Урок «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «Пробудження Азії».

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань за розділом «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «Пробудження Азії»». Самостійна робота
Перегляд файлу

Тема. Урок узагальнення та систематизації знань за розділом «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «Пробудження Азії»». Самостійна робота

Мета: виявити рівень знань учнів за розділом «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «Пробудження Азії»»; продовжити розвивати уміння учнів аналізувати історичні події та обґрунтовувати своє ставлення до них

Тип уроку: перевірки та контролю засвоєних знань

Обладнання: підручник із всесвітньої історії для 9 класу

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Повідомлення теми, плану та мети уроку.

II. Тематичний контроль

Перевірка знань учнів здійснюється за допомогою карток із тестовими завданнями (два варіанти).

Варіант І

І рівень (0,5 б. за кожне питання)

1. Закон Шермана 1890 року став у США інструментом у боротьбі проти…

а) засилля монополій;

б) незаконного освоєння Дикого Заходу;

в) організованої злочинності;

г) плантаторів Півдня.

2. Під час правління якого прем’єр-міністра у Великій Британії була проведена третя парламентська реформа?

а) Девіда Ллойд Джорджа;

б) Бенджаміна Дізраелі;

в) Вільяма Гладстона;

г) Джона Рассела.

3. Кризові явища у Франції в останній третині ХІХ ст. пов’язані з махінаціями навколо…

а) Ейфелевої вежі;

б) Суецького каналу;

в) Панамського каналу;

г) Версалю.

4. Яку назву отримала колоніальна політика, котра здійснювалася Німеччиною за часів правління імператора Вільгельма ІІ?

а) «пангерманізм»;

б) «світова політика»;

в) «справедливий курс»;

г) «нова демократія».

5. Учасників якого збройного конфлікту на території Китаю іноземці називали «боксерами»?

а) «опіумних» війн;

б) Синьхайської революції;

в) повстання іхетуанів;

г) руху тайпінів.

6. У якому році Австро-Угорська імперія перетворилася на дуалістичну монархію?

а) у 1867 р.;

б) у 1869 р.;

в) у 1875 р.;

г) у 1876 р..

7. Проти якого султана була розпочата Молодотурецька революція в Османській імперії?

а) Махмуда IV;

б) Махмуда V;

в) Абдул-Гаміда І;

г) Абдул-Гаміда ІІ.

8. Яку назву отримала в Японії доба правління імператора Муцухіто?

а) Рейва;

б) Мейдзі;

в) Хейсей;

г) Тайсьо.

ІІ рівень (1 б. за кожну відповідь)

9. Дайте визначення поняттям: сегрегація, експансіонізм, гомруль.

ІІІ рівень (1,5 б. за кожне питання)

10. Встановіть хронологічну послідовність подій.

а) «Справедливий курс» Теодора Рузвельта;

б) Паризька комуна;

в) проголошення у Китаї республіки;

г) початок англо-бурської війни;

д) затвердження конституції Японії.

11. Установіть відповідність між політичними діячами та країнами, де вони залишили свій історичний слід.

а) Сунь Ятсен                                                                         1) Османська імперія;

б) Франц-Йосиф Габсбург                                                    2) Японія;

в) Токугава Йосінобу                                                            3) Німеччина;

г) Мустафа Кемаль                                                                4) Австро-Угорщина;

                                                                                                 5) Китай.

IV рівень (2 б. за питання)

12. Опишіть основні положення «Нової демократії» Вудро Вілсона.

Варіант ІІ

І рівень (0,5 бала за кожне питання)

1. Яка форма монополістичних об’єднань переважала у США?

а) синдикат;

б) концерн;

в) картель;

г) трест.

2. Хто домагався від уряду Великої Британії у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. гомруля?

а) тред-юніони;

б) представники ірландського національно-визвольного руху;

в) асоціації підприємців;

г) торговельні компанії та монополії.

3. Яке із понять належить до історії Франції останньої третини ХІХ ст.?

а) грюндерство;

б) «нова демократія»;

в) справа Дрейфуса;

г) парламентська реформа.

4. Яка з німецьких реформ, проведена у 1889 році, стала першою із подібних у світі?

а) освітня;

б) пенсійна;

в) військова;

г) фінансова.

5. Вкажіть роки другої «опіумної» війни у Китаї.

а) 1839-1842 рр.;

б) 1850-1868 рр.;

в) 1856-1860 рр.;

г) 1899-1900 рр.

6. Яка з балканських країн була окупована Австро-Угорщиною після закінчення російсько-турецької війни 1877-1878 років?

а) Чорногорія;

б) Сербія;

в) Болгарія;

г) Боснія і Герцеговина.

7. У якому місті розпочалася Молодотурецька революція?

а) Салоніки;

б) Стамбул;

в) Софія;

г) Белград.

8. Після проведення територіально-адміністративної реформи Японія поділялася на…

а) штати;

б) округи;

в) префектури;

г) департаменти.

ІІ рівень (1 б. за кожну відповідь)

9. Дайте визначення поняттям: дуалістична монархія, емансипація, фемінізм.

ІІІ рівень (1,5 б. за кожне питання)

10. Встановіть хронологічну послідовність подій.

а) Молодотурецька революція в Османській імперії;

б) відставка Отто фон Бісмарка у Німеччині;

в) ухвалення закону Шермана у США;

г) проголошення Третьої республіки у Франції;

д) перемога Японії у війні з Росією.

11. Установіть відповідність між політичними діячами та країнами, де вони залишили свій історичний слід.

а) Бенджамін Дізраелі                                                                1) Німеччина;

б) Жорж Клемансо                                                                     2) Велика Британія;

в) Вудро Вілсон                                                                          3) Сполучені Штати Америки;

г) Вільгельм Гогенцоллерн                                                       4) Австро-Угорщина;

                                                                                                     5) Франція.

IV рівень (2 б. за питання)

12. Перерахуйте і коротко опишіть основні політичні кризи у Франції наприкінці ХІХ ст.

ІІІ. Підведення підсумків

ІV. Домашнє завдання

Повторити параграфи 12-21 (стор. 108-178). Завершити заповнення синхронізованої хронологічної таблиці датами, пов’язаними з розділом «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. «Пробудження Азії»»

docx
Додано
27 березня
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку