Розробки практичних робіт 9 клас (рівень стандарт). Можна використовувати, як інструктивну картку на уроках, як роздавальний матеріал, так і під час дистанційного навчання.
Під час перегляду розробки наявні дефекти, а після завантаження матеріалу все, як повинно бути!!!
Практична робота № 1.
Тема: «Реакції обміну між розчинами електролітів».
Мета: дослідним шляхом закріпити вміння складати реакції обміну між розчинами електролітів.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Взаємодія кислоти з лугом. HNO3 NaOH, індикатор
2. Взаємодія кислоти з сіллю. HNO3 K2CO3
3. Взаємодія лугу з сіллю. NaOH FeSO4 |
Записуєте ефекти, які спостерігаються при даних реакціях (наприклад, утворюється вода, випадає осад або виділяється газ). Записуєте хімічні рівняння кожної реакції в повному йонному і скороченому йонному вигляді. NaOH+HNO3→NaNO3+H2O
K2CO3+HNO3→KNO3+CO2+H2O
FeSO4+NaOH→Na2SO4+Fe(OH)2
|
Висновок: у висновку треба написати три умови, за яких відбуваються реакції йонного обміну.
Практична робота № 2.
Тема: «Розв'язування експериментальних задач».
Мета: з'ясувати якісні реакції на деякі неорганічні речовини.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Якісна реакція на натрій хлорид. AgNO3 NaCI
2. Якісна реакція на ферум(II) сульфат. BaCI2 FeSO4
3. Якісна реакція на калій карбонат. HNO3 K2CO3
4. Якісна реакція на ортофосфатну кислоту. лакмус H3PO4
5. Якісна реакція на калій гідроксид. лакмус KOH |
Записуєте ефекти, які спостерігаються при даних реакціях (наприклад, утворюється вода, випадає осад або виділяється газ). Записуєте хімічні рівняння кожної реакції в повному та скороченому йонному вигляді. NaCI+AgNO3↔NaNO3+AgCI↓
FeSO4+BaCI2↔FeCI2+BaSO4↓
K2CO3+HNO3↔KNO3+CO2↑+H2O
H3PO4 ↔
KOH ↔
|
Висновок: у висновку написати за допомогою яких йонів визначають такі йони: CI-, SO42-, CO32-, H+, OH-.
Практична робота № 3.
Тема: «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій».
Мета: розглянути вплив природи речовин, концентрації і температури на швидкість хімічних реакцій.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Вплив природи речовин. H3PO4 H3PO4 Mg Zn № 1 № 2
2. Вплив концентрації. H3PO4(концентрована) H3PO4(розведена) Zn Zn № 1 № 2 3. Вплив температури. H3PO4 H3PO4 Zn Zn № 1(нагрівання) № 2 |
Біля цифр написати спостереження (який метал швидше реагує з кислотою?) № 1- № 2- Скласти хімічні рівняння Mg + H3PO4 → Zn + H3PO4 →
Біля цифр написати спостереження (де швидше пройде реакція?) № 1- № 2-
Біля цифр написати спостереження (де швидше пройде реакція?) № 1- № 2- |
Висновок: у висновку написати, які чинники впливають на швидкість хімічної реакції (дивись підручник, стор. 118)
Практична робота № 4.
Тема: «Властивості етанової кислоти».
Мета: дослідним шляхом з'ясувати хімічні властивості етанової кислоти.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Дія на індикатор. м.-о. CH3COOH 2. Взаємодія з активним металом. Mg CH3COOH 3. Взаємодія з металічним оксидом. CuO CH3COOH
4. Взаємодія з лугом. NaOH CH3COOH 5. Взаємодія з сіллю. Na2CO3 CH3COOH |
Написати спостереження і рівняння хімічних реакцій. |
Висновок: у висновку дати відповідь на питання: які спільні властивості виявляє етанова кислота з неорганічними кислотами?
Практична робота № 5.
Тема: «Виявлення органічних сполук».
Мета: з'ясувати якісні реакції на деякі органічні речовини.
Що і як треба робити |
Спостереження, рівняння реакцій |
1. Якісна реакція на гліцерол. C3H5(OH)3 Cu(OH)2
2. Якісна реакція на оцтову кислоту. лакмус CH3COOH
3. Якісна реакція на глюкозу. C6H12O6 Cu(OH)2
4. Якісна реакція на крохмаль. йод (C6H10O5)n
5. Денатурація білка. білок нагрівання |
Записуєте ефекти, які спостерігаються при даних реакціях (наприклад, утворюється розчин (або осад) певного кольору). Записуєте хімічні рівняння
1) Не записуєте рівняння!
2) CH3COOH ↔
3) Не записуєте рівняння!
4)Не записуєте рівняння!
5)Не записуєте рівняння!
|
Висновок: висновок формулюєте з мети