Практичні завдання для 6-го класу

Про матеріал
В збірнику розміщені практичні завдання з тем, які вивчаються в курсі літератури 6-го класу. Матеріал охоплює зміст творів, які вивчаються в курсі цього класу.
Перегляд файлу

Збірник практичних завдань для 6-го класу

Підготувала вчителька

зарубіжної літератури

Кухарського ліцею

Іванківської селищної ради

Вишгородського району Київської області

КОШЛЄЦ Людмила Іванівна

 

З М І С Т

 

МІФИ НАРОДІВ СВІТУ

  • Літературний диктант «Вставте одне слово………………5

 

МУДРІСТЬ БАЙКИ…………………...........................................5

  • Впізнай автора…………………..........................................6

 

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА

  • Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан (клоуз-тест Продовж речення…………………………………………   7
  • «Так чи ні»…………………………………………………. 8
  • Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Лови помилку……………………………………………………. 9
  • Літературний диктант «Я знаю, хто це, що це……………………………………………………………..9
  • М. В. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Хто найуважніший……………………………………………..10

 

ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ

  • Анна Гавальда «35 кіло надій»………………………….. 11
  • Вікторина «Кращий знавець тексту»…………………….11
  • Джек Лондон «Жага до життя». Розшифруйте ключове слово………………………………………………………..12
  • В. Г. Короленко «Сліпий музикант» Доповни речення……………………………………………………..12

 

  ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ

  • Мацуо Басьо. Хайку. Асоціативний диктант……………14
  • Вправа «Третє зайве»……………………………………..14
  • Роберт Бернс «Моє серце в верховині»………………… 14
  • Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату»…………………15
  • Джанні Родарі «Листівки з видами міст»………………..16
  • Впізнай поета із трьох спроб»……………………………17

 

  ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В    ЛІТЕРАТУРІ

  • Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Закінчи речення……...18
  • Робер Шеклі «Запах думки»……………………………...19
  • Робота в групах з текстом оповідання…………………...20

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ

  • Астрід Ліндгрен. «Міо, мій Міо» Впізнай місце події………………………………………………………...21
  • Міхаель Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Впізнай героя………………………………………………………. 22
  • Крістіне Нестлінгер «Конрад або дитина з бляшанки». Закінчи речення…………………………………………..  24
  • Робота в групах з текстом……………………………….  25

 

 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ    ЛІТЕРАТУРИ……………..  26

 

 

Картинки по запросу "джанні родарі листівки з видами міст"

 

МІФИ НАРОДІВ СВІТУ

 

Літературний диктант

«Вставте одне слово»

Картинки по запросу "міфи народів світу 6 клас"     У Дедала був талановитий учень, його небіж … . Хлопець випадково загинув, а звинуватили в цьому … . Митця засудили до … . Дедал поплив кораблем на острів … , де правив цар … . Майстер дуже сумував за … . Але треба було якось жити, і Дедал із часом одружився. У нього народився син, якого назвали … . А в царя народився потворний син із головою та хвостом … .

      Дедалові доручили побудувати хитромудрий палац, велетенський … . Майстер так хотів повернутися додому, а його тримали як … .

      Дедал на березі моря часто спостерігав за птахами й придумав, як можна втекти – треба навчитися … .Майстер зліпив із воску та пір’я … . Летіти він вирішив із … .

     (Ключові слова: Талос, Дедала, вигнання, Кріт, Мінос, батьківщиною, Ікаром, бика, Лабіринт, невільника, літати, крила, сином).

 

МУДРІСТЬ БАЙКИ

  1. Який твір називається байкою?
  2. Яких знаєте байкарів?
  3. Хто вважається  родоначальником жанру байки?
  4. Яка мова езопова?
  5. Що називається мораллю байки?
  6. Назвати авторів байки «Вовк і ягня»?
  7. Що чи кого засуджує Езоп у байці «Вовк і ягня»?
  8. Назвати головних персонажів байки Жана де Лафонтена        «Зачумлені звірі».
  9. Якими людськими вадами наділена Цикада? (Байка Езопа  «Мурашки і Цикада»).
  10. Чого навчає байка Езопа «Хліборобські діти»?
  11. «Хоч як би ти виправдовувалось,  я тебе все одно з'їм». («Вовк та Ягня» Езоп).
  12. Художній засіб, відображення одного предмета через інший називають…         ( алегорією).

Картинки по запросу "байки езопа крилова"«Впізнай автора»

1. «Байка доводить, що навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду»                                                  (Езоп)

2. «Про людей говориться, які пригнічують невинність».       (Федр)

3. «На світі вже давно ведеться,

Що нижчий перед вищим гнеться».

(Л. Глібов)

         4. «Хоч як би ти виправдовувалось,  я тебе все одно з'їм».

                                                                   («Вовк та Ягня» Езоп).

5. «Езоп учив; не попадайся в зуби,

Коли твоя там сила не бере (М. Годованець)

         6. «Лев скликав раду і сказав: "Напевно, кару Бог послав

             Нам за чиюсь тяжку провину"». («Зачумлені звірі», Лафонтен)

7. «Брехливому покари не уникнути,

Пес у Вівці хлібину вимагав, яку

Вона у нього позичала буцімто,

А волоцюга Вовк як свідок присягав».               (Федр)

8. «Він їв чужу траву!

Проклята твар злочинна!»   (Лафонтен)

9. «Коли згода між людьми - їх важко перемогти, коли незгода - легко». («Хліборобові діти», Езоп)

10. «Крук украв шматок м’яса і сів на дерево».  (Езоп)

11. «Здається, байка просто бреше, а справді ясну правду чеше…»  (Л. Глібов)

12. «Байка доводить, що зручні обставини надають людям сміливості».         (Езоп)

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА

 

Картинки по запросу "ж.верн п'ятнадцятирічний капітан"

 

Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»

 (клоуз-тест – продовжити речення)

 

  • Загадкове червоне поле серед моря – це … (скупчення червоних рачків).
  • У смугача найсильніший та найстрашніший для моряків-мисливців … (хвіст).
  • Знаряддя для полювання на китів – це … (гарпун).
  • Китобої вирушили внебезпечну подорож заради … (жиру).
  • Собаку, якого знайшли на напівзатопленому судні, звали … (Дінго).
  • Вельбот – це … (човен).
  • Кит захищався з усіх сил, тому що він був із … (дитинчам).
  • Дік Сенд взяв командування на себе, тому що … (капітан загинув).
  • Молодий капітан не вмів визначати місцезнаходження корабля … (за небесними світилами).
  • Дік Сенд набрав команду із … (врятованих негрів).
  • Найменшим пасажиром на «Пілігримі» був … (Джек, син місіс Велдон).
  • Біля штурвала навчився стояти, крім Діка, … (Том).

 

 

Літературний диктант «Так чи ні»

 

  • Картинки по запросу "ж.верн п'ятнадцятирічний капітан"Мандрівники з «Пілігріма» потрапили в Анголу, що знаходиться на африканському континенті. (Так)
  • Ця країна прославилася своїми демократичними порядками. (Ні)
  • Автор у розділі І частини ІІ гаряче виступає проти работоргівлі. (Так)
  • Негоро розповідає Гаррісу, що він втік із каторги. (Так)
  • Дік Сенд не здогадався, що вони знаходяться в Африці, а не в Америці. (Ні)
  • Гарріс виявився чесною людиною, яка щиро хотіла допомогти потерпілим від морської пригоди, але це йому не вдалося. (Ні)
  • Негоро тяжко поранив собаку Дінго. (Так)
  • Мандрівники вирішили знайти ріку й по ній допливти до океану. (Так)
  • На шляху до ріки мандрівників застала сильна злива. (Так)
  • Дік Сенд і його друзі вирішили перечекати дощ у закинутому будиночку. (Ні)
  • Кузен Бенедикт прочитав мандрівникам лекцію про невтомних трудівників і будівничих-бджіл. (Так)
  • Місіс Велдон здогадалася про їхнє становище й сказала слова підтримки Діку. (Так)

 

Картинки по запросу "п'ятнадцятирічний капітан малюнки"

 

Ч. Діккенс

 «Різдвяна пісня в прозі»

Літературний диктант

«Лови помилку»

  • Картинки по запросу "ч.діккенс різдвяна пісня в прозі"Діккенс народився у заможній родині.
  • Пішов працювати вперше у 6 років.
  • Діккенс зневажав дітей, що змушені були працювати.
  • Перше місце роботи Діккенса – лондонська газета.
  • Письменник забув про родину, коли розбагатів.
  • Популярною творчість Діккенса стала після його смерті.
  • Романи Діккенса сповнені любові до знедолених людей.
  • До Скруджа прийшов його компаньйон і сказав, що їм обом треба змінити своє ставлення до людей.
  • Скрудж не мав ані родини, ані дітей, ані родичів.
  • Дух майбутнього показав Скруджеві, як він зміниться, стане щасливим у родині свого племінника, серед людей.
  • Скруджем називають качура, що любить купатися в грошах.
  • Щасливою може бути тільки людина з достатком.

 

Літературний диктант

1. Свято, у переддень якого відбуваються події у творі Діккенса?

2. Прізвище писаря, який працював у конторі Скруджа?

3. Як Скрудж ставився до Різдва?

4. Що було найдорожчим для нього в житті до мандрівки з Духами?

5. Хто завітав до Скруджа і попередив про наступні візити Духів?

6. Що бачив Скрудж у минулому?

7. Як звали сестру головного героя?

8. Чи було теперішнє відкриттям для нього?

Картинки по запросу "ч.діккенс різдвяна пісня в прозі"9. Чому Скрудж злякався майбутнього?

10.Чи змінився головний герой у кінці твору?

11.Яка ідея «Різдвяної пісні у прозі»?

12.Який жанр твору?

 

 

М. В. Гоголь «Ніч перед Різдвом»

 

Літературний диктант

«Хто найуважніший»

  • Хто в повісті називав себе «дворянином»? (Козаки)
  • Що мали на увазі дворяни під висловом «заходити по дорозі»? (Навідатись до Солохи)
  • Яку річ Вакула пообіцяв Оксані? (Окрім черевичків, віддати замовлену нею скриньку)
  • За якими фактами саме Вакула протиставляється чортові? (Він був богобоязним, на церковній стіні намалював картину із святим Петром, що на день Страшного суду виганяє з пекла злого духа; він не піддався спробі чорта спокусити його грішми)
  • Хто серед чортів вважався найкмітливішим? (Кульгавий чорт)
  • Картинки по запросу "ніч перед різдвом картинки"Як доброзичливо називає Гоголь чорта, щоб надати йому природності? (Твариною)
  • Яку обрядову пісню «переплутав» хтось іх міщан? (Колядку зі щедрівкою)
  • Хто розмальовував посуд, намалював картину в церкві? (Коваль Вакула)

ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ

 

Анна Гавальда

«35 кіло надій»

 

Біографія (літературний диктант)

1. Анна Гавльда представляє літературу якої країни (Франція.).

2. Твір «35 кіло надії» належить до літературного жанру … (Оповідання).

3. Головний герой любив найбільше… (дідуся).

4. Гродуду – це ім’я, яким головний герой називав свою улюблену іграшку … (плюшеве цуценя)

5. Головний герой пішов до школи у віці … (три з половиною роки).

6 Виховательку, яка прищепила Грегуару любов до поробок, звали … (Марі).

7. Грегуар погано встигав у школі, тому що  (йому нецікаво було вчитися).

8. Грегуар залашився в школі на другий рік… (2 рази).

9. Причина глибокої особистої драми Грегуара … (учитель фізкультури).

10. Слова «Не даремно прожитий день, коли ти щось зробив своїми руками» належать… (Марі)

11. Твір Анни Гавальди «35 кіло надій» написаний (в 2002 році)

12. “Я ситно їв і багато спав, я торкався кори дерев і ходив гладити сусідських коней” (це робив Грегуар, щоб допомогти дідусю)

Вождь червоношкірих - О. Генрі | читати онлайн

Вікторина

«Кращий знавець тексту новели

О. Генрі «Вождь Червоношкірих».

1.     Імена викрадачів. (Білл і Сем)

2.     В якому штаті відбуваються події? (Алабама)

3. Назва містечка, куди приїхали герої. (Вершина)

4. Що найбільше любив Ебенезер Дорсет? (Гроші)

5. Скільки років було Джонні? (Десять)

6. Що збирався зняти з Білла Вождь Червоношкірих? (Скальп)

7. А яка доля чекала Сема? (Засмажить його на вогнищі)

8. Як Джонні охрестив Сема? (Зміїним Оком, Шпигуном)

9.  В одній руці Вождь Червоношкірих тримав волосся Білла, а в другій…? (Гострого ножа)

10. За словами Білла, хлопець засмажив би на вогнищі Сема, якби знайшов…що? (Сірники)

11. Що сподівався побачити Сем з того боку, де було місто? (Натовп фермерів, що розшукував хлопця)

12. Що саме Джонні засунув за комір Білла? (Гарячу картоплину)

13. З яким біблійним героєм порівнює автор бойовий клич Вождя Червоношкірих? (Давида)

14. Старовинна ручна зброя для метання каміння. (Праща)

15. Улюблений біблійний герой Білла. (Цар Ірод)

16. Які порівняння вживає Білл для розбишаки? (Ракета, дикий кіт) А автор? (П’явка, липкий пластир)

17. Як підписалися викрадачі під своїм листом? (Два лиходії)

18. Після того, як Джонні набридло бути індіанцем, ким він захотів бути? (Розвідником)

19. Яка роль відводилася для Білла? (Роль коня)

20. Колір хустки Білла, якою він витер лице. (Червоний)

21. Хто привіз на вказане викрадачами місце лист-відповідь? (Хлопець-підліток)

22.  Скільки хвилин міг утримувати старий Дорсет свого сина? (Десять)

23. Скільки штатів збирався перетнути Білл за десять хвилин? (Три: Центральні, Північні, Середньозахідні)

24. Де Сем догнав Білла? (За півтори милі від міста)

 

Д. Лондон «Жага до життя»

 

Розшифруйте ключове слово

Картинки по запросу "д.лондон жага до життя"1. Рушниця без патронів (була  у героя)

2. Куріпки (їх безуспішно намагався зловити герой)

3. Годинник (його щодня заводив герой)

4. Олень (першим наблизився до безсилого героя)

5. Пічкури (герой ловив їх відерцем у калюжах і їв)

6. Золотий пісок (мав герой, але кинув дорогою)

7. Шістдесят чотири (сірників було у героя)

8. Чотири (4 рази герой перелічував сірники)

9. Ведмідь (злякався людини, що діяла не так, як інші)

10. Вовк (із ним вступив у двобій герой)

11. «Бедфорд» (називався пароплав, що підібрав героя)

12. Сухарі (зберігав герой у матраці)

 

 

В. Г. Короленко «Сліпий музикант»

Біографія «Доповніть речення»

 

1. В. Г. Короленко народився … (15 липня 1853 року).

2. Він народився в місті …(Житомир).

3. Помер у місті … (Полтава, 25 грудня 1921 року).

4. За національністю він був … (українцем).

5. Батько письменника був … (повітовим суддею).

6. Короленка дуже приваблювали: … (музика, мистецтво, історія, філософія), але ніщо не захоплювало його так, як … (література).

7. Короленко вчився в…(Житомирській гімназії), а потім  в… (Рівненській гімназії).

8. Після закінчення гімназії Володимир Короленко вступив до … (Петербурзького технологічного інституту), але через матеріальні нестатки був змушений покинути навчання.

9. 1874 року він перейшов до … (Петровської хліборобської та лісової академії у Москві).

10. У … (1876 році) за вільнодумство і участь у студентських виступах його виключено з академії.

11. Він працював коректором у друкарнях і репетитором у багатих сім’ях, якийсь час був … (чоботарем і чорноробом).

12. Майже 6 років провів Короленко у тюрмах та на засланні. Останній термін він відбував у … (Якутській області через відмову підписати вірнопідданську присягу цареві Олександру ІІІ).

Картинки по запросу "в. короленко слепой музыкант"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ

Мацуо Басьо. Хайку

Картинки по запросу "мацуо басё хокку"

Асоціативний диктант

     Випишіть ті слова, які можуть характеризувати хайку:

Лаконічність (стислість), жартівливість, простота, метафоричність, кількість рядків, постійна кількість рядків, «сезонність», конкретність, увага до деталей, узагальненість, абстрактність висловлювання, протиставлення, багато епітетів, мало епітетів, багато порівнянь, мало порівнянь.

 

Вправа «Третє зайве»

  • Сумо, дзю-до, самбо. (самооборона без зброї, виникла в СРСР)
  • К. Хокусай, М. Басьо, І. Такубоку (Художник)
  • Сакура, яблуня, хризантема (Не є символом Японії)

 

Роберт Бернс «Моє серце в верховині»

 

Літературний диктант

1. Роберт Бернс народився в сім’ї…             (фермера)

2. Перший вірш Бернс написав у…рокі (15)

3. Що сучасники називають вічною ганьбою Англії 18ст.     (долю Р. Бернса)

4. Роберт Бернс помер у віці…  (37 років)

5. Який день із життя Р. Бернса на його батьківщині відзначається як національне свято?(день його народження)

6. Що відіслав Р. Бернс у Францію на озброєння повсталого народу?                                                           (куплену ним гармату)

7. «Поетом народним і великим» назвав Роберта Бернса…   (Тарас Шевченко)

8.У якій із своїх поезій  Р. Бернс прославляє загальнолюдські ідеали – людяність, чесність, шляхетність. («Чесна бідність»)

9. Що Р. Бернс називає любим рідним краєм у поезії «Моє серце в верховині»?               (верховину)

10. Що, крім серця поет залишив у верховині?       (Душу, думку, мрію)

11. З чим асоціюється думка автора в поезії «Моє серце в верховині»?                              (З соколом)

12.Як називає Р. Бернс весь оточуючий світ, крім  верховини?     (чужиною)

Картинки по запросу "р.бернс моє серце в верховині"

 

 

 

Генрі Лонгфелло

«Пісня про Гайавату»

Картинки по запросу "г.лонгфелло песнь о гайавате"1. Як звали мати Гайавати? Венона)

2. Як називаються човни індіанців? (Піроги)

3. Як називається житло індіанців? (Вігвам)

4. Хто став дружиною Гайавати? (Міннегага)

5. Для чого Гайавата пішов до батька? (Помститися за матір)

6. Хто друг Гайавати, Чарівний співець? Чайбайабос)

7. Хто друг Гайавати, могутній силач? (Квазінд)

8. Хто в поселенні індіанців був неперевершеним танцюристом і баламутом? (По-Пок-Ківіс)

9. Хто допоміг Гайаваті перемогти Духа Багатства, Меджисогвона?  (Дятел)

10. Як Гайавата поставився до білих пришельців? (Гостинно)

11. Чого навчив Гайавата свій народ? (Писати, лікувати)

12. Куди вирушив Гайавата в кінці поеми? (До країни предків)

 

Джанні Родарі 

«Листівки з видами міст»

 

Картинки по запросу "джанні родарі листівки з видами міст"

 

Літературний диктант

  1.                Представником якого народу є Д. Родарі?    (італійського народу).
  2.                Д. Родарі народився в сім’ї…                            (пекаря).
  3.                Яку професію здобув Д. Родарі?

(вчителя початкових класів).

  1.                Чому письменник не служив в армії?

(через проблеми зі здоров’ям)

  1.                Чому Д. Родарі покинув лави фашистської партії?

 (через загибель двох друзів і брата)

  1.                У чому полягала боротьба письменника  проти фашизму?

(брав участь в італійському русі опору)

  1.                Який другий фах здобув Д. Родарі?

(професійний журналіст)

  1.                Якою премією був нагороджений Д. Родарі?

               (Премією Г. К. Андерсена)

  1.                Чим цікавляться найбільше туристи в Італії?  (листівками з видами міст)
  2.            Які відомі італійські міста згадує автор у поезії «Листівки з видами міст»?                             (Рим, Мілан, Піза, Венеція, Генуя)
  3.            Які із чудес світу згадані у поезії «Листівки з видами міст»?

(Колізей, Пізанська вежа)

  1.            До чого закликає автор поезії?

(заглянути за глянцеві картинки і побачити реалії життя)

 

«Впізнай поета із трьох спроб»

 

  1.                Картинки по запросу "мацуо басё хокку"Літературне ім’я цього письменника означає «бананова пальма».
  2.                Доробок цього письменника складається приблизно з тисячі тривіршів.
  3.                Він застерігав, що «хайку не можна складати з різних шматочків… його потрібно кувати, як золото».

                          (Мацуо Басьо)

 

 

  1.                Картинки по запросу "г.лонгфелло песнь о гайавате"Цей романтик був демократично настроєною людиною, хоча діяльної участі в політичній боротьбі не брав.
  2.                Йому вдалося опоетизувати життя і побут, вірування й повір’я індіанців.
  3.                Він оспівав героя, який мріяв про добровільний союз індіанців із білими людьми.       (Генрі Лонгфелло)

 

  1.                Картинки по запросу "джанні родарі листівки з видами міст"У віці сімнадцяти років він вже почав викладати у початкових класах.
  2.                Під час Другої світової війни він був звільнений від призову до армії з причини поганого здоров’я.
  3.                За внесок до дитячої літератури був нагороджений Премією Ганса Хрістіана Андерсена.    (Джанні Родарі)
  1.                Картинки по запросу "р.бернс моє серце в верховині"Цей поет прожив коротке, сповнене злиднів життя, підірвавши здоров’я в намаганні забезпечити сім’ю.
  2.                Кращий поет своєї батьківщини обміряв на митниці діжки з пивом та рахував поросят.
  3.                Герої його творів в нужді і в горі не втрачають власної гідності та надії на краще життя.  (Роберт Бернс)

 

 

ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО

В ЛІТЕРАТУРІ

 

Рей Дуглас Бредбері «Усмішка»

«Закінчи речення»

  1.                «Черга зібралась на міському майдані о …» (п’ятій ранку).
  2.                «Том побачив  маленьке палахкотливе вогнище й іржавий казанок, де шумувало вариво. Це не була справжня кава. Її запарили з …»                (якихось ягід).
  3.                «Людина ненавидить те, що зламало її, покалічило …».    (їй життя)
  4.                «А на свято науки місяць тому, коли притягли останній автомобіль, вони кидали жеребок, і щасливчики могли по разу вгатити машину …».  (кувалдою)
  5.                «Жінка усміхалася Томові з картини лагідно і загадково, а він, відповідаючи на її погляд, чув калатання власного …(серця)
  6.                «Він поглянув на свою руку. Вона міцно притискала до грудей …».                                                          (клаптик полотна)
  7.                «Ще з’явиться, от побачите, якийсь головатий і підлатає цивілізацію. Та людина матиме …».  (чутливе серце)
  8.                «Закривавлений, в пошматованому одязі він дивився, як  чоловіки ударами ніг розривали цупкі частини полотна, дерли їх на…».                              (дрібне шмаття)
  9.                «Натовп ревів на все горло, і руки роздирали портрет, як зграя голодних …».                             (птахів)
  10.            Картинки по запросу "рей бредбери усмишка" «Довкола панувала тиша. Його рука міцно-міцно була притиснута до …(грудей)
  11.            «Том підніс її до очей, розтиснув пальці й розгладив шматок …».                                                          (помальованого полотна)
  12.            «Все довкола спало під місячним сяйвом. А на долоні в нього лежала …».                (Усмішка)

 

 

Роберт Шеклі «Запах думки»

«Закінчи   речення»

1.«Попри те, що система охолодження працювала на повну потужність, корабель і надалі …».              (нагрівався)

2.«Пального не залишилося. Я сідаю на першу ж кисневу …».                (планету)

3.«Кліві з останніх сил намагався не втратити …».  (свідомість)

4.«Йому здавалося, що розум відокремився від його …».  (тіла)

5.«Метрів за п'ятнадцять від нього стояла істота, схожа на …»                 (пантеру)

6.«Як діють ці тварини? Можливо, замість зору вони користуються …».  (локаторами).

Картинки по запросу "р.шеклі запах думок"7.«Схоже на те, що тут кожна тварина має характерний запах … ».  (думки)

8.«Від поштольота 243 залишилася купа покрученого …».   (металу)

9.«Кліві ще не усвідомлював, що відтепер він став справжнім …».               (телепатом)

10.«Запах думок Кліві збив пантеру з …»                   (пантелику)

11.«Ти стояв у центрі найбільшої степової пожежі. Як сталося, що на тобі немає …?»                   (опіків)

12.«Коли розплющив очі, то був уже на рятувальному судні та зберіг до останнього …».                             (пошту)

 

 

Робота в групах з текстом оповідання

 

І група

1.Яким побачив Кліві світ невідомої планети?

2.Опишіть події першого дня перебування героя на планеті?

Картинки по запросу "рей бредбери усмишка"3.Яку роль в оповіданні відіграє телепатія?

4.Над ким і як іронізує Р. Шеклі у оповіданні «Запах думки»?

 

ІІ група

1.Як герой опинився на невідомій планеті?

2.Опишіть події другого дня перебування Лероя на планеті?

3.Визначіть жанрову специфіку твору?

4.Доведіть, що Р. Шеклі - автор, який любить іронію

 

ІІІ група

1.Чому світ невідомої планети спочатку видався Кліві звичайним?

2. Опишіть посадку Кліві на планету З-М-22.

3. Яку роль у розвитку сюжету відіграє фраза: «Йому здалось, що розум його відокремився від тіла»?

4. Доведіть, що «Запах думки» - фантастичне оповідання.

 

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ

 ЗІ СВІТОМ

 

Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо»

 

«Впізнай місце події»

1.«Біла хатина під солом’яною стріхою, така самісінька, як хатини в казках. По стінах і по дахові вилося стільки троянд, що самої хатини майже не було видно».

(Хатина садівника короля, батька Юм-Юма)

2.«Це найдовший міст на світі. Він з’єднує Острів Зелених Лук із Землею Заморською».(Міст Вранішньої Зорі)

3.«На подвір’ї перед хатиною був круглий колодязь…Таких старих колодязів тепер уже немає…»     (Хатина сім’ї хлопчика Їрі)

4.«Раптом серед лісу ми побачили казкову білу хатинку під солом’яною стріхою. Навколо неї росли яблуні. Проти місяця білів яблуневий цвіт». (Хатинка ткалі)

5.«Я їхав до країни, де не було жодної квіточки, де не могли рости ні дерева, ні трава.» (Країна Чужинецька)

6.«Місячне світло погасло, земля стала кам’яниста й тверда, навкруги здіймалися голі скелясті кручі.» (Країна Чужинецька)

7.«На другому боці озера, на найвищій скелі стояв великий замок. У ньому світилося лише одне вікно. Воно скидалося на лихе око, жорстоке, небезпечне, моторошне око, що дивилося на нас із ночі і бажало нам зла.»               (Замок Като)

8.«В ньому стояла мертва тиша, не віяв вітер, не шелестіло листя, бо на деревах не було зеленого листя, яке могло б шелестіти. Тільки стирчали мертві, чорні стовбури з чорним сучкуватим мертвим гіллям.»               (Мертвий Ліс)

9.«Таких грізних хвиль іще ніколи не бачив. Вони накидалися на нас, били, торощили наш човен і шпурляли його далі, новим  хвилями….Хвилі ревли, клекотіли, здіймалися до неба…»  (Мертве озеро)

10.« …ніде темрява не була така чорна, ніде холод не був такий крижаний, а тиша така лиховісна, як тут…» (Замок Като)

Картинки по запросу "а.ліндгрен міо мій міо"11.«Повітря там було таке просякнуте злом, що звичайна людина не могла ним дихати. Зло спливало звідти струменями і вбивало все гарне й живе за вікном…» (Замок Като)

12.Країна, де «дзвенять срібні тополі, де вночі пастухи розпалюють вогнища, щоб світили їм і гріли їх, де є хліб, що втишує голод…» (Країна Далека)

 

 

 

Міхаель Енде

«Джим Ґудзик і машиніст Лукас»

 

«Впізнай героя»

  1.                «..Невеликого зросту, кряжистий, кругловидий, він чимось нагадував пружний гумовий м'ячик».              (Машиніст  Лукас)
  2.                «На голові у нього завжди красувався кашкет, а сам він ходив в незмінному робочому комбінезоні».               (Машиніст Лукас)
  3.                «Ніхто і не підозрював, що він такий сильний, тому що сам він любив жити зі всіма в світі у згоді». (Машиніст Лукас)
  4.                «Він був непоганим правителем. В усякому разі, ніхто про нього не міг сказати нічого худого, як, втім, і хорошого…»

(король Альфонс За Чверть Дванадцятий)

  1. «Він дуже любив гуляти. На прогулянку він завжди виходив в чорному казанку і ще неодмінно брав з собою парасольку…»                                                           (перший підданий пан Піджакер)
  2. «… пані (відмітимо відразу - дуже і дуже мила). По своїй комплекції вона чимось нагадувала Крістофа - кругленька, угодована, справжня товстуха-пампушка…»

                     (друга піддана фрау Каакс).

7. «…він не любив митися  - як, втім, і всі хлопчики його віку. Він ніяк не міг узяти в толк, навіщо йому митися, якщо у нього чорна шкіра і все одно не видно, яка у нього шия — брудна або чиста».

   (Джим негренятко)

8.«…він був такий маленький, що запросто міг би уміщатися на долоньці. Його голова, наприклад, була не більша, ніж кулька для пінг-понгу». (крихітний китайчук Пінг Понг)

9.«Він був страшенно честолюбний і завидющий і терпіти не міг, коли хтось робив що-небудь видатне».  (Пан Пі Па По)

10.«Перед друзями стояв худорлявий стариган з дуже славною, доброю особою».                (Ка Лань Ча)

11.«Ця фізіономія чимось змахувала на морду бегемота, тільки вона була ще в жовту і синю крапушку. Далі йшла досить довга шия, яка переходила в щупле тільце, що закінчувалося худим хвостом».         (Непомук)

12.«На довгій худій шиї відчайдушно випинав кадик, а з хижої пащі стирчав єдиний зуб, який надавав драконівській морді абсолютно мерзотне вираження».                (пані Зубпер)

Картинки по запросу "Міхаель Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»"

 

 

 

 

 

 

 

Крістіне Нестлінгер

«Конрад, або дитина з бляшанки»

 

«Закінчи   речення»

1.«Скоро він став схожий не на карлика, а на звичайну …»                (дитину)

2.«Живильний розчин був … кольору».    (темно-рудого)

3.«У посвідченні про громадянство було написано, що Конрад Бартолотті – громадянин …»                             (Австрії)

4.«Пані Бартолотті могла піти грати у теніс – у чорних штанях, а в оперу – в …»                                                        (джинсах)

5.«Пан Егон побачив Конрада в блакитній шапочці із золотим …»                                                                        (дзвоником)

6.«Солодощі ввечері перед сном дуже-дуже …»    (шкідливі)

7.«За кілька хвилин Конрад лежав у ліжку і спав, мов …» (янголятко)

8.«Ти повинна обтесатися, стати зовсім іншою, поважнішою, як і личить …»                                                                       (матері)

9.«Конрад страшенно зрадів, коли отримав читанку і підручник з …»                                                        (арифметики)

10.«До шостої години він виїв цілу коробочку … цукерків.»                                                                                                     (м’ятних)

11.«Через неточність у роботі нашого комп’ютера Ви отримали семирічного хлопця, який Вам …»                             (не належить)

12.«Я повинен виконувати свій обов’язок! Мій обов’язок - …»                                            (записувати їхні порушення)

Картинки по запросу "Крістіне Нестлінгер «Конрад, або дитина з бляшанки»"

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах з текстом повісті

І група

1. Що виявила у блакитному конверті пані Бартолотті?

2.Чи знала пані Берта, як поводитися із семирічним хлопчиком?

      3 .Який запис був у метриці Конрада?

      4. Який дитячий одяг купила пані Бартолотті Конрадові? Чому?

       5. Назвіть Конрадові чесноти.

ІІ група

1. Що виявила пані Берта у картонній коробці?

2. Що було засвідчено у медичній довідці Конрада?

3. Які іграшки купила пані Бартолотті Конрадові?

4. Чому пані Берта не хотіла, щоб пан Егон став батьком хлопчикові?

5. Які проблеми порушує Крістіне Нестлінгер у повісті?

 

ІІІ група

    1. Для чого був потрібний живильний розчин?

    2. Яким був зміст листа, що його отримала пані Берта?

    3. Хто з батьків більше цікавився шкільним життям Конрада?

    4. Чому однокласники не любили Конрада?

    5. Яке значення мала для хлопчика дружба з Кітті?

 

 

СПИСОК

ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Світова література. 6 клас. Підручник / О. М. Ніколенко, Т. М. Конєва, О. В. Орлова//– К.: Грамота, 2014

2. Світова література. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

3. Ніколенко О. Емоційно-ціннісна лінія літературної освіти/ Всесвітня література в сучасній школі. – 2013. - № 1.

4. Ніколенко О., Кобзар О., Конєва Т., Орлорва О., Зуєнко М. Концептуальні засади підручників нового покоління зі світової літератури/ Всесвітня література в сучасній школі. – 2012. - № 11-12.

5. Мирошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах: підручник. – К.: Видавничий дім «Слово», 2010. – 432 с.

6. Паращич В. В. Усі уроки світової літератури. 6 кдас. І семестр / - Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 285 с. : схеми, таблиці, ілюстрації – (Серія «Усі уроки»)

7. Паращич В. В. Усі уроки світової літератури. 6 кдас. ІІ семестр / - Х.: Вид. група «Основа», 2014. – 285 с. : схеми, таблиці, ілюстрації – (Серія «Усі уроки»)

8. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: науково-методичний посібник. – К. : АСК, 2004. – 192 с.

Картинки по запросу "Список використаної літератури картинки"

 

1

 

docx
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
1454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку