Права щасливих дітей

Про матеріал
Виховна година - тренінг з використанням танцювальних бансів. Учні 9 класу, які вчать правознавство, навчають молодших школярів, беручи участь в пошуку матеріалів для заняття.
Перегляд файлу

 

Тема. «Права щасливих дітей»

Мета. Ознайомити учнів з основними положеннями Декларації прав людини та Конвенції про права дитини;  спонукати учнів до реалізації своїх прав; розвивати навички спілкування; виховувати в  учнів гідне ставлення до власної особистості та прав інших людей.

 

Обладнання:  презентація «Права дітей», аудіозаписи для танцювальних бансів. Фломастери, олівці, ватмани.

 

Вчитель та учні 9 класу проводять тренінг для учнів 1-4 класів.

 Вправа «Банс зайомства»

Під мелодію пісні Наталії Май  «Ми Вкраїни діти» учні танцюють, повторюючи рухи за  своїми наставниками з 9 класу.

 

Вчитель. Діти, сьогодні у вас щасливе дитинство, адже про вас піклуються батьки, вчителі, держава. Ви знаєте, що таке права дітей і часто використовуєте цей термін, але чи знаєте, що так було не завжди.

 

Ведучий 1. В стародавній Спарті слабких новонароджених дітей кидали в прірву,  бо з них не виростуть здорові воїни.

Ведучий 2.  В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.

Ведучий 3.У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова "дурень”.

Ведучий 4. Аж у 17-18 ст. на дітей починають звертати увагу – одягають, створюють  іграшки, пишуть дитячі книги.

Вчитель.У1948році було прийнято Декларацію прав людини.

 Так, саме в 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини-документ, забезпечує громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватися своєї релігії.

Ведучий 1. У 1989 р. у Ною-Йорку всі прогресивні країни світу прийняли Конвенцією прав дитини. 

Ведучий 2.В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції.

Книга прав дитини – це закон,

Вона називається – Конвенція ООН.

Вчитель.  В Конвенції прав дитини записано: «Дитиною вважається кожна людська особа до досягнення нею 18-ти років. Дитина потребує особливої охорони і піклування як до, так і після народження.»

Перегляд презентації « Права дітей»

Вправа «Загадка»

Вчитель.Слухаємо вірші і впізнаємо права дітей, записані в Декларації прав дитини.

 

В.1.Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити. (Право на життя)

 

Вчитель.Життя – подарунок нам від Бога. Ніхто не має права позбавляти вас цього безцінного дару, бо в серці кожного живе Бог. Людина не має права позбавляти себе життя. Це великий гріх проти Господа.

 

В.2.Кожен дружить із цим словом

Протягом всього життя.

Здогадались, що за слово?

Слово це – його ім’я.

Ми маєм право на ім’я:

І ти, і він, і ви, і я.

У кожного воно своє,

До того ж зміст у нього є. (Право на  ім’я)

 

 

 

 

 

В.3.Вітаміни – добра справа

Це доказує наука.

Харчування повноцінне

Для дитини незамінне.

Вітамінів як дадуть - 

Діти всі умить ростуть,

А щоб в школі добре вчитись,

І у армії служити,

Та здоров’я добре мати,

Треба добре харчуватись.(Право на здорове харчування)

В.4. Всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

 (Право на освіту)

В.1.Майбутня професія – важливий це крок,

Обрати для себе, щоб був з мене толк.

Лікарем стати – це мрія моя!

Людей від хвороб рятуватиму я.

Я не граюся із током.

Мрію я , як підросту,

Космонавтом стати.

На космічних кораблях

До зірок літати.

Ти, матусю, не сумуй,

Не журися, тату,

Звідтіля я привезу

Зірочок багато.(Право на працю)

 

 

В.2.Міркували ми, трудились

І голівки потомились.

Отже, слід нам відпочити,

Знову сили відновити.(Право на дозвілля і відпочинок)

 

 

В.3.

Розкажу вам, друзі, я,

Що таке моя сім’я.

Разом дружно проживаєм

І пісні про це співаєм.

У сім’ї ми маєм право

На добре харчування.

Від того, що і як їмо,

Залежить і здоров’я, і навчання.(Право на батьків і сім’ю. )

 

Банс на пісню Н.Май «Тата і мами» учні повторюють рухи за наставниками з 9 класу.

 

Ведучий 4.Про свої права ми знаєм:

На освіту право маєм,

Маєм право на ім’я,

Яке нам дає сім’я.

І таланти проявляти,

Про здорове серце дбати.

 

 

Ведучий 1.В нас людина кожна знає,

Чим займатись вона має.

Гарантує нам це право

Основний Закон держави.

Він дає дорослим й дітям

Вільно і щасливо жити.

Всі його повинні знати,

І вивчати, й шанувати.

Ведучий 2.

Конституція – дала ти право

Дідусеві, таткові й мені

Щоб жили і щоб учились,

Щоб відпочивали і трудились.

Конституціє! З тобою

Ми йдемо в нове життя.

Будь великим Правом і Законом,

Щоб примножувать щасливе майбуття.

Ведучий 3.

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, малесенький громадянин, - 

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменном

Своєї Української держави.

 

Гра «Будь уважним»

 (Проплескайте в долоні, якщо почуєте права дітей і тупотіть ніжками, якщо почуєте права, яких не існує.)

1.Усі діти мають право на любов і турботу.

2.Усі діти рівні в  правах.

3.Кожна дитина має право їсти піцу, морозиво і чіпси.

4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.

5.Усі діти мають право відмовлятися від супу і борщу.

6.Усі діти мають право на освіту.

7.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

8.Кожна дитина має право пити каву в ліжку.

9. Діти не повинні допомагати батькам.

10.Усі діти мають право на  медичну допомогу.

11.Діти мають право на інформацію.

12.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

13.Діти мають право висловлювати свої погляди.

14.Кожна дитина має право їздити автомобілем.

15.Кожна дитина має отримати в магазині все, що захоче.

16. Усі діти ходять на нічні дискотеки.

17. Кожна дитина має право весь день грати ігри в телефоні.

18. Кожна дитина має право на планшет.

19. Усі діти мають право на життя.

Вчитель.

Добре, діти, що ви знаєте свої права. Адже, ви – майбутнє нашої держави. Ось закінчите школу, вивчитесь і будете примножувати багатства України.   Ви своїми знаннями, своєю працею маєте доводити свою любов до держави. Хочеться вірити, що ви зробите це гідно, щоб кожен міг би сказати: «Я – громадянин України». Для цього потрібно знати не лише права, але й обов’язки.

Вчитель і наставники ділять всіх учнів на групи,і ті отримують ватмани, на який малюють своє щасливе дитинство. Звучить пісні Н.Май «Мелодія добра» Роботи демонструються на шкільній виставці.

Вчитель. Давайте підведемо підсумок нашої виховної години.

 

В.1.Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять,

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вирію зустріти.

В.2.Я маю право на веселеку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом,

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

В.3.Хоч ми малі ще школярі

Та в нас закон є і права.

І ми навік запам’ятали.

Із декларацій слова:

Всі діти вільні і всі рівні.

І треба дружно всім нам жить

То ж ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.

В.4.Щоб цвіла Україна наша,

 Ми даємо обіцянку нині:

Вчитись так, щоб набуті знання

Згодились моїй Батьківщині.

Як завтра день угледять люди,

Як зійде сонце золоте,

Так Україна жити буде,

Так наша доля процвіте.

Вчитель. 

Будьте щасливі, діти. Любіть Україну і поважайте закони держави. Гідно ставтесь до інших людей, незалежно від кольору шкіри і багатства. Цінуйте своє життя і життя інших.

Банс на пісню Н.Май «Щастя»

Спільна фотосесія щасливих дітей.

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Васильків І.Д., Кравчук В.М.)
Додано
18 березня 2021
Переглядів
1020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку