ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ ПРОЄКТІВ НА УРОКАХ ЯДС

Про матеріал
Проєктна робота потребує від вчителів та учнів багато ресурсів та часу, але досвід показує, що вона варта зусиль, адже здобувачі освіти бачать конкретні результати, які є продуктом проєктної діяльності, а вчителі досягають головної мети
Перегляд файлу

ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ ПРОЄКТІВ  НА УРОКАХ ЯДС

 2.1. Навчальні проєкти на уроках ЯДС через призму математики

Зважаючи на змістові особливості курсу математики і час, відведений на виконання програмових вимог, навчальний проєкт з цього предмета доцільно організовувати, по-перше, для урізноманітнення діяльності учнів у разі їхнього успішного просування в засвоєнні основного змісту, по-друге, коли навчальна ситуація в класі актуалізувала проблему, прийнятну для розв’язання методом проєктів. Зупинимося на другій умові й розглянемо кілька тем навчальних проєктів , які педагоги можуть запропонувати учням у курсі математики.

Прикладні проєкти

Гра-мандрівка

Одним із нововведень у програмі з математики є введення поняття «сотка». Практика показує, що під час навчання учні стикаються з певними труднощами, особливо при вивченні чисел у межах 100.

Для того, щоб вивчення цих матеріалів було ефективним, доцільно реалізувати з учнями прикладний навчальний проєкт «Гра-подорож». Результатом може стати настільна гра-екскурсія на будь-яку тему, яка цікавить учнів. Країни, пошуки скарбів, пригоди в джунглях, космічні подорожі та ін. Дидактичний ефект полягає в основному в тому, що учні під час створення ігор самостійно розміщують на ігровому полі ряди чисел у межах 100. А користуючись ним, використовують його в невимушеній обстановці, так учні пройдуть і засвоять порядкову лічбу, що буде навчальним результатом, а водночас практичні та захоплюючі результати спільної роботи підвищать її цінність.

Ідеї для такого проєкту природно виникають з ідеї створення настільної гри своїми руками, наприклад, у результаті може вийти одна гра , але робота буде веселішою, якщо об’єднати учнів у групи і запропонувати їм створити кілька ігор за різними сюжетами.

Спочатку потрібно пояснити, що таке гра-подорож, і показати дітям аналог або зображення.

 Гра-мандрівка “Порятуй принцесу”

Варто розпочати розмову про цікаве місце, куди ваші учні хотіли б здійснити віртуальну подорож (це важливо, якщо ініціатива походить від них). Визначившись із сюжетом, потрібно продумати правила гри, а потім спланувати реалізацію проєкту. Тобто ми разом з учнями описуємо кроки, які приведуть до бажаного результату.

Обговорюючи плани, варто зосередитися на таких питаннях:

• Навіщо нам потрібні промислові ігри?

• Людина, яка може бути помічником у виробничому процесі;

• Знання або інформація, необхідні під час роботи;

• Необхідні матеріали (зверніть увагу дітей на те, що в роботі можна використати малюнки зі старих журналів або рекламних листівок);

• Порядок створення ігор;

• Яким має бути твір (обговорюються вимоги до охайності, естетичного оформлення, оригінальності розкриття теми, жартівливого викладу сюжету тощо);

• Хто і як покаже роботу.

                       Зразок оформлення плану роботи над проєктом

Поетапне проходження цих етапів сприяє сприйняттю дітьми процесу проєкту, формуванню відповідального ставлення до проблеми та вміння організовувати роботу.

Під час виконання проєкту вчитель має провести само- або взаємоперевірку правильності побудови числового ряду, запропонувавши учням самостійно розставити числа на ігровому полі. Коли гра буде готова, краще навчити дітей стежити за дотриманням правил і точністю лічби.

Створення таблиць і пам ’яток

Проєкт «Допоміжна таблиця» зацікавить учнів другого класу, присвячений вивченню табличного множення та ділення. Останні зміни в математичних програмах дозволяють учням використовувати таблиці під час вивчення множення та ділення. Веселіше, коли діти роблять самі. Найпростіший варіант – художньо оформити готовий друкований плакат. Проте корисніше запропонувати учням не готовий варіант таблиці, а лише поля, у які діти самі зможуть заповнити потрібні цифри.

Купити Тренажер. Пиши та стирай. Таблиця множення. Ранок 13104220У недорого

“Таблиця-помічниця"

Подібну діяльність можна організувати, виготовляючи будь-які інші пам’ятки або підказки для роботи над задачами. Так, під час ознайомлення із сюжетними задачами педагог поступово проводить учнів усіма етапами їх аналізу. В результаті такої діяльності формується звичка працювати за певним алгоритмом, тому варто запропонувати дітям на основі виконаних дій скласти пам’ятку, якою можна послуговуватися під час роботи над задачею.

Розмаїття математичних проєктів

Звичайно, вивчаючи математику на уроках ЯДС, добре розробляти разом з учнями такі проєкти: «Які числа називають  «Найдавніший математичний знак», «Грошова одиниця України», «В історії вимірювальних приладів», «Найвідоміші математики планети», «Котра година на Землі?», «Математичні цікавинки».

Молодшим школярам будуть цікаві науково-дослідницькі роботи за такими темами: «Масштаб», план ділянки «Садиба», заповнення таблиць витрат матеріалів «Відремонтуй мій будинок».

Серед творчих проєктів  можна запропонувати учням початкової школи: «У тридев’ятому царстві», «Надзвичайні одиниці вимірювання цінностей».

Також представлені театральні вистави  «У магазині іграшок», Участь у ділових іграх, «Мій бюджет на місяць», «Як навчитися економити гроші?» тощо.

Навчальний проєкт, таким чином, слугує середовищем, у якому предметні знання та навички, набуті учнями, природним чином інтегруються та застосовуються, розвиваються загальноосвітні навички, реалізуються пізнавальні інтереси та збагачується досвід дітей новими способами діяльності.

2.2. Навчальні проєкти природничого спрямування

Проєкт: «Повітря - "ковдра" Землі»

Завдання для здобувачів освіти: Подивись відео, відсканувавши QR-код.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Fdrive%2Fu%2F1%2Ffolders%2F1CDGKUvrVYLKSPkw-BFCcTYDuHv5KIss_&4&0Давай підсумуємо (обговорення з учнями): "Тепле повітря - легше. Воно піднімається вгору. Холодне повітря - важче, тому стелиться біля Землі, займає місце, які звільнилося від теплого повітря. Так утворюється вітер".

Прочитай текст та розглянь зображення

 Картка з текстом та властивостями повітря

 

Подумай та напиши, що робиться з повітрям під час нагрівання чи охолодження?  Проведіть  досліди з повітрям, за допомогою яких ми зможемо не тільки відчути, але й побачити повітря.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Ffile%2Fd%2F1ayVDvx_aGSjWBX7SsNuCv6ChUUytpAz-%2Fview&4&0Дослід 1. Подивись відео та повтори описані в ньому дії.

 

Ну як? В тебе вийшло?

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Ffile%2Fd%2F1ayVDvx_aGSjWBX7SsNuCv6ChUUytpAz-%2Fview&4&0

Дослід 2. Подивись відео та повтори описані в ньому дії.

Бачиш, хоч повітря і невидиме, проте, такими легкими діями, ми можемо його навіть побачити.

 

 

Проєкт: «Здорове харчування»

Розглянь зображення  та зверни увагу на кількість продуктів кожної групи на малюнку. Це вказує на те, в якій кількості та співвідношенні ми маємо їх вживати щодня.

 Схема співвідношення продуктів

 

Завдання для здобувачів освіти: Зобрази свій корисний сніданок.
Не забувай про кількість продуктів кожної групи .

Можна  намалювати його самостійно або користуватись карткою, вирізавши та вклеївши продукти, які тобі подобаються

 Картки для зображення раціону харчування дитини

 

 

Проєкт:  «Режим дня і здоров’я»

Режим дня є запорукою успішного і здорового навчання. Даний проєкт пояснює молодшим школярам про необхідність дотримання режиму дня, розкриває його вплив на здоров'я, формує вміння щодо правильного розподілу свого часу впродовж дня та здорового способу життя.

Формування груп для проведення дослідження:

І група – «Науковці» ( готують повідомлення про режим дня).

Учні повідомляють визначення поняття «режим дня», та як він допомагає правильно розподіляти час протягом дня.

ІІ група - «Дослідники» (досліджують, чому потрібно дотримуватися режиму дня, яку користь він  дає здоров’ю).

Учні повідомляють про результати дослідження, чому потрібно дотримуватися режиму дня та яку користь він  дає здоров’ю серед однокласників).

ІІІ група – «Народознавці» (прислів’я про режим дня). Учні готують прислів’я про режим дня.

Можна запропонувати учням скласти та заповнити картку зі своїми справами на день .

 Картка справ учня на день

 

 

Проєкт:  «Пташина їдальня»

Завдання проєкту:

  • Активізувати та розширити словниковий запас дітей за темою проєкту.
  • Розширити уявлення дітей про зимуючих птахів.
  • Розвивати пізнавальні та дослідницькі вміння під час пошуку інформації про зимуючих птахів.
  • Розвивати творчу уяву в процесі продуктивної діяльності дітей.
  • Формувати у дітей дбайливе ставлення до птахів.
  • Надати підтримку дітям у реалізації проєкту з підвищення екологічної культури батьків учнів.

Етапи проєкту:

  •              Підготовчий:
  •              підбір матеріалів про птахів;
  •              підготовка до виготовлення пташиних годівничок.
  •              Теоретичний:
  •              знайомство із птахами;
  •              ознайомлення із раціоном птахів;
  •              опрацювання матеріалів про допомогу птахам в зимовий період.
  •              Звіт:
  •              презентація учнями виконаної роботи.
  •              Практичний:
  •              виготовлення пташиних годівничок та їх розвішування ;
  •              підгодівля птахів.

Картинки по запросу зима - випробування для птахів

 Виготовлення годівничок для пташок

 


 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку