Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

НУШ тиждень №20 "Спорт". Урок №1 "Подорож спортивними стежинами успіху. Витривалість".

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; позитивне відношення та інтерес до фізичної культури, спорту і здорового способу життя.

Виховувати: бажання займатись спортом.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Перегляд файлу

НУШ тиждень №20 «Спорт»

Урок №1

Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Витривалість».                             

Мета:

формування предметних компетентностей:

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; позитивне відношення та інтерес до фізичної культури, спорту і здорового способу життя.

Виховувати: бажання займатись спортом.

формування ключових компетентностей:                                                       

вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, кросворд, загадки, таблиці, м’ячі малі гумові (за кількістю учнів), фішки, 1 м’яч футбольний.

Тип уроку: урок-подорож.

Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційна установка:

а)емоційний стан:

- Дощик крапає рясненько,
Ми краплиночки маленькі.
Дружні ми та дужі,
До спорту не байдужі!

- Як ви розумієте рядки вірша?

б)Висновок: - Мабуть вам, як і багатьом вашим ровесникам, хочеться бути сильними, витривалими , спритними та гнучкими, мати гарну статуру, вміти швидко та довго бігати, високо та далеко стрибати, плавати – володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині у житті. Всі ці якості ви розвиваєте на уроках фізичної культури. Саме ці уроки прищеплюють вам бажання займатися спортом додатково після школи. Багато з вас займаються у спортивних секціях і вже встигли досягти певних результатів, прославитися. Але справжня слава та пошана ще попереду.

ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.

- На Черкащині живуть люди, які поєднують у собі працездатність та вміння відпочивати, доброзичливість та вимогливість, розум та силу. Черкащина – це пам'ять про той час, коли робились перші спроби збудувати українську незалежну державу. На нашій землі народилися видатні письменники, митці та багато інших земляків, які залишили яскравий слід в історії нашої держави. Є на Черкащині й сучасні герої, які своєю наполегливою працею та успіхами на спортивних аренах світу вписали яскраві сторінки до книги спортивної слави України.

Сьогодні ми з вами почнемо «Подорож спортивними стежинами успіху», які мають назви основних фізичних якостей людини: «Витривалість», «Гнучкість», «Сила», «Швидкість» та «Спритність». На сьогоднішньому уроці ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Витривалість». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.

III.Очікувані результати:

а) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як фігурне катання, спортивні ігри, гімнастика, боротьба, ковзанярський спорт, футбол тощо;

б) відгадуватимемо загадки та кросворд, пояснюватимемо зміст прислів’їв, гратимемо в рухливі ігри, позмагаємося у вправності.

ІV. Робота по темі.

1.Слово вчителя.

- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка сьогодні буде працювати разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).

2. Робота в групах.

І стежина «Витривалість»

(за кожну правильну та обґрунтовану відповідь учні отримують фішки; за найбільшою кількістю фішок визначається краща команда).

а) Бесіда:

Вчитель: - Що таке витривалість?

Висновок: - Витривалість – це здатність долати втому у процесі рухової діяльності.  

Є координаційна витривалість. Вона необхідна у спортивній  гімнастиці, фігурному катанні. Це точні, взаємоузгодженні вправи на рівновагу.

Силова  витривалість пов’язана з необхідністю тривалий час напружувати м’язи або утримувати пози. Це ковзанярський спорт, гімнастика, боротьба, парусний спорт.

Швидкісну витривалість необхідно мати для гри у рухливі та спортивні ігри.

Вчитель: - Гра в яку найулюбленішу спортивну гру хлопчиків розвиває витривалість?

Висновок: - Однією  із спортивних ігор, яка розвиває витривалість людини, – є футбол. За столітній період свого розвитку футбол зробив значний крок вперед і став однією із сторін сучасного життя людей. Футбол – це командна спортивна гра з м’ячем на спеціальному майданчику з воротами. У футбол грають дві команди по 11 чоловік у кожній. Мета гри – забити м’яч ногами або будь-якою іншою частиною тіла (крім рук) у ворота противника.

Вчитель: - А що ви знаєте про розвиток футболу у нашому місті?

Висновок: - Велика кількість людей у місті залучена до занять футболом. Працюють відділення дитячо-юнацьких спортивних шкіл і секцій для підготовки здібних гравців. У Кубку міста беруть участь багато футбольних команд. Створено громадську організацію, в якій обираються кращі гравці у футбол; відремонтовано центральний стадіон, на якому щосуботи відбуваються футбольні матчі; оновлено інші спортивні об’єкти. Футболісти проходять учбово-тренувальний та відбірковий збори, проводять ряд зустрічей та турнірів.

Висновок: - Футбол розвиває силу, швидкість, витривалість, сміливість, силу волі, вчить грати у команді та командою. Кожен футболіст має можливість виховувати в собі ініціативність, самостійність та творчу активність, але він не повинен забувати про інтереси колективу та про взаємодію з партнером по команді. І щоб домогтися певних результатів, необхідно наполегливо працювати. Адже, хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?

б) Відгадування загадок:

  • Ходять тільки по льоду,  по стежині, по дорозі

Бігти я у них не в змозі, по снігу не йдуть як слід:

До вподоби тільки лід (ковзани)

  • Які види спорту пов’язані з ковзанами?

(фігурне катання, ковзанярський спорт, хокей)

  • Які фізичні якості вони розвивають?
  • Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить? (річка)
  • Які види спорту пов’язані з водою?

(плавання, веслування, парусний спорт, стрибки з трампліну)

  • Які фізичні якості вони розвивають?
  • Як потрібен – викидають, а не потрібен – підіймають (якір)

 * -  Утворіть логічний ланцюжок слів: якір, корабель, вода...

 * -  Назвіть одним словом:

а) «біганина» на природі (крос);

б) «кронти», «абзац» (фініш)

Висновок: -  Молодці, ви добре попрацювали.

Фізкультхвилинка:

Мячик

Мячик ручкою стискаю, відпускаю, натискаю.

Буде сильною рука, наче швидкая ріка.

 

в) Розгадування кросворда:

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ч

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

Й

 

Нападаючий – це гравець футбольної, хокейної та інших спортивних команд, який атакує противника, щоб забити м’яч, шайбу в його ворота.

  1. Сукупність спортивних предметів (інвентар).
  2. Намагання домогтися кращих результатів, перевершити інших          учасників тієї самої справи (змагання).
  3. Той, хто посів у змаганнях призове місце (призер).
  4. Мужність, геройство (відвага).
  5. Самопочуття людини (здоровя).
  6. Зневажливими висловлюваннями або негарними вчинками задавати кому-небудь душевного болю, моральної травми (ображати).
  7. Неспокій, тривога, нервове збудження (хвилювання).
  8. Нещасливе, невдале закінчення, завершення чого-небудь (невдача).
  9. Сповнений енергії, життєвих сил, рухливий, прудкий (жвавий).
  10.  Моторний, меткий, спритний, жвавий (ловкий).

Висновок.

г) Гра «Я знаю 3 види спорту» (грають по черзі (можна всім разом) дівчатка):

завдання: на кожний удар м’яча об підлогу назвати вид спорту, повязаний з м’ячем. Виграє учениця, яка безпомилково виконає завдання.

Висновок.

ґ) Гра «Хто більше» (грають по черзі хлопчики):

завдання: з першої спроби набити на нозі м’яч. Виграє той, хто набє м’яч на нозі найбільшу кількість разів.

Висновок.

V. Підсумок:

- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.

- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних із витривалістю?

- Як ви думаєте, які ваші справи принесуть користь рідному краю?

 Бібліографія

1.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua

2.Народ  скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.

3.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.

4.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.                                

5.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.

6.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.

7.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
2015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку