Практичні завдання з природознавства для 4 класу

Про матеріал

Практичні завдання з природознавства для 4 класу дозволять учителю зацікавити дітей, навчити їх розмірковувати, досліджувати, висувати гіпотези, доводити свою думку.

Перегляд файлу

  Практичні завдання з природознавства для 4 класу

1 Комарі та мухи зустрічаються в домівках людей. Чи можна їх вважати свійськими тваринами? Чому?

2 Зранку на траві була роса, але опівдні ти її вже не побачиш. Чому?

3 Влітку рівень води в водоймах змінюється. Як саме і чому це відбувається?

4 Поясни, чому соняшник має таку назву.

5 Влітку тварини потребують менше допомоги людини. Чому?

6 Восени температура повітря змінюється. Як саме і чому це відбувається?

7 Чому циклон призводить до погіршення погоди?

8 Чому не всі перелітні птахи відлітають у вирій одночасно?

9 Чому деякі тварини можуть дуже довго обходитися без їжі?

10 Дбайливі садівники навмисно нахиляють до землі фруктові дерева і засипають їх снігом. Чому вони це роблять?

11 Взимку листяний, мішаний, хвойний ліс мають однаковий вигляд. Чи згоден ти з цим твердженням? Поясни свою відповідь.

12 Взимку у лісі син лісника зустрів ведмедя. Хлопець був дуже здивований : адже взимку ведмеді сплять у барлозі. Про що свідчить цей випадок? Чому таке трапляється?

13 Поясни, чому травень називають місяцем перших гроз?

14 Чому під час грози не радять перебувати на відкритій місцевості, купатися у водоймах, стояти під деревом?

15 Поясни, чому ластівки перед дощем літають низько?

16 Чому весною забороняють полювати на тварин?

17 Доведи, що Земля має форму кулі.

18 Порівняй глобус та карту півкуль, визначивши спільні і відмінні їх ознаки.

 

 

 

 

19 На Північному та Південному полюсах не буває весни і осені. Отже, рік там продовжується менше, ніж 365 днів, і Земля не робить повний оберт

навколо Сонця. Чи згоден ти з цим твердженням? Обґрунтуй свою відповідь.

20 Земля – супутник Сонця. Чи згоден ти з цим твердженням? Поясни свою відповідь.

21 Сонце – куля і Земля – куля, але Землю відносять до планет. Чому?

22 Поясни, чому крокодил не може жити в ріці зони степу?

23 У давні часи турки намагалися підкорити Південний берег Криму. Чим приваблювала їх ця зона?

24 Якщо тобі запропонують вкласти свій капітал у будівництво санаторія, туристичного комплексу, в якій природній зоні ти їх розташуєш? Чому?

25 В Конституції України є стаття про охорону природи. Чи потрібна вона? Доведи це.

26 У заповідниках забороняється господарча діяльність. Чому?

27 Держава Україна піклується про охорону природи. Чи згоден ти з цим твердженням? Обґрунтуй свою відповідь.

28 У весняні святкові дні на ринках міста торгують пролісками, нарцисами вузьколистою півонією. Як ти ставишся до такого бізнесу, чи купуєш ці квіти? Поясни свою відповідь.

29 Якби ти був вченим-екологом, які заходи задля збереження довкілля ти би запропонував?

30 Якщо знищити бджіл, джмелів луки як природне угрупування нічого не втратять. Чи згоден ти з цим твердженням? Поясни свою відповідь.

 

 

 

   

 

 

 

 

31  Порахуй, скільки часу потрібно мандрівнику, щоб обійти Землю по

екватору, якщо він буде рухатись зі швидкістю 4 км / год.

32  За допомогою яблука та спиці продемонструй, як саме Земля обертається

навколо своєї осі.

33  Визнач по Сонцю і перевір за допомогою компасу в якому напрямку від

школи знаходиться твій будинок, в якому напрямку ти йдеш з дому до

школи.

34  Порахуй, скільки сантиметрів складе на плані позначення залізниці

довжиною 600 км. Масштаб : 1см – 200 км.

35  Намалюй піраміду. Поруч з малюнком накресли її план.

