваженим органом приймається рішення , яке доводиться до зацікавлених осіб.
  6. Розгляд звернень є безоплатним.
  7. Подаються тільки на добровільній основі.
  8. Використання електронного цифрового підпису для електронного    звернення у вигляді скарги чи у вигляді заяви не вимагається.

Відмінні ознаки скарги і заяви.

Заява – це звернення громадян із проханням посприяти з реалізацією їхніх законних прав та інтересів, а скарга – це звернення з вимогою про поновлення порушених прав та інтересів.

  1. Якщо громадянин не згоден з рішенням, прийнятим за скаргою, то він може звертатися до суду,а якщо не згоден з рішенням, прийнятим за заявою , то він може оскаржувати це рішення в суді тільки в тому випадку, якщо таким порушено його права.
  2. Заяву громадянин може подавати лише особисто, а скаргу за його уповноваженням – інша особа, трудовий колектив, організація, яка здійснює правозахисну діяльність.
  3. Строк подання скарги встановлюється, а строк подання заяви не встановлюється.
  4. Якщо існує заборона щодо направлення скарг осіб на розгляд тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржують ся, то заява може бути направлена на розгляд тих органів або посадових осіб, які мають право її розглянути.

Спільні ознаки пропозиції та електронної петиції

  1. Вид звернення громадян.
  2. Розгляд є безоплатним.
  3. Подаються в електронній формі, хоча пропозиція може бути в усній та письмовій формі.
  4. Обидва звернення громадян є колективними зверненнями, хоча пропозиція може бути також індивідуальним зверненням.
  5. Обидва звернення подаються тільки на добровільній основі.
  6. Якщо пропозиція подається в електронному вигляді, то застосування електронного цифрового підпису не вимагається так само, як і в разі електронної петиції.

       Відмінні ознаки пропозиції та електронної петиції

  1. Якщо пропозиція – це звернення громадян, де висловлюється порада, то електронна петиція – це особлива форма колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України ,органів місцевого самоврядування.
  2. Пропозиція може бути як індивідуальним зверненням, так і колективним, а електронна петиція – лише колективним зверненням.
  3. Пропозиція може подаватись в усній формі ,письмовій, електронній, то електронна петиція – лише в електронній.
  4. Коло суб’єктів, до яких можна звернутися з пропозицією, значно ширше, ніж коло суб’єктів, до яких можна звернутися з електронною петицією.
  5. Законом визначаються певні обмеження щодо змісту електронної петиції.
  6. Електронна петиція оприлюднюється на відповідних веб -сайтах, пропозиція, оприлюдненню не підлягає.
  7. Різні строки розгляду пропозиції і електронної петиції.
  8. Відповідь на пропозицію надсилається особам, які звернулися з пропозицією, то відповідь на електронну петицію публікується на веб - сайтах тих органів, які її розглядають.

 Робота з текстом Закону України “Про звернення громадян”  ( стаття 5)

Визначте й запишіть у зошит у формі короткої пам’ятки основні вимоги щодо оформлення письмового звернення громадян.

Поінформуйте один одного про результати вашої роботи. 

Учитель:

Які питання, на вашу думку ,є важливими для нашого міста?

Які шляхи вирішення цих життєвих проблем?

Клас об'єднується в групи із завданням самостійно обрати питання/проблему , що порушуватиметься в зверненні. Визначте, яким буде це звернення ( заява, пропозиція чи скарга) та до якого органу надійде. Використовуйте складену вами пам`ятку та зразок, у зошиті напишіть звернення до органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Ознайомити з результатами роботи іншу групу. (Зразок заяви додаток 3)

Завдання

Визначити в кожній із ситуацій вид звернення громадян.

Ситуація 1.

Громадянин   подав звернення до Власівського селищного голови , у якому висловився за відновлення проведення фестивалю “Дніпровські зорі”.

Ситуація 2.

Громадянка Турботлива звернулась до селищної ради із проханням посприяти їй в отриманні земельної ділянки для забудови .

Ситуація 3.

Житель міста Полтави Лірник написав листа до керівника комунального підприємства, яке займалось вивозом сміття, у якому довів до його відома, що сміття не регулярно вивозять .

Ситуація 4.

У прокуратуру міста надійшла заява від жителів одного мікрорайону про те, що на літньому майданчику кафе до 2 годин ночі, постійно звучить голосна музика.

Відповідь: 1 пропозиція; 2 клопотання; 3 заява; 4 скарга.

V. Підбиття підсумків

Учитель . Сьогодні на практичному занятті ми виконали з вами завдання , які допоможуть вам при складанні звернення.

VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф “Органи державної влади та місцеве самоврядування в Україні’.

 

docx
Додав(-ла)
Балак Ірина
Додано
19 листопада
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку