Практичні роботи 6-9 клас з історії

Про матеріал
Практичні роботи з історії з використанням матеріалів, які розвивають навички інфомедійної грамотності 6-9 класи
Перегляд файлу

Практичні роботи з історії

з використанням матеріалів, які розвивають навички інфомедійної грамотності

6-9 класи

 

6 клас Історія України. Всесвітня історія (інтегрований курс)

Практична робота

Основні стоянки первісних людей на території України

Мета. Продемонструвати методику візуалізації матеріалу, що підвищує ефективність його сприйняття

Вправа «Піктограми»

-         Які види зображень, що покращують запам’ятовування та закріплення матеріалу  ви можете назвати?

(Учні називають символи, ілюстрації, картинки, діаграми, піктограми та інше)

Заздалегідь учні були об’єднані в 4 групи і опрацьовували матеріал практичної роботи. (тексти додаються)

Завдання для груп за 5-7 хвилин створити піктограму на основі матеріалів, які вони опрацьовували на уроці. Нагадую учням, що піктограма – це умовне схематичне зображення об’єктів чи явищ, графічний символ, що передає інформацію. Головними характеристиками піктограми є лаконічність, зрозумілість і  універсальність.

Після закінчення презентацій учні роблять висновок, що така робота сприяла кращому запам’ятовуванню матеріалу уроку.

9 клас історія України

 Підготувати допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 року.

Мета. Підсумувати і практично закріпити отримані знання, практично навчитися розрізняти факти і судження, способи пропаганди і маніпуляцій.

Вправа «Зроби новину»

Учні об’єднуються в три групи. Кожна з яких отримує набір зображень (5-6 штук). Учні не повинні знати, що зображення у всіх однакові. Завдання написати замітку до газети «Зоря Галицька» на основі зображень. При цьому учні самі обирають заголовки, створюють новини. На аркуші розташовують і прикріплюють зображення, згідно з обраним «сюжетом». Через 10-12 хвилин учні презентують свою роботу.

Запитання до учасників після презентації:

-         Чи складно було виконувати цю роботу? Чому?

-         У якому з текстів було більше фактів?

-         У якому тексті були присутні судження?

-         З якою метою їх використали?

Учні повинні зробити висновок, що з одних і тих зображень вийшли три різні новини, тому що використовували не тільки факти , а намагались яскраво та емоційно подати ці факти. Виходячи з результату роботи груп, вчитель звертає увагу на такі поняття як пропаганда і маніпуляції.

( ілюстрації до вправи додаються)

7 клас всесвітня історія

Аналіз тексту «У феодальному замку»

Мета. Засвоїти на практиці вивчений матеріал і зрозуміти різницю між фактами та судженнями, а також розібратися, що таке авторська позиція.

Вправа «Факти - судження»

Учні отримують тексти, які вони повинні прочитати і підкреслити в них однією лінією факти, які можуть бути підтвердженими, а хвилястою лінією – судження, емоційні оцінки автора, припущення.

( матеріали додаються)

Порівняйте результати індивідуальної роботи через колективне обговорення.

-         Який з текстів нагадує сучасну новину?

-         Який з текстів міг бути використаний як повідомлення в блозі?

-         Чи достовірними є ці тексти?

Учні повинні зробити висновки, що факти можна перевірити, порівняти з іншими фактами, а судження є особистою думкою автора і часто супроводжуються емоційними оцінками. Судження неможливо перевірити чи спростувати.

Важливо навчити учнів розрізняти чим саме нас переконують: фактами чи емоційними судженнями.

8 клас історія України

Практична робота

Військове мистецтво, традиції та побут козаків

Мета. Ознайомити учнів з життям козаків, шляхом аналізу двох сюжетів, навчити розуміти як медіа впливають на наші емоції та розрізняти інформування і пропаганду.

Вправа «Аналіз сюжетів ТБ»

Пропоную учням переглянути  програму 24 каналу із серії «24 факти про Україну. Територія нескорених». https://www.youtube.com/watch?v=TllSkH37Hs0

Перед початком перегляду повідомляю, що учні повинні будуть дати відповіді на такі запитання:

-         Який образ козацтва створений у телевізійній програмі?

-         Як можна охарактеризувати правила життя на Січі?

-         Який устрій був притаманний козакам демократичний чи авторитарний?

Після перегляду і обговорення питаю в учнів:

-         Чи надано у програмі всебічну інформацію про козаків?

-         З якою метою було створено цю програму і чи вплинуло це на її зміст?

Учні повинні зробити висновок про те, що автори програми прагнули за невеликий проміжок часу в сюжеті заставити глядачів пишатися козаками, тому і сюжет вийшов емоційними і не висвітлював всіх сторін життя козаків.

Пропоную учням переглянути ще одне відео «Козацька звитяга. Історія. 33 серія» (Запорізька державна телерадіокомпанія) https://www.youtube.com/watch?v=VgmXU7mKwrE  і дати відповіді на запитання:

-         Як виникло запорозьке козацтво?

-         Як господарювали козаки?

-         Як була влаштована Запорізька Січ?

-         Який образ козака виник у вас після перегляду сюжету і чи відрізняється він від попереднього сюжету?

Підсумовуючи вправу слід наголосити, що медіа переслідуючи одну й ту ж мету можуть вдаватися до різних способів її досягнення.

8 клас всесвітня історія

Урок «Завоювання Нового світу»

Мета. Закріпити вміння визначати характерні риси ВГВ, виходячи з особливостей його учасників

Вправа «Дискусія»

Дискусійне питання: «ВГВ це знищення Америки чи крок уперед та нові перспективи у розвитку континенту»

Аргументи на користь точки зору, що це знищення Америки.

У племен майя був високий розвиток культури: розвинене письмо, піраміди, висока культура землеробства, календар та ін.. все це було знищено європейцями.

Племена інків мали високий рівень розвитку металургії та ювелірного мистецтва, вони були чудовими будівельниками, їх споруди дивують сучасників. Все це було знищено. Знищені не тільки матеріальні досягнення. А й цілі народи.

Аргументи на користь думок про те, що це крок уперед та нові перспективи у розвитку континенту.

З відкриттям нових земель населення дізналось про нові культури і релігії, відкрили для себе нові способи обробітку металу, навчились виготовляти речі з заліза. Почали використовувати колесо. ВГВ розширили світову торгівлю. Підтвердились практично наукові географічні відкриття.

 9 клас всесвітня історія

Мета. Скласти уявлення  про колоніальну експансію європейців, визначити суперечливі наслідки колоніалізму, розвивати вміння оцінювати окремі факти і події, аналізувати текстові та візуальні джерела

Завдання: на основі параграфа підручника та аналізу візуальних  джерел скласти репортаж  про суперечливі наслідки колоніальної політики європейців.

Вправа «Репортаж»

Учні ознайомлюються з матеріалами розміщеними в підручнику «Всесвітня історія. 9 клас. Автор І.Щупак ст.161.

Також отримують інформаційні картки на яких пояснено, що таке репортаж і що таке замітка ( матеріали додаються)

Учні об’єднуються у 2 групи. Одна група створює замітку, друга - репортаж.

 

 

 

Матеріали до практичної роботи  6клас

 

 

До вправи «Репортаж» 9 клас всесвітня історія

Завдання 1. Ознайомтеся зі статтею І. Федюкіна "Шкода і користь колоніалізму" на с. 161 підручника
Виконайте завдання 1.
Назвіть ще не згадані в тексті позитивні та негативні, на Ваш погляд, наслідки колоніалізму.

Завдання 2. Прочитайте фрагмент із вірша Р. Кіплінга "Тягар білої людини" на с. 161 підручника
Виконайте завдання 2.
У чому полягає сутність міфу про "тягар білої людини"?

Завдання 3. Прочитайте витяг з проекту реформи у сфері освіти, написаної секретарем Контрольної ради у справах Індії Т. Маколєєм
Виконайте завдання 3.
Які були основні цілі освітньої реформи, ініційовані британцями в Індії?

Завдання 4. Робота з ілюстраціями.
Перегляньте уважно обидві ілюстрації.
Виконайте завдання 4.
Завдання до ілюстрації 1.
Висловіть своє ставлення до рабства. Чи існує торгівля людьми сьогодні?
Завдання до ілюстрації 2.
Хто брав участь у полюванні на слонів? Як Ви думаєте, якими були соціальні та інші наслідки зростання попиту в Європі на слонову кістку?

 

Матеріали до вправи «Зроби новину» 9 клас історія України

 

D:\історія\курси 2020\Hrr.jpg

Головна Руська Рада

D:\історія\курси 2020\Hryhoriy-Yahymovych.jpg

Григорій Яхимович

D:\історія\курси 2020\z1540564724a14i.jpg

Собор руських вчених

 

D:\історія\курси 2020\пожежа.gif

Пожежа у Львівській ратуші

 

 

D:\історія\курси 2020\скасування кріпацтва.jpg

Скасування кріпацтва

D:\історія\курси 2020\Svatodušní_mše_12._června_1848.jpg

Слов’янський з’їзд у Празі

 

Матеріали до вправи «Факти –судження» 7 клас всесвітня історія

 

Інформаційна карта до вправи «Репортаж» 9 клас всесвітня історія

Репорта́ж — інформація, повідомлення, розповідь в періодичних виданнях, у радіо- і телепередачах про важливі події суспільного життя, а також мистецької та літературної дійсності, матеріал з місця подій.

Спочатку жанр репортажу представляли публікації, що сповіщали читача про хід судових засідань, парламентських дебатів, різних зборів тощо.

Термін походить від французького «reportage», яке, у свою чергу, містить латинський корінь «reporto», що означає передавати. Репортажі зазвичай поділяються на телевізійні, газетні та радіо репортажі, а також вони можуть бути опубліковані в журналах та інтернет-виданнях.

Основні типологічні ознаки репортажу:

  • послідовне зображення події — динаміка оповіді, пов'язана з тривалістю дії;
  • наочність — створення образної картинки за допомогою предметного опису деталей, наведення подробиць, відтворення вчинків і реплік дійових осіб;
  • максимальна документальність — репортаж не може бути реконструкцією події або творчою вигадкою (можливим у нарисі або фейлетоні);
  • емоційно забарвлений стиль оповіді, що надає додаткової переконливості;
  • активна роль особистості репортера, що дозволяє не тільки побачити подію очима журналіста, але й провокує самостійну роботу читацької уяви.

Види репортажу

  1. подіє́ві (новинні);
  2. темати́чні;
  3. поста́вні (здійснюються за сценарієм, як поста́ва в театрі).

Замітка - жанр інформаційної журналістики. Основою замітки є новина, яку журналіст описує, відповідаючи на запитання: "що трапилось?", "де трапилось?", "коли це трапилось?", "хто брав у цьому участь?", "як це трапилось?", "чому це трапилось?". У журналістиці замітка вважається неавторським матеріалом, згідно із журналістськими стандартами вона не повинна містити думки автора.

Основні риси замітки

Лаконічність. Розмір замітки не більше 15-20 газетних рядків (у рядку 25 знаків).. Замітка називає основні ознаки події, що сталася, аби читач отримав загальне уявлення про неї

  • Оперативність. Замітка має бути написана й оприлюднена якомога швидше. Із появою інтернет-журналістики від авторів вимагають наблизитися до синхронізації події та повідомлення про неї. Замітка дуже швидко старішає, оскільки вона містить тільки новину.

Жанрові види замітки

  • Подієва замітка. Замітки даного типу складають, так би мовити, основний потік інформаційних публікацій в пресі. Основним змістом таких заміток є фактологічний опис.
  • Анонс - це замітки, які повідомляють про майбутні події: культурні заходи, виставки, концерти та ін. Анонс має схожі риси із рекламним текстом. Проте, на відміну від нього анонс не ставить за мету залучити до «заходу» якомога більше публіки, розписуючи його якості. Основна мета анонсу дати коротку, але об'єктивну інформацію про час і головні сторони запланованої події, про найбільш важливі його передумови і етапи.
  • Анотація. Предметом відображення в таких замітках виступає певне інформаційне явище, (передусім - книги, статті). Мета публікації даного типу не стільки в тому, щоб проінформувати аудиторію про появу, існування будь-якого нового видання, скільки в тому, щоб коротко описати його якості. 
  • Міні-рецензія. Вона являє собою оціночну замітку, предметом якої виступає якесь інформаційне явище (книга, кінофільм, п'єса і т. ін.). Мета публікації даного типу полягає в тому, щоб повідомити читачу про враження, отримане її автором під час знайомства з відображеним предметом.
  • Міні-порада. Замітка, в якій автор викладає можливий порядок дій, необхідний для досягнення якої-небудь мети. Але подібні публікації аж ніяк не претендують на розгорнуте обґрунтування та аналіз. Довіра до подібного роду матеріалу обґрунтовується лише авторитетом автора. Ними частіше виступають експерти.

Використані джерела

  1. Вправи, які розвивають навички інфомедійної грамотності. Матеріали розроблені в рамках проекту «Вивчай та розрізняй…»
  2. Підручник Всесвітня історія 9 клас. Автор І.Щупак, 2017 р.
  3. Підручник Всесвітня історія. Історія України 6 клас. Автор О.І.Пометун та ін., 2014р.
  4. Uk.Wikipedia.org/ wiki/Революція_в_Галичині_(1848)
  5. Uk.Wikipedia.org/ wiki/Репортаж
  6. Uk.Wikipedia.org/ wiki/Замітка

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку