Завдання вихователя ГПД – згуртувати дитячий колектив. Найкращий метод – це гра. Відповідно до вимог «Нової української школи» – це інтерактивна гра (навчання в русі).
Завдання ведучого практикуму – правильно збалансувати класичні методи та новітні підходи.
Практикум для вихователів ГПД загальноосвітніх навчальних закладів
Тема: «Спортивна година в групі продовженого дня»
Місце проведення: Черкаська гімназія №9
Час: вівторок 31.10.2017 р. о 10-00
Тривалість: 1год 20хв
Учитель: Савельєва Жанна Георгіївна
1 клас
Завдання вихователя ГПД – згуртувати дитячий колектив. Найкращий метод – це гра. Відповідно до вимог «Нової української школи» – це інтерактивна гра (навчання в русі).
Завдання ведучого практикуму – правильно збалансувати класичні методи та новітні підходи.
І. Інтерактивна гра «Швидко стати у колону», «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у коло» із завданнями (час – 15хв): ігровий метод організації діяльності учнів; метод «Ігрова терапія»; інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Робота в малих групах».
Мета інтерактивної гри: розвиток позитивних установок у спілкуванні, вирішення проблемних ситуацій, розвиток групової згуртованості.
Об’єднання в команди: команди формуються за обраними кольорами м’ячів (команди «червоних», «зелених», «синіх», «жовтих»).
Зміст гри: за сигналом гравці виконують завдання в командах; за швидкість та правильність команда отримує відповідний до кольору м’яча кружечок; виграє та команда, яка набере найбільшу кількість кружечків (кружечки кріпляться на килимок):
1) «Швидко стати у колону», руки з м’ячем поставити за голову (Ч, З, С, Ж);
2) «Швидко стати у шеренгу», руки з м’ячем витягнути вперед (Ч, З, С, Ж);
3) «Швидко стати у коло», в одну руку взяти м’яч, а іншою за руку сусіда (Ч, З, С, Ж);
4) «Швидко стати у колону», праву руку покласти на плече тому, хто стоїть попереду, у ліву руку взяти м’яч (Ж+С, Ч+З,);
5) «Швидко стати у шеренгу», підняти руки вгору (Ж+З, Ч+С);
6) «Швидко стати у коло», у праву руку взяти м’яч, лівою рукою взяти за коліно сусіда (Ж+Ч, С+З).
Інвентар: свисток, м’ячі у сітці (сині, жовті, червоні, зелені) за кількістю учасників, килимок, кружечки та карточки синіх, жовтих, зелених, червоних кольорів.
ІІ. Інтерактивна гра «Хвостики» з елементами тренінгу «Техніка встановлення дружніх відносин в дитячому колективі» (час – 20хв): ігровий метод організації діяльності учнів; метод «Ігрова терапія»; інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Робота в групах».
Мета інтерактивної гри: розвиток групової взаємодії, атмосфери довіри і взаємоповаги, формування вміння виявляти симпатію.
Об’єднання в команди: елемент тренінгу «Однією мотузкою»: капітан кожної команди (гравці, які народилися 31 (1) числа) тримає у руці кошик із скакалками (за кількістю учасників гри) певного кольору (чорні, рожеві); обираючи гравця в свою команду, звертається до нього з такими словами: «Я хочу бути з тобою поєднаний «однією мотузкою», в одній команді, тому що…»
Зміст гри: об’єднавшись у команди, кожен учасник затикає за пояс скакалку кольору своєї команди так, щоб звисав вільний кінець; за сигналом учасники гри намагаються зірвати «хвостик» у суперників, зберігаючи свого; перемагає команда, яка назбирає більше «хвостиків» (час – 2хв).
Інвентар: 2 кошика із скакалками двох кольорів (чорні, рожеві) за кількістю учасників гри.
ІІІ. Ігри-естафети (час – 30хв): змагальний метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Робота в групах»; технологія ситуативного моделювання: метод «Розігрування ситуації за ролями»; технологія колективно-групового навчання: метод «Аналіз ситуації».
Мета: вчити виконувати завдання чітко та якісно; розвивати координацію рухів, швидкість, уміння передавати естафету; виховувати почуття поваги один до одного, відповідальності перед товаришами, створювати спільність інтересів та радісних переживань, гордість за досягнуті успіхи.
Об’єднання в команди: І команда – ім’я учасника гри-естафети починається з літер українського алфавіту від А до Л; ІІ команда – ім’я учасника гри-естафети починається з літер українського алфавіту від М до Я.
1)Лінійна естафета «Секретне завдання» (8хв)
Зміст гри: за сигналом з лінії старту добігти до лінії фінішу (10м), взяти з кошика карточку із завданням, прочитати, виконати його, покласти в порожній кошик (якщо завдання виконати не можеш – покласти карточку назад у кошик та взяти іншу із завданням), повернутися назад до своєї команди, передати естафету наступному учаснику гри-естафети; виграє команда, яка першою закінчила гру-естафету та допустила найменшу кількість помилок; кількість виконання кожної вправи: сьогодні 31 число – 3+1=4.
«Секретні завдання»: 1,2)стрибки через скакалку на двох ногах, обертаючи її вперед (назад); 3,4)стрибки через гімнастичну палицю з боку-у бік (вперед-назад); 5)стрибки через кеглю вперед-назад; 6)обертання обруча навколо тулуба; 7)стрибки через великий обруч на двох ногах, обертаючи його вперед; 8)стрибки із обруча в обруч на двох ногах; 9)піднімання гантелей (пластикових пляшок з водою) від плечей вгору; 10)присідання.
Інвентар: скакалки – 2, кеглі пласкі – 2, гантелі – 4, обручі великі – 4, палиця гімнастична – 2.
2)Лінійна естафета «Стрибки по купинах» - «Жабки» (5хв)
Відгадайте загадку:
Скачуть по болоті зелененькі лапки,
Квакають завзято веселенькі… жабки.
Зміст гри: за сигналом з лінії старту добігти до І «купини», стрибнути з присіду на неї двома ногами та почергово на ІІ, ІІІ «купини», оббігти кеглю, повернутися бігом до своєї команди і передати естафету наступному учаснику гри-естафети; виграє команда, яка першою закінчила гру-естафету та допустила найменшу кількість помилок.
Інвентар: «купини-пазли» – 6, кеглі – 2
2 клас
3)Лінійна естафета «Через купини та пеньки» – «Лисичка» (5хв)
Відгадайте загадку:
У кущах вона ночує і на зайчика полює.
Вся руденька ця сестриця, а зовуть її… лисиця.
Зміст гри: за сигналом з лінії старту «змійкою» оббігти І, ІІ, ІІІ «купину», перестрибнути почергово правою-лівою ногами ІV, V, VІ «пеньок», повернутися бігом до своєї команди і передати естафету наступному учаснику гри-естафети; виграє команда, яка першою закінчила гру-естафету та допустила найменшу кількість помилок.
Інвентар: «купини-пазли» – 6, «пеньки-кеглі» (пласкі) – 6.
3 клас
4)Зустрічна естафета «Зустрічна естафета»: «Естафета звірів»
Підготовка до гри-естафети: гравці об’єднуються у дві команди, кожна з яких, у свою чергу, ділиться навпіл; команди шикуються одна проти одної за лініями (відстані 10м); гравці, які очолюють команди на одному боці залу, отримують спортивний інвентар.
А)естафета «Зайчик» (6хв)
Бесіда: - У мене є шапочки з вушками зайчиків. Одні вушка довгі, а інші короткі. Як ви думаєте чому? (заєць-русак має довгі вуха, а заєць-біляк – короткі)
Зміст гри: за сигналом гравці із затиснутим між колінами м’ячиком, м’ячиком у руці та шапочкою з вушками на голові починають біг; підбігши до гравців своєї команди на протилежному боці, передають їм спортивний інвентар та стають позаду; той, хто отримав шапочку з вушками, одягає її на голову, один м’ячик затискує між колінами, інший бере у руки, біжить уперед і передає спортивний інвентар наступному гравцеві, який стоїть напроти, і т.д.; естафета закінчується, коли команди поміняються місцями; виграють ті, кому пощастить закінчити гру-естафету раніше.
Інвентар: м’ячі – 4, шапочки з вушками (половини баскетбольних м’ячів) – 2.
Б)естафета «Коник» (6хв)
- Скільки у коника хвостиків (вушок, ніжок, крил)?
Зміст гри: за сигналом гравці із затиснутою між колінами гімнастичною палицею, шапочкою з вушками на голові починають біг з високим підніманням стегна, перестрибуючи кеглі правою-лівою ногами; підбігши до гравців своєї команди на протилежному боці, передають їм спортивний інвентар та стають позаду; той, хто отримав шапочку з вушками, одягає її на голову, гімнастичну палицю затискує між колінами, біжить з високим підніманням стегна, перестрибуючи кеглі правою-лівою ногами, передає спортивний інвентар наступному гравцеві, який стоїть напроти, і т.д.; естафета закінчується, коли команди поміняються місцями; виграють ті, кому пощастить закінчити гру-естафету раніше.
Інвентар: гімнастичні палиці – 2, шапочки з вушками (половини баскетбольних м’ячів) – 2, кеглі – 6.
Підсумок: Якими є факти: - Що відбулося? У чому проблема ситуації: - У чому інтереси кожної зі сторін? Чому вони суперечливі? Якими можуть бути аргументи: - На яку інформацію ми опираємося, захищаючи ту чи іншу сторону? В чому полягає рішення: - Яким буде розв’язання ситуації? Чому саме таким? Якими можуть бути наслідки такого рішення?
4 клас
ІV. Інтерактивна гра «Шишки, жолуді, горіхи» (15хв): ігровий метод організації діяльності учнів; метод «Ігрова терапія»; інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Ротаційні (змінювані) трійки»; технологія ситуативного моделювання: метод «Розігрування ситуації за ролями».
Мета інтерактивної гри: розвиток групової взаємодії, згуртованості, позитивних установок у спілкуванні, вирішення проблемних ситуацій; формування вміння виявляти симпатію.
Об’єднання в команди: трійки формуються виключно за бажанням.
Зміст гри: гравці встають трійками і, взявшись за руки, утворюють коло; кожен з трійки має назву: «шишки», «жолуді», «горіхи»; ведучий знаходиться за межами кола; він вимовляє слово «горіхи» («шишки», «жолуді»), і всі гравці, які мають цю назву, міняються місцями з гравцями іншої трійки, а ведучий намагається зайняти чиєсь місце; якщо це йому вдається, то він стає «шишкою» («жолудем», «горіхом»), а той, хто залишився без місця, стає на місце ведучого.
Використана література:
1.Загадки про тварин. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: doshkolenok.kiev.ua
2.Інтерактивна гра: нова форма традиційного методу навчання... . – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: fmf.udpu.org.ua/.../978-interaktyvna-hra-nova-forma-tradyt...
3.Інтерактивна гра: нова форма традиційного методу навчання ... . – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ua.euronews.com › Технології › Sci-tech
4.Рухлива гра для дітей «Хвостики». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.pochatkivec.ru/2013/03/blog-post_7431.html
6.Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.:-метод.посібн./О.І.Пометун, Л.В.Пироженко. За ред..О.І.Пометун. – К.:Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.:іл.
7.Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (оновлено). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: mon.gov.ua/.../Програми/13.-fizichna-kultura-.1-4-klas-mo...
1