Урок з природознавства у 4 класі Материки Землі

Про матеріал

Пропоную до Вашої уваги урок з природознавства для 4 класу за темою "Материки Землі".

Під час його проведення діти знайомляться з материками нашої планети у театралізованій формі, мають можливість активно брати участь, а не бути простими слухачами, закріплення відбувається у різноманітній ігроій формі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-проект

Тема. Материки Землі

Мета проекту: спираючись на знання учнів розкрити поняття «материк», ознайомити учнів з  материками Землі, їх природними умовами, особливостями рослинного і тваринного світу, формувати в дітей науковий світогляд, продовжувати формувати уявлення про глобус, карту півкуль, розвивати вміння читати карту і працювати з нею, вчити працювати з контурними картами;

розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в групі, опановувати ме­тоди раціонального навчання;

виховувати любов до природи, інтерес до наукових знань, екологічну культуру.

Обладнання: глобус, карта півкуль, картки та таблиці для гри із завданнями уроку, тести; підручник:Т. Байбара, Н. Бібік «Я і Україна» 4 клас. - К.: Освіта. – 2004; схеми-малюнки материків, презентація «Природа материків», відеоролик, мікрофон.

Очікувані результати:

  • зацікавленість науковими знаннями про материки,
  • активна позиція у природоохоронній діяльності,
  • підвищення рівня екологічної культури;
  • зацікавленість учнів проектною діяльністю,
  • застосування ними набутих в школі знань і умінь, власного життєвого досвіду,
  • розширювати поле для самостійної пізнавальної діяльності,
  • створення умов для реалізації кожної особистості.

Завдання проекту

Задум

  1. Ознайомитися з материками планети Земля.
  2. Дізнатися про їх рослинний і тваринний світ.
  3. Формувати світогляд учнів.

 

Для чого це потрібно

  1. Мати можливість формувати світогляд, екологічну свідомість своєї особистості.
  2. Озброїтися науковими знаннями для подальшого вивчення цього питання.

Дидактична характеристика проекту

  • тип проекту:
  • за предметною галуззю – міжпредметний (природознавство, громадянська освіта, читання, музика, малювання);
  •   за тривалістю – короткотривалий;
  • за характером контактів – вчитель, учні, їх батьки;
  • за основною діяльністю – дослідницько-пошуковий;
  • за характером координації – з безпосередньою координацією;
  • за формою проведення – 1) самостійна дослідницька робота дітей,

2) творча робота дітей разом з вчителем з наступною презентацією матеріалів проекту;

  • за кількістю учасників – груповий. 
  • об’єкт пізнання: екологія планети Земля;
  • шляхи досягнення мети:
  • робота з додатковою літературою;
  • пошук інформації в Інтернеті;
  • самостійна дослідницька  робота дітей;
  • аналітична робота дітей з учителем;
  • власна творчість дітей;
  • освітній продукт:
  • урок;
  • відеоролик;
  • презентація;
  • виставка малюнків;
  • агітбригада.

План виконання проекту

  1. Мотивація  значущості проектної діяльності з даної теми.
  2. Обговорення ідей,  щодо досягнення мети та  її представлення.
  3. Формулювання завдань, які вирішуватимуться.
  4. Визначення джерел потрібної інформації.
  5. Об'єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.

 

Групи

Виконавці

Завдання

1 група «Мандрівники»

Войтенко Я.,

Генералова А.,

Грінченко Є.,

Сєніна Т., Цихач Е.

  • * Ознайомитися із різних джерел з інформацією про материки  планети Земля.
  • * Підготувати доповіді.

2 група «Вчені»

Курінна К.,

Корєпанов В.,

Кунченко А.,

Пєвна В.,

Фісун В.

  • * Ознайомитися із різних джерел з інформацією про утворення материків планети Земля.
  • * Написати реферати про історію материків.
  • * Створити презентацію.

3 група «Оператори»

Захарова Я,

Іванова М.,

Малмигіна Є.,

Стецик М., Попов Б.

  • * Ознайомитися із різних джерел з інформацією про материки планети Земля.
  • * Створити відеоролик

4 група «Актори»

Нестеренко Ян,

Носікова А., Ступак

Піоварова Д.,

Толокольникова О.

  • * Ознайомитися із різних джерел з інформацією про материки  планети Земля.
  • * Підготувати виступ агітбригади.

5 група «Художники»

Ведмеденко В.,

Кочан В.,

Куценко Б.,

Міщенко М.

Назаров Д.

  • * Ознайомитися із різних джерел з інформацією про материки  планети Земля.
  •  * Виконати колажі на тему «Рослинний і тваринний світ різних материків»

 

  1. Вивчення та аналіз зібраної інформації.
  2. Визначення деталей, які можливо проілюструвати у колективній роботі.
  3. Оформлення колективної роботи.
  4. Аналіз  та оцінювання роботи учасників проекту.
  5.  Презентація матеріалів проекту.

                          Хід уроку

I. Організаційний момент

-  Доброго дня, діти! Ви прийшли на урок природознавства.

Уже дзвінок нам дав сигнал:   Тож і ми часу не гаймо .

Працювати час настав.   Роботу швидше починаймо.

  II Контроль і корекція знань

  1. Підсумок фенологічних спостережень

Який сьогодні день?

– Яке число і місяць?

– Яка тривалість дня і ночі?

– Яким стало небо?

– Чи змінився його колір?

– Який дме вітер?

– Чи випадали опади протягом тижня?

– Які зміни відбулися і житті рослин? Чому?

– Що змінилося в поведінці птахів? Тварин?

– Яку корисну справу ви зробили для природи минулого тижня?

 - Досвідчений натураліст за народними прикметами може сказати, якою буде

  осінь.

 

 

 

 

 

 2. Фронтальне опитування Технологія «Мозковий штурм»

  • Яку тему вивчали на минулому уроці?
  • Що таке паралелі і меридіани? Як вони розташовані на глобусі?
  • Яке призначення паралелей і меридіанів?
  • На які півкулі екватор поділяє Землю?
  • На які півкулі меридіан ділить землю?
  • Якими кольорами позначають об’єкти на земній поверхні на глобусі і карті?
  • Які існують види карт?

 3. Робота з картою

  • Покажіть, що зображено на глобусі і поясніть чому ці об’єкти мають саме такі кольори?
  • Розкажіть, як земна поверхня зображена на карті півкуль, якими кольорами і чому?
  • Поясніть чому люди картою користуються частіше, ніж глобусом.

  4.Тест

1.Глобус це –

а) модель Землі;      б) модель Сонця;    в) модель Юпітера;

2.Лінії на глобусі, які з’єднують полюси і проведені згори вниз, називають:

а) меридіанами;     б) паралелями;      в) екваторами;

3.Лінії, накреслені подібно до екватора через певну відстань, називають:

а) меридіанами;     б) паралелями;     в) допоміжними осями;

4. Паралелі та меридіани – це:    а) уявні лінії;

                                                          б) реальні лінії на поверхні Землі;

                                                          в) паралелі – уявні, а меридіани – реальні.

5.Паралелі вказують напрям:а) північ – південь    б) захід – схід   в) північ – схід;

6. Географічна карта – це:

а) зменшене у багато разів зображення половини земної кулі та окремих її

    частин;

б) збільшене  у багато разів зображення земної кулі або окремих її частин;    

в) зменшене у багато разів зображення всієї земної кулі або окремих її

    частин;

6.Сушу на карті півкуль позначають:

а) однаковими кольорами;  б) різними кольорами; в) однаковими відтінками;

7. Жовтими і зеленими кольорами позначаються:

а) океани;   б) гори;   в) рівнини;

8. Чим більш насичений синій колір, тим місце, указане на карті в океані:

а) глибше;   в)мілкіше;   в) ближче до екватора;

9. Карти, на яких умовно зображується земна поверхня, називаються:

а) фізичними;    б) політичними;    в) картами природних зон;

10. Чим більша територія поверхні Землі зображена на карті, тим масштаб карти:  а) більший;   б) менший;   в) немає різниці;

11. Щоб читати карту потрібно:

а)  вміти визначати сторони горизонту;

б) знати умовні знаки, користуватися масштабом, визначати сторони горизонту;

в) знати умовні знаки.

III Повідомлення теми і мети уроку

Р

И

М

И

Т

А

К

Е

5

8

1

6

3

2

7

4

 - Діти, тему нашого заняття ви дізнаєтеся, коли розгадаєте зафишрований запис.

 

 

 

- Хто здогадався?   (Учитель відкриває дошку, на якій написана тема)

 

      

  • Сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … ( материках)

IV Вивчення нового матеріалу

  1. Інсценізація сценки

Одного разу  четверокласник Іванко вирішив на канікулах помандрувати до якоїсь незвичайної країни і прийшов до туристичної агенції.

1-й турагент. Доброго дня, шановний клієнте!

2-й турагент. Якщо ви бажаєте відпочити, то ви завітали саме туди куди треба!

3-й турагент.  Ми запропонуємо вам відпочити на березі будь – якого теплого моря, здійснити подорож різними країнами, побувати у джунглях, побачити і сфотографувати найбільший у світі водоспад!

4-й турагент. Як гарно що ви завітали до нас!!!

5-й турагент. Ми уважно слухаємо, де ви бажаєте відпочити, і одразу ж оформлюємо необхідні папери!

(Іванко розгублено крутить головою)

6-й турагент. А може ви хочете помандрувати?!!

Іванко. (зрадівши) Саме так! Я дуже хочу мандрувати!!!

1-й турагент. Як це добре мандрувати! Пропоную вам Африку! Піраміди, крокодили, носороги…

2-й турагент. Прошу вибачення. Африка це звичайно цікаво. Але мандрувати краще Південною Америкою. Уявіть – джунглі, папуги, найбільша у світі річка Амазонка…..

3-й турагент. Найцікавіше подивитися на кенгуру, які носять своїх малят у

сумці, і ведмедиків кола. А їх можна побачити тільки у Австралії! То я оформлюю ваші документи?

4-й турагент. Не поспішайте. Яка Австралія? Краще у Північну Америку.  там можна побачити справжнісіньких індіанців. А Великий каньйон… А Кордильєри…. Нарешті, Диснейленд! Хіба ви не мрієте туди попасти?!

5-й турагент. Це все не романтично і не героїчно. Краще до Антарктиди. тільки уявіть холод, вітер. А ви на всюдиході, як справжній мандрівник. Ви побачите тюленів, пінгвінів, білих ведмедів. Сідайте до столу. Як вас звуть?

6-й турагент. Краще відпочивати на рідному материку. Євразія вам покаже…

Іванко. На рідному чому?

6-й турагент. (розгубившись) На материку.

1-й турагент. А хіба ви не знаєте материків?

2-й турагент. Ви їх не вивчали у школі?

3-й турагент. Як же ви збираєтеся мандрувати?!

4-й турагент. Не хвилюйтеся, ми вам зараз все розкажемо.

5-й турагент. І ви зможете самі вибрати, на якому материку краще мандрувати.

  1. Бесіда із залученням життєвого досвіду дітей

Технологія  «Мікрофон»

  • Як ви гадаєте, що таке материки?
  • Скільки їх на планеті?
  • Як вони називаються?
  • Чому їм дали таку назву?
    1. Постановка проблемного питання
  • Сформулюємо проблемне питання нашого заняття.

 

 

 

 

4. Розповідь вчителя

Материки  - це великі ділянки суходолу, оточені з усіх сторін водою. На

Землі є шість материків: Євразія, Африка, Північна та Південна Америка, Австралія, Антарктида.

                 
Материки відрізняються між собою за розмірами, формами земної поверхні, природою.
Сьогодні наші туристичні агенти  розкажуть про улюблені материки так, щоб у вас виникло бажання побувати саме там.

5. Презентація материків тур агентами

 1-й турагент. Вся суша Землі (а її, як відомо, лише чверть від усієї планети) поділяється на материки.

2-й турагент. Материки – це великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою. Материки різнять між собою за розмірами, формами земної поверхні, природою.

3-й турагент. Потрібно не плутати материки з островами. Бо острови теж ділянки суші, оточені з усіх сторін водою, - тільки невеликі (порівняно з материками).

4-й турагент.  А якщо ділянки суші оточені водою не з усіх сторін, а тільки з трьох, то називаються вони не острови, а півострови.

5-й турагент. Все це дуже легко запам’ятати!

 

atlocean    http://tour.euroset.ru/pictures/d0/d086774c-0d57-43d3-ba5e-27bb0e7dbfb9-160.jpg     http://im3-tub.yandex.net/i?id=66177049-13  

 

6-й турагент. Вчені припускають, що в прадавні часи  всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

1-й турагент. А в сучасну геологічну епоху існує шість материків, розділених океанами: Евразія — 55 млн. км2, Африка — 30 млн. км2, Південн Америка — 18 млн. км2, Північна Америка — 20 млн. км2, Антарктида — 14 млн. км2, Австралія — 8,5 млн кв. км.

2-й турагент. Сьогодні ми проведемо конкурс «Найкращий материк». Де кожен агент буде розповідати про свій улюблений материк. А ви будете слухати, запам’ятовувати і вибирати.

3-й турагент.       Від імені всіх материків на Землі
                               Вітаємо всіх, хто зібрався у класі.
    І хочемо, щоб і дорослі й малі
   Про них якомога більше дізнались!

http://ostriv.in.ua/images/content/d8466/evrasiya.jpg6-й турагент. Євразія
Вони мов дві сестри,
Що разом зросли.
Слово «Азія» схід означає.
Так віддавна її називають.

Багата вона мальовничими місцями,
Розливами рік та високими горами!
Заходом сонця, мороком, тьмою
Давні народи її уявляли,
І щоб протиставити із сестрою,
Назву Європа подарували.

Отже Азія – «сонце зійшло»,
Ну а Європа – «сонце зайшло»!
А разом це великий
Землі-матусі материк!

Найбільший материк на Землі – Євразія. Він знаходиться у Північній півкулі. На цьому материку живемо і ми, тут знаходиться наша країна Україна. Цей материк поділяється на дві частини – Європу та Азію. Умовна межа між частинами проходить уздовж уральських гір та північних схилів Кавказьких гір.
Євразія займає 2/3 частини всієї суші. Він омивається 4 океанами і об’єднує дві частини світу – Європу та Азію. На території Євразії є три теплові пояси. Клімат – надзвичайно різноманітний – від арктичного на півночі, до тропічного на півдні.

Тваринний і рослинний світ багатий і різноманітний. Тут ростуть ялини, сосни, дуби, каштани, ягідні чагарники, кипариси та магнолії. У лісах, степах, тайзі та тундрі живуть бурі та білі ведмеді, олені, вовки. На півдні континенту мешкають слони, тигри, крокодили. В Євразії знаходиться Байкал – найглибше озеро світу, а також найменше – Мармурове та наймілкіше – Азовське.

Клімат Євразії теж дуже різноманітний: віх холодного до жаркого..

http://ostriv.in.ua/images/content/d8466/africa.jpg1-й турагент. Африка
Перші її поселенці
Ще у печерах жили.
«Афри» печери ці звались
Й  Африці назву дали!

Африка – другий за розміром материк Землі. Вона поділена екватором навпіл. Там сонце завжди над головою і весь рік гріє дужче , ніж у нас в Україні у найжаркіші дні липня або серпня. По обидва боки від екватора простягаються ліси. Висота дерев у них досягає 16-поверхового будинку.

Весь материк лежить у жаркому поясі. Тут є пекучі пустелі, густі тропічні ліси і вкриті травою рівнини.

На півночі Африки розкинулася найбільша пустеля Землі - Сахара. Пісок тут нагрівається так, що в ньому можна пекти яйця. Верблюди, які живуть у цій пустелі, можуть обходитися без води більше двох тижнів. Часто саме на верблюдах люди мандрують пустелями.

У африканських степах пасуться зебри, жирафи, слони, антилопи, буйволи. Там живе страус ему - найвищий птах і найкращий бігун. А ще леви, горили.

У річках Нілі, Конго , Лімпопо живуть величезні крокодили бегемоти, а по берегах – безліч птахів.

Восени до Африки прилітають багато птахів з країв, де взимку холодно. З У країни туди відлітають лелеки, журавлі, ластівки…

Населення Африки – це люди різних народностей.

2-й  і 4-й турагенти. Північна Америка і Південна Америка
http://ostriv.in.ua/images/content/d8466/america.jpgЦе два материки,
А назва в них одна.
Світ новий Колумб відкрив,
Перший він сюди приплив.

А торговця Америго
Увінчали в картах, книгах.
З того часу і донині
Дві Америки єдині!

2-й тур агент. Трикутником простяглася  Південна Америка від спекотних районів екватора до холодних вод Антарктиди. Це четвертий за величиною материк.

На заході уздовж його західного узбережжя тягнеться довгий гірський хребет – Анди (Мідні гори) з них видобувають мідь  Ці гори  часто вивергаються. У центрі та на сході – величезні рівнини, найбільша з яких - амазонська. По ній протікає найповноводніша річка світу Амазонка.

Дерева в лісах південної Америки досягають висоти майже чотирьох 16-поверхових будинків, поставлених один на одний.

На материку ростуть дивовижні рослини: гевея - дерево, із соку якого виробляють гуму, кавове дерево, трава банан. У річках водяться крокодили, водяні змії - анаконди.

 У Південній Америці є жаркі й холодні пустелі і великі, порослі травою рівнини. Цей материк є батьківщиною картоплі, помідорів, кукурудзи, арахісу, бавовни, ананасу.

4-й тур агент. Північна Америка – третій за величиною материк. Береги Північної Америки омивають води трьох океанів: Північного Льодовитого, тихого та Атлантичного. У північних морях плавають айсберги, а у південних теплих водах вражає різноманітністю дивовижний світ тропічних тварин і рослин.

На заході простяглися високу гори Кордильєри , а на сході – низькі Аппалачі. На рівнинах вирощують пшеницю, кукурудзу, випасають величезні стада худоби.

На її півночі холодно, там багато лісів і озер. На півдні лежать спекотні пустелі і густі тропічні ліси. А в середній частині знаходяться рівнинні степи, які називають преріями. Величезні скелясті гори оточують материк на заході.

По материку протікає  одна з найбільших річок світу  Міссісіпі з притокою Міссурі.

 Багато мешканців Північної Америки живуть у великих сучасних містах.

3-й тур агент. http://ostriv.in.ua/images/content/d8466/avstralia.jpgАвстралія
«Аustralis» у перекладі з латини
«Південна» означає.
Австралією материк звуть і понині,
Бо на півдні він проживає.

Австралія – найменший і найвіддаленіший  від інших населених материків  куточок Землі. Це материк, де все «навпаки»: у липні тут зима, а у січні – літо. Дерева Австралії скидають не листя, а кору. Тут водяться звірі, які вилуплюються з яєць - качкодзьоб і єхидна. Австралія – найсухіший материк Землі. Тут спекотний клімат. Пустелі займають близько половини материка. До таких умов життя пристосувалися рідкісні рослини – евкаліпт, пляшкове дерево, а також тварини - сумчастий ведмідь коала, кенгуру. Переважна більшість населення живе в містах, розташованих на узбережжі. Землі, віддалені від узбережжя називають Бушем.

http://ostriv.in.ua/images/content/d8466/antarctida.jpg5-й тур агент. Антарктида
Ночі полярні, крига довічна.
Це Антарктида – земля не північна.

Антарктида – найхолодніше місце на Землі. Більша її частина – замерзлий океан. Як тільки не називають цей материк – « королева холоду», « безлюдний континент», « краї Землі», « заповідник науки»… Це велетенська льодова пустеля. Тут можна побачити тільки  один схід сонця і один захід Сонця на рік. Тут зареєстровані найнижчі температури повітря на Землі. Уся поверхня Антарктиди покрита потужним шаром льоду. Лід такий товстий, що коли б ви захотіли пройти таку саму відстань пішки, то на це знадобилося б не менше 2 годин. На узбережжі морів і океанів колоніями живуть пінгвіни - птахи, які літати не вміють. Зате добре плавають. У морях навколо багато риби. Є також тюлені, кити.

Постійного населення тут немає.  На Антарктиді розташовано багато науково-дослідних станцій. Є серед них і Українська. Вчені з усього світу спостерігають за погодними умовами, вимірюють товщу криги та вивчають дику природу.

6. Робота за картою.  Конкурс «Я – вправний мандрівник»

-  Знайдіть і покажіть на карті всі материки Землі.

-  Назвіть і покажіть всі материки спочатку у східній півкулі, а потім – у

    західній.

  • Користуючись умовними позначками на карті, розкажіть про поверхню 

материків.

  • Знайдіть на карті півкуль і покажіть деякі острови.
  • Знайдіть на карті півкуль і покажіть деякі півострови.

       7. Бесіда  Технологія «Криголам»

   - Що спільного і відмінного між материками?

(СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні, природою).

8.  Демонстрація презентації «Цікаві факти  відкриття материків»

 

9. Робота з підручником

  •                     Прочитаємо статтю підручника «ланцюжком».
  •                     Чим обумовлено велике різноманіття природи Євразії?

10.Фізкультхвилинка
Рано-вранці крокодили
На зарядку всі ходили,
А за ними вирушали
Тигри, леви і шакали.
Поспішали кенгуру,
Несли в торбах дітвору.
Антилопи і горили
Теж зарядку там робили.
Слон поволі, наче робот,
Раз і два, і три, й чотири –
Присідали крокодили.
Лиш ледачі бегемоти
Не вилазили з болота.

           IV Закріплення  і узагальнення отриманих знань

  1. Бесіда
  • Що складає на землі 30% поверхні? (Суша)
  • Що утворює суша?
  • Скільки материків на нашій планеті?
  • Назвіть їх і покажіть на карті півкуль.
  • На якому материку живемо ми?
  • В якій півкулі він знаходиться?
  •  Які його особливості?
  1. Заповнення схеми

Технологія «Асоціативний кущ»»

  1. Відгадування загадок
  •                     Відгадайте загадку та отримайте конверт із пазлами. Складіть із частинок свій материк.
  1. Там дивні рослини,

      Там міднії гори.

      А річка тече,

     Широченна, як море. (Південна Америка)

  1. Все як диво тут сприймаю я

      Незвичайна ця …. ( Австралія)

  1. Чи насправді так, чи може сон це,

     Наче казка, неповторний дивний світ.

     Цей материк – улюблениця сонця

     Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)

  1. Відкритий був він

     Випадково –

     Той світ , що називають

     Новим.   ( Північна Америка)

  1. У будь-яку погоду

     Все навкруги із льоду.  ( Антарктида)

  1. Робота з підручником. Заповнення таблиці

Робота в парах

Материк

Рослини

Тварини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виставка малюнків дітей
  • Природу якого материка зображено?
  1. Гра « Відгадайте мене»
  1. Я -  найбільший материк, що складаюся з двох частин. (Євразія).
  2. Я – материк, що знаходиться в східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)
  3. Я- материк, на якому знаходиться південний полюс. (Антарктида)
  4. Я – невеликий материк, що знаходиться в східній півкулі.  (Австралія)
  5. Я – материк, який формою нагадує трикутник, мені належить найбільша річка світу Амазонка. (Південна Америка)
  6. Я – третій за величиною материк. Я – батьківщина кукурудзи і картоплі. (Північна Америка)

7.Робота в групах за картками

Сигнал  «SOS!» . Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків.

Просять вашої допомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Довідкове бюро турагентвства «А чи знаєте ви…»

1-й турагент. В пустелі Калахарі (Африка) дуже жарко. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!

2-й турагент. Дерево баобаб живе до 5 тисяч  років ( Африка)

3-й турагент. Повітря в Арктиці настільки холодне і сухе, що можна почути, як хтось розмовляє навіть на відстані за 5 км від нього.

4-й турагент. Пінгвіни в Арктиці не живуть, вони живуть в Антарктиді, на Південному полюсі

5-й турагент. В деяких районах Арктики лід настільки древній, що тварини , яким мільйони років, наприклад такі , як мамонти , добре збереглися в ньому.

6-й турагент. Лід Арктики стрімко тане. Багато експертів вважають, що причиною такого стрімкого танення льодів є глобальне потепління. Якщо так далі піде, то незабаром кораблі зможуть ходити з Європи в Азію по скороченому маршруту.

9.Змагання тур агентів

  Технологія «Мозковий штурм»

На який із материків нам потрібно взяти такі речі? ( Парасольку,

валянки, літак, пляшку з водою, панаму).

На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

воду

Австралія

Найсухіший материк

панаму

Африка

Найжаркіший материк

 

10.Бесіда з метою вирішення проблемного питання

Технологія «Асоціативний кущ»

  • То який материк найкращий?
  • Яким би материком ви би хотіли мандрувати?
  1.  Демонстрація дитячої презентації
  2.  Робота з підручником
  • Знайдіть і прочитайте. Що називають материком?
  • Скільки материків на планеті Земля?
  •  Який материк складається з двох частин?
  •  Чим різняться острови і півострови?
  1. Робота в зошиті. Робота в парах
  • Користуючись кольоровою картою півкуль, «упізнай» материки за їх окресленням. підпиши назви зображених материків.

V Рефлексія результатів

- Ось і закінчилася наша зустріч з туристичними агентами. Вам сподобалося?

- То яким же материком вам хочеться помандрувати?

- А тепер визначіть свій настрій.

В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.

 

Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.

VI Підсумок 

- Чи справдились ваші сподівання від уроку?
- З’явилась у вас думка побувати туристом на одному з материків? На якому? - Чому?

- Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)

Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

- Дякую всім за старанну підготовку і участь у роботі.

VII Домашнє завдання

1.Опрацювати статтю підручника с. 95-99 «Материки Землі»

2.Закінчити виконання завдання в зошиті.

3. Підготувати повідомлення на тему «Природа океанів», проілюструвати

    його.

Використана література:

1. Бабовал Т.І., Вихрущ В. О. Природознавство. Цікавий світ навколо нас.

    Книга для   читання. I і II частини. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан,

    1999;

  1.  Будна Н.О., Заброцька С.Г., Майхрук М.І. Я і Україна. Уроки з курсу «Я і 

 Україна. 4 клас: Посібник для вчителя. - Тернопіль: Навчальна книга –  

 Богдан, 2005;

3. Вихрущ В. О. Природознавство в цифрах і фактах (довідник).- Тернопіль:

    Навчальна книга – Богдан, 2003;

4. Матеріали журналів «Початкова школа», газет «Розкажіть онуку»,  

    «Початкова  освіта», 2001-2010 р.р.;

5. Н. В. Діптан, А.А. Назаренко, Л. П. Хітяєва «Я і Україна. Плани-конспекти

     уроків  4 клас, Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2005.

6. Інтернет-видання:   http://uk.wikipedia.org/wiki/Материк

  1. Телячук В.П., Лесіна О.В. Інноваційні технології в початковій школі. – 

  Харків: Видавнича група «Основа»: ПП «Тріада+», 2007.

 

 

 

 

doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
7136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку