Буклет "Обдарована дитина та робота вчителя з нею"

Про матеріал

Розроблений буклет для вчителів класоводів та вчителів предметників з метою покращення роботи з обдарованими учнями.

Підготовлений практичним психологом КЗ "Будимлянського НВК"

Перегляд файлу

1.     Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми. 

 

2.     Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї. 

 

3.     Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі. 

 

4.     Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються. 

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми  Головні завдання роботи з  обдарованими дітьми

¨     Створення максимально сприятливих умов для розвитку обдарованості дітей;

 

¨     Впровадження інтерактивних технологій у навчання та виховання;

 

¨     Створення сприятливих умов для самозростання, розвитку творчого потенціалу вчителів

 

1.   Бути доброзичливим і чуйним. 

2.   Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. 

3.   Мати високий рівень інтелектуального розвитку.  4. Мати широке коло інтересів. 

5.     Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей. 

6.     Мати педагогічну і спеціальну освіту. 

7.     Мати живий та активний характер. 

8.     Володіти почуттям гумору. 

9.     Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення. 

10.  Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд. 

11.  Бути цілеспрямованим і наполегливим. 

12.  Володіти емоційною стабільністю. 

13.  Уміти переконувати. 

14.  Мати схильність до самоаналізу. 

Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми. 


Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей?                                                             КЗ «Будимлянський НВК»


1 Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо. 

2.  Підкреслюй інтерес дітей до нового. 

3.  Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання. 

4.  Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидай її. 

5.  Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок. 

6.  Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи. 

7.  Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує. 8. Вчи дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті. 

9.                  Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість. 

10.              Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.  11. Розсіюй страх у талановитих дітей. 

12.  Стимулюй і підтримуй ініціативу учнів, самостійність. Підкидай проекти, які можуть захоплювати. 

13.  Створюй проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви. 

14.  Створюй в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент. 

15.  Допомагай оволодівати технічними засобами для записів. 

16.  Розвивай критичне сприйняття дійсності.  

17.  Вчи доводити починання до логічного завершення

18.  Впливай особистим прикладом. 

19.  Під час занять чітко контролюй досягнуті результати та давай завдання підвищеної складності, створюй ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання. 20. Залучай до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюй ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення. 

21.              Використовуй творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят. 

22.              Під час опрацювання програмового матеріалу залучай до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюй розвиваючі ситуації. 

23.              Активно залучай до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках. 

24.              Відзначай досягнення вихованців, підтримуй та стимулюй активність, ініціативу, пошук.

25.              Пам'ятай, що учень "...це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити" (К.Д.Ушинський). 

Підготувала практичний психолог

 КЗ “Будимлянський НВК»

Полюхович Галина Петрівна

pdf
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку