Практичний матеріал варіативного модулю «гандбол»на третьому році вивчення

Про матеріал
Представлено практичний матеріал варіативного модулю «гандбол» на третьому році вивчення: рекомендовані вправи з розвитку спеціальних фізичних якостей гандбоілстів, опис та схеми тактичних взаємодій, рекомендовані вправи техніко-тактичної спрямованості.
Перегляд файлу

Практичний матеріал варіативного модулю «гандбол» для учнів на третьому році вивчення

  1. Спеціальна фізична підготовка - Розвиток фізичних якостей.

До спеціальних фізичних якостей, сприянню розвитку яких необхідно звернути увагу вчителя на третьому році навчання віднесемо (на вибір) швидкісно-силові якості (прояв стрибучості та вибухову силу рук (кидкова сила)), координаційні здібності та швидкість реакції. У таблиці 1. наведений перелік вправ, які можливо використовувати на уроках фізичної культури з гандболу для вирішення завдань розвитку спеціальних фізичних якостей гандболістів.

Таблиця 1.

 Орієнтовні вправи, спрямовані на розвиток спеціальних фізичних якостей на уроках фізичної культури на третьому році навчання гандболу

Спрямованість

вправ

№ з.п.

Вихідне положення

Зміст вправ

вибухова сила рук (прояв кидкової сили)

1

В.п. – у парах у довільному розташуванні по майданчику на відстані 10-15 м, сидячи ноги прямі в сторони,  1 набивний м’яч на пару.

За сигналом передачі м’яча різними способами (від грудей, з-за голови, однією рукою зверху).

2

В.п. – у парах у довільному розташуванні по майданчику, на відстані 10 м, стоячи на лівому/правому коліні, ліва/права нога пряма назад на носок.

На пару два м’ячі: набивний та гандбольний у двох гравців. За сигналом вчителя передачі м’яча одночасно: набивний – пряма передача, гандбольний – з відскоком від майданчику.

3

В.п. – у парах, на відстані 15 м,

За сигналом передачі м’яча у положенні лежачи (спину та лопатки не

вибухова сила рук (прояв кидкової сили)

 

лежачи на спині у довільному розташуванні по майданчику, один набивний м’яч на пару.

піднімати). Прийом м’яча сидячи.

4

В. п. – упор лежачи (планка) руки на гімнастичному маті.

За сигналом виконуючи стрибки руками просуватися уперед, назад (3 стрибка вперед, 3 назад).

Необхідно слідкувати за тим щоб приземлення відбувалось на зігнуті у ліктьових суглобах руки

5

В. п. – те саме.

За сигналом виконати стрибок відштовхуючись руками від мату, 1 хлопок у долоні та приземлення на зігнуті руки у в.п.

координаційні здібності

1

В. п. – у колоні біля перевернутої гімнастичної лаві.

Ходьба на носках високо підіймаючи стегна по перевернутій гімнастичній лаві.

2

В. п. – те саме.

Та саме вправа, але ходьба спиною уперед.

3

В. п. – те саме.

Та саме вправа, але приставними кроками вліво/вправо.

4

В. п. – те саме.

Та саме вправа, але ходьба із нахилами тулуба уперед на кожний крок.

5

В.п. – у колоні біля гімнастичної лаві.

Ходьба по лаві з обертами навколо себе (4-5 оберти).

Під час виконання вправ на гімнастичній лаві необхідно слідкувати за її надійною фіксацією з підлогою (можна на краях лави посадити по одному учню, щоб вони фіксувати та утримували лаву у статичному положенні).

Можна також використовувати вправи, що наведені для розвитку координаційних здібностей для застосування на 1 та 2 році навчання гандболу у школі (табл. 1.).

прояв стрибучості

1

В. п. – у колоні праворуч від гімнастичної лави.

Стрибки із просуванням уперед (настрибування на лаву двома ногами та зістрибування з іншого боку).

За одну лаву 7-10 настрибувань.

2

В.п. – те саме.

Та саме вправа але на правій/лівій нозі.

3

В. п. - у колоні праворуч від

гімнастичної лави обличчям до неї, права нога на лаві.

Просування стрибками уперед змінюючи положення ніг у стрибку.

4

В.п. – у колоні, гімнастична лава поміж ніг.

Просування уперед настрибуючи на лаву двома ногами та зістрибуючи – ноги нарізно.

