Практико-зорієнтований посібник "Використання здоров'язберігаючих технологій на уроках англійської мови"

Про матеріал
У збірнику зібрані матеріали з досвіду роботи вчителя. Посібник містить теоретичне обгрунтування необхідності впровадження елементів здоров'язберігаючих технологій у навчальний процес під час викладання іноземної мови.Завдяки матеріалам посібника вчитель може зробити урок цікавішим, дбати про фізичне, психічне та моральне здоров'я школярів/.
Перегляд файлу

image

 

Додаток. 

Електронний диск 

image«Дидактичне забезпечення до уроків»

37


ЛІТЕРАТУРА

1.Ващенко О., Свириденко С. Готовність вчителя до використання здоров’язберігаючих технологій у навчальновиховному процесі // Здоров’я та фізична культура. – 2006. – №8. – С. 1-6.

2.   Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: метод. посіб. авт. – укл.: О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: А.П.Н.; 2002. – 136 с.

3.   Книга вчителя іноземної мови: Довідково-методичне видання / Упоряд. О. Я. Кудіна. – Харків:ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 240 с.  

4.   Настільна книга педагога.Посібник для тих, хто хоче бути вчителем-майстром / Упорядники: Андрєєва В. М., Григора В. В.- Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 352 с.

5.   Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. – К.: А.С.К., 2004. – 192 с.

6.   Solutions Intermediate/ Tim Falla, Paul A Davies. – Oxford University Press, 2008.- 139c.

36

 

 

 

Зміст

Передмова _____________________________________ 4

 

РОЗДІЛ 1.   ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ НА

УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ  _______________________ 6

1   .1 Засоби релаксації  __________________________  7

1.2     Фізкультхвилинки  __________________________   9

1.3     Ігри та ігрова терапія  __________________ 11 

1.4     Звукотерапія. Музичний супровід уроку  _____  14

1.5     Звукова гімнастика _________________________   16

 

РОЗДІЛ 2.   КОНСПЕКТИ УРОКІВ _______________  18

2.1 Урок з англійської мови у 6 класі  на тему 

image       ‖Подорож” _________________________ ______   18 2.2 Урок з англійської мови у 7 класі на тему 

    ―Здоровий спосіб життя” ____________________    24

2.3 Урок з англійської мови у 5 класі на тему 

          ―Світ моїх захоплень‖ ____________________   30

3.   Література __________________________________  36

4.   Додаток. Електронний диск 

    «Дидактичне забезпечення до уроків» ___________  37

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

Вище благо досягається  на основі повного фізичного і  розумового здоров'я. 

Марк Туллій Цицерон  На  сучасному  етапі людина, її  життя  і  здоров’я  визначаються як найвищі людські цінності, бо саме вони є показником цивілізованості суспільства,  головним  критерієм ефективності діяльності всіх його сфер.

Стає очевидною потреба зміни ставлення до здоров’я дитини в системі освіти. 

Здоров’язберігаюча педагогіка, з одного боку, має сформувати в учнів спеціальні знання, уміння, навички збереження і зміцнення свого здоров’я, створення індивідуального здорового способу  життя, а з іншого – передбачати в педагогічних технологіях можливості здійснення  самостійних спроб удосконалення себе, свого тіла, психіки, емоцій, працювати над розвитком своїх комунікативних здібностей, виховувати гуманне ставлення до світу,  до  оточення, до самого себе .

 Під здоров’язберігаючими технологіями вчені   пропонують розуміти:

V. Заключна частина уроку.

 

Підведення підсумків  уроку. Thank you for your hard work a lesson. I should say you worked well and were very active. Te please. Who was the most active today? 

 

2. Домашнє завдання. Homework. 

Your hometask is to say about  hobbies of your parents. 

 

35

Учні прослуховують текст в аудіозапису або з голосу вчителя  або аудіозапису і виконують завдання на картках. I enjoy reading books. I'm lucky I've got a big library at home. I like to read about sports and sportsmen. I'm reading an interesting story about hockey now. My father likes to read about football. He's got a lot of books about that game. My sister is fond of animals. She likes to read about them. She has got books with funny stories and fables about animals. I gave her a present yesterday, a very big interesting book about animals at the zoo.

There are a lot of funny stories in it.

My mother is interested in history. So she spends her free time with a book on history. I can say that reading is my family's hobby.

 

3) Post-Listening Activity. Етап перевірки розуміння змісту тексту.

Match the family members with the books they like to read.

1.  Mother   a) stories and fables about

animals;

2.  Father     b) books on history;

3.  Son         c) books about football;

4.  Daughter                                          d) books about sports and sportsmen.

 T. Tell us about hobbies of your parents.

 

Перевірка домашнього завдання.

Speaking. Говоріння.+

Т: I hope you've done your homework, haven't you? 

Your task was to prepare the PROJECT WORK . Презентація проектів.

 It is a poster “ My hobbies”.

34

-           сприятливі умови         навчання    дитини        в        школі

(відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);

-           оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);

-           повноцінний та раціонально організований руховий режим.

 

Отже,   сучасний  урок  англійської  мови  має  бути  здоров’язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров’язміцнюючим,  спрямованим на формування позитивної  мотивації на  здоровий  спосіб  життя,  вчити  культури здоров’я на засадах розвитку життєвих навичок.  Такий підхід до сучасного уроку зобов’язує вчителя бути взірцем здорової людини.

 

Розділ І

Здоров’язберігаючі технології

 на уроках іноземної мови

Іноземна мова, за даними досліджень психологів, педагогів  та  медиків, належить до  групи  найбільш  важких предметів, що вимагають значного напруження найвищої нервової діяльності  учнів.  Сучасний урок  англійської мови характеризується великою інтенсивністю та вимагає від учнів концентрації уваги, напруження сил, бо у великій кількості використовуються тренувальні вправи.

Слід пам’ятати, що вчитель,  який бажає щось міцно закріпити у дитячій пам’яті, повинен потурбуватися про те, щоб як можна більше органів відчуття - око, вухо, голос, м’язові рухи - прийняли участь у запам’ятовуванні. Різноманітні методичні засоби значно підвищують працездатність дітей, бо залучають до роботи інші аналізатори, нові, не втомлені ділянки кори головного мозку. Зняти втому, підвищити працездатність допоможуть:

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp, Stamp your feet, Stamp your feet together.

Sing, sing, sing,  Sing a song, Sing the song together.

Dance, dance, dance, Dance the dance, Dance the dance together.

5.     Reading. Читання.

(Учні  читають прислів’я, знаходять їх український еквівалент). Work done, have your fun.

There is no time to lose.

Lost time is never found again.

If you cannot have the best, make the best of what you have.

 

Зробив діло – гуляй сміло. 

Не втрачай терять ні хвилини.

Втраченого часу не повернеш.

Якщо  не маєш кращого, використовуй те, що маєш.

 

6.     Аудіювання тексту та виконання після текстових

завдань.(Впр.1 с.110)

 

1)Pre-Listening Activity. Етап підготовки до аудіювання.

Т: Now, pupils, open your books at page 110 and look at the pictures and answer the questions : What can you see in the pictures?  

Can you say What about the text?

2)While-Listening Activity. Етап аудіювання.

33

-                to recognize, understand the words, wordcombinations when listening the text;

-                to develop your discussion skills;

-                to activate your background knowledge of the topic;

-                to enjoy our being together; - to tell your friends about your hobby. And at the end of the lesson you are going to get good and excellent marks. 

Основна частина уроку

1. Актуалізація опорних знань учнів.  Speaking. Говоріння.

What do you like to do?

I’m fond of…

I’m keen on…

I get pleasure from…

I’m crazy about…

I like to…

 

         listening to          books 

  Reading              games     

  Telling               letters

  Watching             stories

   Singing              music

   Going in for        sports

         Playing                 songs  

 

 3. Складання речень за ілюстраціями.   Групова робота.

T. Make up sentences using the pictures.

            

    4. Фізкультхвилинка.

Clap, clap, clap,

Clap your hands ,

32

-  засоби релаксації;

-  багаторазові фізкультхвилинки;

І- гри та ігрова терапія;

-  звукова гімнастика;

-  музичний супровід уроку.

 

 

Засоби релаксації

imageВажливим резервом в стабілізації емоційного стану є вдосконалення дихання.  Як не  дивно, але не всі люди  вміють  правильно  дихати.  Зосередивши  свою  увагу,   неважко  помітити,    як      змінюється    дихання  людини в різних ситуаціях.   Порізному дихають ті, хто спить,  працює, гнівається, радіє, лякається, сумує. Очевидно, що дихання залежить від внутріш-нього стану людини, а тому довільне і впорядковане дихання буде справляти зворотну дію на  цей стан.  Отже,  навчившись  впливати  на своє дихання, ми отримаємо ще один засіб емоційної саморегуляції.

Ефективній емоційній саморегуляції сприяє використання прийомів візуалізації. Це створення внутрішніх образів у свідомості людини, тобто, активізація  уяви  з  допомогою слухових, зорових, смакових, нюхових і тактильних відчуттів, а також їх комбінацій. Візуалізація допомагає  людині  активізувати її емоційну  пам'ять, відтворити ті відчуття, які колись вже переживались. Відтворюючи в свідомості образи зовнішнього світу, можна швидко відволіктись від напруженої ситуації, відновити емоційну рівновагу. Різновидом візуалізації є вправи «сюжетної уяви», що ґрунтуються на використанні певного обраного кольору і просторових уявлень свідомості людини. Свідомі уявлення  зафарбовуються в потрібний к олір,  що відповідає емоційному стану, який  моделюється.  Колір наділений сильною емоційною дією на нервову систему.  Червоний,  помаранчевий  та  жовтий  кольори активності, блакитний, синій, фіолетовий кольори спокою, зелений колір нейтральний. Кольорові (температурні, звукові, і т. д) відчуття краще доповнювати  просторовими  уявленнями.  Якщо  необхідно заспокоїтись, відпочити,  необхідно уявити  широкий, відкритий простір (морський горизонт, 2)Мотивація класу.

 T. Pay attention to the pronunciation. Repeat after me:

 (учні повторюють  за вчителем) - I'm a pupil.

-   I'm a smart pupil. 

-   I'm a talented pupil.

-   I want to know more. - I shall be successful.

3) Мовленнєва зарядка

Прослуховування і приспівування пісні ―Lots of things I do” (аудіозапис 

I am playing a team game.

I am watching my TV.

I am acting in a school show. I am climbing up a tree.

Lots of things I do and act,

Have and make, read and take…

So many things I  watch and see.

They are all good for me!

Повідомлення теми і мети уроку.

Introducting of the topic. Aim.

1)I have a surprise for you. You have to decode the topic of our lesson.

Учні мають розшифрувати тему уроку , записавши перші літери слів, зображених на малюнках.

T. So, the topic of our lesson is “My hobbies” 2) By the end of the lesson you will be able: (формулювання мети уроку та очікуваних результатів)

 

31

imageУрок з англійської мови у 5 класі на тему  ―Світ моїх захоплень‖  ТЕМА. “MY HOBBY” Світ моїх захоплень .  Урок узагальнення знань.

Мета: узагальнити лексико-граматичний матеріал розділу «Хоббі та захоплення». Продовжувати формувати навички усного мовлення.  

   Розвивати  комунікативні здібності учнів.  Виховувати ува-гу, інтерес до вивчення англійської мови, бажання з користю проводити вільний час. Обладнання: підручник , лексико-граматичні структу-ри, аудіозапис пісні, зошит,  мультимедійна дошка.

ХІД УРОКУ І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку. Greeting and Aim.

Т. Good morning, everybody! I'm glad to see you.  CI. Good morning! We are glad to see you, too.

 Організаційний момент. 

T. Who is on duty today?    Who is absent? 

  Is the class ready for the lesson?

2.Warming up.

Уведення в іншомовну атмосферу .

1. Фонетична зарядка.   T. Let’s practice sounds [ai], [t], [r].

            I like to read,                                                      image

I like to play,

I like to  study every day.

I like to jump,

I like to run, I like to play It’s fun.

 

 

30

просторе небо, поле і т. д.). Для мобілізації організму допомагають образи тісних, вузьких просторів з обмеженим  горизонтом  (вузька  вулиця з високими  будинками, тісна кімната). Використання даних прийомів дозволяє викликати необхідний емоційний стан в потрібний момент (спокій -  просторе блакитне небо, зимовий краєвид  у  фіолетових сутінках;  активність - літній пляж з яскравим сонячним днем, яскраво-жовтий пісок). Слід вжитися в уявну картину, пропустити через себе і зафіксувати її у свідомості.  Поступово виникне стан розслаблення і спокою, або навпаки, активності та бадьорості.

 

 

Фізкультхвилинки

Більшу частину доби  дитина  перебуває  у  статич-

imageному  положенні, тобто сидить: у школі під час уроків;  удома, коли виконує домашні завдання, читає,  переглядає    телепередачі  або   грається  у  комп’юте-

рні  ігри. При цьому дитина   несе  велике  фізичне навантаження. Статичне навантаження  вступає у протиріччя з фізичним розвитком дитини. Як наслідок – розвиток перевтоми. У дитини знижується працездатність, проявляються негативні емоції, погіршується самопочуття. Дитина скаржиться на головний біль. Дехто з дітей починає порушувати правила поведінки на уроці. 

       Тому при виявленні в дітей перших ознак перевтоми необхідно робити перерви, під час яких діти б могли  виконувати нескладні фізичні вправи. 

       Такі перерви  під  час  уроку  (фізкультхвилинки)  сприяють  поліпшенню  функціонування  мозку, відновлюють тонус м’язів,  які підтримують  правильну  поставу,  знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців.  

      Фізкультхвилинка має стати обов’язковим елементом кожного уроку .

