13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Практичне занятя "Історичні джерела про скіфів"

Про матеріал
Практичне заняття дає змогу характеризувати, використовуючи візуальні та писемні джерела, спосіб життя, побут і вірування скіфів; описати спосіб життя скіфів за писемними творами давньогрецького історика-мандрівника Геродота; розвивати в учнів увагу, логічне мислення, вміння аналізувати, висловлювати власні судження, вміння працювати з підручником та картою; виховувати повагу до історії.
Перегляд файлу

Всесвітня історія. Історія України                   6 клас     Урок №22   _____________

            

Тема: Практичне заняття. Історичні джерела про скіфів.  Геродот про скіфський похід Дарія І.

Мета: характеризувати, використовуючи візуальні та писемні джерела, спосіб життя, побут і вірування скіфів; описати спосіб життя скіфів за писемними творами давньогрецького історика-мандрівника Геродота; розвивати в учнів увагу, логічне мислення, вміння аналізувати, висловлювати власні судження, вміння працювати з підручником та картою; виховувати повагу до історії.

Тип уроку: практичне застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання:зошит для поточного та тематичного оцінювання (авт. С.Є.Коніщева), презентація.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів.

Сьогодні до школи надійшла телефонограма з туристичної фірми. Нам з вами запропоновано незвичайну подорож. Щоб отримати право нею скористатися, нам необхідно з’ясувати, куди саме ми вирушимо. Відповідь ми отримаємо, якщо правильно розв’яжемо ребус, внесений до маршрутного листа.

Розгадайте ребус. Слайд 2

Відповідь: Скіфія

Гра «Асоціації».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

«Кожен з них — кінний стрілець», — ця коротка й виразна характеристика Геродота найповніше відображає образ народу, який сьогодні ми продовжуємо вивчати.

ІV. Практична робота.

Відкрийте зошити на ст. 19.

Завдання № 1

  1. Підкресліть на картосхемі назви груп, на які поділяв скіфів грецький історик Геродот.
  2. Обведіть на картосхемі територію Великої Скіфії.
  3. Позначте місця розташування найвідоміших скіфських курганів.

Завдання № 2

Використовуючи історичні джерела та ілюстрації складіть стислу розповідь про спосіб життя, побут і вірування скіфів.

Проаналізуйте документи за запитаннями:

  1. Про які заняття скіфів повідомляють джерела?
  2. Який висновок можна зробити на основі уривка  про спосіб життя скіфів?
  3. Що ви дізналися про поховальні обряди скіфів?
  4. У чому цінність фрагментів джерел? Що в розповідях вразило найбільше?

Учні працюють з текстом підручника.

Допоміжна інформація надана в зображеннях - скористайтеся нею.

 

Геродот про подробиці походу персів проти скіфів.

Завдання № 3

Прочитати текст джерела на стор. 96 «Геродот про скіфський похід перського царя Дарія І».

1) Про які подробиці військового походу перського царя Дарія І проти скіфів розповідав Геродот? До яких хитрощів вдалися скіфи, щоб виснажити сили перських воїнів?

2) Чому скіфські царі не розтлумачили через свого посланця значення «дарунків», які вони надіслали Дарію І? А що, на вашу думку, означали дари скіфів?

Проаналізуйте документи за запитаннями :

  1. Про яку подію йдеться у фрагменті джерела?
  2. Поміркуйте, чому скіфи не вступали у відкритий бій з персами.
  3. У чому цінність фрагменту джерела?

Учні працюють з фрагментом джерела та ілюстративним матеріалом.

 

Додаткова інформація.

Дарій вислав уперед 700-тисячне військо очолене його намісником сатрапом Аріарамном. Його шлях пролягав від столиці Персії Суз через наплавні мости на Босфорській протоці та Дунаї. Військо Дарія І складалося з 80 різних народів і племен, які тоді входили до його імперії. Загроза значно переважаючих сил противника змусила скіфів звернутися по допомогу до сусідніх споріднених племен савроматів, гелонів і будинів. За підрахунками сучасних істориків, скіфське військо могло налічувати близько 150 тисяч воїнів. Тому скіфи вибрали тактику "кочування", відступаючи і пускаючи ворога вглиб країни.

Перси скрізь бачили порожні степи, де не було для них жодної поживи. Зайшовши далеко, Дарій злякався, що скіфи зруйнують мости і відріжуть персам шлях назад. Він послав послів до скіфського царя Ідантірса із запитанням-насмішкою, скільки ж той буде тікати? Ідантірс відповів: "Я досі нікого не лякався і не тікав ні від кого, ні в минулому, ні тепер від тебе [кочування було його природними способом життя. ] ... Але спробуй тільки зруйнувати отчі могили, тоді взнаєш, чи будемо ми з тобою воювати, чи ні!",

 Тікати довелось Дарію, який під час втечі втратив 80 тисяч свого війська.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

Доповніть речення:

  1. VII-III ст. до Р.Х. – час перебування на території України … (скіфів)
  2. Вони вели … (кочовий) спосіб життя.
  3. Розводили … (коней).
  4. Поділялись на … (скіфів-кочовиків,царських скіфів, скіфів-орачів скіфів-землеробів).
  5. У … (514 р. до Р.Х.)  до Скіфії вторглися війська … (перського царя ДаріяІ).
  6. Залишили нам могильники - … (кургани).

 

Закінчити речення.

  • Сьогодні на уроці я навчився (навчилася)…,тепер я знаю, що…

 

VІ. Домашнє завдання.

Прочитати § 18 (стор. 95- 96), повторити § 14-17, підготуватися до уроку узагальнення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
28 січня 2020
Переглядів
4546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку