Практично-лабораторна робота №4
Тема. Коло, круг та їх елементи. Дотична до кола. Кути, вписані в коло.
Мета. Довести однокласникам, вчителю, що знання, вміння та навички по даній темі членів групи глибокі та міцні; спробувати самостійно узагальнити, показати рівень оволодіння знаннями; наскільки розширилися знання, уява, досвід, світогляд членів групи; показати на прикладах, де набуті знання допоможуть в житті; знайти місце набутих знань у системі власних уявлень.
План роботи.
І.Знайти та описати (по можливості проілюструвати або презентувати за допомогою ПК) в навколишньому середовищі:
а)коло, круг та їх елементи (радіус, діаметр, центр, хорда, сектор, сегмент, дотична;
б) кути, вписані в коло.
ІІ. Дослідити наявність кола, круга та їх елементів в рослинному світі. Зробити висновок.
ІІІ. Підготувати відповіді на запитання.
-
Що називається центром, радіусом, діаметром, хордою, сектором, сегментом кола ?
-
Яка залежність між радіусом і діаметром кола?
-
Яке коло називається вписаним у трикутник, а яке називається описаним навколо трикутника?
-
Яка пряма називається дотичною до кола?
-
Який кут називається центральним кутом, а які називаються вписані в коло?
-
Яка відмінність між колом та кругом. Навести приклад цих фігур.
-
Що означає: кола дотикаються в даній точці7
-
Який дотик кіл називається зовнішнім, а який називається внутрішнім?
ІV. Підготувати розв’язання (на вибір) три із запропонованих задач.
-
Два підшипника з радіусами 30 мм і 40 мм дотикаються. Знайти відстань між центрами підшипників у випадках зовнішнього та внутрішнього дотиків.
-
Маючи два колеса з різними діаметрами, показати як можна з’єднати їх між собою по спільною дотичною.
-
Розказати та практично показати, як можна за допомогою циркуля та лінійки (без поділок) побудувати кути 30°, 45°, 60°, 90°, 120°, 75°, 105°, 135°.
-
Пояснити та практично показати, як можна поділити кут на чотири рівних частини.
-
Пояснити та практично показати, як можна побудувати трикутник за трьома даними сторонами.
-
Пояснити та практично показати, як можна побудувати трикутник за двома сторонами і кутом між ними.
-
Пояснити та практично показати, як можна побудувати трикутник за стороною і двома прилеглими кутами до неї.
-
Пояснити та практично показати, як можна побудувати рівнобедрений трикутник за бічною стороною і висотою. Яка опущена на основу.
-
Пояснити та практично показати, як можна побудувати трикутник за стороною і проведеними до неї медіаною і висотою.
-
Пояснити та практично показати, як можна описати коло навколо даного трикутника.
-
Пояснити та практично показати, як можна вписати коло в даний трикутник.
-
Пояснити та практично показати, як можна побудувати висоти трикутника.
ІІV. Зробити висновок, де набуті знання, вміння та навички по даній темі вам допоможуть в житті.