      Фізкультхвилинка включає 3-4 вправи, добре знайомі дітям і легкі для виконання. Кожна вправа виконується 3-4 рази в середньому темпі. Тривалість фізхвилинки 2-3 хвилини.

      Щоб процес виконання фізичних вправ був цікавим для дітей, необхідно час від часу змінювати вправи (кожні 2-3 + 1)You should do morning exercises to be fit.  It is true.  + 2) You should eat more fruit and vegetables and less sugar and fat. It is true. 

-     3) You can read or watch TV when you eat.  It is false. 

+ 4) You should drink a lot of water.  It is true. 

-     5) You can eat any time you want. It is false.. 

-     6) Only swimming and jogging can help you burn calories. 

It is false. 

 

Друге прослуховування тексту:  T: Listen to the text once more and complete these sentences.  1) Our health depends on our ….     .    (lifestyle)

2)  You  should  eat  less …               .     (sugar ; fat)

3)  You should  eat  more  …              .   (fruit and vegetables)

4)  Drink a lot of  …..                          .  ( water) 5) Bad habits destroy our …               .  (health) 6) Your health is the best riches in your …  ( life).

 

ІІІ. Заключна частина уроку.

  1.Повідомлення домашнього завдання. Homework   Письмове завдання на картках , створене за типовими завданнями ЗНО.

(Учитель усно коментує завдання рідною мовою).

 

2.  Summarizing.  Підведення підсумків уроку. Заключна бесіда з учнями.

 

 

 

29

4) Організація аудіювання  навчального  тексту , виконання після текстових завдань. 

T: Now I want you to listen to our school doctor about   healthy lifestyle and then discuss it.          - підготовка до аудіювання , зняття труднощів                        

 Depends- залежати                         Prevent- запобігати,  захищати                           Destroy- руйнувати                          Care- піклуватися 

Перше прослуховування тексту та контроль його розуміння:

 Different people have different life style and sometimes we don’t care about what we eat , drink,  how much we sleep, sit in front of the TV or computer monitor, rest and exercise. Our health depends on our lifestyle. The meal we eat should be healthy, balanced and home- made. You should  eat less sugar, but more fruit and vegetables, a lot of vitamins every day. All juices are good for health: tomato, apple. Vitamin "C" is good for our health. Garlic prevents us from cold. As you know: "An Apple a Day Keeps the Doctor Away". Don't read or watch TV when you eat. Have only healthy snacks .Forget about  junk and fast food, high-fat, high-calorie snacks: cookies, potato chips and soda. Make your own sandwiches with meat and vegetables. Drink a lot of water. Your body needs a lot of water. Don't eat after 7 p.m. Physical activity is very important for a healthy lifestyle. Another good advice is doing sport regularly. Do some exercise in the morning or in the afternoon every day: ride a bicycle, go swimming or jogging, wash the floors in your home or walk the dog. Don’t be nervous. Avoid stressful situations and try to solve your problems quickly. Get positive emotions, smile and laugh as often as possible. Bad habits ( smoking, drinking alcohol, taking drugs) destroy our health. They are very dangerous especially for teenagers. Stop and take care of yourself, because your health is the best riches in your life.  

T: You have listened the article. And I'll tell you some statements on a healthy lifestyle and you'll say if they are true, false or you don't know. 

28

 

рухи.

       Дітям подобаються фізкультхвилинки, які супроводжуються віршованими текстами. Щоб у дітей не збивався ритм дихання, їхні рухи були точними і сильними, при проведенні таких фізкультхвилинок учитель або учень  промовляє текст, а діти виконують вправи.

Проведення фізкультхвилинок повинно вирішувати наступні завдання:

-      зменшення втоми та зниження негативного впливу   одноманітної робочої пози.

-      активізація уваги учнів та підвищення можливостей до сприйняття навчального матеріалу.

-      -вільнення учня на деякий час від напруження мозку.

 

 

Ігри та ігрова терапія

 

Гра – завжди була найулюбленішою формою роботи для дітей.  Вона  допомагає  розв’язати   задачі  різної  важкості, формувати нові необхідні вміння та навички.  Чим цікавіші ігрові події, які вчитель використовує на уроках, тим непомітніше, але ефективніше  учні  закріплюють,  узагальнюють, систематизують отриманні знання. Гра – це певна ситуація, яка багаторазово повторюється, і кожен раз у новому варіанті. Вона  поряд із працею і навчанням – один з основних видів діяльності людини. Гра як феномен культури навчає, виховує, розвиває, соціалізує, розважає, дає відпочинок, вносячи в зміст дозвілля нескінченні сюжети і теми. 

Види ігор

Режисерська гра– це вид рольової гри. В таких іграх учні вигадують події і створюють  власний сюжет. Цей прийом особливо розвиває уяву. Такий вид ігор  варто застосовувати у роботі з новою лексикою.  

Театралізована гра– це водночас розіграш певного літературного сюжету і фрагмент дитячого життя. В таких іграх діти входять в образ самі, або використовують ляльки (замість ляльок можуть бути картки з малюнками). Цей прийом  потрібно використовувати під час  розвитку навичок діалогічного мовлення.

Розважальні ігри– це ігри-забави (ігри з ляльками, предметами, танцювальні ігри), святкові розважальні ігри, театральні ігри. Такі ігри розширюють інтереси школяра, формують культуру спілкування, виховують почуття гумоEarly to bed, early to rise                     c) keeps the doctor away.                                           

A healthy mind                                      d) makes a man                                                        healthy, wealthy and  wise.         

Хвилинка здоров’я.  (Сміхотерапія та аромотерапія) Advertising. (Цікава реклама народних засобів лікування. 

Відомості  про чудодійний вплив сміху на здоров’я людини). 

Look at the blackboard and say me. What is it? When do we use Amizon? (These are the medicine from FLU) Flu is an infection disease of people.  Flu [f l u]  - грип   disease [d i z i: z ]- хвороба  Symptoms of flu: high temperature; closed nose, running nose; cough, quinsy; headache.

Sometimes we have an epidemy of flu in Ukraine. Many people use Amizon, but I want to give you some useful advises  how  to save yourself from flu.  Listen my recommendations  rest and smell onion and garlic. They are useful  and can save you from flu.

 (Учні отримують тарілочки з нарізаними часником та цибулею як профілактичними засобами від грипу).

 

“ Laugh and smile “

Do you know that 1 min of laughing is as useful as 45 min of physical training lesson? 5 min of laughing is the same as 200 grams of sour cream.

When you laugh, you breath better, your blood better circulates and your brains gets more oxygen.

10 min of laughing helps to forget about all pains for 2 hours.

27

Physician: What is your temperature?

Anya:It is 37.5.

(Лікар слухає Аню)

Physician: Don`t worry. You should stay in bed and keep warm yourself. I`ll prescribe some medicines for you. Take the medicine three times a day before meals. Take some vitamins, too. You should drink herbal tea (with mint, for example). .

 Anya:Thank you very much. Good bye.

Physician:Good bye. 

A visit to surgeon Surgeon: Hello!

Sasha:Hello!

Surgeon:What`s the matter?

Sasha:Oh, I was going home in the evening yesterday. It was dark. I didn`t notice a stone on my way and fell down. I felt a terrible pain. I didn`t sleep all the night. Surgeon: Show me your leg, please. Oh, I think you should go to hospital by ambulance. I hope we help you and you`ll get better.

Read the poem. (Ex.2 p.125)

2. Робота в групах . Vocabulary practice. (Виконання лексичних вправ)

Today you’ll work in groups.

I am giving you parts of cards. You must find your team. If you make a card in right way you will read the name of your team on the other side of  the card.

Walk around the classroom. So we have two teams. (Vitamin  and Health).

 

1)Divide these things into 2 categories: useful – unuseful Chocolate, carrot, honey, milk, hot dog, fish, apple, chips,  hamburger, orange, tomato, cheeseburger, a can of Cola, cucumber, crisps, a can of Sprite.

 

2)     Read and translate the words.

Headache, toothache, cold pills, bleeding, dentist, surgeon, ambulance, patient, to breathe, to prescribe.

3)     Task “Do you know English proverbs well? “

Match the parts of the proverbs about health.  

Health is better                                      a) in a healthy body.  An apple a day                                       b) then wealth.

26

ру і сприяють розвиткові комунікативних навичок.      

Важливо відмітити, що такі ігри цікаві учням всіх вікових категорій.«Еврика», «КВН», різні пантоміми, «Юний детектив», брейн-ринги та багато інших ігор залишаються найулюбленішою розвагою учнів впродовж    усього шкільного життя. 

Розвиваючі ігри– це особливий вид ігор, базований на цілеспрямованому розвитку, вдосконаленні інтелекту, на передачі важливої інформації про світ. Такими прийомами можна успішно користуватися на будь-яких уроках англійської мови.  Розвиваючі  ігри  вчать  дітей  бачити міжпредметні зв’язки, загальні риси, схожість та відмінність речей.   Наприклад, на уроках іноземної мови часто можна зустріти завдання: «знайдіть із списку речей зайві речі», або «розподілить наступні слова по трьох категоріях».  Успішність розвитку дитини залежить від оволодіння спеціальними знаннями, вміннями та навичками. У зв’язку з цим особливе значення має дидактична гра.  Такі ігри    допоможуть вчителю сформувати дитячий колектив,  де обов’язковими умовами є уміння грати разом, допомагати один одному, радіти успіхові товариша, знаходити компроміси. Важливо, щоб  дитина, яка  відчуває  себе  некомфортно і не знає як себе поводити у таких іграх, грала разом з дітьми, які вже оволоділи цими навичками і здатні допомогти іншому.  

 

Звукотерапія. Музичний супровід уроку .

imageЗвукотерапія - вплив звуку на здоров'я людини. Дія звуку на організм людини. В музиці,  як  відомо,  знаходиться  величезний  здоров’язміцнюючий       потенціал. Вона допомагає  знімати  стреси,  стимулювати  роботу  мозку, підвищити засвоєння, сприяє естетичному вихованню.   Наш емоційний стан, процеси сприйняття, запам’ятовування, розуміння залежить від того, що ми слухаємо. Звук – це енергія. Залежно від частоти коливання , рівня голосності, ритму, звук пливає на людину. Правильно підібрані мелодії здатні активізувати людські резерви.  

Сучасний учень постійно шукає можливості послухати свою улюблену музику.  Дослідження американських психологів говорять про те, що середній учень з 4 по 12

2.     Повідомлення теми та мети уроку. Aim. T: Today we'll speak about a healthy way of life and the motto of our lesson is “The first wealth is health”. How do you understand this motto? Do you agree with it? Why? 

3.     Введення в іншомовну атмосферу. Warming-up.  

(Еріграф уроку) Our motto: “The first wealth is health”.

Використання прийому “Мікрофон” учні озвучують свої думки.         T: Can you tell me what should you do to be fit, to be healthy?

I think we should plan your daily routine carefully. 

2.  I think we should do your morning exercise every day. 

3.  I think we should have a good food and eat enough vegetables and fruit. 

4.  I think we shouldn’t eat much sugar, salt, fat. 

5.  We should wash our hands before eating. 

6.  We shouldn’t watch TV more than one hour and a half a day. 

7.  We should take care of our health by ourselves. 

8.  We should brush our teeth twice a day. 

9.  We should take care of our body. 

ІІ.  Основна частина уроку.

1. Контроль домашнього завдання, діалогічне мов-

лення , рольова гра ―A visit to a doctor” 

-    Good-day, I'm  Dr. Stevens.  What is your name?  

-    My name is Peter.  

-    What's the matter with you? 

-    I've a headache, a sore throat and high temperature.  

-    First of all: I shall feel your pulse. Give me your hand, please. Thanks. So, let me examine your throat. Open your mouth, please. Your throat is red. Let me listen to your heart and lungs. Breathe. 

-    What's the matter with me, doctor? 

-    You have a bad cold. You must stay in bed for 2 days. I shall prescribe you some medicine. Go to the chemist's and get the medicine. You will recover  very soon.   - Thank you, doctor.  Be healthy. 

A visit to the physician

Physician:Hello! 

Anya:Hello!

Physician:What`s the matter? You don`t look happy.

Anya:I don`t feel well. I`ve got a headache and an earache. My ear hurts. And I can`t move my head. 

Physician:How long have you been this? Anya: Since yesterday.

25

imageУрок з англійської мови у 7класі  на тему «Здоровий спосіб життя»

Тема уроку.   Здоровий спосіб життя. 

                        Healthy way of life. 

Мета уроку: Активізувати знання у лексичного та граматичного  матеріалу з теми. Формувати навички зв’язного мовлення. 

   Розвивати навички  аудіювання, читання й активізуватинавички говоріння ,мовну здогадку і мовленнєву реакцію учнів. 

   Виховувати позитивне ставлення до здорового  способу життя , піклування про власне здоров’я, культуру спілкування.

Тип уроку .  Комбінований.

Обладнання. Наочність, малюнки, мультимедійна дошка , роздатковий матеріал.

 

 

Хід уроку

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

          I.Початок уроку.  

1. Привітання. Greeting . Організаційний момент.  Good morning, boys and girls! Nice to see you in good health today. How’s life today? What mood are you in?   Let’s say something good to each other. Turn to your partner and wish something good to your friend.

I’ll start “Ann, I wish you to get a good mark today”.

(P1 – P2 – P3…) 

 

24

клас затрачує приблизно 10 500 годин на прослуховування музики. Це в два рази більше шкільного часу!  За  цими  результатами можливо зробити висновок, що музика впливає на підлітків навіть сильніше телебачення.   Будь-які дії, приклади, розповіді під музичний супровід  залишаються у пам’яті дитини набагато довше. Крім того, учень  випадково знов почувши  цю музику  згадує  про  цікавий урок. 

Існує безліч різних стилів та напрямків музики. Але дуже важливо правильно підібрати композицію для роботи на уроці. Тобто знайти музику, яка б сподобалася дітям. Якщо сьогодні ви вирішите використовувати чисто класичну музику, це скоріш за все  викличе роздратування  серед учнів. Тому що різниця між «їхньою» та «вашою» музикою досить суттєва.   І одним  кроком здолати  цю  музичну  відстань просто неможливо. Що ж тоді робити?  Існує безліч нейтральної музики, звуки живої природи, або сучасне оформлення класичної музики. Також вам допоможуть  фонограми досить відомих сучасних композицій. 

Знімають стреси та здійснюють терапевтичний вплив:

Хоральна прелюдія фа мінор Баха («Соляріс»)

Арія Доніцетті «Слізна»

Арія «Таміно» з «Чарівної флейти» Моцарта.

Тонізують та підвищують рівень працездатності:

 Музика Брайна Адамса

Музика Тіни Тернер

Музика з балад Бон Джові

Музичні композиції Рікардо Фольї

 Гітарні композиції

Допоможуть розслабитися:

Музика Моцарта

Музика Альбіноні

Естрадні обробітки «Місячної сонати» «Свіча» Бетховен

Звукова гімнастика

Ми правильно вимовляємо різні звуки завдяки доброї роботи органів артикуляції (язик, губи, нижня челюсті та м’яке піднебіння). Точність та сила дій цих органів у дитини розвивається поступово, у  процесі мовної діяльності.  Тому  під час уроків  буде досить доречно впроваджувати саме звукову гімнастику. Ціль якої полягає у виробітки правильних рухів органів артикуляційного апарату, необхідних  для  Виконання вправ за підручником.

Ex. 5 p. 87.

Read the sentences and say if it is true or false. If the sentence false make up the true sentence.

 

III. Заключна частина уроку.

Використання інтерактивної вправи «Сенкан». T. Now we’ll sum up our lesson and do it in a form which is called “cinquain”. Let’s remember the rules of such a form.

 

Structure of “cinquain

1   line: Theme (the main word)

2   line: two adjectives

3   line: three verbs (actions of the main word) 4 line: a sentence (quotation on the topic) 5 line: synonym / antonym of the main word.

T. Our main word is “Travelling”.  You  should  try to use different notions connected with it in order to this structure.

Travelling

Interesting, exiting

To go, to visit, to learn

Travelling is very popular in modern life.

Journey.

Підведення підсумків  уроку. Thank you for your hard work at the lesson. I should say you worked well and were very active. Tell me please. Who was the most active today? 

3. Домашнє завдання. Homework. 

Your hometask is to describe your favorite way of travelling. Do the ex.4 on p.87.  

23

every good thing. The Earth is full of wonders.  You can do anything.

  You are sure of yourself, that you have much energy. You are in good spirits.    Open your eyes.  

 Let’s continue. 

Listening and Reading.  Аудіювання  і читання тексту. 

     Робота з підручником.

     Впр. 1. с.86.

Open your books on page 86. exercise 1 

Look through the text and listen it. (Учні прослуховують аудіо запис тексту. Потім перечитуючи текст відмічають в таблиці перевага й недоліки різних видів транспорту).

 

Speaking. Бесіда про переваги і недоліки різних видів подорожей.

I’d like to speak about advantages and disadvantages of different ways of travelling. Look through the text find the information about advantages  and disadvantages of different ways of travelling and write down them in the table.

2) Group work. Групова робота.

Look at the poster and use the press method:

Present your point of view (In my opinion…).

Give the arguments to prove your point of view (..  because…).

Show the examples to confirm your arguments.(for example ).

Summarize your point of view and make a conclusion         (that’s why …).

Use the table and this poster and speak about different ways of travelling.

22

вимовляння звуків.

Проводити таку гімнастику потрібно кожен день, для того щоб навики дітей закріпилися, але   робити це потрібно в ігровій формі.

 

Отже, у процесі навчання іноземним мовам, велику  роль  відіграють  здоров’язберігаючі технології.  В процесі розуміння учнями правильного і позитивного відношення до здорового способу життя, відповідального підходу до збереження здоров'я і  навколишнього світу, одним з найбільш значимих чинників є те, наскільки глибоко  розглядається ця тема  педагогами безпосередньо в ході освітнього процесу.

Відомо, що добре організований урок англійської мови з використанням здоров’язберігаючих технологій, сприяє не тільки ефективному вивченню мови, більшому запам’ятовуванню, та кращому сприйманню нової лексики, а й збереженню, та зміцненню здоров’я дитини.

 

imageРозділ ІІ

КОНСПЕКТИ УРОКІВ 

Урок з англійської мови у 6 класі  на тему «Подорож»

 Тема уроку .      Подорож.  Переваги і недоліки різних                              видів подорожей.  Розвиток  лексичних і                             мовленнєвих навичок.

Мета уроку. Навчати учнів використовувати вивчену  лексику  в різних ситуаціях; навчити учнів виявляти переваги і недоліки подорожей різними видами транспорту; вчити висловлювати свою думку. 

  Розвивати навички читання, усного мовлення, сприяти   виробленню комунікативної компетенції. 

     Виховувати культуру інтелектуальної праці.

Обладнання. Наочність, малюнки, роздатковий матеріал.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. Початок уроку. Уведення до мовленнєвого середовища.

1.  Greeting.

     Привітання. Оргмомент. Вступне слово вчителя. T. Good morning, children! I am glad to see you! Ps. We are glad to see you too!

T. OK, look at each other, please. Smile! Look at me. Smile!

So, let’s start our communication.

2. Introducting of the topic. Aim.

Повідомлення теми і мети уроку.

   The topic of our today’s lesson is “Travelling”. Today we’ll do different tasks. As we have already learned many words and about different ways of travelling you can show and use your knowledge.

visit many countries by plane. When the weather is rainy or foggy you can not travel by it. 

 

Hiking is interesting and it is also good for health. This way of travelling is the fastest. You can visit many interesting places. It helps to learn many interesting things and enjoy beautiful places. You don’t need to think about the tickets and timetable.  Hiking helps physical training. You can get to many cities in a few hours.

 

Travelling by train is rather fast and not so expensive. When you are going by train you can sit comfortably in your carriage. You can stop wherever you like. You can read and sleep. For this way of travelling you need no tickets. It is good for your health. You can see the country you are travelling through and not only the clouds as you are flying.

 

 

Relaxing. Хвилина відпочинку. (Під супровід спокійної мелодії)

I think you are tired. So, I’d like to give you an opportunity to have a short rest. Listen to music and listen to me.   Sit comfortably. Close your eyes. Breath in. Breath out. Let’s imagine spring. You are sitting on the green grass near the river. The weather is fine. The light wind is blowing from the river. The birds are singing.

 

You are quite. Your brain relaxes. There is calm in your body. Nothing diverts your attention. You are relaxing.

 

  Your troubles float away. You love your relatives, your school, your friends. They love you too. Learn to appreciate

21

“Every journey gives you its own favor”.    At this lesson we’ll speak about advantages and disadvantages of different kinds of traveling .

Активізація знань лексики.

1)  Робота в парах. Відгадування загадок.

  Let’s work in pairs.  Guessing of riddles. 

T. To check your knowledge about the kinds of transport guess my riddles:

Take a riddle, read it, try to guess and take a picture  that can illustrate your answer.

This is a house on wheels is running a race,

 Taking people from place to place.  (A bus)

 

 When it is driven it goes, 

When it stops, it falls down.  (A bike) 

 

What is it? That has no wheels 

And leaves no tracks on the water behind it?  (A boat) 

 

Through not a bird, not a butterfly,

 I can fly high up in the sky. (A plane) 

T. Great. You're very smart. You've guessed everything.

2)  Reading.  Читання речень,  добирання відповідностей до малюнка.

Choose the true sentences to the picture.

Учні отримують малюнок і текст до нього. Їм потрібно прочитати і вибрати лише ті речення, які відповідають малюнку. Travelling by plane is the fastest. You can get to many cities only in a few hours. You can stop wherever you like. During the trip you can sit comfortably in the armchair and read, eat or sleep. During the trip you need no tickets. People can

20

3. Warm-up. 

1) Фонетична зарядка.

Let’s read this short rhyme and practice some sounds: [w], [t].

 

We go by car And we go by train. We go by boat And we go by plane. We go by land, And sea and air.

We go, go, go

From here to there 2) Мовленнєва зарядка.

Мозковий штурм. Brain storming. 

Modern life is impossible without travelling. Say me, please: 

Why do people travel? What makes them travel?

Tell your suggestions and make notes on the blackboard .

3) Conversation: T – P1 – P2 – P3…  Мовна розминка у вигляді навчальної розмови.

Do you like to travel?

Which types of travel have you tried?

How do you get to school?

When do you prefer to travel?

II. Основна частина уроку. 

Епіграф уроку. Motto.

Look at the blackboard. There is a sentence here. But all the words in it are written together. Try to divide these words and read the sentence.

Everyjourneygivesyouitsownfavor

Well-done. So, this is the motto of our lesson: 

pdf
Додано
20 січня 2021
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку