Практикум для батьків та педагогічних працівників «Нейрогімнастика»

Про матеріал
Усі ми знаємо, що мозок людини являє собою співтовариство двох півкуль – лівлї та правої. Кожна півкуля має свої специфічні функції та зони відповідальності. Наприклад, ліва півкуля відповідає за розум, логіку, математичні здібності, а права – за емоції й почуття, творчість і гуманітарні здібності. У кожної людини є своя провідна півкуля, яка визначає особистісні особливості людини (здібності, схильності).
Перегляд файлу

Практикум для батьків та педагогічних працівників

«Нейрогімнастика»

 

Мета: ознайомити батьків із новою програмою розвитку головного мозку – нейрогімнастикою. Закріпити знання про специфічні функції та зони відповідальносі правої та лівої півкуль. Дати практичні вправи для активізації природніх механізмів мозку.

 

Хід заняття:

 

Усі ми знаємо, що мозок людини являє собою співтовариство двох півкуль – лівлї та правої. Кожна півкуля має свої специфічні функції та зони відповідальності. Наприклад, ліва півкуля відповідає за розум, логіку, математичні здібності, а права – за емоції й почуття, творчість і гуманітарні здібності. У кожної людини є своя провідна півкуля, яка визначає особистісні особливості людини (здібності, схильності).

Пропоную Вам визначити свою провідну півкулю. Для цього потрібно виконати низку експериментів.

  1. Сплетіть пальці рук між собою. Подивіться, великий палець якої руки виявився зверху.
  2. Заплющте по черзі праве й ліве око. Зверніть увагу, під час заплющення якого ока зображення, на яке ви дивитесь, трохи зміщується.
  3. Сплетіть руки на грудях. Зверніть увагу на те, яка рука при цьому знаходиться зверху.
  4. Уявіть, що Ви глядач у залі, Ви аплодуєте. Поаплодуйте. Яка рука була зверху?

Якщо в 3-4 випадках у Вас була лідером права сторона, то провідною півкулею є ліва, і навпаки, якщо ліва сторона – то права півкуля.

Якщо в експерименті результати розподілилися порівну між правою і лівою стороною, то Ви належите до рівнопівкульного типу.

 

Тепер детальніше розглянемо типи організації кори головного мозку і попрацюємо самостійно.

Вправа «Презентація»

Ведучий пропонує учасникам розділитись на дві групи за принципом «день-ніч», опрацювати самостійно інформацію про правопівкульний та лівопівкульний типи і зробити презентацію для присутніх на спеціально заготовлених ватманах.

 

Лівопівкульний тип.

Люди цього тип краще запам'ятовують матеріал абстрактно-логічного змісту (особливо на слух); активно використовують прийоми смислової пам'яті, ділять матеріал на частини та ланки; швидко та легко переробляють інформацію. Вони люблять навчатися новому, їх приваблюють важкі і незвичайні завдання. Такі люди мають виражену потребу в самовдосконаленні (розум, вольові якості) і самореалізації в практичній діяльності. Представники цього типу не схильні до фантазій, вони практичні, керуються розумом і логікою, у відносинах з іншими людьми орієнтовані на себе і свої проблеми. Час необхідний для повноцінного відпочинку (сну) становить у них 8 годин на добу.

 Правопівкульний тип.

Люди цього типу запам'ятовують матеріал цілком, при цьому інформацію переробляють повільніше. Навчаються через почуття боргу або через потребу самореалізації в престижній професії. Цим людям більше подобаються гуманітарні предмети. Вони легко орієнтуються в просторі, яскраво сприймають форму, колір – більш розвинене візуальне сприйняття. У них переважає мимовільна пам'ять, виражені здібності до малювання, музики, акторської майстерності та спорту. Час необхідний для повноцінного відпочинку - 7 годин на добу.

 

Рівнопівкульний тип.

Не існує яскраво вираженого придушення однієї півкулі іншою. Люди такого типу мають досить широкий діапазон можливостей та інтересів, можуть реалізувати себе як у гуманітарній, так і в технічній сфері. Найчастіше вони володіють загальною обдарованістю, мають задатки геніїв. Але пізнавальна активність у них часто буває поверхневою, вони не доводять розпочату справу до кінця.

 

Творча робота мозку буде ефективною тоді, коли півкулі функціонують правильно й  між ними збережено баланс, коли логіка поєднана з образним мисленням.

 У психології існує програма, яка за допомогою фізичних рухів тіла активізовує природні механізми мозку - нейрогімнастика. Більше 30 років її активно застосовують у Західній Європі як у шкільних, так і у дошкільних навчальних закладах. Сьогодні вона стає популярною і в Україні.

Пропоную випробувати на собі один із комплексів нейрогімнастики.

  1. Сядьте зручніше.
  2. Зверніть увагу на свій стан, відчуття в тілі, кольори навколо, ясність у голові.
  3. Вправа «Самомасаж»
  •          Узявшись за мочки вушних раковин, відтягніть їх униз. Узявшись за верхівки вух, відтягніть їх угору.
  •          Указівними і середніми пальцями обох рук одночасно малюйте кола (масаж круговими рухами) по контуру щік.
  •          Указівними і середніми пальцями рук одночасно малюйте кола по контуру чола й на підборідді.
  •          Указівними і середніми пальцями рук малюйте окуляри навколо очей (очі мають бути розплющені).

 

 

  1. Дихальні вправи
  •          Вдих-пауза-видих-пауза. Під час вдиху губи витягуються «трубочкою» і з шумом «п'ють» повітря.
  1. Вправа «Вухо – ніс»

Узяти лівою рукою кінчик носа, правою протилежне вухо. Одночасно опустити руки й плеснути в долоні, змінити положення рук із точністю до навпаки.

  1. Вправа «Заєць – коза – вилка»

Три положення руки, які послідовно змінюють одне одного:

Заєць – указівний та середній пальці витягнуті вгору, мізинець і безіменний притиснуті до долоні великим пальцем.

Коза – указівний палець і мізинець випрямлені, середній і безіменний притиснуті до долоні.

Вилка – указівний, середній і безіменний пальці витягнуті вгору, розставлені в сторони й напружені. Великий палець притискає мізинець до долоні.

  1. Вправа «Кільце»

По черзі і якомога швидше перебирати пальці рук, з'єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно: вказівний, середній, безіменний і мізинець. Вправу повторюють у прямому порядку – від вказівного пальця до мізинця й у зворотньому – від мізинця до вказівного.

  1. Вправа «Горизонтальні вісімки»

Малювати горизонтальні вісімки обома руками одночасно спочатку в повітрі, а потім на папері.

      А тепер, після виконання вправ, зверніть увагу на свій стан, відчуття в 

      тілі, кольори навколо, відчуття в голові. Які зміни порівняно з Вашим

      станом до виконання вправи ви виявили?

                 Унаслідок виконання такої гімнастики підвищується стресостійкість,

         поліпшується розумова діяльність, пам'ять і увага, полегшується процес

         читання та письма. Як показують числені дослідження за рік виконання

         гімнастики успішність дітей у навчанні зростає на 50% .

 

               Тому, я ознайомлю Вас із декількома вправами, які можна

          проводити з дітьми дошкільного віку.

          Цей комплекс варто виконувати щодня протягом 6-8 тижнів по 15-20

          хв. на день. Кожну вправу можна повторювати 6-8 разів. Задля

          освоєння дитиною положення рук – вправи потрібно виконувати

          спочатку правою, потім лівою і лише потім обома руками.

  1. Самомасаж.
  2. Дихальні вправи
  3. Вправа «Жабка»

Руки покласти на стіл або коліна. Одна рука стиснута в кулак, долонька іншої лежить на площині столу (колінах). Олночасно змінювати положення рук.

  1. Вправа «Кільце»
  2. Вправа «Ланцюжок»

По черзі та якомога швидше перебирати пальці рук, з'єднуючи їх кільцем із великим пальцем (послідовно: вказівний, середній, безіменний і мізинець). У «кільця» поперемінно пропускаємо «кільця» із пальчиків іншої руки. Вправу повторюють у прямому порядку та в зворотному.

  1. Вправа «Ліхтарики»

Пальці правої руки випрямлені, розкинуті на різні боки, напружені. Ліва рука стиснута в кулак. По черзі змінювати положення рук.

  1. Вправа «Кішка»

Подушечки пальців лівої руки притиснуті до верхньої частини долоні. Пальці правої руки випрямлені, розставлені в сторони, напружені. По черзі змінювати положення рук – ховати й випускати  кігтики.

  1. Дзеркальне малювання – (цифри)

Цифри малюються в повітрі двома руками в дзеркальному відображенні.

 

  1. Вправа «Замок»

Схрестити долоні одна до одної, зчепити пальці в замок, розгорнути руки до себе. У такому положенні дитині необхідно рухати пальцем, на який вказує дорослий, точно й чітко.

 

Бажаємо успіхів у оволодінні даної програми – нейрогімнастики!

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мурзак Наталія
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку