Мета:
формування предметних компетентностей:
Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту.
Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.
Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.
Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.
Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; позитивне відношення та інтерес до фізичної культури, спорту і здорового способу життя.
Виховувати: бажання займатись спортом.
формування ключових компетентностей:
вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);
інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);
навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);
громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).
НУШ тиждень №20 «Спорт»
Урок №1
Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Витривалість».
Мета:
формування предметних компетентностей:
Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту.
Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.
Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.
Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.
Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; позитивне відношення та інтерес до фізичної культури, спорту і здорового способу життя.
Виховувати: бажання займатись спортом.
формування ключових компетентностей:
вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);
інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);
навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);
громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).
Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, кросворд, загадки, таблиці, м’ячі малі гумові (за кількістю учнів), фішки, 1 м’яч футбольний.
Тип уроку: урок-подорож.
Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.
Хід уроку:
І. Установчо-мотиваційна установка:
а)емоційний стан:
- Дощик крапає рясненько,
Ми краплиночки маленькі.
Дружні ми та дужі,
До спорту не байдужі!
- Як ви розумієте рядки вірша?
б)Висновок: - Мабуть вам, як і багатьом вашим ровесникам, хочеться бути сильними, витривалими , спритними та гнучкими, мати гарну статуру, вміти швидко та довго бігати, високо та далеко стрибати, плавати – володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині у житті. Всі ці якості ви розвиваєте на уроках фізичної культури. Саме ці уроки прищеплюють вам бажання займатися спортом додатково після школи. Багато з вас займаються у спортивних секціях і вже встигли досягти певних результатів, прославитися. Але справжня слава та пошана ще попереду.
ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.
- На Черкащині живуть люди, які поєднують у собі працездатність та вміння відпочивати, доброзичливість та вимогливість, розум та силу. Черкащина – це пам'ять про той час, коли робились перші спроби збудувати українську незалежну державу. На нашій землі народилися видатні письменники, митці та багато інших земляків, які залишили яскравий слід в історії нашої держави. Є на Черкащині й сучасні герої, які своєю наполегливою працею та успіхами на спортивних аренах світу вписали яскраві сторінки до книги спортивної слави України.
Сьогодні ми з вами почнемо «Подорож спортивними стежинами успіху», які мають назви основних фізичних якостей людини: «Витривалість», «Гнучкість», «Сила», «Швидкість» та «Спритність». На сьогоднішньому уроці ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Витривалість». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.
III.Очікувані результати:
а) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як фігурне катання, спортивні ігри, гімнастика, боротьба, ковзанярський спорт, футбол тощо;
б) відгадуватимемо загадки та кросворд, пояснюватимемо зміст прислів’їв, гратимемо в рухливі ігри, позмагаємося у вправності.
ІV. Робота по темі.
1.Слово вчителя.
- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка сьогодні буде працювати разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).
2. Робота в групах.
І стежина «Витривалість»
(за кожну правильну та обґрунтовану відповідь учні отримують фішки; за найбільшою кількістю фішок визначається краща команда).
а) Бесіда:
Вчитель: - Що таке витривалість?
Висновок: - Витривалість – це здатність долати втому у процесі рухової діяльності.
Є координаційна витривалість. Вона необхідна у спортивній гімнастиці, фігурному катанні. Це точні, взаємоузгодженні вправи на рівновагу.
Силова витривалість пов’язана з необхідністю тривалий час напружувати м’язи або утримувати пози. Це ковзанярський спорт, гімнастика, боротьба, парусний спорт.
Швидкісну витривалість необхідно мати для гри у рухливі та спортивні ігри.
Вчитель: - Гра в яку найулюбленішу спортивну гру хлопчиків розвиває витривалість?
Висновок: - Однією із спортивних ігор, яка розвиває витривалість людини, – є футбол. За столітній період свого розвитку футбол зробив значний крок вперед і став однією із сторін сучасного життя людей. Футбол – це командна спортивна гра з м’ячем на спеціальному майданчику з воротами. У футбол грають дві команди по 11 чоловік у кожній. Мета гри – забити м’яч ногами або будь-якою іншою частиною тіла (крім рук) у ворота противника.
Вчитель: - А що ви знаєте про розвиток футболу у нашому місті?
Висновок: - Велика кількість людей у місті залучена до занять футболом. Працюють відділення дитячо-юнацьких спортивних шкіл і секцій для підготовки здібних гравців. У Кубку міста беруть участь багато футбольних команд. Створено громадську організацію, в якій обираються кращі гравці у футбол; відремонтовано центральний стадіон, на якому щосуботи відбуваються футбольні матчі; оновлено інші спортивні об’єкти. Футболісти проходять учбово-тренувальний та відбірковий збори, проводять ряд зустрічей та турнірів.
Висновок: - Футбол розвиває силу, швидкість, витривалість, сміливість, силу волі, вчить грати у команді та командою. Кожен футболіст має можливість виховувати в собі ініціативність, самостійність та творчу активність, але він не повинен забувати про інтереси колективу та про взаємодію з партнером по команді. І щоб домогтися певних результатів, необхідно наполегливо працювати. Адже, хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?
б) Відгадування загадок:
Бігти я у них не в змозі, по снігу не йдуть як слід:
До вподоби тільки лід (ковзани)
(фігурне катання, ковзанярський спорт, хокей)
(плавання, веслування, парусний спорт, стрибки з трампліну)
* - Утворіть логічний ланцюжок слів: якір, корабель, вода...
* - Назвіть одним словом:
а) «біганина» на природі (крос);
б) «кронти», «абзац» (фініш)
Висновок: - Молодці, ви добре попрацювали.
Фізкультхвилинка:
М’ячик
М’ячик ручкою стискаю, відпускаю, натискаю.
Буде сильною рука, наче швидкая ріка.
в) Розгадування кросворда:
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
П |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
||||||
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
Ю |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
Ч |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
И |
|
||||||||
|
|
|
|
|
Й |
|||||||||
Нападаючий – це гравець футбольної, хокейної та інших спортивних команд, який атакує противника, щоб забити м’яч, шайбу в його ворота.
Висновок.
г) Гра «Я знаю 3 види спорту» (грають по черзі (можна всім разом) дівчатка):
завдання: на кожний удар м’яча об підлогу назвати вид спорту, пов’язаний з м’ячем. Виграє учениця, яка безпомилково виконає завдання.
Висновок.
ґ) Гра «Хто більше» (грають по черзі хлопчики):
завдання: з першої спроби набити на нозі м’яч. Виграє той, хто наб’є м’яч на нозі найбільшу кількість разів.
Висновок.
V. Підсумок:
- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.
- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних із витривалістю?
- Як ви думаєте, які ваші справи принесуть користь рідному краю?
Бібліографія
1.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua
2.Народ скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.
3.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.
4.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.
5.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.
6.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.
7.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.
1