За одну скамійку 7-10 настрибувань.

5

В.п. – в ширензі праворуч від гімнастичної лави за крок від неї (вправу можуть виконувати одразу 3-4 школяра на одній лаві).

Настрибування на лаву двома ногами та зістрибування з неї уперед.

Під час виконання вправ на гімнастичній лаві необхідно слідкувати за її надійною фіксацією з підлогою (можна на краях лави посадити по одному учню, щоб вони фіксувати та утримували лаву у статичному положенні).

  Можна також використовувати вправи, що наведені для розвитку стрибучості для застосування на 1 році навчання гандболу у школі (табл. 1).

швидкість реакції

1

В.п. – у парах, стоячи обличчям один до одного на відстані 1-1,5 м, перший руки вперед, утримуючи 2 тенісні м’ячі.

 

У будь який момент перший відпускає один з двох м’ячів, завдання другого піймати цей м’яч, до його торкання об підлогу.

Вправу виконують серіями по черзі.

2

В.п. – те саме.

Та саме вправа, але у першого руки в сторони-вперед.

3

В. п. – у парах, стоячи один за одним на відстані 3-3,5 м, у першого м’яч (гумовий, волейбольний).

За вербальним сигналом першого («гоп», «раз», «ай» - будь-яким) другий повертається а перший виконує передачу м’яча. Другий повинен зорієнтуватися та піймати м’яч.

Вправу виконують по серіями по черзі.

4

В. п. – у парах,

стоячи один за одним на відстані 1-1,5 м, у першого м’яч (гумовий, волейбольний).

Перший перекидує м’яч через голову

другого так щоб м’яч опускався поруч з другим. Другий, як тільки побачить м’яч повинен оволодіти ним до його падіння на підлогу.

Вправу виконують серіями по черзі.

5

В. п. – у парах, стоячи один за одним на відстані 3-3,5 м, у першого м’яч (гумовий, волейбольний, гандбольний, баскетбольний, тощо). 

Перший стукає м’яч об підлогу, так щоб він підскочив не вище за 1,5 метри (довжина тіла учня). Другий, почувши звук м’яча, що впав, розвертається та оволодіває м’яч у повітрі, не даючи йому знов впасти.

Вправу виконують по серіями по черзі.

 

2. Техніко-тактична підготовка

На третьому році вивчення гандболу під час проведення уроків фізичної культури у закладах загальної середньої освіти у розрізі техніко-тактичної підготовки відбувається подальше закріплення вже засвоєних способів виконання певних прийомів гри та засвоєння інших способів їх виконання, збільшується час, відведений на вивчення тактичних взаємодій гравців на майданчику.

Так програма передбачає подальше повторення та закріплення способів пересування гравців по майданчику; ведення м’яча з різною амплітудою відскоку; кидку м’яча у ворота з опорного положення; штрафного кидку; переміщення воротаря у воротах.

На третьому році вивчення гандболу у школі передбачається вивчення наступних технічних прийомів та способів їх виконання: передача і ловіння м’яча при зустрічному русі; ловіння м’яча, що котиться; кидок м’яча на дальність; дії, що відволікають увагу суперника; постановка заслонів та виходи з-під них у боку захисників; гра воротаря при кидках у нижні кути воріт.

Програма пропонує засвоєння командного нападу системою 3х3 із відокремленням функцій лінійного гравця та персонального захисту.

Дії, що відволікають увагу суперника (відволікаючі дії, фінти) це ряд технічних прийомів, що несподівано початі та перервані й отримали інший напрям свого розвитку. За своєю спрямованістю фінти поділяються на такі: дії, що відвертають увагу на прохід гравця до воріт; дії, що відвертають увагу на кидок м’яча у ворота; дії, що відвертають увагу на передачу та прийом м’яча гравцем.

Підготовча фаза. В залежності від того, який фінт обрав гравець для здійснення, він виконує відповідну відволікаючу дію (відволікаюча дія на кидок, передачу або прийом м’яча, прохід), тобто виконує дію або ряд дій у протилежний бік. Основна фаза - виконання дії в задуманому напрямку чи із задуманою траєкторією. Заключна фаза - прохід повз захисника, або виконання самої дії (кидок, прийом чи передача м’яча).

Дії, що відвертають увагу «на кидок м’яча у ворота». В ситуаціях, коли кидок м’яча у ворота виконується із закритих позицій, тобто, коли перед гравцем, який намагається кинути м’яч по воротах, стоїть захисник і блокує його, вміння нападника дезорієнтувати захисника відіграє важливу роль. Для цього використовуються дії, що відвертають увагу суперників. Дезорієнтуючи суперника, нападаючий використовує захисника як заслін, що заважає  воротареві спостерігати за підготовкою нападника до кидка. Отже, нападник може використати елемент раптовості. Такі кидки виконуються з боку захисника на рівні його голови чи тулуба. Варіанти виконання: замах на кидок зверху, а виконати кидок збоку; замах на кидок, а виконати ухід із веденням м’яча, або ж виконати передачу м’яча партнеру, що звільнився в результаті дії захисника, що відреагував на замах. Також цей фінт можна використовувати і для продовження атаки з іншого боку.

Відволікаючі дії «на передачу». Мета цього прийому – послабити увагу суперників або змістити захисників у бік ймовірної передачі. Цей прийом вимагає від гравця вільного володіння м’ячем (впевненого тримання м’яча) однією рукою. Варіанти виконання: показати передачу одному партнеру, а віддати м’яч іншому; показати передачу одному партнерові, а виконати самому ухід від захисника (із веденням прохід вперед, або кидок у ворота).

Відволікаючий рух «на прохід». Існує декілька варіантів фінту «на прохід»: однокроковий фінт, двокроковий фінт і трикроковий фінт. Всі ці фінти можна виконувати з веденням м’яча або без нього.

Варіанти виконання фінтів:

  1.          Гравець рухається у бік захисника і отримує м’яч від партнера. На відстані 2-2,5 м від захисника нападник з м’ячем виконає крок правою ногою вперед-вправо, згинаючи її у колінному суглобі; м’яч при цьому у двох руках на рівні животу, тулуб розвернутий у бік носка правої ноги та злегка нахилений уперед, погляд вперед праворуч (по ходу руху) (ці дії спрямовані на утворення уявлення, що нападник  має намір обійти захисника праворуч). Продовжуючи рух, гравець випростовує праву ногу, спрямовуючи тулуб вліво. Одночасно із цим м’яч переноситься ліворуч та разом із кроком лівої ноги, гравець починає ведення м’яча лівою рукою, обходячи захисника зліва. Те саме можна виконати і у інший бік.
  2.          Гравець отримуючи м’яч (або після ведення) виконує настрибування на дві ноги одночасно (ноги паралельно, на відстані 30-40 см), м’яч у двох руках на рівні тулуба. Перший крок (не великий) виконується лівою ногою ліворуч, тулуб нахиляється у напрямі пересування (утворюється уявлення, що нападник буде обходити захисника зліва). Одночасно з випростовуванням лівої ноги нападник переносить тулуб праворуч та виконує широкий крок правою ногою праворуч. Після того як права нога стане на підлогу, нападник має швидко виконати третій крок вперед, обходячи захисника праворуч та блокуючи його своїм власним тілом. Нападник вільний у виборі наступних дій: кидок по воротах або передача м’яча партнерові. При правильному виконанні, захисник опиняється за спиною нападника, та вже не може протидіяти йому у межах правил. Найчастіше подібні фінти виконають з подальшим кидком у ворота.

Заслін – це тактична взаємодія, за допомогою якого нападаючий дає змогу партнерові звільнитися від опіки захисника.

Необхідно зауважити, що при виконанні заслонів гравець не має права утримувати захисника будь-якою частиною свого тіла! Гравець має просто розташовуватися біля гравця (бажано несподівано) не набігаючи на нього (необхідно вчасно зупинитися), руки при цьому бажано тримати вгорі, щоб судді бачили, що гравець не утримує захисників (але це не є обов’язковим). 

Гра воротаря при кидках у нижні кути воріт. Відбивання ногами. Відбиваючи такий м’яч, воротар зі стійки робить випад у бік м’яча, виносить ногу невисоко над поверхнею майданчика та ставить її на п’яту. М’яч відбивається внутрішнім боком стопи. Одночасно з ногою до м’яча виноситься однойменна рука, яка знаходиться позаду ноги, підстраховуючи її. Центр ваги переноситься на ногу, яка виконує випад.

М’ячі, що летять у віддалені від воротаря кути воріт, можуть бути відбиті описаними прийомами, але після приставного кроку, з наступним відбиття м’яча у шпагаті чи напівшпагаті.

М’ячі, що летять над поверхнею майданчика, воротар відбиває не тільки стопою, але й гомілкою та стегном. У всіх цих випадках ближня рука страхує ногу.

Помилки воротаря при виконанні прийому:

  • Високий виніс ноги над майданчиком (м’яч проходить під ногою).
  • Рух ноги до м’яча по лінії воріт.
  • Стопа не розгорнута до м’яча внутрішньою частиною при відбитті.
  • Центр ваги на опірній нозі.
  • Руки не страхують ногу на випаді.

Система нападу «3х3» (рис. 1) – організація нападу гравців, у якій в першій лінії нападу діють один лінійний та два крайніх гравці (3 гравця), та у другій лінії нападу – два півсередніх та центральний розігруючий (3 гравця).

 

Примітка: 1 – лівий півсередній, 2 – центральний розігруючий 3 – правий півсередній, 4 правий крайній, 5 – лівий крайній, 6 – лінійний гравець.

Рис.1. Графічне зображення системи нападу «3х3»

 

Персональний (особовий) захист  – це вид командних дій, при якому кожен захисник опікає одного нападника. При цьому захисті ускладнюється виконання нападниками передач та кидків, оскільки гравці знаходяться під постійною опікою. Розбір гравців можна здійснити декількома способами: 1) тренер розподіляє гравців за силами: більш швидких нападників опікає більш спритними захисниками; 2) захисники розбирають ближчих до них нападників. Другий варіант можливий тільки при рівноцінному рівні підготовки усіх гравців у захисті.

Особовий захист може бути організований двома способами: з переключенням та без переключення захисників. Захист з переключенням може використовувати команда, в якій всі захисники дуже рухливі. Для захисту без переключення необхідна висока працездатність та тактична зрілість гравців у вгадуванні ситуацій.

Особовий захист використовують на всій площині майданчика або тільки на своїй половині поля  у випадку: коли видалений гравець в команді супротивника; коли потрібно розбити звичну для супротивника тактику нападу; коли супротивник підготовлений гірше фізично та технічно; коли необхідно швидко заволодіти м’ячем.

У таблиці 2 наведені вправи, що можуть бути використані на уроках фізичної культури (модуль гандбол, 3 рік навчання) для повторення, закріплення та засвоєння нового матеріалу з розділу «техніко-тактична підготовка».

Позначкою * позначені техніко-тактичні дії, що вже вивчалися, та  вправи надаються для повторення та закріплення.

Відсутність позначки * - нові техніко-тактичні дії або способи виконання, що пропонуються для засвоєння на певному році вивчення.

Таблиця 2.

Вправи техніко-тактичної підготовки для уроків фізичної культури з гандболу на 3 році вивчення

Спрямованість вправ

№ з.п.

Вихідне положення

Зміст вправ

пересування гравців по майданчику*

Використовуються вправи, що наведені для засвоєння переміщень та зупинок на 1 та 2 році навчання гандболу у школі (табл.2).

передачі м’яча однією та двома руками на місці та у русі*

 

1

В. п. – у трійках (два крайніх, один по середині) вздовж майданчика, на трійку один м’яч.

 

Передачі м’яча різними способами від одного крайнього до центрального гравця, від нього іншому крайньому гравцю та у зворотному порядку.

Способи передач м’яча:

  1. Двома руками від грудей
  2. Двома руками з-за голови
  3. Однією рукою зверху

Необхідно слідкувати за тим, щоб ноги не були статичними, тобто ноги постійно мають виконувати крок назустріч при прийомі м’яча, та крок назад після виконання передачі.

2

В. п.- те саме.

 

Передача м’яча однією рукою зверху від одного крайнього до центрального гравця, той

віддає передачу наступному крайньому, який передає довгу передачу протилежному крайньому гравцю. Вправа виконується з обов’язковою зміною розташування гравців після визначеної кількості передач, так щоб кожний учень виконував функції кожного з гравців у трійці.

3

В.п. – у трійках (утворюючи трикутник), на трійку один м’яч.

 

За сигналом - передачі м’яча однією рукою праворуч (по трикутнику). За кожним наступним сигналом вчителя - зміна напрямку передачі.

Необхідно слідкувати за тим, щоб ноги не були статичними, тобто ноги постійно мають виконувати крок назустріч при прийомі м’яча, та крок назад після виконання передачі.

Ускладнюючи завдання можна ввести

другий м’яч на трійку (якщо є можливість).

передачі м’яча однією та двома руками на місці та у русі*

4

В.п. – у трійках на лицьовій лінії, у крайніх гравців по одному м’ячу.

 

За сигналом учні починають рухатися уперед почергово віддаючи передачу центральному гравцю, який повертає м’яч  назад гравцю, від якого отримав м’яч, та обертається до іншого крайнього.

Після кожного проходження дистанції (від лицьової до лицьової лінії) обов’язкова зміна розташування гравців по колу, так, щоб кожен гравець виконав вправу з кожної з ігрових позицій вправи.

5

В.п. – те саме.

Та саме вправа, але від одного гравця передача м’яча відбувається з відскоком від поверхні майданчика, від іншого - прямо передача по повітрю. 

Можна на додачу використовувати вправи, що наведені для засвоєння та закріплення передачі та ловлі м’яча на 1 та 2 році навчання гандболу у школі (табл.2).

передача і ловіння м’яча при зустрічному русі

1

В.п. – у двох зустрічних колонах, на відстані 5-7 метрів, один м’яч у першого гравця однієї з колон.

 

Гравець з м’ячем виконує передачу м’яча першому гравцю зустрічної колони, та займає місце у кінці своєї/ протилежної колони.

Необхідно слідкувати, щоб учні виконували зустрічний рух для отримання м’яча.

Способи виконання передач:

  1. двома руками від грудей
  2. однією рукою зверху

траєкторія виконання передач:

  1. пряма передача повітрям
  2. з відскоком від поверхні майданчику
  3.           з однієї колони – повітрям, з іншої – з відскоком від майданчику

зміна траєкторії передач за сигналом вчителя

2

В.п. – те саме.

Та саме вправа, але одночасно двома м’ячами з різних колон. Передача віддається другому гравцю протилежної колони.

Необхідно слідкувати, щоб учні виконували зустрічний рух для отримання м’яча.

передача і ловіння м’яча, що котиться

3

В.п. – те саме.

Та саме вправа, що й №1, але котити м’яч підлогою, так, щоб від не підстрибував майданчиком.

4

В.п. – у трійках (два крайніх, один по середині) вздовж майданчика, на трійку один м’яч, у центрального гравця.

 

За сигналом центральний віддає м’яч одному з крайніх гравців та займає його місце на майданчику. Крайній, після того як отримав м’яч віддає його іншому крайньому та займає його місце.  Необхідно слідкувати, щоб учні виконували зустрічний рух для отримання м’яча.

Способи виконання передач:

  1. двома руками від грудей
  2. однією рукою зверху
  3. однією рукою котити м’яч поверхнею майданчика

5

В.п. – те саме.

Та саме вправа, але котити м’яч підлогою, так, щоб від не підстрибував майданчиком.

ведення м’яча з різною висотою відскоку*

1

В.п. – у зустрічних колонах (2, 4 або 6, в залежності від кількості м’ячів, що можна задіяти на уроці). М’яч у першого гравця однієї з зустрічних колон. Відстань між колонами (10-15 метрів) поділена на три зони (лінії на майданчику/орієнтири).

Ведення м’яча до першого орієнтиру пересуваючись ходьбою уперед, від першого до другого – у положенні присіду, від другого орієнтиру до зустрічної колони – спиною уперед. Після чого м’яч передається  першому гравцю зустрічної колони і займається місце останнього у колоні.

2

В.п. – те саме.

За сигналом ведення м’яча у протилежну колону та передача м’яча першому гравцю у зустрічній колоні. За кожним сигналом вчителя змінюється способи переміщення гравців: ходьбою вперед, у напівприсіді обличчям уперед, спиною вперед, у напівприсіді обличчям уперед.

ведення м’яча з різною висотою відскоку*

3

В.п. – у двох, трьох, чотирьох колонах на лицьовій лінії. У перших гравців з колони м’яч. На відстані 5, 10 та 15 метрів від лицьової лінії, навпроти колон розташовані орієнтири.

За сигналом учні виконують ведення м’яча (на випередки), починаючи із просування уперед у положенні присіду, потім (1 орієнтир) – бігом, 2 орієнтир – у положенні присіду, 3 орієнтир оббігають та бігом повертаються назад із веденням м’яча.

4

В. п. – те саме.

Учні виконують ведення м’яча навипередки, змінюючи положення тіла кожні три кроки: бігом, у присіді.

5

В.п. – у трійках вздовж майданчика, два м’ячі у крайніх гравців (що розташовані на відстані 3-4 метри один від одного).

Крайні гравці виконують ведення м’яча на місці. Центральний гравець намагається вибити м’яч у крайніх гравців, але вони можуть оберегти себе від цього якщо вчасно присядуть.

кидок м’яча на дальність

1

В п. – сидячи у зустрічних колонах на відстані 8-10 м, один м’яч у першого гравця однієї з колон.

Передача м’яча однією рукою першому гравцю протилежної колони, після чого учень повільно біжить та займає місце останнього у зустрічній колоні.

2

В п. – у зустрічних колонах на відстані 20-25 м (на лицьових лініях), один м’яч у першого гравця однієї з колон.

Передача м’яча однією рукою з місця (без розбігу) у протилежну колону, після чого учень повільно біжить та займає місце останнього у зустрічній колоні.

3

В.п. – те саме.

Те саме, але після 3 кроків розбігу в опорному положенні.

4

В.п. – те саме.

Те саме, але після 3 кроків розбігу та у безопорному положенні.

кидок м’яча на дальність

5

В.п. – стоячи у колоні на 6-ти метровій лінії, обличчям у протилежні ворота.

Кидок у протилежні ворота, після розбігу до 9-ти метрової лінії.

кидок м’яча у ворота з опорного положення *

1

В. п. – у колонах, на позиціях півсередніх гравців, у кожного м’яч (у перших гравців у колонах).

За сигналом учень виконує ведення м’яча до 9-ти метрової лінії, виконує три кроки розбігу та кидок у ворота в опорному положенні.

2

В.п. – те саме.

Те саме, але через пасивного захисника.

3

В.п. – те саме.

Те саме, але через напівактивного захисника

4

В.п. – у парах на позиціях півсередніх гравців, на пару один м’яч, два пасивних захисника навпроти нападників на 6-ти метровій лінії.

Передачі м’яча між півсередніми з виконанням опорного кидку м’яча у ворота одним з них.

Гравці після кожного разу міняються місцями.

5

В.п. – у парах – один на позиції півсереднього, другий – у захисті на 6-ти метровій лінії, два м’ячі у другого.

За сигналом перший починає набігати, отримує перший м’яч від партнера, та виконує кидок у ворота в опорному положенні. Після чого, швидко відходить назад на початкову позицію та повторює дії на другий кидок.

Кидки виконуються у розмічені кути воріт або проти воротаря.

Можна на додачу використовувати вправи, що наведені для засвоєння та закріплення кидку м’яча у ворота на 1 та 2 році навчання гандболу у школі (табл. 2).

дії, що відволікають увагу суперника (фінти)

1

В.п. - в парах, на лицьовій лінії обличчям один до одного. Один – нападник, інший - захисник.

Рухаючись приставними кроками, нападник змінює темп і ритм, ширину та напрямок кроків. Захисник повинен не відставати від партнера, повторюючи його рухи за заданим темпом.

2

В. п. – у шерензі на лицьовій лінії, у кожного м’яч.

Імітація передачі м’яча у лівий (правий) бік, з наступним відходом з веденням у правий бік. Вправа виконується у коридорі завширшки 2-3 метри.

3

В.п. – у зустрічних колонах (відстань між колонами 10 метрів), у першого з однієї колони м’яч; навпроти кожної колони на відстані 1-2 метри розташований орієнтир.

Гравець із м’ячем виконує крок лівою ногою ліворуч, правою – праворуч, потім лівою - вперед, обходячи орієнтир, виконує стрибок та передачу м’яча першому гравцю зустрічної колони.

4

В.п. – у парах на лицьовій лінії, один нападник, з м’ячем, інший – обличчям до нападника на відстані 2 метрів від нього – захисник.

Нападник виконує імітацію кидку м’яча у ворота, опускає м’яч переходячи на ведення, та здійснює ухід від захисника. Захисник спочатку пасивний, потім напівактивний.

5

В. п  - в парах, один захисник на 6-ти метровій лінії, другий нападник на позиції півсередніх або розігруючого гравців.

Нападник виконує ведення м’яча вперед та фінт на прохід із наступним кидком у ворота. Захисник напівактивний.

виконання штрафного і вільного кидку*

Використовуються вправи, що наведені для засвоєння виконання штрафного та вільного кидків на 2 році навчання гандболу у школі (табл.2).

гра воротаря: переміщення у воротах*, відбивання м’ячів випадами

1

В.п. – в колоні на боковій лінії, стійка ноги нарізно на носках, руки вгору.

За сигналом учні просуваються на іншу бокову лінію виконуючи воротарські випади: стопа не відривається від підлоги (носком торкається майданчика), вага тіла поступово переноситься на ногу, що виконує випад; спина пряма; однойменна рука опускається до зігнутої ноги; різнойменна рука згинається закриваючи місце над головою.

2

В.п. – у шерензі біля воріт.

По одному учні займають позицію воротарів та виконують пересування у стійки готовності вздовж намальованої «дуги воротаря» приставними кроками від однієї стійки воріт до іншої. Після виконання вправи виходять з воріт та повільним бігом пересуваються у напрямку протилежних воріт, де повторюють вправу.

3

В.п. – у шерензі біля воріт. По одному учні займають позицію воротарів.

 

Вчитель з відстані 5 метрів котить м’яч підлогою у кути воріт, учень виконує випад відбиваючи м’яч. Після цієї дії повертає м’яч учителю та повільним бігом пересуваються у напрямку протилежних воріт, де повторює вправу із іншим учнем, який виконує роль вчителя.

4

В.п. – те саме.

Те саме, але учитель кидає м’яч у нижні кути воріт, а воротар – виконує випад, відбиваючи м’яч.

5

В.п. – один воротар, інші розташовані вздовж 9-ти метрової лінії.

 

За сигналом учні почергово виконують кидок м’яча у нижню частину воріт, воротар відбиває м’яч в залежності від напряму та траєкторії його польоту (випад або мах ногою).

Кожен учень має виконати функції воротаря.

ігрові завдання: гра 3х3, 4х3, постановка заслонів, взаємодії із лінійним гравцем

1

В.п. – три нападника: два півсередніх та розігруючий та три захисники навпроти них. Інші у колони за нападниками по позиціям. У нападників один м’яч.

 

За сигналом правий півсередній віддає передачу центральному, та біжить і стає руки вгору-за голову біля захисника лівого півсереднього обличчям до захисника (внутрішній заслон).  Центральний отримавши м’яч віддає його лівому півсередньому, який має виконати кидок у ворота через заслон та захист.

 

2

В.п. – три нападника: два півсередніх та лінійний гравець, три захисники навпроти них. Інші учні у колони за півсередніми. У нападників один м’яч.

 

Правий півсередній віддає передачу лівому та набігаючи отримує від нього зворотну передачу. У цей момент лінійний гравець виконує  внутрішній заслон для захисника правого півсереднього нападника. Отримавши м’яч, правий півсередній виконує кидок у ворота. Вправа виконується спершу в одну потім у іншу сторони.

 

ігрові завдання: гра 3х3, 4х3, постановка заслонів, взаємодії із лінійним гравцем

3

В. п. - три нападника: два півсередніх та лінійний гравець, три захисники: на відстані 2 метрів півсередні захисники (персональний захист) та лінійний захисник. У нападників один м’яч. Інші учні у колони за півсередніми.

 

 

Правий півсередній віддає лівому; у цей час лінійний гравець виходить та ставить заслін захиснику правого півсереднього.  Отримавши м’яч, лівий півсередній повертає його набігаю чому під заслін правому півсередньому, який атакує і ворота.

4

В.п. те саме.

 

Та сама вправа, але після постановки заслону лінійний гравець опускається на 6-ти метрову лінію, отримує м’яч від півсереднього, який входив під заслон, та виконує кидок у ворота. Тактична взаємодія

«заслон з відходом».

При виконання цих вправ необхідно слідкувати за дотриманням правил гри у гандболі, особливо: правило трьох кроків, правило трьох секунд та подвійного ведення м’яча.

Кидки після всіх вищенаведених взаємодій можуть виконуватися як у пусті ворота так і проти воротаря.

Бажано, щоб кожен учень виконав функції лінійного гравця.

Для закріплення вивченого матеріалу необхідно надавати можливість учням грати, тобто пропонувати гру у гандбол.

 

 

docx
Додав(-ла)
Nesen Оlena
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
1234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку