Розробки практичних робіт 9 клас (рівень стандарт). Можна використовувати, як інструктивну картку на уроках, як роздавальний матеріал, так і під час дистанційного навчання.
Під час перегляду розробки наявні дефекти, а після завантаження матеріалу все, як повинно бути!!!
Практична робота № 1.
Тема: «Реакції обміну між розчинами електролітів».
Мета: дослідним шляхом закріпити вміння складати реакції обміну між розчинами електролітів.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Взаємодія кислоти з лугом.
2. Взаємодія кислоти з сіллю.
3. Взаємодія лугу з сіллю.
|
Записуєте ефекти, які спостерігаються при даних реакціях (наприклад, утворюється вода, випадає осад або виділяється газ). Записуєте хімічні рівняння кожної реакції в повному йонному і скороченому йонному вигляді. NaOH+HNO3→NaNO3+H2O
K2CO3+HNO3→KNO3+CO2+H2O
FeSO4+NaOH→Na2SO4+Fe(OH)2
|
Висновок: у висновку треба написати три умови, за яких відбуваються реакції йонного обміну.
Практична робота № 2.
Тема: «Розв'язування експериментальних задач».
Мета: з'ясувати якісні реакції на деякі неорганічні речовини.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Якісна реакція на натрій хлорид.
2. Якісна реакція на ферум(II) сульфат.
3. Якісна реакція на калій карбонат.
4. Якісна реакція на ортофосфатну кислоту.
5. Якісна реакція на калій гідроксид.
|
Записуєте ефекти, які спостерігаються при даних реакціях (наприклад, утворюється вода, випадає осад або виділяється газ). Записуєте хімічні рівняння кожної реакції в повному та скороченому йонному вигляді. NaCI+AgNO3↔NaNO3+AgCI↓
FeSO4+BaCI2↔FeCI2+BaSO4↓
K2CO3+HNO3↔KNO3+CO2↑+H2O
H3PO4 ↔
KOH ↔
|
Висновок: у висновку написати за допомогою яких йонів визначають такі йони: CI-, SO42-, CO32-, H+, OH-.
Практична робота № 3.
Тема: «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій».
Мета: розглянути вплив природи речовин, концентрації і температури на швидкість хімічних реакцій.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Вплив природи речовин.
№ 1 № 2
2. Вплив концентрації.
№ 1 № 2 3. Вплив температури.
№ 1(нагрівання) № 2 |
Біля цифр написати спостереження (який метал швидше реагує з кислотою?) № 1- № 2- Скласти хімічні рівняння Mg + H3PO4 → Zn + H3PO4 →
Біля цифр написати спостереження (де швидше пройде реакція?) № 1- № 2-
Біля цифр написати спостереження (де швидше пройде реакція?) № 1- № 2- |
Висновок: у висновку написати, які чинники впливають на швидкість хімічної реакції (дивись підручник, стор. 118)
Практична робота № 4.
Тема: «Властивості етанової кислоти».
Мета: дослідним шляхом з'ясувати хімічні властивості етанової кислоти.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Дія на індикатор.
2. Взаємодія з активним металом.
3. Взаємодія з металічним оксидом.
4. Взаємодія з лугом. NaOH
5. Взаємодія з сіллю. Na2CO3
|
Написати спостереження і рівняння хімічних реакцій. |
Висновок: у висновку дати відповідь на питання: які спільні властивості виявляє етанова кислота з неорганічними кислотами?
Практична робота № 5.
Тема: «Виявлення органічних сполук».
Мета: з'ясувати якісні реакції на деякі органічні речовини.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Якісна реакція на гліцерол.
2. Якісна реакція на оцтову кислоту.
3. Якісна реакція на глюкозу.
4. Якісна реакція на крохмаль.
5. Денатурація білка.
|
Записуєте ефекти, які спостерігаються при даних реакціях (наприклад, утворюється розчин (або осад) певного кольору). Записуєте хімічні рівняння
1) Не записуєте рівняння!
2) CH3COOH ↔
3) Не записуєте рівняння!
4)Не записуєте рівняння!
5)Не записуєте рівняння!
|
Висновок: висновок формулюєте з мети