Одним із нововведень у програмі з математики є введення поняття «сотка». Практика показує, що під час навчання учні стикаються з певними труднощами, особливо при вивченні чисел у межах 100.
Для того, щоб вивчення цих матеріалів було ефективним, доцільно реалізувати з учнями прикладний навчальний проєкт «Гра-подорож». Результатом може стати настільна гра-екскурсія на будь-яку тему, яка цікавить учнів. Країни, пошуки скарбів, пригоди в джунглях, космічні подорожі та ін. Дидактичний ефект полягає в основному в тому, що учні під час створення ігор самостійно розміщують на ігровому полі ряди чисел у межах 100. А користуючись ним, використовують його в невимушеній обстановці, так учні пройдуть і засвоять порядкову лічбу, що буде навчальним результатом, а водночас практичні та захоплюючі результати спільної роботи підвищать її цінність.
Ідеї для такого проєкту природно виникають з ідеї створення настільної гри своїми руками, наприклад, у результаті може вийти одна гра , але робота буде веселішою, якщо об’єднати учнів у групи і запропонувати їм створити кілька ігор за різними сюжетами.
Спочатку потрібно пояснити, що таке гра-подорож, і показати дітям аналог або зображення.
Гра-мандрівка “Порятуй принцесу”
Варто розпочати розмову про цікаве місце, куди ваші учні хотіли б здійснити віртуальну подорож (це важливо, якщо ініціатива походить від них). Визначившись із сюжетом, потрібно продумати правила гри, а потім спланувати реалізацію проєкту. Тобто ми разом з учнями описуємо кроки, які приведуть до бажаного результату.
Обговорюючи плани, варто зосередитися на таких питаннях:
• Навіщо нам потрібні промислові ігри?
• Людина, яка може бути помічником у виробничому процесі;
• Знання або інформація, необхідні під час роботи;
• Необхідні матеріали (зверніть увагу дітей на те, що в роботі можна використати малюнки зі старих журналів або рекламних листівок);
• Порядок створення ігор;
• Яким має бути твір (обговорюються вимоги до охайності, естетичного оформлення, оригінальності розкриття теми, жартівливого викладу сюжету тощо);
• Хто і як покаже роботу.
Зразок оформлення плану роботи над проєктом
Під час виконання проєкту вчитель має провести само- або взаємоперевірку правильності побудови числового ряду, запропонувавши учням самостійно розставити числа на ігровому полі. Коли гра буде готова, краще навчити дітей стежити за дотриманням правил і точністю лічби.
Створення таблиць і пам ’яток
Проєкт «Допоміжна таблиця» зацікавить учнів другого класу, присвячений вивченню табличного множення та ділення. Останні зміни в математичних програмах дозволяють учням використовувати таблиці під час вивчення множення та ділення. Веселіше, коли діти роблять самі. Найпростіший варіант – художньо оформити готовий друкований плакат. Проте корисніше запропонувати учням не готовий варіант таблиці, а лише поля, у які діти самі зможуть заповнити потрібні цифри.
Розмаїття математичних проєктів
Проєкт: «Повітря - "ковдра" Землі»
Завдання для здобувачів освіти: Подивись відео, відсканувавши QR-код.
Прочитай текст та розглянь зображення
Картка з текстом та властивостями повітря
Бачиш, хоч повітря і невидиме, проте, такими легкими діями, ми можемо його навіть побачити.
Проєкт: «Здорове харчування»
Схема співвідношення продуктів
Картки для зображення раціону харчування дитини
Проєкт: «Режим дня і здоров’я»
Режим дня є запорукою успішного і здорового навчання. Даний проєкт пояснює молодшим школярам про необхідність дотримання режиму дня, розкриває його вплив на здоров'я, формує вміння щодо правильного розподілу свого часу впродовж дня та здорового способу життя.
Формування груп для проведення дослідження:
І група – «Науковці» ( готують повідомлення про режим дня).
Учні повідомляють визначення поняття «режим дня», та як він допомагає правильно розподіляти час протягом дня.
ІІ група - «Дослідники» (досліджують, чому потрібно дотримуватися режиму дня, яку користь він дає здоров’ю).
Учні повідомляють про результати дослідження, чому потрібно дотримуватися режиму дня та яку користь він дає здоров’ю серед однокласників).
ІІІ група – «Народознавці» (прислів’я про режим дня). Учні готують прислів’я про режим дня.
Можна запропонувати учням скласти та заповнити картку зі своїми справами на день .
Проєкт: «Пташина їдальня»
Завдання проєкту:
Етапи проєкту:
Виготовлення годівничок для пташок