Правила безпечної поведінки вдома

Про матеріал
Безпека - це найважливіше питання, яке стосується сучасного суспільства. І ще з маленького ми повинні формувати у дітей почуття бережливого ставлення до свого здоров'я. Конспект уроку "Безпека вдома" допоможе учням засвоїти правила самостійної та безпечної поведінки у себе вдома.
Перегляд файлу

Предмет. Основи здоров’я

Тема. Безпека вдома

Мета: формувати в учнів уміння й навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків; навчити дітей відмовлятися відчиняти двері свого дому незнайомим людям; виховувати обережність, бажання чинити розсудливо; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: правила, ілюстративний матеріал, картки із завданнями, тестування, дитячий телефон.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація учнів класу до роботи на уроці.

1. Привітання.

Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав,
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте
Щоб урок минув не марно,
Нам сидіти треба гарно.

І виконувати те,
Про що мова зараз йде.

ІІ. Повторення раніше засвоєних знань.

1. Фронтальне опитування

Дітки, на сьогоднішньому уроці ми дізнаємося багато нового, але ми не можемо вивчати щось нове, не пригадавши того, що ми вже знаємо з даної теми, тому ви повинні відповісти на декілька питань. Ці питання записані на зворотній стороні цих карток. Після того, як ми дамо відповіді на них, ми зможемо перейти до вивчення нового матеріалу.

Картка1

Що таке небезпечна ситуація?

Картка2

Де вона може статися?

Картка3

До чого призвести?

Картка4

Згадай, чи був ти свідком якоїсь небезпечної ситуації. Якщо так, розкажи про це.

Картка5

За яким номером телефону викликають пожежно-рятувальну службу, поліцію, швидку медичну допомогу, службу газу?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як можна розважатись вдома, чим можна гратися, а чого треба остерігатися.. Ми вивчимо основні дії, коли ви вдома самі, а до вас зателефонували незнайомі люди або незнайомці подзвонили у двері.

IV. Мотивація навчальної діяльності школярів.

-   Усі ці знання вам необхідні для того, щоб ігри, розваги вдома приносили лише радість, насолоду, а не були причиною травм, пожеж і біди. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти майно вашої родини, здоров’я, а можливо і своє життя.

    - А, щоб поглянути хто з вас був найбільш уважним на уроці, до нас прийшов казковий друг Всезнайко, який хоче поділитися з вами своїми знаннями, тому він підготував для вас декілька цікавих завдань за які приготував смайлики. А в кінці уроку він перевірить, той, хто отримає більшу кількість смайлів, той і був найбільш уважним.

V.Сприйняття і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1.Розповідь учителя з елементами бесіди.

Людина хоче бути здоровою, щасливою. Тому завжди дотримується вимог Королеви Гігієни – утримує своє тіло, свій одяг, свою оселю. Щоб легше було доглядати за цими речами, людина створила багато хімічних речовин, які дуже полегшили її побут. На жаль, ці надійні помічники можуть становити загрозу здоров’ю людини.

  • Які засоби побутової хімії вважають безпечними для людини?

(Зубна паста, мило, шампунь, пральний порошок, засоби для миття посуду)

Вони не повинні завдавати шкоди людині, якщо дотримуватися рекомендацій щодо їхнього використання. Проте є дуже небезпечні речовини, які іноді доводиться використовувати в побуті.

 - Назвіть їх.(відповіді дітей)

2.Вивчення правил поведінки «Якщо задзвонив телефон», «Якщо в двері твоєї квартири подзвонили».

Зараз ми повторимо правила поведінки  та ознайомимося з новими у випадку, коли у двері твоєї квартири подзвонили у той час, коли ти вдома один.

«Якщо в двері твоєї квартири подзвонили»

  • Якщо за дверима незнайомець – не відчиняй;
  • Ніколи не кажи незнайомим людям, що батьків немає вдома;
  • Не впускай незнайомих людей у квартиру, хоч би що вони тобі казали.

- Які з цих правил були вам знайомі?

- А про які ви почули вперше?

«Якщо задзвонив телефон»

  • Скажи «алло», не називаючи свого імені;
  • Нічого не розповідай про себе;
  • Не називай свою адресу і номер квартири;
  • Не кажи, що ти один удома;
  • Не відповідай на запитання незнайомих.
  •  Скажи: «Ви помилились» – і поклади слухавку.

( Активним даю по смайлику)

3.Відгадування загадки

 - А тепер спробуйте відгадати загадку?

Є у мене вірний друг.

Має він чудовий слух

І говорить голосами

Моїх друзів, тата й мами.

Як же звати мого друга?

– Всім відомо, це папуга.

– Помиляєшся, Антон.

Зветься друг мій… .

                   (Телефон)

(хто відгадав, тому смайлик – 1)

Руханка (виконати рухливі вправи)

Коли дзвонить незнайомий,

Щоб не сталося біди,

Не кажи, що сам удома,

Краще трубку поклади.

Стука в двері незнайомий,

Звісно, ти не панікуй.

Не пускай його додому

І батькам телефонуй.

– Який висновок ви зробили з цього віршика? (Незнайому людину ні в якому разі не можна впускати в квартиру. )

– А от як з незнайомцем розмовляти по телефону, ми зараз повчимося.

4. Робота в парах (відпрацювати навички розмови з незнайомцем по телефону)

-Прочитайте текст у підручнику на с.81.

-Поясніть, чому саме так слід відповідати незнайомій людині?

А зараз ми об’єднаємося у пари. У мене є телефон, вашим завданням буде – один телефонує, а другий буде незнайомцем, вам потрібно буде розіграти дану історію.

(даю всім по смайлику)

 

 

5. Інформаційне повідомлення. (формувати корисні звички)

- Щоб людям було легко і комфортно жити, створено багато різних речей, які допомагають у побуті. І щоб не сталося лиха, треба дотримуватися певних правил. Не будьте схожими на дітей з вірша.

- Прочитайте вірш у підручнику на с. 82.

- А чим ви могли б користуватися вдома, замість того, щоб бешкетувати?

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

1.Моделювання  ситуацій «Я вдома сам», «Несподіваний дзвоник», «Непрохані гості»

-  А зараз ми спробуємо з вами уявити, що залишилися вдома самі. Граючи, ми перевіримо, чи засвоїли ви правила поведіки, які ми вивчили.

Ситуація 1. До вас зателефонували. Ваші дії?

Як вчиниш ти?

(Із незнайомими не розмовляю. Кладу слухавку.)

1) Телефонний дзвінок.

— Телефонують з телефонної станції. Перевірка зв’язку. Який ваш номер телефону? Яка ваша адреса? Коли вдома буде хтось із дорослих? Відповідай, відключимо телефон від мережі.

(Попрошу зателефонувати пізніше. На жодне запитання не відповідаю. Попереджу рідних про цю розмову, пораджусь з ними.)

2) Телефонний дзвінок.

 - Я — мамина колега по роботі. Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері.

(Дверей не відчиню. Зателефоную на роботу до мами, до тата, до бабусі — повідомлю їм про дзвінок.)

Ситуація 2. Несподіваний дзвінок у двері.

Ваші дії?

 (Незнайомцям пропоную звернутися до сусідів.)

— Насамперед ви повинні домовитись удома із батьками, кому вам дозволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відчините двері.

 

1) Дзвінок у двері.

— У під’їзді помирає людина! Терміново потрібен телефон. Відчиніть!

(Не відчиню. Запитаю, за яким номером можу зателефонувати від імені незнайомця. Зателефоную сусідам)

Ситуація 3. Непрохані гості.

 - Ваші дії?

 (Телефоную «102», сусідам, на роботу батькам, стукаю по батареї, кличу на допомогу.)

2) Дзвінок у двері.

— Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь!

(Не відчиню. Зателефоную сусідам, перепитаю. Вийду на балкон, оціню ситуацію біля під’їзду. Зателефоную рідним, щоб вони перевірили ситуацію і порадили мені, що робити)

2. Тестування

- Зараз я пропоную пройти кілька питань тестування. Я зачитуватиму вам питання та називатиму варіанти відповідей. З-поміж них спробуйте обрати правильний.

1) Якщо ти один (одна) удома, а в двері дзвонить незнайомець і говорить, що привіз подарунок від знайомих, ти:

а) відчиниш двері і візьмеш подарунок;

б) у жодному разі не відчинятимеш двері і скажеш, що ніяких подарунків ви не чекаєте.

2) Якщо незнайома людина спробує сама відчинити двері, ти:

а) зателефонуєш у міліцію;

б) покличеш з вікна або з балкона знайомих і перехожих;

в) сховаєшся.

3. Метод «Мозковий штурм» (розуміти небезпеку від предметів побуту)

- Діти, як ви вважаєте, в кожному будинку є предмети, які можуть бути небезпечними при правильному поводженні? Якими – можна отруїтися, порізатися, може вразити струмом,  спричинити пожежу.

            На дошці малюнки : «НІЖ, ЗАПАЛЬНИЧКА, КНИГА, ОЛІВЦІ, ЛЯЛЬКА, СІРНИКИ, ПРАЛЬНИЙ ПОРОШОК, М’ЯКІ ІГРАШКИ».

(діти називають правильні предмети, а Всезнайко нагороджує всіх смайлами)

VII. Підсумок уроку.

1. Підсумкова бесіда

  • Чи був для вас сьогоднішній урок пізнавальним?
  • З якими правилами поведінки ви сьогодні ознайомилися?
  • Чому не можна чіпати такі речовини: фарби, ацетон, кислоти, відбілювачі, бензин, гас?
  • Чим вони можуть бути небезпечними?

2. Гра « Визнач найактивнішого».

  • Підрахуйте в кого скільки смайликів.
  • Молодці, ви сьогодні були дуже активними на уроці. Дякую всім за увагу.

А цей урок у нас завершився.

 

 


КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»

 

 

Поширений конспект

уроку основ здоровя

на тему: «Безпека вдома»

проведенного в 2 класі

ЗСШ І-ІІ ступенів с. Муроване

Старосамбірського району

Львівської області

студенткою групи ПО-43

Міщенко Яриною Олегівною

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

Самбір, 2019

docx
Додав(-ла)
Міщенко Ярина
Додано
21 березня 2019
Переглядів
5394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку