ПРАКТИКУМ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Про матеріал
Завдання і вправи, які повинні забезпечити формування мовної та мовленнєвої компетенції учнів, майбутніх фахівців.
Перегляд файлу

ПРАКТИКУМ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

1. Відредагуйте словосполучення, поясніть, які норми літературної мови порушені. Приймати участь, на протязі всього періоду, інформаційне повідомлення, місяць вересень, моя власна думка, відмінений указ, самовдосконалювати себе, моя автобіографія, інтелектуальний розумовий процес, підвести вгору погляд, відступити назад, більша половина, самоаналізувати себе, о двадцятій годині вечора, більш широкі можливості, у відповідності з, знайдена проблема.

2. Доберіть синоніми до слів:ґратка, паралельний, адресат, синхронний.

3. Назвіть основні правила вітання у ситуаціях професійного спілкування. Визначте, які з цих фраз є неприйнятними для професійного спілкування, поясніть чому.

 Добрий день. Здоров будь. Вітаю. Доброго дня. Привіт. Здрастуйте. Даруйте. Вибач. Вибачте мені. Перепрошую. Добривечір. Здорово. Більше не буду. Всього найкращого. До зустрічі. Будьте такі ласкаві. Прошу уклінно. На все (вам) добре. До побачення.

Щасливо.

4. Схарактеризуйте подані ряди слів, поясніть стилістичні відмінності.

1. Ароматний, пахучий, пахущий, пахкий, запашний, запашистий, запахущий, духмяний, пахнючий, духовитий.

2. Багато, чимало, нетрохи, купа, сила, безліч, море, гибель, хмара, тьма, повна торба,

армада, без ліку, без числа, непочатий край, до біса, до гибелі, сила-силенна, тьма-тьменна, хоч лопатою греби, хоч лопатою вигрібай, хоч залийся, достобіса.

3. Безладний, хаотичний, неорганізований, анархічний, невпорядкований.

4. Знищувати, нищити, стирати на порох, руйнувати, плюндрувати, змітати / стирати (з лиця землі), трощити на дрізки, нести смерть, винищувати, вигублювати, ліквідовувати.

5. Прочитайте вирази, згрупуйте їх за сферою вживання: 1) вирази з наукових творів; 2) вирази, що вживаються в офіційно-ділових стосунках людей; 3) вирази, уживані в професійному мовленні (лікарів, викладачів, моряків, програмістів).

З оригіналом згідно, сісти на мілину, надати слово, практична цінність одержаних результатів, порядок денний, приймати хвости, згідно з наказом, діагностувати хворобу, вікно між парами, двійковий код обміну інформацією, запропоновано нову методику дослідження, присутність обов’язкова.
6. Прочитайте уривок тексту. Визначте стиль, підстиль, обґрунтуйте свою думку.

Схарактеризуйте стилістичні засоби.

Глава 14. Майно суб’єктів господарювання.

Стаття 133. Правовий режим майна суб’єктів господарювання. 1. Основу правового режиму майна суб’єктів господарювання, на якій базується їх господарська діяльність, становлять право власності та інші речові права – право господарського відання, право оперативного управління. Господарська діяльність може здійснюватися також на основі інших речових прав (права володіння, права користування тощо), передбачених Цивільним кодексом України (Частина перша статті 133 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2424-IV від04.02.2005). 2. Майно суб’єктів господарювання може бути закріплено на іншому праві відповідно до умов

договору з власником майна. 3. (Частину третю статті 133 виключено на підставі Закону № 2424-IV від04.02.2005). 4. Держава забезпечує рівний захист майнових прав усіх суб’єктів господарювання. (Господарський кодекс України).

7. Схарактеризуйте подані словосполучення з погляду вживання, доповніть ряд власними прикладами (5 – 6 словосполучень).

Доводжу до Вашого відома. Супровідна нота. На Ваш запит від 12.03.2012

повідомляємо. Дисциплінарне стягнення. Відповідальним за ... призначити... Розподіл обов’язків. Поновити на посаді. Згідно з розпорядженням. Скасувати наказ. Подвійне громадянство. Відповідно до чинного законодавства. Матеріальна відповідальність. За згодою сторін.

8. Перекладіть українською подані словосполучення, складіть із ними речення. Приобщить документы к делу; возмещать убытки; больничный лист; принять участие в обсуждении; возмещать расходы; председатель заседания; пригласительный билет; вести переписку; безналичный расчет; назначить на должность; проект приказа согласован.

9. Прочитайте уривки речень, прокоментуйте стиль викладу, допишіть речення.

1. Це питання остаточно не розв’язане в науці… 2. …ми дотримуємося такої позиції… 3. Важливим (актуальним) бачиться дослідження… 4. У роботі використано такі методи… 5. У роботі подано характеристику… 6. У монографії

систематизовано матеріал за період… 7. …запропоновано нову методику дослідження (вивчення)… 8. Існує кілька підходів… 9. Існують такі підходи… 10. Необхідно також відзначити… 11. Як слушно зауважує… 12. Незважаючи на появу низки досліджень, що висвітлюють …, це питання залишається актуальним. 13. Так,

вивченню … присвячено розвідки… 14. Проведено комплексне системне дослідження…15. У вступіобґрунтовано актуальність проблеми, визначено мету й завдання дослідження…

10. Перетворіть особові конструкції у безособові. Поясніть особливості вживання обох типів конструкцій під час професійної комунікації.

Я переконаний; ми дослідили; я неодноразово звертався до цього питання у попередніх виступах; ми вважаємо; ми порушуємо це питання; я пропоную розв’язати цю задачу таким чином.

 

docx
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку