Репродуктивне здоров'я молоді
Практично-освітній семінар
Завдання:
Репродуктивне здоров’я молоді
Практично-освітній семінар
Завдання:
В Україні назріла крайня необхідність удосконалення статевого виховання підлітків. У батьків вихованих на святенницькій етиці тоталітарної епохи немає досвіду статевого виховання дітей. Реальність така, що участь медиків та психологів у вихованні молоді наразі стає найбільш актуальною.
У період політичної соціальної та економічної стабілізації суспільства крім зростання в молодіжному середовищі криміногенності та асоціальності, становище ускладнюється підвищенням сексуальної активності, що обумовлена більше агресивними соціальними мотивами і дефектами виховання, ніж власне ростом сексуальної активності. Сексуальна культура – це частина загальної культури, здатної перешкоджати моральному падінню суспільства. Не інформованість у сексуальних питаннях спричиняє випадкові вагітності та сексуальну експлуатацію, сексуальні проблеми.
Серед дівчат, які живуть статевим життям, лише 55% регулярно використовують запобіжні засоби. А це призводить до вкрай високої кількості неповнолітніх матерів. Тільки у 1999 році в Росії було зроблено 200 тисяч абортів у неповнолітніх. В Україні статистика не краща. Отримані дані свідчать про низький рівень репродуктивного потенціалу країни. У Швеції, де статеве виховання у школах ведеться понад 70 років – найнижчий рівень абортів у підлітків і пологів у неповнолітніх.
Психолог. Добрий день, молодь, добрий день шановні гості.
Сьогодні предметом нашої розмови буде запитання, на яке раніше не любили давати відповідь дорослі: «Звідки беруться діти?» Чому саме про це? Тому що здоров’я нації під загрозою, і це хвилює багатьох, отже повинно хвилювати вас.
Сьогодні у нас в гостях люди, яким небадужа ваша доля і ваше здоров’я. Це представники медичної установи, представник церкви, ваші педагоги, однолітки.
Мені дуже хочеться сьогодні достукатися до ваших сердець і вашої свідомості, щоб ви усвідомили всю серйозність і важливість почутого. Візьміться за руки. Я передаю вам свою доброзичливість. Сподіваюсь що ви мені відповісте тим самим.
Вправа «Струм»
Усі беруться за руки і замикають коло. Психолог першим тисне руку сусіда, так по колу передається потискання. Потім всі сідають на місця.
Психолог. Тепер я відчула вашу готовність до спілкування.
Психолог. Чи звернули ви увагу на те, як часто останнім часом хворіють ваші близькі, на те, як швидко ви стомлюєтесь, як легко долають вас різні віруси? Замислювались, чому? Цілком правильно. Помінялося навколишнє середовище.
Кризова демографічна ситуація в Україні, яка виникла в роки перебудови, багато в чому визначається низьким показником репродуктивного здоров’я молоді.
Із хворого насіння не виросте здорове дерево. Важко очікувати, щоб від хворих батьків народилися здорові діти, і саме тут виникає замкнуте коло.
Здоров’я жінок закладається з перших днів життя. Починаються органічні, а тим більше функціональні захворювання, формуються репродуктивні установки. Кожна людина хоче бути щасливою, але не всяка замислюється про те, що для щасливого життя потрібно здоров’я.
Що таке здоров’я?
Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних недоліків.
Що таке репродуктивне здоров’я?
Репродуктивне здоров’я – це стан повного фізичного та духовного благополуччя, а не тільки відсутність хвороб та фізичних недоліків репродуктивних органів.
Сьогодні у нас в гостях акушер Новопетрівського ФАПу Костів Олеся Володимирівна. Вона розповість вам про найчастіші захворювання дітей та підлітків.
Психолог. Безладні статеві контакти у всі часи були причиною сумних наслідків. Статеві відносини є дуже важливою частиною людського життя. Треба пам’ятати, що незалежно від мотивів вступу в сексуальний контакт, він на деякий час поєднує партнерів в один організм, тому чужих проблем у сексі не буває. Ознакою високої сексуальної культури є турбота про себе та партнера. У першу чергу турбота про запобігання небажаної вагітності й інфекціям, що передаються статевим шляхом. І інфекції, і рання вагітність, і аборти призводять до безпліддя. «Аборт – це вбивство», - говорять люди.
Немає жодного народу, щоб був настільки бідний, щоб убивати своє майбутнє.
Матір Тереза з Калькутти
Немає жодного лікаря, що робить аборти, який би в момент опитування не сказав: «Це – вбивство».
Доктор Магда, два роки опитувала персонал гінекологічних клінік
Ми знаємо, що це вбивство. Але держава дозволяє убивство на визначених умовах.
Доктор Невіл Сендр, засновник гінекологічної клініки
Науково доведено: життя людини починається не з народження, а з моменту зачаття. Вже найперша клітина – зигота – є неповторною і містить усю інформацію людини: її стать, зріст, колір волосся, риси обличчя, будова усіх білків, групу крові. Через кілька днів після зачаття у дитини формується дихальна, нервова і травна система, внутрішні органи. Після 18 тижнів запускається власна система кровообігу, кров маляти вже не змішується з материнською і може бути іншої групи. Починаючи з 4 тижнів воно може відчувати любов до своєї мами, чути звуки. У 6 тижнів у маленької людини формуються руки, ноги, очі, ніс, вуха. Можна навіть знімати енцефалограму мозку. І хоча сам ембріон важить 30 грамів, він вже робить перші рухи. У 8 тижнів маля відчуває біль і смикається, якщо його уколоти.
У 10-11 тижнів ембріон ще такий малий, що міг би стояти на мізинці свого батька, в нього можна зняти відбитки пальців, він рухає оченятами і язичком.
У 12 тижнів, код законодавства ще дозволяє робити аборт, всі органи і системи плоду вже остаточно сформовано. Ще багато чого можна говорити про малятко, але, на жаль, на законній підставі його можна вбити.
«Аборт» - це слово ріже слух. Що ж це таке? Про це ми дізнаємося з фільму (демонстрація фільму).
Психолог. А тепер, друзі, я вам пропоную переглянути «Щоденник ненародженої дитини».
Щоденник ненародженої дитини
5 жовтня. Сьогодні почалося моє життя, хоча мої батьки про це не знають. Я дівчинка. У мене буде світле волосся і блакитні очі. Усе вже визначено: я буду любити квіти.
19 жовтня. Деякі вважають, що я ще не людина. Так само, як маленька крихта хліба – не хліб. Моя мама є, і я теж є.
23 жовтня. Я вже умію розтуляти ротика. Подумати тільки, через рік я навчуся сміятися. А потім і говорити. Я знаю що моїм першим словом буде «мама»
25 жовтня. Сьогодні почало битися моє серце.
2 листопаду. Я щодня росту. Мої ручки і ніжки починають набувати форми.
12 листопада. У мене формуються пальчики – смішно, які вони маленькі. Я зможу гладити ними мамине волосся.
20 листопада. Тільки сьогодні лікар сказав моїй мамі, що я живу тут, під її серцем. Яка вона напевно, щаслива!
23 листопада. Мої тато і мама, напевно думають, як мене назвати.
10 грудня. Я вже трошки бачу. Коли мама принесе мене у світ, він буде повний сонячного світла і квітів.
13 грудня. У мене росте волосся, воно гладеньке, світле і блискуче.
20 грудня. Цікаво, чи чує мама тихий стукіт мого серця? Воно б’ється так рівно! У тебе буде здорова маленька донька, мамо!
23 грудня. Сьогодні мама мене вбила…
(фонограма пісні «Почему меня ты мама не родила»)
Психолог.
Не родился художник.
Не родился философ.
Кто расскажет про дождь
Под осенним покосом?
Кто расскажет про луг.
Про рассыпанный снег?
И кому подводить всем открытьям итог?
Не родился отец, где его дети?
Чьих-то братьев, сестер не хватает на свете.
Не хватает влюбленных под небом Планеты.
Вот пишу, потому что не хватает поэтов.
Автор невідомий
«Звертання ненародженої дитини»
«Мамо, дозволь мені жити … Ти – моя єдина мама. Я люблю тебе від початку, бо живу в тобі. У нас тече одна і таж кров… я чую стукіт твого серця. Я радію, коли ти радієш, і сумуєш. Відчуваю кожен твій біль, бо на мене впливають усі твої печалі.
Ти думаєш, що я стану на заваді у твоїй кар’єрі і долі, і якомога швидше хочеш позбутися мене, ще ненародженого, за словами лікарів – згустку крові. Але я говорю тобі, що я живий! Попроси лікаря, щоб увімкнув апарат УЗД – тоді ти побачиш, хто говорить правду. Не слухай нікого, крім мене. Дозволь мені жити … І ти ніколи про це не пошкодуєш!»
(фонограма пісні «нет, нет, нет»)
Психолог. Що про це говорить релігія? Сьогодні люб’язно погодився на нашу зустріч настоятель Свято – Різдво – Богородичного храму с. Гребіники священик Андрій Руснак. Отче, одна із 10 заповідей говорить: «Не вбий» чи можна аборт вважати вбивством?
Наука ж стверджує, що ненароджену дитину не можна вважати частиною тіла матері. Дитина, хоч яка мала вона б була, є окремою особистістю; життя людини починається не з моменту народження, а з моменту зачаття. Живучи в утробі матері, дитя вже почуває любов своєї мами, радіє, лякається, чує звуки.
Аборт, чи переривання вагітності, це без усяків вивертів убивство ( а співучасником вбивства є і батько зачатої дитини). Тому не дивуйтеся, якщо після переривання вагітності розпалася родина, почалася важка хвороба чи відбулося велике нещастя. Матеріальне благополуччя не може бути побудоване на крові. Не затьмарюйте свою совість, не вважайте себе вправі розпоряджатися чужим життям!
Заключна частина
(фонограма пісні «Топ, топ, топает малыш»)
До кабінету заводять дитину, яка вже ходить.
Психолог. От так щасливо ми закінчуємо нашу зустріч. А тепер ми з вами пограємо.
Я наливаю повну чашу води до країв. Усі ми знаємо, що таке для людини вода. Це – життя, це здоров’я, це навколишній світ. Вона має пам'ять і містить в собі інформацію минулих століть. Вона – наш друг. Не даремно при хрещенні людини її обов’язково омивають водою. А тепер заплющуємо очі і обережно передаємо чашу по колу одне одному, намагаючись не розплескати воду. (Чаша передається психологом по колу і повертається до нього).
Збережіть, не розплескуйте свого здоров’я для щастя життя. Я бажаю вам усім стати батьками, а вашим дітям зробити вас щасливими.
Насамкінець я попрошу вас відповісти на запитання:
Оцініть, будь-ласка, цей проект. Він…
а) корисний;
б)некорисний;
в)ще не зрозумів (ла).
План психологічного семінару
«Репродуктивне здоров’я молоді»