36  Відомо, що висота сосни – 30 м, дуба – 24 м, липи – 12 м, ліщини – 3 м.

Використовуючи масштаб 1 см6 м, накресли дерева за допомогою відрізків

відповідної довжини.

37  Накресли план саду прямокутної форми, якщо він простягнувся з заходу на схід на 500 м, а з півдня на північ – на 200 м. Масштаб 1 см50 м.

38  Спостерігай на вечірньому небі Місяць. За своїми спостереженнями

намалюй різні фази Місяця.

39  Намалюй схему Сонячної системи. Познач назви планет.

40  Виділені слова заміни умовними знаками :

« Діти довго йшли по стежинці ____  уздовж залізничної колії ____.

Праворуч і ліворуч зеленіли луки ____. Ось ліс ____ зовсім близько, але шлях

до нього перетинає ріка ____. Як же через неї перебратися? Ну звичайно ж, по  місточку  ____!

41  За допомогою фізичної карти України, визнач держави, з якими межує

Україна.

 

 

 

 

42  Користуючись фізичною картою України, розфарбуй кружечки таким

кольором, яким на карті позначені :

О  низовини

О  височини

О  гори

О  водойми

43  Користуючись картою півкуль, познач цифрами, які океани омивають

материки.

 1 Тихий океан

 2 Атлантичний океан

 3 Індійський океан

 4 Північний Льодовитий океан

Антарктида : О  О  О                           Північна Америка : О  О  О

Африка : О  О                                        Південна Америка : О  О 

Австралія : О  О                                     Євразія : О  О  О  О

44  Розфарбуй кружечки з назвами найбільш населених материків Землі

червоним, найменш населеного – зеленим, а ненаселеного – синім.

О  Північна Америка          О  Антарктида

О  Євразія                             О  Африка

О  Австралія                         О  Південна Америка

45  Намалюй плакат « Планета Земля у небезпеці».

46  Користуючись картою, визнач форми земної поверхні, які ти зустрінеш,

мандруючи з Києва до Сімферополя.

47  За допомогою карти сільського господарства України знайди, в яких

областях України займаються птахівництвом.

 

 

48  За допомогою карти промисловості України визнач, в яких областях

України найбільше підприємств металургійної промисловості.

49  Чи є в місцевості, де ти живеш, підприємства харчової промисловості? Що вони виробляють?

50  Опиши одну із свійських тварин, розкажи, якого догляду вона потребує.

51  Які рослини і тварини, що ростуть і живуть у твоїй місцевості, занесені до

Червоної книги України?

52  Чи є у місцевості, де ти живеш, заповідники, національні парки,

заказники? Запиши їх назви. Що в них охороняється?

53  Які продукти харчування виробляють із зернових рослин?

54  Склади ланцюги живлення між

      - лелекою, комахою, ящіркою, рослиною;

      - рослиною, травяною жабою, цикадою, вужем;

      - пуголовком, щукою, личинкою бабки, коропом;

      - жабою, видрою, рослиною, комахою.

55  Який зв’язок існує між рослиною, куницею, жуком-шкідником, пташкою,

бактеріями? Наведи свої приклади звязків між організмами лісу.

56  Якими знаками на географічній карті позначають родовища

 нафти _____    залізної руди _____

 природного газу _____   камяної солі _____

 камяного вугілля _____   торфа _____

57  Заповни таблицю властивостей корисних копалин свого рідного краю.

      Корисна

      копалина

Спосіб добування

Стан

Колір

Горючість

Інші властивості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

58  Заповни таблицю «Властивості ґрунтів».

    Ґрунт

Кількість перегною

Кількість повітря

Як пропускає воду

Як зберігає воду

чорнозем

 

 

 

 

піщаний

 

 

 

 

глинистий

 

 

 

 

 

59  Заповни таблицю «Живі організми водойм».

Виробники

                   Споживачі

Перетворювачі

  хижі

  рослиноїдні

     всеїдні

 

 

 

 

 

    

   60  Яку участь береш ти і твої однокласники в охороні природи?                

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Любас Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
1914
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку