Практики та підходи до змішаного навчання — рекомендації для викладачів іноземної мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти: розробки уроків, поради, інструкції.

Про матеріал
Методичні рекомендації з викладання іноземної мови в закладах професійної (професійно-технічної) освіти «Практики та підходи до змішаного навчання — рекомендації для викладачів іноземної мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти: розробки уроків, поради, інструкції, зворотній зв’язок» (з досвіду роботи експертної творчої групи викладачів іноземної мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти м. Запоріжжя). Методичні рекомендації розраховані на здобувачів освіти з різним рівнем мотивації щодо вивчення іноземної мови і не базуються на використанні тільки раніше отриманих знань, сформованих вмінь та навичок. Збірник методичних розробок містить статті викладачів про досвід організації змішаного навчання іноземній мові, плани уроків та сценарій виховного заходу, спрямованих на роботу в дистанційному форматі, на формування життєвих компетентностей учнів, потрібних для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці; також, спрямовані на формування ключових компетентностей та стимулювання інтересу учнів до всіх сфер життя країни та їх зростання. Отже, запрошуємо вас ознайомитися з деякими можливостями, які пропонує змішане навчання, а також підготуватися до можливих викликів, щоб зробити процес навчання і викладання ефективнішим та комфортнішим для всіх учасників освітнього процесу.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Науково-методичний центр професійно-технічної освіти

У Запорізькій області

 

 

 

 Методичні рекомендації

з викладання іноземної мови в закладах професійної

(професійно-технічної) освіти

«Практики та підходи до змішаного навчання — рекомендації для викладачів іноземної мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти: розробки уроків, поради, інструкції, зворотній зв’язок»

(з досвіду роботи експертної творчої групи викладачів

іноземної мови закладів професійної

(професійно-технічної) освіти м. Запоріжжя)

 

C:\Users\Alina\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\9077529.png 

 

 

Запоріжжя

2023

«Практики та підходи до змішаного навчання — рекомендації для викладачів іноземної мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти: розробки уроків, поради, інструкції, зворотній зв’язок»

Методичні рекомендації з викладання іноземної мови в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Практичні матеріали з досвіду роботи експертної творчої  групи викладачів англійської мови м. Запоріжжя.

 

Рекомендовано

Науково-методичною радою

НМЦ ПТО у Запорізькій області

для викладачів іноземної                                 мови  в закладах професійної (професійно-технічної) освіти

протокол від 27.04.2023 № 2

 

 

 

Укладач:  Швецова В.С., викладач іноземної мови ДНЗ «Запорізький            професійний торгово-кулінарний ліцей», спеціаліст вищої категорії,

педагогічне звання «старший викладач».

 

Відповідальний за випуск: Паржницький О.В., директор НМЦ ПТО  у Запорізькій області.

 

Рецензент: Четверякова Л.І., методист НМЦ ПТО у Запорізькій області.

 

ЗМІСТ

Вступ Швецова В.С……………………………………………………..……..…. 4

Розділ 1 Василевська Є.А. Інформаційна гігієна під час війни ………………. 8

Розділ 2 Романій Е.П. Досвід організації змішаного навчання іноземної мови у ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту»....12

Розділ 3 Швецова В.С. Професійна спрямованість на уроках іноземної мови як засіб мотивації здобувачів освіти до вивчення предмета.…………………….... 18

Розділ 4 Методичні розробки планів уроків та позакласних заходів з іноземної мови в закладах професійної (професійно-технічної) освіти .…………………. 27

  1.             Василевська Є.А. План-конспект відкритого уроку: «Держава Україна. Уряд» ………………………………………………………………………………..27

4.2     Романій Е.П. План-конспект уроку англійської мови з використанням технологій змішаного навчання: «Healthy Food - Здорова їжа» ……………..….35

  1.      Попуча О.Є. Розробка інтерактивних завдань на тему «Мистецтво»….. 39
  2.              Швецова В.С. Методична розробка відкритого інтегрованого уроку з англійської мови та історії: «Країни виучуваної мови. Історичний досвід США та його актуальність для України»……….. ………………………………………….46
  3.  Швецова В.С. Сценарій відкритого позакласного виховного заходу: «Наслідки залежності від соціальних мереж». …………………………….... 56

Література та інформаційні джерела …………………………………………. 65                                          

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

"Перша заповідь виховання – дати дітям почуття власної гідності.

не повинно бути нещасливих дітей,

 душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.

Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини,

які породжують енергію  для переборення труднощів, бажання вчитися».

Василь Сухомлинський

 

Дистанційне навчання є вже не новим явищем в Україні, але все одно ще потребує багато часу та зусиль на оволодіння певних навичок для його ефективної реалізації, а сьогодення вимагає від обох суб’єктів освітнього процесу (викладач – здобувач освіти) навчатися дистанційно не частково, а повністю. Тому ми повинні дуже швидко адаптуватися до зовнішніх умов і пристосуватися до змін сьогодення, щоб допомогти нашим здобувачам освіти засвоїти навчальний матеріал у повній мірі.

Враховуючи, що дистанційна форма навчання суттєво (організаційно, технологічно, нормативно тощо) відрізняється від традиційної, перед кожним викладачем постало завдання: навчитися використовувати ІКТ вже не для очної і лише частково дистанційної форми навчання, а тільки дистанційної і так, щоб забезпечити залучення всіх учасників освітнього процесу до дистанційного навчання, налагодити зворотній зв'язок з ними, забезпечити доступність і засвоєння учнями навчального матеріалу.

У своїй монографії «Моделі організації систем відкритої освіти»,
В. Ю. Биков виділяє певні різновиди дистанційного навчання [c. 98-99]:

 традиційно-дистанційне навчання – процес, який здійснюється переважно  асинхронно у часі, та відбувається за допомогою постачання навчальних матеріалів через пошту або телефон.

 електронно-дистанційне навчання
(е-ДН) – процес, який відбувається як асинхронно, так і синхронно (див рис. 1). Суб’єкти процесу здійснюють зв’язок та обмін  навчальними матеріалами виключно через засоби ІКТ.

Інструменти технології електронного навчання розділені на дві великі групи (див рис. 2).

Є.С. Полат дає таке визначення поняттю "дистанційне навчання": взаємодія вчителя та учнів між собою на відстані, що висвітлює всі притаманні освітньому процесу компоненти (мета, зміст, методи, організаційні форми, засоби навчання) специфічними засобами Інтернет-технологій. Дистанційне навчання проходить онлайн, за допомогою Інтернет-технологій, та в більшості випадків має форму дистанційного курсу. Тобто, як і в випадку очного навчання, дистанційні заняття мають заплановану програму і структуровану систему надання інформації.

Є.С. Полат зазначає, що дистанційне навчання має трирівневу структуру:

– навчання за допомогою ІКТ (комп'ютер, смартфон). В цьому випадку здобувач освіти самостійно вирішує поставлені задачі.

– взаємодія з викладачем, за допомогою ІКТ.

– співробітництво з провідними експертами досліджуваної спеціальності, за допомогою ІКТ.

Назва "змішане навчання" набула популярності після появи й публікації книги "Довідник змішаного навчання" Бонкома і Грема. Крім того, що для появи змішаного навчання потрібно поєднати традиційні та ІКТ технології, автори книги винайшли три категорії "освітніх сумішей":

– Створення суміші - на даному етапі у традиційну модель освіти додаються компоненти дистанційного навчання, які вирішують деякі проблеми.

– Збільшення суміші - зміни без радикальних перетворень. Наприклад, пошук додаткового матеріалу в Інтернеті, доступ до лекцій в онлайн режимі.

– Модифікація суміші - слухачі лекцій перетворюються на тих, хто самостійно вирішує завдання у потрібний йому час. Така можливість з'являється завдяки розвитку ІКТ.

Змішане навчання об'єднує інструменти очного та дистанційного навчання у тих пропорціях, які найкраще підходять до конкретної ситуації. Традиційне навчання "лікує" недоліки дистанційних занять, і навпаки, онлайн освіта повністю виключає проблеми очного навчання.

LADDER | ResourceLinkНайскладнішою проблемою дистанційного навчання є питання мотивації всіх учасників дистанційного навчального процесу систематично відповідально виконувати всі рекомендовані завдання та активно брати участь на онлайн уроках. Отже, для підтримання і підвищення мотивації здобувачів освіти і регулярності їх занять потрібні одночасно як різноманітні цікаві учням завдання, так і здійснення зворотного зв’язку на постійній основі:

  •                   регулярно виставляти оцінки за виконані завдання,
  •                   обов’язково користуватись такими додатковими засобами стимулювання пізнавальної активності учнів як самооцінка й взаємне оцінювання,
  •                   своєчасно інформувати кожного учня про його особисті навчальні досягнення,
  •                   мотивувати учнів до подальших занять,
  •                   консультувати тощо.

Як бачимо, робота й активна роль викладача в дистанційному навчанні не зменшується, а навіть збільшується. Але все одно, як би не намагався викладач, готуючись до дистанційних уроків, ефект і результат його роботи у значній мірі Assessment In Physical Education | The PE Projectзалежить від того, наскільки регулярно займається той, хто навчається, так як тільки послідовне виконання завдань разом з підтримкою у всіх питаннях з боку батьків і викладача забезпечує планомірне засвоєння знань, і все це повинно відбуватися у комплексі.

Цей методичний матеріал має за мету ознайомити викладачів іноземної мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти з організацією змішаного навчання, підходами та практичним застосуванням різних методів та інтерактивних вправ, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату на уроках та позакласних заходах з іноземної мови. Методичні рекомендації розраховані на здобувачів освіти з різним рівнем мотивації щодо вивчення іноземної мови і не базуються на використанні тільки раніше отриманих знань, сформованих вмінь та навичок.

Збірник методичних розробок містить статті викладачів про досвід організації змішаного навчання іноземній мові, плани уроків та сценарій виховного заходу, спрямованих на роботу в дистанційному форматі, на формування життєвих компетентностей учнів, потрібних для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці; також, спрямовані на формування ключових компетентностей та стимулювання інтересу учнів до всіх сфер життя країни та їх зростання.

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gifОтже, запрошуємо вас ознайомитися з деякими можливостями, які пропонує змішане навчання, а також підготуватися до можливих викликів, щоб зробити процес навчання і викладання ефективнішим та комфортнішим для всіх учасників освітнього процесу.

 

 

 

 

 

  1. ІНФОРМАЦІЙНА ГІГІЄНА ПІД ЧАС ВІЙНИ

 

96% людей оцінюють новини лише по заголовках. А фейкові новини поширюються у 6 разів швидше за справжні.

В таких умовах вижити, лишитися при розумі, дізнатися правду та бути впевненим, що ваша думка – насправді ваша, допоможе інформаційна гігієна та критичне мислення.

Особливе значення набуло саме зараз, під час війни.

Тож, насамперед, слід з'ясувати, що означають ці терміни.

Вікіпедія тлумачить наступним чином:

Інформаційна гігієна - область знань, що вивчає закономірності впливу на організм людини та суспільне здоров'я інформаційних потоків що надходить до людини. Основною метою інформаційної гігієни є мінімізація негативного впливу потоків інформації на психічне та фізичне здоров'я людини, а також соціальне благополуччя суспільства.

Термін інформаційна гігієна прийшов в ужиток в зв'язку з розвитком інформаційних технологій та набуття людьми майже необмеженого доступу до потоків різного роду інформації. Адекватні реакції на будь-які новини і події, перевірка відомостей на предмет достовірності та дотримання простих правил цифрової безпеки є запорукою вдалої інформаційної гігієни. В умовах постійного потужного інформаційного потоку дотримання інформаційної гігієни здатне захистити людину не тільки від інформаційного маніпулювання, а й від його наслідків. Важливою частиною інформаційної гігієни є вміння розпізнавати неправдивої (фейкової) інформації.

Крити́чне ми́слення  — це наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень. Головним чином йому притаманні такі властивості, як усвідомленість та самовдосконалення.

Половина українців вважають, що вміють розпізнавати фейки, проте тільки 3-11% насправді можуть це зробити. 32% українців визначають достовірність новини інтуїтивно, 42% – взагалі ніколи не перевіряють отриману інформацію.

Такі терміни, як інформаційна війна, спеціальні психологічні операції, пропаганда чули всі. Але далеко не всі розуміють, як самих українців використовують для цих процесів і як наша поведінка ненавмисно стає допоміжним інструментом для ворога.

Інформаційна гігієна у час війни – Центр професійного розвитку педагогічних  працівниківУкраїнці думають, що досконало знають методи російської пропаганди. Але «розп’яті хлопчики» залишились у минулому. Нині використовується витонченіша інформаційна зброя. Відшукати болісну тему, сформувати у суспільстві протилежні позиції, знайти людей, які їх поділяють, та підбурювати їх один проти одного.

Для цього у країни-терориста є безліч інструментів: соціальні мережі, іноземні медіа, «хороші рускі», блогери-інсайдери, ІПСО та багато інших. Такі терміни, як «інформаційна війна», «спеціальні психологічні операції», «пропаганда» чули всі. Але далеко не всі розуміють, як самих українців використовують для цих процесів та як наша поведінка ненавмисно стає допоміжним інструментом для ворога.

Медіаекспертка Оксана Мороз радить виконати аудит свого інформаційного поля. Видаліть канали, які вами маніпулюють.

  • Facebook — перегляньте список ваших друзів і сторінок, на які підписані. Відпишіться від сторінок, які зламали, сміттярок і тих, що не відповідають вашим інтересам.
  • YouTube — перегляньте відео, які відеохостинг рекомендує вам. Натисніть «Не цікавить» (справа за трьома крапками), якщо відео не відповідають вашим інтересам чи є сміттярками.
  • Google — встановіть український інтерфейс і гугліть українською. Це мінімізує вплив російських сайтів, що можуть містити фейкову інформацію.
  • Viber — перегляньте чати та спільноти, до яких ви додані. Відпишіться від ресурсів-сміттярок.
  • Telegram — перегляньте канали, на які підписані. Відпишіться від анонімних каналів та ресурсів-смітярок.
  • Вікіпедія — не використовуйте російську версію.

Ніщо так не мінімізує вплив інформаційних вірусів на нас, як правильно сформований та регулярний у використанні інформаційний трафарет.

Щоб його створити, виберіть три-п’ять медіа з «Білого списку» Інституту масової інформації: https://imi.org.ua/monitorings/dev-yat-onlajn-media-shho-staly-najyakisnishymy-monitoryng-imi-i47998

digital-educationНасамперед читайте новини та аналітику в них. Лише зрозумівши об’єктивну реальність, переходьте на інші інформаційні канали, де немає стандартів і фільтрування інформації.

Якщо вам надіслали посилання на матеріал, що містить заголовок «Сенсація! Шок! Перешліть, будь ласка, комусь!» чи будь-які інші виражені емоції, перевірте, чи є ця інформація на ресурсах із «Білого списку». Якщо це справді сенсаційна інформація, а не фейк, ви точно її там знайдете.

Найважливіші поради щодо інформаційної гігієни під час війниНамагайтеся не брати інформацію з російських джерел. На жаль, усі російські медіа прямо чи опосередковано підігрують російській пропаганді. Це той факт, який журналісти й експерти постійно фіксують. Але виявити їх не фахівцю — складно. Тому якщо ви хочете дізнатися «що там на росії», то краще прочитати іноземні медіа чи українські з «білого списку». Вони пишуть про це, очистивши інформацію від маніпуляцій ворога.

Формування інформаційної гігієни — це тривалий процес. Проте для безпечного фільтрування інформації потрібно глибше зрозуміти, як працюють маніпулятори в цифровому світі.

Ми миємо руки перед їжею, щоб не заразитися, та їмо здорову їжу в розумній кількості, щоб добре почуватися. Так само ми маємо фільтрувати інформацію – щоб не загрузнути в інформаційному смітті і нести далі правдиву інформацію, особливо зараз, в умовах воєнного стану, оскільки на нас, як на педагогах, також полягає відповідальність за інформацію, якою ми володіємо та передаємо нашим здобувачам освіти. Тож, разом до перемоги! Усвідомлено і з вірою в наших захисників

 

Василевська Євгенія Анатоліївна,

викладач англійської мови,

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gifДНЗ “Запорізьке машинобудівне ВПУ”

 

 

  1. ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ДНЗ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ»

 

Основна мета навчання іноземної мови полягає в формуванні у здобувачів освіти іншомовної комунікативної компетентності, тобто здатності спілкуватися іноземною мовою усно і писемно в межах сфер і тем, окреслених навчальною програмою з іноземних мов. І тут викладач повинен запитати себе: «Як вчити?», «Якими методами?». Не слід забувати, що ми працюємо з сучасними підлітками, так званим «поколінням Z». Вони абсолютно інші – вони живуть швидше, проводять більше часу в віртуальному світі та мають доступ до великих обсягів інформації. Викладач повинен враховувати особливості здобувачів освіти, з якими працює, і користуватися сучасними технологіями навчання, орієнтуватися на майбутнє, а не жити учорашнім днем.

Пандемія COVID-19 поставила серйозні виклики перед українським суспільством в цілому і перед освітянами зокрема. Ми є свідками масового переходу на змішане навчання, яке суттєво відрізняється від традиційного очного освітнього процесу. Ці відмінності вимагають відповідних трансформацій від викладача і здобувачів освіти, зміни звичних форм і методів роботи, навчальних матеріалів тощо.

Почнемо з визначення. Що таке змішане навчання? Змішане навчання – це курс, який поєднує очні зустрічі з елементами онлайн-навчання Можна зустріти термін «гібридний курс» чи «гібридне навчання» – вони означають одне і те ж. Одним із визначальних елементів змішаного навчання є те, що викладач не лише додає деякі онлайнові завдання, але й замінює деякі очні зустрічі із здобувачами освіти онлайновими заходами. Онлайн-частина курсу є важливою, а не додатковою.

Ключовим елементом змішаного навчання є система управління навчанням (Learning Management System), оскільки це інструмент, це технологія, яка пов’язує очні аспекти курсу з віртуальними аспектами курсу. Більшість систем управління навчанням мають вбудовані інструменти освітніх технологій, але є також сотні окремих продуктів, які викладач може використовувати разом із системою управління навчанням.

У ДНЗ «Запорізький ЦПТОВТ» змішане навчання розгорнуто на платформі G-Suite for Education. Ця платформа відповідає декільком критеріям, а саме: є безкоштовною, доступною, легкою в управлінні та інтуїтивно зрозумілою і, найголовніше, ефективною. Один із інструментів цієї платформи – це Google Classroom, який надає широкі можливості доступу до всіх сервісів Google, тобто до неосяжних масивів інформації у текстовому, графічному, мультимедійному вигляді, дозволяє інтегрувати сторонні сервіси для забезпечення якісної реалізації мети навчання іноземної мови.

Тепер необхідно поговорити про зміст, наповнення змішаного курсу. Викладач може організувати свій курс за тематичними підрозділами, за розділами підручника, або за тижнями. Зверніть увагу, що не існує єдиного правильного чи ідеального способу організації змішаного курсу. Важливо обрати логічну систему і дотримуватися її протягом усього змішаного курсу.

Перехід на змішаний формат вимагає аналізу цілей і завдання навчання, перегляду планів уроків, а також навчальних завдань.

Зворотній дизайн – це метод розробки освітньої програми шляхом встановлення цілей перед вибором методів навчання та форм оцінювання. Зворотний дизайн, як правило, включає три етапи:

1. Визначення бажаних результатів (великі ідеї та навички). Тут у нагоді стане система так званих «can do statements».

2. Визначення прийнятних рівнів доказів, які підтверджують, що бажані результати мали місце (кульмінаційні завдання з оцінювання).

3. Розробка діяльностей, активностей, завдань, які дозволять досягти бажаних результатів.

Є декілька режимів, в яких можуть працювати здобувачі освіти при вивченні іноземних мов у форматі змішаного навчання. Отже, синхронний режим – це такий вид взаємодії, коли всі учасники освітнього процесу спілкуються, виконують завдання та передають один одному інформацію в електронному середовищі в режимі реального часу, використовуючи спеціальні програми для аудіо- та відеоконференції. Асинхронний режим передбачає такий вид взаємодії, під час якої учасники взаємодіють між собою із деякою затримкою в часі, обмінюючись завданнями та їх розв’язкою за допомогою різноманітних засобів дистанційного зв’язку, таких як інтерактивні платформи, електронна пошта, форуми, соціальні мережі, тощо.

Крім режимів роботи є також декілька типів завдань, які можна використовувати під час змішаного навчання.

1. Міжособистісне спілкування (усне та письмове).

При міжособистісному спілкуванні здобувачі освіти взаємодіють та обговорюють значення в усному або письмовому вигляді для обміну інформацією, реакціями, почуттями та думками. Міжособистісне спілкування – це двосторонній тип спілкування, коли у вас є щонайменше двоє людей, які обмінюються інформацією. Міжособистісне спілкування може відбуватися в усній або письмовій формі, це може статися віч-на-віч, наприклад, в контексті дискусії в класі, або це може статися фактично, коли вони зустрічаються на відеоконференції або коли вони щось обговорюють на дошці обговорень. Міжособистісне спілкування може бути синхронним або асинхронним. За допомогою інструментів для відео конференцій можна організувати онлайн-дискусії серед здобувачів освіти (Zoom, Google Meet, Skype, Flipgrid).

Діяльність щодо міжособистісного письма може відбуватися в Інтернеті або в аудиторії. Я вважаю за краще організовувати їх в Інтернеті, але одна перевага роботи в аудиторії полягає в тому, що викладач може перевірити, чи не користуються здобувачі освіти засобами онлайн-перекладу. Що стосується технічних інструментів, якими можна скористатися, їх існує цілий ряд. Очевидним є електронна пошта, але можна використовувати дошку для обговорень, або кімнату чату, або соціальні медіа.

2. Інтерпретаційні завдання.

Виконуючи інтерпретаційні завдання, здобувачі освіти розуміють, інтерпретують і аналізують почуте, прочитане або переглянуте на різні теми. На відміну від міжособистісного типу, інтерпретаційний тип завдань є одностороннім типом спілкування, коли здобувачі освіти взаємодіють з текстом, записом або відеокліпом і осмислюють їх. Текст може бути статтею, але це може бути й веб-сайт. Аудіозапис може бути підкастом або новиною, а відеокліп, який вони дивляться, може бути частиною фільму або рекламним роликом цільовою мовою. Насправді це може бути що завгодно, поки мова є цільовою.

3. Презентаційні завдання.

Презентаційний тип завдань передбачає, що здобувачі подають інформацію, концепцію та ідеї, щоб інформувати, пояснювати, переконувати та розповідати про різноманітні теми з використанням відповідних засобів та адаптації до різної аудиторії слухачів, читачів та глядачів. Презентаційне спілкування – це односторонній тип спілкування, яке може відбуватися усно або письмово. Отже, прикладами можуть бути написання промови та виступ з промовою, або проведення презентації, написання публікації в блозі або написання рецензії на кіно веб-сайті.

Так само, як і при презентаційному мовленні, існує безліч технологічних інструментів, якими можуть користуватися здобувачі освіти при презентаційному письмі. Деякі з них є інструментами спільної роботи, які дозволяють проводити сеанси спільного редагування в Інтернеті. Наприклад,  Google Drive, використовуючи який, здобувачі освіти можуть співпрацювати над написанням історій, а оскільки викладач може отримати доступ до історії редагування документів, то й реально дізнатися, хто що зробив. Інший варіант – це учнівські блоги, і для цього є безліч варіантів: WordPress та Blogger – доступні для всіх. Здобувачі освіти можуть писати відгуки про ресторани, відгуки про товари, які вони придбали у інтернет-магазинах, вони можуть написати відгуки про фільми, які вони бачили нещодавно тощо.

З впровадженням змішаного навчання з’явилися і перші результати змін у освітньому процесі. Можу відмітити інтенсифікацію комунікації  між викладачем та здобувачами освіти. Сучасні засоби зв’язку надають широкі можливості для спілкування у різних мессенджерах, електронною поштою, під час відео-конференцій тощо. І, якщо раніше при очному навчанні було лише 45 хвилин для спілкування, зараз же часу набагато більше. Крім того, деякі здобувачі освіти, які не наважуються або соромляться спілкуватися у класі або віч-на-віч з викладачем через особисті психологічні особливості, легше спілкуються дистанційно.

Покращилися результати навчання у деяких здобувачів освіти, що безпосередньо пов’язано з можливостями змішаного навчання, а саме: здобувачі освіти працюють вдома, у комфортних умовах, на виконання завдань є більше часу, вони можуть вільно обирати, які саме завдання виконувати спочатку, а які потім. Тобто гнучкість змішаного навчання позитивно впливає на засвоєння навчального матеріалу.

Разом з тим, не можна забувати, що змішане навчання вимагає від здобувачів освіти особливої вмотивованості, самоорганізації, працелюбності і необхідного рівня знань не лише з предмета, а й достатньої інформаційно-цифрової компетентності. Нажаль, дехто із здобувачів освіти ще не розуміє особистої відповідальності за власні результати навчання.

Значне занепокоєння викликають питання дотримання академічної доброчесності під час змішаного навчання. Це важливе питання, оскільки здобувачі освіти виконують багато онлайн-діяльностей та багато онлайн-завдань, і ці завдання представляють значну частину кінцевої оцінки. Ми також знаємо, що коли здобувачі освіти не знаходяться під безпосереднім наглядом, у них може виникнути спокуса використовувати ресурси, які викладачі вважають неприйнятними. А чи існує надійне вирішення цієї ситуації? Ми не знайшли способів запобігти обману на наших очних курсах, а на змішаних курсах це ще складніше.

Романій Еліна Петрівна,

викладач іноземної мови

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

         ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gif

 

 

 

 

 

 

  1. ПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ЗАСІБ МОТИВАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА

 

«Мова – невід’ємна

частина людського розуму і, отже, тільки взаємодія

всіх розумових структур і процесів (сприйняття,

розуміння, пам’яті) забезпечує її функціонування»

 

Згідно з освітньою реформою, однією з ключових компетентностей є володіння іноземною мовою. І сьогодні це стало важливим майже для кожної професії. Професійно-орієнтоване навчання нині визнають пріоритетним напрямком у процесі оновлення системи освіти. З’явилася необхідність по-новому подивитися на процес навчання загалом та на навчання іноземних мов зокрема. Тобто іноземна мова є не основним об’єктом вивчення, натомість незамінним засобом комунікації. У разі, якщо, скажімо програміст або моряк, не знає іноземної мови, він не зможе прочитати безліч іноземних інструкцій, публікацій, спілкуватись із колегами з інших країн – а отже, буде ізольований, що неприпустимо для його професійного розвитку. Саме тому це так важливо – підтримувати рівень викладання іноземних мов у закладах освіти на належному рівні, щоб урок був професійно-спрямованим, особливо в закладах професійно-технічної освіти, що допоможе підвищити мотивацію здобувачів освіти та реалізувати освітні цілі.

Професійно-орієнтований підхід у навчанні передбачає формування у здобувачів освіти навичок іншомовного спілкування в конкретних професійних, ділових, наукових сферах та ситуаціях з урахуванням особливостей професійного мислення. Предметом вивчення стає мова не лише як лінгвістичне явище, але і як мовленнєва діяльність.

Відомо, що здобувачі освіти у закладах професійної професійно-технічної освіти, як правило, мають початковий або середній рівень успішності та низьку мотивацію до вивчення іноземної мови і саме професійно орієнтований підхід на уроках іноземної мови, який правильно організований: цікавий і близький до професії учня, може виступати як ефективний засіб мотивації здобувачів освіти до вивчення предмета.

Стосовно практичної частини теми, в рамках всіх програмних вимог зробити професійно спрямованим можна майже кожний урок і це, як щойно згадувалось, важливо і необхідно для випускників професійно-технічних закладів у сучасному світі.

Критеріями відбору іншомовної професійної лексики з фахових автентичних джерел на основі типових показників та ознак, за висновками фахівців, визначено критерії професійної спрямованості, адекватності навчального матеріалу цілям навчання, частотності, практичної необхідності, тематичності. Критерії відбору фахової лексики лежать у площині цілей професійно орієнтованого навчання та формування лексичної компетенції здобувачів освіти.

Оволодіння здобувачами освіти на уроках іноземної мови знаннями фахової термінології та навичками використання вузькоспеціалізованої лексики є не тільки актуальним завданням у формуванні професійної лексичної компетенції учнів, а також, по-перше, забезпечує сформованість у них іншомовної комунікативної компетентності як в побуті, так і в професійній діяльності, по-друге, спонукає до розуміння важливості оволодіння іноземною мовою, потреби користуватися нею як засобом спілкування і потреби подальшого самовдосконалення у сфері використання іноземної мови стосовно особистих і професійних цілей.

Для успішної реалізації вищесказаного на заняттях з іноземної мови на перших курсах для учнів всіх спеціальностей потрібно приділяти переважно увагу навчанню мови та мовлення, пояснюючи кожний крок.  Л.С. Виготський зазначав, що оволодіння іноземною мовою йде шляхом, протилежним тому, яким іде розвиток рідної мови. Дитина засвоює рідну мову, не усвідомлюючи цього, ненавмисно, а іноземну мову – починаючи з усвідомлення та розуміння наміру.

Зрозуміло, що знання правил граматики та запам’ятовування слів здатність до спілкування не забезпечують і також загальновідомо, що успіх у формуванні навичок дуже залежить від кратності повторень мовленнєвих актів у аналогічних ситуаціях. Тому, це так важливо перед переходом на наступний етап довести до автоматизму попередній, щоб граматичний матеріал було подано поступово з градацією складності, щоб кожна нова граматична конструкція та лексична одиниця була свідомо відпрацьована учнем спочатку у словосполученні, потім у стверджувальному реченні, запереченому реченні, питанні і, нарешті, у діалозі або тексті, так як мова – невід’ємна частина людського розуму і, отже, тільки взаємодія всіх розумових структур і процесів (сприйняття, розуміння, пам’яті) забезпечує її функціонування. Ці процеси потребують особливої уваги до особистісного розвитку людини, формування її самодостатності, здатності ефективно діяти в нових мінливих умовах сучасного соціального середовища.

Саме такий підхід створює можливості для переходу до іншомовного занурення на старших курсах, особливо при викладанні фахових дисциплін на заняттях з цих дисциплін. А успішне усвідомлене виконання учнем вправ, розуміння як самостійно збудувати власне висловлювання і актуальний зв’язок з професією  на уроках іноземної мови виступають як дієвий засіб мотивації здобувачів освіти до вивчення предмета. Для забезпечення доречного, тобто актуального і цікавого для учня матеріалу на уроці, викладач іноземної мови вивчає цільову аудиторію з якою працює і готує саме той матеріал, який буде корисним і цікавим для неї, звичайно ж в рамках програми.

Пригадаємо теми для учнів 10-11 класів з програми з іноземних мов, наприклад.: Я, моя родина, мої друзі; Спорт і дозвілля; Харчування; Природа і погода; Живопис; Мистецтво; Наука і технічний прогрес; Україна; Україна в світі; Країни виучуваної мови; Робота і професії; Подорож.

Всі методи роботи, які ми роздивимось нижче, можна застосовувати в кожній темі.

У темі «Я, моя родина, мої друзі», наприклад, під час опису портретів родини можна запропонувати учням спочатку описати портрети людей різних професій, потім скласти портрет робітника професії якої навчається учень, дати опис його зовнішності та характеру: оператор комп’ютерного набору та програмного забезпечення, автослюсар, повар, газозварник, флорист тощо. Після цього надати учням завдання скласти короткий діалог до запропонованих портретів, використовуючи, наприклад, такі питання: Who is it in the photo/ picture/ portrait? What`s his/ her age/ job? What is he/ she wearing? What does he/ she look like? What`s he/ she like?

І, з цим же матеріалом необхідно відпрацювати ще декілька вправ. Наприклад, порівняти один портрет з іншим або вправа-гра «Guess the job»: один учень сідає на стілець спиною до екрану, на екрані з’являється зображення людини певної професії, учні у класі дають опис зображення, а учню на стільці потрібно вгадати вік, стать, професію людини.

Можна використати технологію критичного мислення «Priority Ladder», наприклад, запропонувати учням визначити пріоритетні професійні навички/ якості людини певної професії.

Для розширення словникового запасу ефективна гра «The more and the faster, the better»: учнів можна поділити на команди або індивідуально, наприклад, дати завдання знайти синоніми або антоніми для, наприклад, вивчених прикметників:

Communicative

Clever

Laid-back

Careful

synonyms

opposites

synonyms

opposites

synonyms

opposites

synonyms

opposites

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

або заповнити таблицю «Сильні та слабкі риси характеру (людини взагалі/ свої)»:

TRAITS of CHARACTER

STRONG

WEAK

 

 

 

або заповнити картки «Які риси притаманні «професії»:

What are they like? (Character & Clothes)

car mechanic

cook

welder

 

 

 

 

 

Як бачите, варіантів безліч, але, головне, на завершення цієї вправи обов’язково обговорити результати: учні самостійно озвучують свої слова, якщо учень робить помилки в промові, потрібно виправити і проговорити це слово декілька разів з усією групою учнів, далі підраховуються бали, визначаються переможці. 

Як показує досвід, урок найбільш успішний, пам’ятний і цікавий учням, де головним є моделювання реального, життєвого спілкування. Сьогодні є безліч ресурсів із натуральною мовою – так багато, що ми іноді, навіть, губимося в діалектах, акцентах, наріччях, говірках та інших різновидах живої іноземної мови і цим успішно можна користуватися.

Отже, вивчаючи тему «Спорт і дозвілля», можна запропонувати учням пошукати в інтернеті короткі відео та інсценізувати їх, наприклад, на тему: «Професія» під час обідньої перерви» (Н-д, «Автослюсар під час обідньої перерви»), потім запропонувати самостійно скласти та інсценізувати діалоги або невеличкі історії на ці теми, наприклад: «Професія» під час обідньої перерви», «Чи потрібно «професії» займатися спортом» («Чи потрібно автослюсарю займатися спортом»). Після обговорення останньої теми всі учні приходять до висновку, що спорт необхідний для кожної людини; кожний працівник, щоб впоратися з роботою, повинен бути здоровим та енергійним, а для цього просто необхідно займатися спортом. Такі теми, як правило, викликають в учнів зацікавленість, жарти, веселощі і більшість намагається виконати завдання (улюблене відео автослюсарів минулого року: https://www.youtube.com/watch?v=HdZfNSACcNM). А для того, щоб зняти мовленнєвий бар’єр і створити ситуацію успіху, учням нагадується дотримуватися правила побудови речення (буде багато помилок, але при цьому загальний зміст розповіді буде збережено) і, в разі дотримання, їх роботи оцінюються на достатньому рівні.

Нагадаємо, що в умовах професійно-орієнтованого навчання використовуються такі методи інтерактивного навчання, як рольові/ділові ігри, веб-квести, презентації, проектна робота, диспути, дискусії, інсценізації, конференції тощо. Саме такі види роботи на уроці іноземної мови у певній мірі, на мій погляд, імітують ті проблемні ситуації, які зустрічаються в професійній діяльності фахівця в реальних умовах. Вони базуються на кооперативному навчанні учнів через їх постійну комунікативну взаємодію з професійних питань у парах та малих групах.

У темі «Харчування» успішно використовую метод «інтерв’ю», інсценізація та метод проектів. Тут можна запропонувати учням дослідницьку проектну роботу, н-д, на тему: «Щоденний раціон «Професії»»: провести інтерв’ю серед людей певної професії різного віку, різного стажу роботи, зробити висновки, оформити роботу і представити групі результати. При виконанні проектної роботи обов’язково необхідно скласти разом з учнями питання для опитування, визначити строки виконання і дату захисту проектів, надавати допомогу учням і контролювати процес.

Взагалі, подібні методи роботи можна застосовувати в кожній темі, наприклад, в темах «Живопис», «Мистецтво», «Подорож» можна запропонувати учням дослідницьку проектну роботу, н-д, на тему: «Ставлення «Професії» до живопису/ мистецтву/ подорожі», «Як часто «Професія» подорожує/ відвідує музеї/ театри/ галереї/ концерти», а у темі «Робота і професії» проект «Особливості професії»

Щодо тем «Наука і технічний прогрес», «Україна», «Україна в світі», «Країни виучуваної мови» доречно провести веб-квести, дискусії («Роль Професії в Україні/ за кордоном», «Роль іноземної мови в професії»), проекти «Переваги і недоліки професії», дуже ефективними є конференції, наприклад, на такі теми: «Професійні лайфхаки», «Професійні інновації», де можна розділити учнів на групи, кожна група презентує професійні інновації окремої країни.

Не можна забувати, що конференція - це важлива форма навчання, яка сприяє формуванню знань, умінь і навичок учнів, їх закріпленню та вдосконаленню, поглибленню й систематизації; це комплексна форма узагальнення результатів самостійної пізнавальної діяльності учнів під керівництвом викладача, що здійснюється завдяки спільним зусиллям викладача й учнів. Метою конференції є поглиблення, зміцнення та розширення діапазону знань учнів; формування позитивного ставлення до самостійного набуття ними знань; розвиток і саморозвиток творчих здібностей учнів, їх активності; створення передумов самовиховання, самовдосконалення, самовизначення учнів.

Як бачимо, зробити урок іноземної мови професійно-орієнтованим у темі «Робота і професії» не складно, можна застосовувати всі вищезазначені методи і прийоми роботи, головне, створювати цікаві, різноманітні, актуальні, посильні завдання, ділові ігри, ситуації тощо.

Наприклад, ділова гра, яку я часто застосовую на уроках, стимулює позитивне ставлення до вивчення іноземної мови, є ефективним засобом урізноманітнення заняття. Як метод навчання, рольова ділова гра сприяє оволодінню навичками і вміннями діалогічного мовлення, мотивує і стимулює, орієнтує учасників на планування власної мовленнєвої поведінки і на передбачення поведінки інших комунікантів, компенсує відсутність спілкування в реальних ситуаціях, сприяє формуванню особистості, розширює світогляд.

В цій же темі для урізноманітнення видів і форм роботи успішно використовую гру «What are you talking about?» (Робота в групах по 2-3 учня.) Надається час, щоб скласти коротку чи легку бесіду по темі. В якій хтось просить що-небудь чи когось зробити щось. Кожна група записує текст своєї бесіди. Потім одна група зображує за допомогою пантоміми свою бесіду іншій групі, а та група намагається здогадатися, про що йде мова. Потім сценка повторюється, але вже зі словами.

Ділові ігри, всі ситуації можуть бути різними по своїй структурі, але кожну необхідно створювати згідно потреб учнів, якщо це професія автослюсар можна запропонувати наступні завдання: «На співбесіді», «Ви звернулися до СТО», «Ви на заправці» або ускладнити - «Ви  приймаєте машину на ремонт: оцінюєте і домовляєтесь про ціну за роботу та деталі, строки виконання, що саме буде зроблено». Якщо професія повар – «Досвідчений повар навчає молодого готувати страву закладу», «Прийом продуктів» і т. д.

Ефективність проведення таких занять залежить від активізації самостійної діяльності учнів, від правильного взаємозв'язку індивідуальної та групової форм роботи. Учні повинні не лише засвоювати певні знання, а й навчитися самостійно їх здобувати. Ці дві сторони освітнього процесу тісно пов'язані. Головною умовою змісту даних методів є їх професійна спрямованість, тематичний зв'язок з профілюючими предметами. Це один з можливих шляхів реалізації принципу професійної спрямованості навчання, який дозволяє підвищити інтерес учнів до занять з іноземної мови, оптимізувати навчальний процес.

При такому підході іноземна мова стає одним із засобів вивчення професії, формування та розвитку професійних інтересів у здобувачів освіти, активізації їх пізнавальної діяльності, готовності учнів цілеспрямовано використовувати отримані знання в сфері професійної діяльності, що відповідає поставленої мети навчання іноземних мов.

Швецова Вікторія Савеліївна,

викладач іноземної мови

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

 ДНЗ «Запорізький професійний торгово-кулінарний ліцей»

 

 

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gif

 

 

 

 

  1. МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ ПЛАНІВ УРОКІВ ТА ПОЗАКЛАСНИХ ЗАХОДІВ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ

 

4.1 ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. ТЕМА :   «ДЕРЖАВА УКРАЇНА. УРЯД»

 

Тема:  Державні системи

Підтема: Держава Україна. Уряд /The State of Ukraine. System of government

Мета:

  • презентувати нову тему;
  • ввести нові лексичні одиниці;
  • вдосконалювати навички читання та мовлення;
  • розвивати комунікативну компетенцію;
  • розширити свій кругозір;
  • розширити свої знання про державний устрій України.

Очікуваний результат: наприкінці уроку здобувачі освіти зможуть:

  • використовувати нові ЛО теми в мовленні;
  • говорити про державний устрій України;
  • обговорювати питання роблячи висновки.

 

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

1. Організаційний момент. Привітання, перелік.

2. Введення в іншомовну атмосферу

Video 1 + Гімн України англійською у виконанні здобувачів освіти.

2. Мотивація до навчання. Повідомлення теми та мети уроку.

3. Мовленнєва розминка (заповнення таблиці 1)

Таблиця 1.

Country

Ukraine

Population

 

Official language

 

Capital

 

Independence day

 

Calling code

 

Religion

 

Major cities

 

Major river

 

Currency

 

Flag

 

National flower

 

National Food and dishes

 

National bird

 

National tree

 

National instrument

 

 

Video 2 “Ukraine. Basic information” до таблиці 2.

Перевірка заповнення. Обговорення.

ІІ. Основна частина

4. Розвиток умінь мовлення (робота в малих групах). Впр.1 ст.224

Let’s divide into 2groups.

Brainstorm the ideas that come to your mind when you think about society. Complete the word map below. Explain how your ideas are connected with the main word.

 

SOCIETY:

Можливі варіанти

People

Community

Family

Rules

Races

Nationalities

Law

Services

Police

Army

court

Government

Constitution

D:\ОБЛ. Комісія\Обл. МК з Мами\Для друку 2022 квітень\Василєвська Є.А. 2021-22 Відкритий урок 30.09.2021\фото\IMG-0b59afb87bd23459ab465050a8159ac0-V.jpg

Обговорення.

So you think that society is a combination of duties and surrounding.

Ok. Then let’s start exploring.

For this we should learn some new words and word combinations.

5. Введення нової лексики

Vocabulary

Read and pronounce correctly the words and word-combinations. Write them down.

an anthem

[‘æn θəm]

гімн

citizen

[ˈsɪtɪzn]

громадянин

national symbol

[ˈnæʃnəl  ˈsɪmbl]

національний символ

a court

[kɔːt]

суд

a law

[lɔː]

закон

an official

[əˈfɪʃl]

чиновник, держслужбовець

a sovereignty

[ˈsɒverɪnti]

суверенітет

emblem 

[ˈembləm ]

герб

to vote

[vəʊt]

голосувати

to declare

[dɪˈkleə]

визнавати, декларувати

to adopt

[əˈdɒpt]

приймати

to elect

[ɪˈlekt]

обирати

to proclaim

[prəˈkleɪm]

проголошувати

executive

[ɪɡˈzekjətɪv]

виконавчий / виконавча влада

judicial

[dʒuːˈdɪʃ.əl]

судовий / судова влада

legislative

[ˈledʒɪslə’tɪv] 

законодавчий / законодавча влада

supreme

[suːˈpriːm]

найвищий / верховний

 

6. Актуалізація нової лексики

Вправа на відповідності / Картки 1 (індивідуальна робота)

D:\ОБЛ. Комісія\Обл. МК з Мами\Для друку 2022 квітень\Василєвська Є.А. 2021-22 Відкритий урок 30.09.2021\фото\IMG-c27de9fd754864671c69e0f8ab24e14d-V.jpgMatching.

Match the words:

1. to adopt   a) виконавчий

2. to declare            b) законодавчий

3. to elect   c) громадянин

4.judicial   d) приймати

5. legislative            e) вибирати

6. citizen   f) декларувати

7. executive            g) герб

8. court   h) судовий

9.anthem   i) суд

10.emblem            j) гімн
 

Перевірка, обговорення.

7. Семантизація нової лексики. Розвиток навичок читання і мовлення

Картки 2 (індивідуальна робота)

Complete the gaps with one of the words from the previous tasks.
1. Revolution in Ukraine was caused by the changing political course of the … Yanukovуch (president). Революція в Україні була спричинена зміною політичного курсу президента Януковича.

2. The majority of Ukrainian …... wants to live in the European Union (citizens).

Більшість громадян України хочуть жити в Євросоюзі.
3. On the Maidan people often sаng the …………. of Ukraine to support the will and spirit (anthem).

На Майдані люди часто співали Гімн України для підтримки волі й духу.
4. Ukrainians respect their …...- Аnthem, Emblem, Flag (national symbols).

Українці поважають свої національні символи - гімн, герб, прапор.

 5. Revolution ……………… that people want changes for better (declared).

Революція декларувала, що люди хочуть змін на краще
6. On the 22nd of February … sent the President resign (Verkhovna Rada).

22 лютого Верховна Рада відправила президента у відставку.

7. The Verkhovna Rada … a Law on the recognition of the Crimea and Sevastopol’ occupied territory (adopted).

Верховна Рада прийняла Закон по визнанню Криму та Севастополя окупованою територією.
8. May 25 Ukrainians have …... a new President Petro Poroshenko (elected).

25 травня українці обрали нового президента Петра Порошенка.
9. The ………….. power will be changed and will have more power (executive).

Виконавча влада буде змінена і отримає більше повноважень.

10. Yellow-blue ……….. of Ukraine is known and respected all over the world (Flag).

Жовто-блакитний прапор України знають і поважають в усьому світі.

8. Інструкції щодо виконання домашнього завдання

At home you have to learn these words and word combinations. It helps you to read the text from ex.2 p.224 and do the ex.3 p.227 at home.

So, we continue

9. Розвиток навичок читання та мовлення (робота в парах).

D:\ОБЛ. Комісія\Обл. МК з Мами\Для друку 2022 квітень\Василєвська Є.А. 2021-22 Відкритий урок 30.09.2021\фото\IMG-a5152e976c59574c40ed07abef9aacd7-V.jpgNow let’s do the quiz in pairs. Turn the pages and look at ex.4 on p.227

You have up to 5 minutes.

Let’s work in pairs. Ask questions to each other and answer them.

1. The main legislative body of Ukraine is the Verkhovna Rada. The elections to the Verkhovna Rada are held:

a) every four years   b) every five years c) whenever the government determines

 

2. Members of the Verkhovna Rada are called deputies. How many deputies are

there?     a)350    b) 300    c) 450

 

3. The election of the President is held:

a) every four years  b) every five years  c) whenever the government determines

 

4. The head of the Ukrainian government is called ...

  1. the Prime Minister   b) the President   c) the leader

 

5. How old do you have to be to vote in a general election?

a) 16   b) 18   c) 21

10. Повторенні й активізація ЛО теми.

Мозковий штурм. Таблиця 2

 

Political System

 

 

 

 

Legislative

power

 

Executive

power

 

Judicial

power

 

 

 

 

The Verkhovna

Rada

 

The Cabinet of Ministers

 

The Supreme Court

 

ІІІ. Заключна частина

 

11. Домашнє завдання

Ex.2 p.224-226, vocabulary, ex.9 p.231

Рroject in small groups “What is your idea of a perfect state?”

 

12. Оцінки

 

13. Підведення підсумків

Now let’s summarize everything.

  • What was the topic of today’s lesson?
  • How do you think: is it important to know about our country’s government and state system? Why?
  • Is it important to be aware of the political system of our own country?

 

Today we have spoken much about Ukraine and its system of government.

We love our country and we are going to make it better, more democratic for living in it.

Video 3

Rock-variant of Ukrainian Anthem

 

 

Василевська Євгенія Анатоліївна,

викладач англійської мови

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

ДНЗ “Запорізьке машинобудівне ВПУ”

 

D:\ОБЛ. Комісія\Обл. МК з Мами\Для друку 2022 квітень\Василєвська Є.А. 2021-22 Відкритий урок 30.09.2021\фото\IMG-ac652c43e882275d3f8a2f1688f90f7a-V.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gif

 

 

 

 

4.2 ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. ТЕМА УРОКУ: HEALTHY FOOD - ЗДОРОВА ЇЖА

 

Передумови та мета заняття

Учні володіють лексичним матеріалом з теми.

Мета: навчити вживати лексику за темою уроку, активізувати вживання мовленнєвих зразків за темою уроку, розвивати навички читання за темою уроку, розвивати навички говоріння за темою уроку, розвивати навички письма за темою уроку.

Завдання

заняття

 Поглибити навички синхронного інтерактивного навчання онлайн, використовуючи такі методи як мозковий штурм,  робота  в групах, дискусія та застосовувати кооперативне навчання в онлайн-середовищі.

Очікувані навчальні результати

Удосконалення вміння працювати  в онлайн-сервісах при застосуванні інтерактивного синхронного навчання.

Хід заняття

Час (45 хв)

Діяльність

Посилання на застосунки

3 хв

І. Вступна частина.

1. Введення в іншомовну діяльність.

Подивіться на фото А та скажіть, що роблять люди на фото. Розкажіть, що ви вчора їли на обід, складіть список в зошитах.

 

 

Дискусія: піднімаємо руки (на Zoom конференції)

 3 хв

2. Мотивація групи.

З метою підготовки учнів до сприймання матеріалу уроку та формування первинного інтересу до змісту уроку учні розглядають фото В та висловлюють здогадки щодо теми уроку.

Дискусія: піднімаємо руки (на Zoom конференції)

8  хв

ІІ. Основна частина уроку.

1. Читання тексту, виконання тесту.

Текст читають учні вголос по черзі за бажанням.

 

 

 

 

 

Тест виконуємо індивідуально.

Піднімаємо руки у Zoom

 

 

3 хв

2. Виконання вправи за посиланням.

6 хв

 3. Робота з таблицею.

Учні поділяються на 4 сесійні зали, де вони збирають ідеї та заповнюють таблицю.

 

6 хв

4. Розвиток навичок говоріння.

Користуючись таблицею, учні складають речення та проговорюють їх.
Один із групи демонструє екран з таблицею, говорять усі.
Зразок речень надається.
Example:

I think chocolate is unhealthy food because it is high in sugar and saturated fat.

I think brown rice is healthy because it contains a lot of fibre.

Робота в основній сесійній залі: піднімаємо руки.

8 хв

5. Розвиток навичок говоріння, робота в групах.

Робота у сесійних залах та з Jamboard. Наприкінці один із групи презентує результати.

 

5 хв

ІІІ. Заключна частина уроку.

1. Підведення підсумків уроку по темі.

2. Оцінка якості роботи кожного учня.

3. Аналіз характерних недоліків роботи.

 

 

3 хв

Д.з. Написати параграф про здорову їжу (7-10 речень).

 

 

 

 

Романій Еліна Петрівна,

викладач іноземної мови

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

         ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gif

 

 

 

 

 

  1.   РОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАВДАНЬ.

Тема: «Мистецтво»

Art

 

1. Look at the paintings and refer each to the appropriate trend.

 

Описание: Тайны картины «Кaзaк Мaмай» | Ислам в Украине

folk

impressionism

icon

Описание: Описание картины Казимира Малевича «Три женские фигуры»

realism

abstraction

classicism

Примитивизм по-украински. Мария Примаченко - STYLEINSIDER

Описание: https://m.day.kyiv.ua/sites/default/files/main/openpublish_article/20100415/467-24-2.jpg

primitive

avant-garde

futurism

 

Посилання для виконання вправ:

 

https://learningapps.org/watch?v=pgdp6w6ga22

 

https://learningapps.org/watch?v=pm737an6k22

 

2. Read the information about English painters.

 

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\reynolds_01.jpgSir Joshua Reynolds

 

  • a portrait painter
  • was born in Devonshire in 1723.
  • the most prominent figure in the English school of painting
  • one of the founders and first President of the Royal Academy
  • promoted the «Grand Style» in painting which depended on idealization of the imperfect
  • died in 1792 and buried, St. Paul's Cathedral, London, England

 

John Constable

Описание: Похожее изображение

  • an English landscape painter
  • was born in Suffolk in 1776
  • in 1799 was send to the Royal Academy in London to study art.
  • loved the countryside, and his best work was of outdoor scenes in his native Suffolk and his London home in Hampstead
  • found the success in France where his 1821 master work The Haywain was exhibited at the Paris Salon of 1824.
  • died in 1837 and buried, St. John-at-Hampstead Churchyard, London, England

 

 

William Turner

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\Turner_selfportrait.jpg

  • genre: historical painting
  • was born in London in 1775 in a barber's family.
  • seeks to express the poetic and unstable character of nature, choosing an increasingly contrasting combination of colors.
  • on February 10, 1802, Turner became the youngest artist to receive the title of Royal Academician.
  • died December 19, 1851, aged 76 in London, buried in the cemetery at St. Paul's Cathedral.

 

2.1. Match the portrait with the fact card

 

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\reynolds_01.jpg

Описание: Похожее изображение

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\Turner_selfportrait.jpg

Sir Joshua Reynolds

John Constable

William Turner

 

 

FACT CARDS

 

 

JOHN CONSTABLE

  •    an English landscape painter
  •    was born in Suffolk in 1776
  •    in 1799 was send to the Royal Academy in London to study art.
  • loved the countryside, and his best work was of outdoor scenes in his native Suffolk and his London home in Hampstead
  • found the success in France where his 1821 master work The Haywain was exhibited at the Paris Salon of 1824.
  • died in 1837 and buried, St. John-at-Hampstead Churchyard, London, England

 

WILLIAM TURNER

• genre: historical painting

• was born in London in 1775 in a barber's family.

• seeks to express the poetic and unstable character of nature, choosing an increasingly contrasting combination of colors.

• on February 10, 1802, Turner became the youngest artist to receive the title of Royal Academician.

• died December 19, 1851, aged 76 in London, buried in the cemetery at St. Paul's Cathedral.

 

 

SIR JOSHUA REYNOLDS

  •    a portrait painter
  •    was born in Devonshire in 1723.
  •    the most prominent figure in the English school of painting
  •    one of the founders and first President of the Royal Academy
  •    promoted the «Grand Style» in painting which depended on idealization of the imperfect
  •    died in 1792 and buried, St. Paul's Cathedral, London, England

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Match the pictures with the painters, according to the genre

 

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\Графиня Харрингтон.jpg

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\telega-dlia-sena-konstebl+.jpg

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\portret-dzhordzha-kaussmeykera+.jpg

Duchess Harrington

Cart for hay

Portrait of George Caussmaker

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\reynolds_Портрет леди Сандерлайн.jpg

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\uyvengo-park-dzhon-konstebl+.jpg

Portrait of Lady Sunderline

Wivengo Park

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\7.-Bolshoy-kanal-v-Venetsii-e1429694572105.jpg

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\constable18.jpg

Grand Canal in Venice

Stone Valley and Detham Church

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\6.-Sovremennyiy-Rim-e1429694159991.jpg

Описание: C:\Users\Оксана Юркина\Documents\My Docs работа\2019-2020\Тиждень\turner_рыбаки в море.jpg

Modern Rome

Fishermen at sea

 

Посилання для виконання вправ:

https://learningapps.org/watch?v=pvqt0atsc22

https://learningapps.org/watch?v=pwchzax7j22

 

Папуча Оксана Євгенівна,

викладач іноземної мови

спеціаліст першої категорії

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gifДНЗ «Запорізький професійний торгово-кулінарний ліцей»

 

 

 

 

4.4 МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВІДКРИТОГО ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ

З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ІСТОРІЇ.

ТЕМА: КРАЇНИ ВИУЧУВАНОЇ МОВИ. ІСТОРИЧНИЙ ДОСВІД США ТА ЙОГО АКТУАЛЬНІСТЬ ДЛЯ УКРАЇНИ.

 

Тема. Країни виучуваної мови. Історичний досвід США та його актуальність для України.

Theme: English-speaking countries. The USA historical experience and its relevance for Ukraine.

Мета:

Освітня:

  1. Розвивати монологічне та діалогічне мовлення учнів по даній темі.
  2. Розвивати навички аудіювання та навички мовленнєвої здогадки.
  3. Розвивати навички читання з безпосереднім розумінням.
  4. Розвивати вміння презентувати власну аргументовану думку, робити мотивовані висновки.
  5. Пояснити суть «Нового курсу».
  6. Проаналізувати зміни в соціально-економічній і політичних сферах США в період «Нового курсу»; з’ясувати його значення і наслідки; виділити основні заходи в межах «Нового курсу», значення реформ.
  7. Формувати вміння аналізувати, узагальнювати й систематизувати англійською мовою отриманий історичний матеріал; зрозуміти актуальність напрямків «Нового курсу» для сучасної України, визначити ті його заходи, які можна використати для оздоровлення української економіки.
  8. Систематизувати вивчений матеріал.

Розвивальна:

  1. Розвивати аудитивні вміння та навички.
  2. Розвивати пам'ять та увагу учнів.
  3. Розвивати логічне та критичне мислення.
  4. Розвивати в учнів такі компетентності, як: соціальна і громадянська, спілкування іноземною мовою, загальнокультурна грамотність, інформаційно-цифрова компетентність, підприємливість, компетентність особистісного самовдосконалення - уміння навчатися впродовж життя.

Виховна:

  1. Розвивати вміння ілюструвати ідеї, думки, висновки.
  2. Виховувати дружнє ставлення один до одного.
  3. Стимулювати і підтримувати інтерес до вивчення англійської мови та історії.
  4. Показати роль держави в збереженні основ демократії в період кризи; довести дієздатність політики втручання держави в економічні процеси в період кризи.
  5. Виховувати у здобувачів освіти активну життєву позицію, усвідомлення ролі особи в історії, виховувати учнів у дусі патріотизму і поваги до історичних здобутків народів світу.
  6. Розширювати кругозір здобувачів освіти.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: дискусія, гра

Обладнання: комп`ютери, мультимедійна дошка, тематичні плакати, дидактичні матеріали, мультимедійні презентації, інтерактивні онлайн-тести, історичні відео сюжети, вислови видатних людей, роздатковий матеріал, ватмани, маркери.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку (3-4m)

Т.  Good morning, boys and girls! Nice to see you in good health today. How are you today? – You look wonderful today! – Let`s cheer up and remember synonyms of the word “Wonderful”. What other compliments do you know? – Are you ready for the lesson? OK. If everything is all right, take your seats. Let us begin our work. Our lesson is unusual as we have guests but don`t worry, work and feel as always. Before we start, can you remind me: – What date is today? – Are you sure? Prove that it is really so!

Student`s answer

Т.  – Dear students, tell me why do I ask you about yesterday and tomorrow, is it important to remember about the past? Why? (Start like this: It`s important to remember our past because…)

Students’ answers

Т.  – Yes, it`s really very important to know how people lived before us that`s why today we continue speaking about the history of the USA to find out the answer on our problem question:  what lessons we can learn from the history of the USA and use at present to change the situation in Ukraine for better? We are going to study the USA historical experience and define its relevance for Ukraine today.

Be ready to answer this question at the end of our lesson. So be careful of English grammar and pronunciation while speaking. The phrases, which you can see on the broadsheets, will help you express your thoughts during the discussion. Use them when you begin your answer.

Т.  – So, our today’s theme is “The New Deal of Franklin Roosevelt. The USA historical experience and its relevance for Ukraine”. Translate the topic.

Students’ answers

ІІ. Введення в іншомовну атмосферу.  Мовленнєва зарядка  (3 m)

Т. – But before you begin your serious and hard work let’s do language exercises a little. I am very interested in what you think about the following phrase. Who would like to read it aloud?

     Student reads: “If it fails, admit it frankly and try another. But above all, try something”

T. – How do you understand this statement?

Students` answers

T. – Good job! Thank you very much. Do you believe it is true and you can take it as a rule of your life?

Students` answers 

T. –Thank you for your answers and very interesting ideas. I hope you will remember our conversation and everything we have discussed here will help you in your future life.

  • OK. Are you in a good mood to continue the lesson?

Students` answers 

ІІІ. Закріплення лексичного матеріалу. Перевірка домашньої роботи (7-8 m)

T. – Now let’s remember the vocabulary you learnt at the previous lesson and the material you worked at home with. Translate into English: Процвітання, економічне зростання, зміцнення своїх позицій у світовій економіці, рівень життя, Велика депресія, економічна криза, затяжна криза, різке падіння виробництва, зростання безробіття, зниження заробітної плати, купівельна спроможність населення (purchasing power of the population, death from starvation),смерть від голоду.

 Good job. Now, let` s revise the definitions. What is “Prosperity” (Процвітання, добробут)?

Students’ answers

                                              T. – What is “Great Depression”?

Students’ answers

                                              T. – What is “World economic crisis”?

Students’ answers

T. - Name the USA presidents of the Prosperity period with the years of their ruling.

Students’ answers

T. – Who wants to enumerate characteristic features of the Prosperity period?

Student `s PRESENTATION

T. – Who would like to analyze the consequences of the Great Depression in the USA?

Student `s PRESENTATION

T. – Great job! Thank you. Now, please stand up and come up to your computer. Open the browser Google Chrome, type the URL address you can see on the screen into the search box and press enter button. Then enter the code and your name. Now you are to do the test (on your homework). For this task you have 2 minutes. Good Luck!

IV. Контроль знань. Учні виконують тест за ПК (https://naurok.com.ua/) (3 m)

T. - The time is up! Hope you managed the task!

V. Вивчення нового матеріалу.  (12-14m)

T. – Thank you for your good job. Let’s continue our lesson and learn some interesting facts about the American history. Read the following text in turns sentence by sentence.

Students read the text:

“One of the most interesting periods of American History in the XXth century is considered the period of the New Deal. It was the time of interesting, great social, economic, and political reforms, the result of which was the boost of the political interference in solving social development problems of the country. The mass raising of social protest movement provided the basis for the main foundations of long-term policy, built on the political approach in solving social and economic problems of the country. F. Roosevelt’s presidency is a bright example of capability of presidential power in the USA, embodiment of new views of its role and place in the political system of the American society.”

T. – What is the New Deal? Let`s read the definition.

S. – The New Deal is the period in history of the USA connected with the realization of F. Roosevelt’s reforms as to leading the nation out of the Depression.

T. – Before we continue our discussion, look at some more new words and terms. Read after me in whisper, then aloud and try to remember them: the theory of the national regulation of the economy (теорія національного регулювання економіки), to increase the government expenditure (збільшити державн івитрати), to reduce taxes (зменшити податки), volume of demands (обсяг вимог, потреб), purchasing power (купівельна здатність), Codes of Fair Competition (Кодекси чесної конкуренції).

What are Codes of Fair Competition?

S. – Codes of Fair Competition are the codes which intended both to reduce "destructive competition" and help workers to set minimum wages and maximum weekly hours, as well as minimum prices at which products could be sold.

T. – Next term, Relief is aid to the poor and unemployed. (Relief – це допомога бідним та безробітним) (Aid = Support = Help)

Recovery of the economy is job creation and jumpstarting demand. (=Відновлення економіки – це створення робочих місць та збільщення попиту)

Reform of the financial system (=Реформа фінансової системи).

T. – Now you are going to see a short film. After the film, you are to answer the questions on this test paper. Look it through very quickly and we`ll start.

Questions to Video 2

  1.                  When did F. Roosevelt become president of the USA?
  1.      1929;     b) 1930;     c) 1932;     d) 1934.

2.Circle or tick the three things F. Roosevelt hoped to do:

a) He hoped to provide a relief in order to help the rich and employed;

b) He hoped to provide a relief in order to help the poor and unemployed;

c) He wanted the economy to recover to its normal levels;

d) He didn`t want the economy to recover to its normal levels;

e) He wished to inform the financial systems so that an economic depression would not happen again.

f) He wished to reform the financial systems so that an economic depression would not happen again.

3. The first New Deal was largely concerned with

a) reconstruction of the farmers` economy and offering relief to the farming industry

b) reconstruction of the nation`s economy and offering relief to the banking industry

c) reconstruction of the nation`s industry and offering relief to the banking industry

4. The second New Deal started to improve the use of the nation`s resources:

a) provided relief for farmers and created various government work programs;

b) provided relief for bankers and created various government work programs;

c) provided relief for workers and created various government work programs.

5. Watch the video, complete the words of F. Roosevelt and translate them.

The only thing we have to __________ is _________ itself.

Are you ready to start?

Video 2

T. –Do you need to watch the video for the second time?

Checking the results of the listening test.

T. – How do you understand this statement: “The only thing we have to fear is fear itself.”

Start like this: I think it means

Students` s answers  

T. – Thank you. Remember it! Let’s go on

VI. Закріплення матеріалу. Рефлексія.(10 m.) And now let’s fix the learned material in our memory and discuss some more problems.

T. - In the 1932 election F. Roosevelt reassured the troubled country (his voters) that he would make all his efforts so that the New Deal would be able to save ordinary people.  He tried to change for better many spheres of life. Name the components of the New Deal

S. - Components of the New Deal

  1.        Finance and banking
  2.        Industry
  3.        Agriculture (Сільське господарство)
  4.        Social sphere
  5.        Foreign policy

(https://kahoot.it/)

As you can see, all spheres were touched. Now, please stand up and come up to your computer again. Open the browser Google Chrome, type the URL address you can see on the screen into the search box and press enter button. Then enter the code and your name. Now think and answer the following question: What did F. Roosevelt’s success of reforms consist in? Agree or disagree:

  1.        (+) F. Roosevelt’s success of reforms consisted in his right ways of going out of the crisis.He formed equal possibilities for all societies, and gave all people work, and saved civil laws for all people.
  2.        (-) F. Roosevelt was very rich and selfish.
  3.        (+) He could organize all American society.
  4.        (+) He worked out a series of simple adaptable and effective measures for state economic reforming.
  5.        (-) He gave money and food to poor people.
  6.        (+) He created economic stability.

T. – Now, come back to your seats, the students of the first three desks turn back, now we have three groups of 4 people in each. So, it`s high time to sum it up andthe task of each group is to answer on our problem question:  what lessons we can learn from the New Deal of F. Roosevelt and use at present to change the situation in Ukraine for better? What historical experience is relevant for our country? Write not less than three ways of improving social and economic development of Ukraine and what the most interesting thing in the lesson was personally for you, add your personal opinions. You have 2 minutes to fulfil the task.

Students present their ideas.

VІI. Домашнє завдання (1 m.)

The lesson is almost over, write down your home task for the next lesson.

Hometask: write an essay «Які уроки може взяти для себе сучасна Україна в ситуації глибокої кризи?»“What lessons can modern Ukraine take in the situation of the global crisis?”

VIII. Підсумки уроку (2 m.)

T. – Let’s sum up your results at the lesson. Your marks are…

And, now we have some time to relax and sing a song to be in a high spirit after the lesson.                                 

                    School song

  1.         Yesterday we weren’t so clever as today

And it thanks to our teachers all we say

Oh, we believe in tomorrow’s day

Proudly we’ll remember our years at school

School’s taught us not to be a fool

And think of tomorrow which comes suddenly

Rf.: Why time flies so fast?  We don’t know, and no one will say

  We say nothing wrong and don’t long for yesterday

  1.     Yesterday we read books, did our lessons every day

Now we have results the best today

Oh, we believe in tomorrow’s day

Rf.: Why time flies so fast?  We don’t know, and no one will say

  We do nothing wrong and don’t long for yesterday

               II.   Yesterday we read books, did our lessons every day

Now we have results the best today

Oh, we believe in tomorrow’s day

T. – The lesson is over. Have a nice day. Good luck!


 

 

 

Швецова Вікторія Савеліївна,

викладач іноземної мови

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

 ДНЗ «Запорізький професійний торгово-кулінарний ліцей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gif

 

 

 

 

4.5 СЦЕНАРІЙ ВІДКРИТОГО ПОЗАКЛАСНОГО ВИХОВНОГО ЗАХОДУ. ТЕМА: «НАСЛІДКИ ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ».

ТЕАТРАЛЬНА ВИСТАВА НА АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ НА ТЕМУ «ЧИ НЕ ЗАГУБИВСЯ ти у світі як я? Або як змінити світ на краще»

 

Тема: «Чи не загубився ти у світі як я? Або як змінити світ на краще»/ «Aren't you lost in the world like me? Or, How to change the world for the better».

 

Картинки по запросу "social net addiction"Мета: спонукати учнів поглянути на соціальні мережі з різних сторін, ознайомити здобувачів освіти з впливом соціальних мереж на свідомість людини, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі; удосконалювати комунікативні й аудитивні вміння та навички, підвищувати мотивацію учнів до вивчення англійської мови; привити інформаційну культуру, сприяти створенню ситуації успіху; розвивати асоціативне, образне мислення, уяву, зорову і логічну пам’ять; виховувати бажання до самовдосконалення в галузі інформаційно-комунікаційних технологій та в спілкуванні англійською мовою; розвивати у здобувачів освіти такі компетентності, як: соціальна і громадянська, спілкування іноземною мовою, загальнокультурна грамотність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння навчатися впродовж життя.

SCRIPT

 

The only real luxury is

the luxury of human communication.

 

 

The characters:

  1. Diana
  2. Health Minister
  3. Jack Green, man who saved the country
  4. Prime Minister
  1. President
  2. Narrator - 1
  3. Wise man, Magi
  4. Narrator - 2

 

 

SCENE 1. President`s room

Грає музика. Виходять Денис та Настя

Denis: - Good morning, dear ladies and gentlemen!

Nastya: - We are very happy to meet you here because…

Denis: - Because it is very important for us to make our world and life around us better!

Nastya: - And we are very happy to see that you are looking at us and not at the screens of your telephones!

Denis: - (looks at Nastya) Yes! (looks at the audience) It`s a rare thing now! So, Let`s follow the wise quote [`kwout] in Latin it sounds

Картинки по запросу "healthy world without smartphones"Denis & Nastya: - “Carpe Dium

Denis: - or in English

Denis & Nastya: - “Seize the day

Denis: - and we are in a hurry to share some lessons of life with you so that we could change the life on our planet for better. So… (looks at Nastya)

Nastya: - So, we are ready to start! (looks at Denis)

Denis: - So, we are ready to start!

Music starts and in 8 seconds:

Denis: - Once upon a time there lived a very happy nation. All people in this happy country were friendly and lived like one happy family.

Картинки по запросу "social net addiction"Nastya: - But since the time information, computer and robot technologies started to develop very fast…

Denis: - All these had led to complete degradation of the nation.

Nastya: - Almost everyone was absorbed with the Internet and saw nothing and no one around.

Denis: - There were very few people who understood that spending much time in front of smartphones was not a real life. Such people are simply slaves and prisoners of their Internet dependence.

Nastya: - When it was a complete destruction, bad news was brought to the president of the country.

With the music the President, Prime minister come out:

Prime Minister: - Mister President, we`ve come from two years` trip. It`s high time to get the news about people`s life without us. While on a trip, they brought us only good news. What do you think, is everything all right?

President: - I hope it is. Yes, you are right. Call on Health Minister here!

Prime Minister goes out and comes back together with Health Minister:

Картинки по запросу "social net addiction"Health-Minister: - Good afternoon, sir. I am ready to inform the news.

President: - I am ready to listen to!

Health Minister: - People got crazy!

President & Prime-Minister: - What do you mean?

Health-Minister: - The latest reports inform that about 90% of the country are addicted to their smartphones. Everything stopped. No shop, no bank, no factory … nothing works. You can just see everything yourselves. We prepared a video report. Look at the screen.

Video #1 is on.

Картинки по запросу "social net addiction"President: - Yes, you are right. People really got crazy! Who was that boy who tried to distract people from their smartphones?

Health-Minister: - Jack Green, sir.

President: - Bring him here as quickly as possible (=immediately)!

Health Minister: - Yes, sir. (goes away)

President: - We`ve got real problems.

Prime Minister: - Yes, people are strange when they are addicted!

the President, Prime-minister sing:

People are strange when you're a stranger

Faces look ugly when you're alone

Women seem wicked when you're unwanted

Streets are uneven when you're down

When you're strange faces come out of the rain

When you're strange no one remembers your name

 

When you're strange, when you're strange

When you're strange

People are strange when you're a stranger

Faces look ugly when you're alone

Women seem wicked when you're unwanted

Streets are uneven when you're down

When you're strange faces come out of the rain

When you're strange no one remembers your name

When you're strange, when you're strange

When you're strange, alright, yeah

When you're strange faces come out of the rain

When you're strange no one remembers your name

When you're strange, when you're strange

When you're strange

President: (dancing) – Why are people so strange sometimes? Ah?

Картинки по запросу "social net addiction"Prime Minister: - They are lack of education and very lazy or they are just afraid of the surrounding world. Addiction and a bad mood are bad friends!

President: - Yes, I completely agree. I can`t understand how so many people can waste their time on virtual life! I enjoy the live real world, friendly communication!

Jack enters:

Jack: - Khh… Mister President, nice to meet you. I`m Jack, Jack Green, sir. You wanted to see me, didn`t you?

President: - Yes, Jack. You are our last hope.

Jack: - The world is in danger, Mister President. I am ready for all kinds of work. Just tell me what to do!

President: - We have to think what to do! The problem is very serious. Do you have any ideas?

Jack: - Of course, I do. You can`t even imagine how well I understand that the problem is actually very serious.  At first, I was very scared by the behavior of people. Then, I tried to put up with the situation and find a way-out. I was walking along the city streets looking for people like me. Now there are about 80 of us already!

Картинки по запросу "social net addiction"Prime Minister & President: - Wow! Great!

Jack: - And this number is growing up every day!

Prime Minister: - You are a Super hero!

President: - Really Wise boy!

Jack: - Now we can do something. 

Prime Minister: - Yes, together we stand, divided we fall.

Health Minister runs in shouting:

Health Minister: - Help! Help! A girl outside needs help. She is going to jump down from the top of the building to kill herself. See the Surveillance Camera.

Video #2.

Jack: - I must hurry up. I will try to do something! (running out of the room shouting:) I promise I will help!

Health Minister, Prime Minister and President run after Jack.

 

SCENE 2. On the roof

Картинки по запросу "social net addiction"Diana: - The sky? Tell me why…? Why are people so cruel?... I am not afraid... I don`t need my life any more... I don`t want to be a laughing stock… I don`t want to live... I am not afraid... I will jump… Count to three… (She closes her eyes) 1… 2…

Jack runs up to Diana, grabs her hand with words:

Jack: - Stop. Don`t do that stupid thing! What`s the hell you are doing here on the roof? The most precious thing is life!

Diana: - I don`t need it any more. Leave me alone!

Jack: - Calm down, my beautiful stranger!

Diana: - What??!

Jack: - You are very beautiful, don`t you know? And as for me, I don`t want the beauty to die.

Diana: - You are laughing at me just like all of them!?

Jack: - Calm down, please. I didn`t even think that I can hurt you. I wish you only love and happiness. Come with me!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSWbDPKvNkAzhn_uAVUAh0_MuKg2u8nKGyytZiB39JjDZ6pyrG0Diana: - (She thinks a little & is going to come with Jack, makes a step to him, then looks to the people waiting for her down on the ground with their smartphones) No! They will always laugh at me! I will jump. Leave me alone, please.                             Jack: - They will soon forget. Believe me!

Diana: - No. No. I won`t survive this shame!

Jack: - It just seems to you. Believe me, please! I have records from the future. You can change it.

Diana: - What? You are joking! I don`t believe.

Jack: - I can show, if you want.

Diana: - Of course, I want!

Jack: - Come closer to me.

They are watching Video # 3 on their phone.

Diana: - Oh, how disgusting [diz’gʌstiŋ]! It`s awful!

Jack: - I will lose you forever. The world will lose such a delicate soul for ever. Don`t do that! All those people just want a show. They will forget about you as soon as they come across something new and fresh. It isn`t worth dying because of stupid people without soul, as you see. They all will die themselves, as you see.

Diana: - I see... I see…

Картинки по запросу "social net addiction"Jack: - They aren`t worth you. You are much better than all of them. Just forget and don`t pay attention!

Diana: - Yes, you are completely right. I must forget.

Jack: - Do you want to change the future? Are you still going to die?

Diana: - No, of course, not! Thank you very much! You are so kind!

Jack: - Let`s go with me, I want you to meet my friends. They don`t depend on their smartphones.

Diana: - Oh! Really? Is it possible? Great! Come on, then!

 

 SCENE 3. In the street

Magi, Health Minister, Prime Minister and President

Картинки по запросу "social net addiction"Prime Minister: (looking up) – Where are they?

President: (looking up) - It`s time to get down! Oh, I see them.

Health Minister: - At last.

Jack and Diana appear.

Jack: - I told you I would save her life!

Diana: - Oh, millions of thanks!

President: - You deserve [di`zə:v] respect! Meet this wise man, he is a magi [mei’ʤai].

Magi: - Nice to meet you, young happy people

Diana: - Me too.

Jack: - Nice to meet you, Magi

Magi: - My dear friends, listen to me! I have come here to help you and share my secret with you. Listen to me very attentively and teach your children to understand this wisdom!

My Confession: how I wanted to change the world

When I was a young man, I wanted to change the world.

I found it was difficult to change the world, so I tried to change my nation.

When I found I could not change the nation, I began to focus on my town.

 I could not change the town and as an older man, I tried to change my family.

Now, as an old man, I realize the only thing I can change is myself, and suddenly I realize that if long ago I had changed myself, I could have made an impact on my family. My family and I could have made an impact on our town. Their impact could have changed the nation and I could indeed have changed the world. So, if you really want to change the world for better, start with yourselves!

Jack: - Yes, Magi, you say wise things and we all have to remember them.

President: - And teach our children understand this wisdom from the birth.

Diana: - People, don`t help them to bury the light! Don`t give in without a fight!

Jack: - People, do you understand it? Start to change yourself for better and be an example to others that is all we need to do, but never give in, always try.

Magi: - Let`s sing together.

I'm only human

I'm only, I'm only

I'm only human, human

Maybe I'm foolish

Maybe I'm blind

Thinking I can see through this

And see what's behind

Got no way to prove it

So maybe I'm blind

But I'm only human after all

I'm only human after all

Don't put your blame on me

Don't put your blame on me

Take a look in the mirror

And what do you see

Do you see it clearer

Or are you deceived

In what you believe

'Cause I'm only human after all

You're only human after all

Don't put the blame on me

Don't put your blame on me

Some people got the real problems

Some people out of luck

Some people think I can solve them

Lord heavens above

I'm only human after all

I'm only human after all

Don't put the blame on me

Don't put the blame on me

Don't ask my opinion

Don't ask me to lie

Then beg for…

 

Denis: - This way the country was saved! People gave up surfing the net and wasting time on social nets.  Nastya: - They enjoyed natural life again: reading, communicating and walking with each other, and, of course,

Denis: - they kept on studying for all their life and that was their first entertainment to know more and more of the world to make it better.

Nastya, Jack, Diana: - You can do the same! It`s never too late to learn.

Denis, Nastya+ all actors: - Thank you for attention! Be healthy, happy and wise! - Good luck!

 

Швецова Вікторія Савеліївна,

викладач іноземної мови

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

 ДНЗ «Запорізький професійний торгово-кулінарний ліцей»

http://os1.i.ua/3/1/9483332_191d174d.gif 

 

 

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

 

1. Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www2.ed.gov/rschstat/eval/tech/evidence-based-practices/finalreport.pdf

2. Edwige Simon. An Overview of Blended Language Learning. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://fltmag.com/an-overview-of-blended-language-learning/

3. Hybrid Course Design. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.colorado.edu/assett/faculty-resources/resources/hybrid-course-design

4. Online Learning Consortium. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://onlinelearningconsortium.org

5. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html

6. Backward Design. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.actfl.org/guiding-principles/backward-design

7. Думанський Н. О. Класи сучасних технологій дистанційної освіти / Н. О. Думанський // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – 2008. – № 26 (610). – С.119-125

8. Синхронное и асинхронное дистанционное обучение. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://ru.osvita.ua/school/method/78950/

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
9 червня 2023
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку