“Твій друг – дорожній рух”
Мета: розширити знання учнів про правила поведінки пішоходів на вулиці; закріпити уявлення дітей про роль світлофора; вчити розрізняти дорожні знаки; виховувати увагу, спостережливість, учити самостійно користуватись набутими знаннями у повсякденному житті.
Обладнання:комп’ютер, проектор, екран, презентація, руль, велосипед.
ХІД :
Ведуча. Добрий день, малеча щира,
Хай живеться вам у мирі.
Хай лунає всюди пісня і дитячий сміх,
На свято вас запрошуєм усіх.
(Звучить “А дорога...”)
Ведуча. Діти ми з вами живемо в місті де є багато легкових та вантажних автомобілів, які рухаються по дорогах. Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі, суворі правила для водіїв та пішоходів. І ми повинні їх знати.
(Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали, поліцейський свисток. Чути крики: “Ой!”, “Ай!”. Забігає Незнайко)
Незнайко. Велике місто – просто горе...
Я розгубився: “Ой!” і “Ай!”,
Не знаю знаків світлофора,
Ледь не потрапив під трамвай.
Авто, автобуси, трамваї
Туди-сюди вправно снують,
Я впав у розпач і не знаю:
То де ж дорогу перетнуть
Ведуча. Незнайку, допоможуть тобі у цьому школярі нашої школи, які дружать зі Світлофором та дорожніми знаками. Запрошуємо тебе на наше свято, Незнайку.
Незнайко. Дякую. (Сідає)
Ведуча. А свято буде в нас не звичне,
І навіть не новорічне.
Тож наберіться, діти, духу,
Бо свято це із правил руху.
Учень. Все, що ви побачите,
Все запам’ятайте,
Для життєвої безпеки
Підказок не чекайте.
Щоб не трапилось біди,
Пам’ятайте це завжди!
Ведуча. А тепер я хочу запитати, кого бракує на нашому святі?
Він красивий, кольоровий,
Має зір такий чудовий.
Перехожим всім моргає,
Очей же він аж троє має.
Діти. Світлофор. (Лунає запис пісні “Зелене світло”, виходить Світлофор) Світлофор. Дозвольте відрекомендуватись. Я Світлофор Моргайко, який допомагає машинам і пішоходам виконувати правила дорожнього руху.
Пісня «Світлофорчик»(мелодія пісні «Буратіно»)
Для тебе я надійний друг.
Не маю я ні ніг ні рук,
Але три ока на малят
По черзі з висоти зорять.
Мене навколо пізнають,
Скажіть но, як мене зовуть?
Світ-ло-фор-чик.
Накази всі виконуй ти.
Аби не трапилось біди.
Якщо послухаєш мене
То небезпека обмине.
Мене навколо пізнають,
Скажіть но, як мене зовуть?
Світ-ло-фор-чик.
Світлофор. (Дивується, хитає головою, коли побачив вовка.) Громадянине
зачекайте! (Вовк доганяє зайця)
Вовк. Ну, зайцю, постривай! Ну, що ще? Мені ніколи, я поспішаю! А що
трапилося?
Світлофор. По-перше, ви увірвалися на сцену, змінили хід свята, а у нас з
дітками дуже серйозна розмова. По-друге, ви порушили правила
дорожнього руху.
Вовк. Так? (Чухає потилицю.) Але ж ми у казці, а в казці усе не за
правилами.
Світлофор. Наша казка якраз про правила.
Вовк. Про які ще там правила?
Світлофор. Про правила дорожнього руху! (Вовк махає рукою і тікає. Лунає дзвоник.)
Учень. О. школа! І тут, значить, є школа?
Світлофор. Ця школа незвична! Заняття в ній допомагають прожити до старості.
Учень. А що там вивчають?
Світлофор. А ось що!...
Пісня.
Знак дорожній розпізнать,
Щоб могли застосувать,
Вчать у школі (3р).
Твердо правила всі знать,
Пам’ятать, виконувать,
Вчать у школі (3р).
Світлофор замиготів.
Розуміть його без слів
Вчать у школі (3р).
Твердо правила всі знать
Пам’ятать, виконувать,
Вчать у школі (3р).
Ведуча. Ой! А що то за іномарка летить так швидко?
Світлофор. Дівчино, ви що, не бачили червоного світла на світлофорі?
Дівчина. Я червоне світло бачила. Я вас не бачила! І взагалі, зараз не модно Їздити за правилами.
Світлофор. У нас, дорогенька, багато машин,
І строгий закон для всіх нас один!
Ось нові правила вуличного руху,
Вивчіть їх на зубок.
Як вивчите, тоді й їздити будете нашим містом. Ідіть до школи правил дорожнього руху. (Вручає їй правила дорожнього руху)
Ведмідь. Р-р-р-розійдись, відійди!
Р-р-р-розбігайтесь хто-куди!
Бачте, я купив велосипед,
Легкий наче крила.
Отже, я тепер крутий,
І ні до кого мені тут нема діла.
Бер-р-р-режись, р-р-розійдись!
(Чути свисток, міліціонер зупиняє ведмедя)
Світлофор. Порушуєте.
Ведмідь. Що порушую?
Світлофор. Правила дорожнього руху.
Ведмідь. А я їх не знаю.
Світлофор. Дуже погано.
Всі правила дорожнього руху
й усі положення вимаєте знати,
як таблицю множення!
Ведмідь. А де і як їх можна вивчити?
Світлофор. Дуже просто. У нас зараз іде урок поваги до правил дорожнього руху. Слухайте й запам’ятовуйте.
Учень. Для руху транспорту існує проїжджа частина дороги.
Для руху пішоходів – тротуар.
Учень 2. Під час руху по тротуару необхідно триматися правої сторони, щоб не заважати іншим.
Пісня. Правила руху слід знати,
Їх треба добре пам’ятати.
На вулиці ти не пустуй,
Своїми вчинками керуй.
Ведуча. Наша киця (її Мусею звати) надумала помандрувати.
(Вбігає киця. Голосно співає пісню).
Кіт (пісенька на мотив «Вместе весело шагать ...)
Інтенсивний нині рух на дорозі /Зр.
Для інспектора ДАІ день в тривозі / Зр.
Треба дати лад на вулицях і вуличках.
Не встигає на роботі з’їсти булочку.
їх життя знать про дорогу всіх заставило,
Раз словечко, два словечко.
Вийде правило!
- Мяу -мяу !
Муся. Піду я прогуляюся, на вулиці пограюся.
Світлофор. А чи можна гратися на дорозі?
Муся. Залежить, у що? У шахи не можна, бо машина фігури позбиває. А у м’яча можна, ще й як!
(Звучить музика “Чорний кіт” кіт танцює)
Ведуча. І ось завив автомобіль, відчула Муся страшний біль!
Муся. Няв! Няв!!! Ой, лишенько! Мій хвіст! (Вибігає лікар)
Лікар. Ти ж сама під колеса полізла!
Муся. Поки що це не всі неприємності мої, бо до мене йде Світлофор.
Лікар . Іди, дорогенька, будемо вивчати правила дорожнього руху.
Світлофор. Усім треба перш, ніж мандрувати,
дорожню грамоту вивчати!
Учень. Знайте, друзі, дітворі
Можна тільки у дворі
Гратись, бігати, стрибати
Чи м’яча гуртом ганяти.
На дорозі ж – знає кожен –
Гратися ніяк не можна!
Ведуча. Що це ще з дивина?
Хто на вулиці гуля?
Бачу, знову, як завжди,
Недалеко до біди.
(Йдуть черепаха і левеня)
Черепаха (співає).
На асфальті я лежу,
І де хочу, там ходжу.
Все ходжу, і ходжу,
А стомлюся – полежу (лягає)
Левеня сюди біжить
І до мене щось кричить.
Ну а я все лежу
«Відчепись»- йому кажу.
Левенятко пристає,
Полежати не дає,
Ну, а я все лежу,
“Відчепись”, - йому кажу.
Левеня. Тітонько Черепахо, на дорозі лежати не можна. Буде біда. Черепаха. А то мене не хвилює. Головне, що мені сухо і тепло.
Левеня. Тітонько Черепахо, он до нас Світлофор іде.
Черепаха. (відвертається)
Світлофор. (свистить). Даремно ви, громадянко Черепахо, не слухаєтесь
Левенятка. Воно правила дорожні знає й розуміє.
Левеня. А як же!
Світлофор. Правила руху в нашій країні
Для пішоходів усюди єдині
Знати добре їх усі повинні:
Навіть і дорослі люди...
От тоді порядок буде.
(Левеня і Черепаха виходять)
Світлофор. Як переходиш вулицю,
На розі зупинись
І, перш за все, уважно
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
де небезпек нема.
Трикольорове око
Я маю не дарма.
. Учень. Загорівсь зелений колір –
Переходить пішохід.
А червоний колір світить
– Це сигнал: “Стояти слід!”.
Учень 2. А як жовтий колір бачиш
– Почекати варто теж.
Подружись зі Світлофором
– Лихо завжди обминеш!
Учень 3. Пам’ятай, пішохід,
Перехрестя – перехід.
На зупинці почекай
І автобус, і трамвай.
Учень 4. Повторюйте всі на світі.
Правила дорожні.
Бо без них же, люди добрі,
Нам прожить не можна!
(Виходить Дорожній знак, утирає сльози)
Ведуча. А хто там іде і плаче?
Знак. Я – Дорожній знак. Мене та моїх друзів зачарувала пані Аварія. Допоможіть нам, будь ласка!
Ведуча. Діти, допоможемо знакам?
Діти. Так!
Ведуча. Щоб звільнити усі знаки,
Треба, друзі, дещо знати.
Лікар ось іде до нас,
Про усе розкаже враз.
Лікар. Діти, я прийшла допомогти врятувати Дорожні знаки.
Для цього вам треба відгадати загадки.
Загадки
1. Біжать чотири брати
І один одного догнати не можуть. (Колеса)
2. Тримаюсь лиш я на ходу,
Як зупинити - упаду. (Велосипед)
3. Дім по вулиці повзе
На роботу всіх везе,
Не на курячих ногах,
А у гумових чобітках. (Автобус)
4. Підмигне зеленим оком - ми йдемо,
Підмигне червоним - стоїмо. (Світлофор)
Учень. Як же йти безпечно скоро,
як не видно світлофора?!
Учень 2. Подивись ліворуч,
На середині – праворуч,
Усі машини пропусти
І на той бік поспіши.
- А які ще правила дорожнього руху ви знаєте? Зараз ми про них заспіваємо!
(Співають частівки)
Переходити нам слід
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.
Ось велике перехрестя,
Там за ним до школи вхід.
Брате, тут для пішоходів
Є підземний перехід.
Будь уважним. Постривай
– Ззаду не обходь трамвай.
А тролейбус і автобус
Тільки ззаду оббігай!
Лікар. Молодці діти. Ви багато знаєте.
(вбігає пані Аварія)
Аварія. Що, діточки, захотіли на дорогах навести лад? Не дозволю! Не дам!
Лікар . Пані Аваріє, йди-но сюди.
І дорожні знаки негайно відпусти.
За те, що ти не знаєш Правил руху, та ще й Дорожні знаки зачарувала, я зроблю тобі “великий укол”.
Аварія. Ой, не треба уколу! Я відпускаю ваші знаки, а сама зникаю.
(Виходять всі порушники правил дорожнього руху)
Вовк. Дякуємо ва за науку! Не забудем, правила дорожнього руху.
Незнайко. Ми про правила дорожнього руху
Будем завжди пам’ятать!
Повторюйте всі на світі
Правила дорожні,
Бо без них же, люди добрі,
Нам прожить не можна!
Світлофор. Діти, а ви запам’ятали правила дорожнього руху?
Діти. Так!
Танець. «Світлофор»
Ведуча. А на завершення, ми вам бажаємо щастя й долі,
успіхів у рідній школі!