Права жінок від минулого до сьогодення.

Про матеріал
Розробка конспекту уроку про права жінок в Україні і світі. Тема уроку: Права жінок від минулого до сьогодення.
Перегляд файлу

План Всеукраїнського уроку опитування  про права жінок

 «Саша шукає відповіді»

Тема: Права жінок від минулого до сьогодення.

Мета:

-          дати уявлення про розвиток прав жінок, чоловіків та дітей в Україні та

           світі, навчити відстоювати власну думку, вміння захищати свої права;

-          розвивати в учнів уміння аналізувати та систематизувати матеріал, робити висновки, здійснювати порівняння історичних явищ та подій, удосконалювати навички роботи з історичними джерелами;

-          виховувати обізнаних  в своїх правах громадян на засадах ґендерної рівності та поваги до прав і свобод кожної статі.

 

Обладнання: телефон із доступом до інтернету, додаток  Telegram, проектор, ноутбук, роздатковий матеріал.

Тип уроку: Урок опитування.


                                          План заняття:

 

                                                         

І. Організаційна частина.

   Перевірка присутніх. Оголошення теми та мети.

 

II. Актуалізація опорних знань.

    Інтелектуальна розминка «Чи знаєш ти?»

-         Що таке права людини?

-         Коли вперше згадують про права жінок?

-         Чи завжди жінки і чоловіки були «на рівні»

-         Домашнє насилля можна розглядати як порушення прав людини?

-          

 ІІІ. Основна частина.

 

Хоча жінки протягом усієї історії борються за свою незалежність, навіть в даний час повна гендерна рівність поки не настала. Проте в давнину все було зовсім інакше. Жінки в Римі, Греції, Єгипті, Індії та Китаї мали багато прав, обмежень, захоплень і звичок, про яких ми практично нічого не знаємо.


У Стародавньому Римі дівчата виходили заміж, коли їм було всього 12. Хоча їх дитинство тривало недовго, вони як і раніше гралися іграшками. Одна з них була виявлена на розкопках в кінці 19-го століття. Дерев'яна лялька знайдена в саркофазі, який належав дівчині по імені Crepereia Tryphaena. Вчені з'ясували, що вона жила у 2-му столітті н. е. в Римі. Лялька має певну схожість з сучасною Барбі, але в той же час вона далека від ідеальних розмірів - має занадто округлий живіт і широкі стегна. У саркофазі також був знайдений маленький ящик повний одягу для цієї ляльки.

Єгипет був більш демократичним, ніж багато інші стародавні царства. Головним доказом цього є той факт, що будь-яка дитина правителя могла успадковувати престол. Права чоловіків і жінок були майже рівні, хоча в інших державах зазвичай домінували саме перші. Більш того, сімейна лінія в Стародавньому Єгипті за традицією велася від матері, а не від батька. Так було прийнято, бо довести материнство було набагато простіше, ніж батьківство, адже тести ДНК в ті часи були недоступні.

В давні часи жінки в Греції не вважалися повноцінними громадянами, тому не володіли повними правами і свободами. Але процедура розлучення була їм все ж доступна. Якщо жінка хотіла розвестися з своїм чоловіком, їй потрібен був будь-який представник чоловічої статі, який зміг би оформити угоду від її імені. Але якщо розлучитися хотів чоловік, йому було необхідно виставити жінку зі свого будинку.
 

Жінки зазвичай ніколи не брали участь в релігійному управлінні. І все ж Стародавній Єгипет був винятком. Жінки тут могли займати посаду "Божої дружини", яка була пов'язана з різними божествами. При цьому найпрестижнішої з них була "дружина" бога Амона-Ра. Це був почесний титул, присвоєний жінці, яка допомагала первосвященику у церемоніях. Спочатку отримати його дівчина могла будь-якого стану, але пізніше подібний привілей став доступна тільки знатним особам. Крім того, ці жінки не були звичайними домогосподарками, вони нерідко проводили час серед знаті. Є артефакти, зображують їх професійними музикантами або танцівницями.

Освіта жінок в Стародавньому Римі залишається досить спірним питанням. Більшість дівчат вчили тільки основам читання і письма. І все ж деякі сім'ї хотіли, щоб їх дочки отримали більш широкі знання, тому вони наймали приватних репетиторів для поглиблених уроків. Вважалося, що грамотна і цікава дружина згодом зможе домогтися більшого впливу в суспільстві.

 

Світ ще й досі потопає у стереотипах та дискримінації. Попри те, що нині жінки обіймають керуючі посади, працюють у політиці, служать на війні та досягають неймовірних кар’єрних висот, наш світ ще дуже далекий від гендерної рівності. 

Жінки, які нині є визнаними та успішними, аби досягти свою ціль, мали працювати більше за колег-чоловіків, доводити родині, керівництву та собі, що вони мають право на високі посади та високу заробітну платню.

Цікавою є книга "Невидимі жінки"(Vivat), написана Керолайн Кріадо Перес. У світі ця книга стала маніфестом боротьби за гендерну рівність та поширення феміністичних настроїв. Заснована виключно на фактах, статистиці і результаті 100 років досліджень прихованих гендерних даних про жінок, що творили історію на рівні з чоловіками. 

Королева Британії включила авторку до списку найвідоміших борців за права та свободи людей, а сама книг отримала статус найкращої науково-популярної книги за версією Королівської спільноти.

Як боротьба за права жінок відбувається в Україні? 

За останні  роки багато чого змінилося в Україні, починаючи з того, що зросла кількість жінок в бізнесі, державних установах та в політиці, і закінчуючи тим, що в 2017 році був відмінений славнозвісний наказ МОЗ, якій забороняв жінкам обирати 450 професій. 

В 2018 році були прийняті зміни в законах завдяки яким жінки отримали право обіймати будь-яку посаду сержантського або старшинського складу в Збройних Силах.

Запроваджене таке поняття, як жіноче менторство та нарешті створюються жіночі рольові моделі в сферах, які історично вважалися чоловічими: бізнес та політика.

Щодня ми бачимо все більше жінок в IT та науці, царинах, які раніше переважно асоціювалися з чоловіками.

І найголовніше – це вже не викликає подив та дискусію. Але багато чого ще треба змінити задля досягнення рівних можливостей для чоловік та жінок.

 

Проходження опитування в чат – боті

 

IV. Закріплення матеріалу

 

Гра1 « Хто зверху?» (Клас поділений на 2 команди. Команда Дівчат і Команда

            Хлопців відповідає на одинакові запитання)

-         Як виглядав би світ, якби все сталося навпаки? Навпаки – це коли жінки пригнічують чоловіків

-         Жінка, що не знає своїх прав  кому і чому це вигідно?

-         Чи страждають чоловіки від гендерної дискримінації. Наведіть приклади

 

Вправа 2  «Як я бачу…» (Учні озвучують власні бачення для вирішення даного     

           питання)

-         Що заважає нам бути рівними

-         Які види покарань ввести для порушників жіночих прав

-         Чи потрібно надавати рівні права жінкам і чоловікам

-         Чим жінка директор краща за чоловіка директора

 

Гра 3  «Хто Кого» ( хто наведе більше цікавих фактів. Команда Дівчат і Команда

         Хлопців)

-         В Сполучених Штатах Америки жінки отримали право на кредитування без дозволу чоловіків лише в 1974 році.

-         Жінки не мали можливості займатися творчістю і навіть найталановитіші віддавали свої твори чоловікам.

-         Індійські жінки могли самі вибирати собі чоловіків.

-         Китаянку міг кинути чоловік, якщо вона забагато говорила.

-         Римлянки любили займатися спортом.

-         Заборонено було працювати жінкам в 458 професіях.

-         Менша оплата праці жінок у порівнянні з чоловіками на тих самих посадах.

-         Жінки - жертви домашнього насильства.  Щороку від рук кривдників гине близько 600 українок, такими є дані МВС. 

-         Жінки в Україні зароблять у середньому на 28% менше, ніж чоловіки.

-         Жінки мають меншість у владі. Відповідно до аналітичного звіту комісії Український парламент усього на 12% складається із жінок.

-         Заручниці стереотипів. «Жінка-берегиня», «господарка», «для «жіночого щастя» потрібні «кохання» і «родина» – такі стереотипи про жінку закріпилися у свідомості українців.

V. Підведення підсумків.

 

Велике значення для встановлення гендерної рівності має й діяльність нашої школи, яка веде інформаційно-просвітницьку роботу, що дозволяє звільнятися дівчатам, жінкам від гендерних стереотипів у своєму житті та житті своєї громади, мотивує їх на самореалізацію та діяльність щодо захисту власних прав. У цілому, ґрунтуючись на єврейських духовних цінностях, ми ставимо перед собою важливі завдання.

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку