ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ В ІНТЕРНЕТІ

Про матеріал
ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ У 3 КЛАСІ Тема: ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ В ІНТЕРНЕТІ. Мета: • навчальна: формувати уявлення про небезпеку, яка може чатувати під час роботи в Інтернеті, вчити уникати цих небезпек, закріпити правила безпечної роботи та поведінки в комп′ютерному класі, вчити учнів користуватися безпечно Інтернетом; • розвивальна: розвивати навички протидії виявам агресії та насилля, сприяти безпечному спілкуванню в мережі Інтернет мислительні процеси дітей, логічне мислення; формувати вміння аналізувати, робити висновки, передбачати результат; сприяти всебічному розвитку; • виховна: виховувати почуття самозбереження та турботу про своє життя і здоров’я та здоров’я оточуючих; інтерес до вивчення інформатики. Очікувані результати. Наприкінці заняття учні: розуміють про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; пояснюють правила безпеки в соціальних мережах розуміють, до кого можна звернутися з проханням по допомогу в разі порушення прав в інтернеті. Обладнання і матеріали: кольорові фломастери, маркери, ватман, аркуші А4, стікери, роздатковий матеріал, наочність. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ У 3  КЛАСІ

Тема: ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ В ІНТЕРНЕТІ.

Мета:   навчальна: формувати уявлення про небезпеку, яка може чатувати під час роботи в Інтернеті, вчити уникати цих небезпек, закріпити правила безпечної роботи та поведінки в комп′ютерному класі, вчити учнів користуватися безпечно Інтернетом;

  розвивальна: розвивати навички протидії виявам агресії та насилля,

сприяти безпечному спілкуванню в мережі Інтернет мислительні процеси дітей, логічне мислення; формувати вміння аналізувати, робити висновки, передбачати результат; сприяти всебічному розвитку;

  виховна: виховувати почуття самозбереження та турботу про своє життя і здоров’я та здоров’я оточуючих; інтерес до вивчення інформатики.

Очікувані результати. Наприкінці заняття учні:

розуміють про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; пояснюють правила безпеки в соціальних мережах розуміють, до кого можна звернутися з проханням по допомогу в разі порушення прав в інтернеті.

Обладнання і матеріали: кольорові фломастери, маркери, ватман, аркуші А4, стікери, роздатковий матеріал, наочність.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, снігу, людям,

І тоді, обов'язково,

День і вам веселим буде!

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Хто більше?» Назвіть слова , які пов’язані з комп’ютером та Інтернетом (мережа, браузер, посилання, закладка, кнопка, вкладка, вікно, сайт)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

Щоб дізнатися яка тема сьогоднішнього уроку розшифруйте ключове слово,

розгадайте ребус.

 

 

- А що ми знаємо про Інтернет? Інтернет (англ. міжнародна мережа) – це глобальна мережа, яка з′єднує комп’ютери по всьому світу. Зараз Інтернетом користується щонайменше  кожна третя людина на планеті. Завдяки Інтернету люди отримали безліч можливостей: навчатися, спілкуватися, шукати інформацію, передавати її. Інтернет містить багато корисних і цікавих відомостей. Проте користування Інтернетом несе в собі й багато небезпек.

Вправа «Павутинка» Створення проблемної ситуації.

    - Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учню, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

    -Дивіться, діти, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.

   - Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними - користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. Давайте подивимось, хто утворив ось цю комп’ютерну мережу.

(Роздаємо учням картинки з зображеннями казкових персонажів)

(Діти називають: Снігова королева, Дюймовочка, Сірий Вовк, Червоний Капелюшок, Карабас Барабас, Буратіно, Змій, Колобок, Лисичка – сестричка, Коза-Дереза, Баба-Яга)

      - Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо,  хто є вашим співрозмовником в мережі Інтернет.

Сьогодні ми  й поговоримо про небезпеки які є в мережі. А для того, щоб не наразити себе на небезпеку, потрібно вивчити правила поведінки в мережі. Вони допоможуть нам вільно й безпечно подорожувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.  Отже, тема нашого уроку – «Правила безпечної роботи в Інтернеті»  

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Що ж буває небезпечним, або породжує небезпеку. Кількість користувачів Інтернету безперервно зростає, і кожний може розміщувати в ньому свої матеріали. Тому Інтернет містить багато неперевіреної, негативної і навіть шкідливої інформації. Отже, слід уміти захищати свій комп′ютер від вірусів, критично оцінювати інформацію, знайдену в Інтернеті, уникати сайтів і комп′ютерних ігор зі шкідливим вмістом, бути обережними, спілкуючись з іншими користувачами.

Віруси – це невеличкі програми, які без відома користувача комп′ютера

шкодять файли, знищують дані на диску тощо. Віруси здатні утворювати свої копії та розповсюджуватися як хвороба, саме тому вони й отримали таку назву. Найбільша кількість вірусних програм поширюється саме через Інтернет.  Слід обов’язково мати антивірусну програму на своєму комп′ютері.

         Антивірусні програми – це спеціальні програми, які не пропускають віруси на комп′ютер, блокують, знищують їх. Будьте  уважними і обережними під час роботи в Інтернеті. Діти в Інтернеті  можуть стати легкою здобиччю для шахраїв. Щоб цього не сталося, слід дотримуватися відповідних правил безпеки.

 

 

V. Первинне закріплення нового матеріалу.

Вправа «Казка про Скріпочку»

- А зараз я хочу розповісти вам «Казку про Скріпочку».

- Візьміть скріпочку в руки, познайомтесь з нею. (Кожен учень отримує одну металеву кольорову скріпку)

Жила собі дівчинка Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки їй подарували комп’ютер та підключили до мережі Інтернет. Тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учням пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку)

Спілкуючись «В контакті» з друзями, вона одного разу отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старший від неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникало сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи. Скріпочка уявляла, що новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. (Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку) Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це зовсім не турбувало її, адже новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося – це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця. Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця.

(Учасникам пропонується повернути скріпочку в первинну форму)

- У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.

 

- Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

- Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Якщо хтось незнайомий запропонує вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримуйтесь цих правил:

  1. Не вірте тим даним і фотографіям, які вам надсилають;
  2. Погоджуйтесь на зустріч лише в день та на людному місці;
  3. Повідомте батьків про зустріч або візьміть їх із собою.

-  Часто небезпечні історії  трапляються не тільки  з людьми, а й з улюбленими казковими героями.

    Вправа «Знайди помилку» Наступним нашим завданням буде таке: пригадати зміст казки і вказати на помилки, яких  допустив головний герой.

Червоний капелюшок (розпочала розмову з незнайомцем) 

Колобок (довірливо розповідав  перехожим інформацію про себе та свою родину) 

Семеро козенят (Не послухались дорослих і розпочали розмову  з незнайомцем) 

     Отже, як ми переконались, - небезпек існує в  світі багато. Але вони не зупиняють нас у пізнанні нового, у власному  вдосконаленні. Нині ми крокуємо в ногу з Інтернетом і наше головне  завдання зробити його якомога безпечнішим. Допоможе нам підручник.

VІ. Фізкультхвилинка. Релаксація (вправи для очей) 

Всі ми добре потрудились -

Оченятка притомились.

Гляньте вправо, (не повертаючи голови)

Гляньте вліво,

Вгору й вниз дивіться сміло.

Очкам слід ще станцювати (кругові рухи)

І лиш потім працювати.

Робота у групах «Плюси та мінуси інтернету»

Руханка «Молекули» Об’єднати учнів у 3 групи («плюс», «мінус», «судді»)

Завдання:

— команда «плюс»: наводить приклади позитивного впливу інтернету.

— команда «мінус»: розповідає про негативний вплив інтернету.

– команда «судді»: вислуховує аргументи сторін і дає поради, як послабити

Кожна група 2–3 хвилини працює над презентацією свого завдання.

Підсумок: «Інтернет — цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку, спілкування з друзями. Водночас світова комп’ютерна мережа містить багато

небезпек для психічного та фізичного здоров’я користувачів».

V. Систематизація (закріплення набутих знань)

Вправа «Голосуй ногами» (перевірити рівень засвоєної інформації)

1.Картки «Міф» і «Факт» розкладені у різних місцях класу так, щоб між

ними був вільний простір. Учитель читає твердження і пропонує учням зайняти позицію відповідно до їхнього ставлення.

ТВЕРДЖЕННЯ

1. Якщо над кимось знущаються, він сам винен у цьому.

Міф. Ні з кого не можна знущатися! Кривдник несе повну відповідальність

за свої дії.

2. Дехто з тих, над ким знущалися, може почати ображати інших.

Факт. На жаль, деякі люди, які зазнали принижень, згодом так само зганяють свою злість на інших.

3. Коли ти бачиш, що з когось знущаються, найкраще вдати, ніби нічого не

помічаєш.

Міф. Не існує поняття «невинний спостерігач». Якщо ти бачиш, що над кимось знущаються, і нічого нікому про це не кажеш, то не розв’язуєш проблему, а певною мірою стаєш співучасником.

4. Не варто використовувати назви міст, імена, номери телефонів та дату народження як надійні паролі.

Факт. Існують спеціальні програми-відмички, які послідовно перебирають усі слова у словнику та цифри, і в такий спосіб можуть розкрити простий пароль.

5. Якщо ви збираєтеся поширити інформацію, фотографії своїх знайомих, не треба запитувати їхнього дозволу.

Міф. Обов’язково спершу спитайте у них дозволу. Можливо, комусь буде неприємно, що ви поширили інформацію про нього.

6. Усе, що ви публікуєте онлайн, може бути розповсюджене набагато ширше.

Факт. Майже кожен користувач може роздрукувати фотографії, відео та інші ваші приватні дані. Не забувайте про налаштування конфіденційності: обмежте читацьку аудиторію своїми друзями. Майте на увазі, що вони можуть переслати вашу інформацію іншим користувачам. Підсумок «Треба пам’ятати, що ні з кого не можна знущатися — ні в реальному, ні у віртуальному світі».

Вправа «Добре. Погано»  Діти за картками розповідають, чим корисний Інтернет та, що негативного в ньому. На дошці напис «Добре. Погано» розділіть слова. 

    Добре                                                     Погано

Спілкування                                          Залежність

Навчання                                                Марна витрата часу

Розваги                                                    Азартні ігри

Інтернет – послуги                                 Віруси

Завантаження відео                              Хакери

Пошук інформації                               Порушення режиму дня, шкода здоров’ю

 

ІХ. Підбиття підсумків уроку.

     - Сучасні діти користуються сайтами соціальної  мережі: «Однокласники», «В контакті» та іншими. Пам’ятайте про те, що сьогодні почули, прочитали та побачили, і  тоді Інтернет принесе вам тільки користь. Підсумуємо вивчене, граючись.

Гра  «Правила безпечної поведінки в Інтернеті» (так- оплеск, ні- тиша)

Мої правила безпечної поведінки

Так чи ні?

1. Якщо я дізнаюся про інформацію, яка змушує мене почуватися некомфортно, я одразу розповім про це батькам або вчителю. Мої батьки знають, з ким я спілкуюся в Інтернеті

Так

2. Я ніколи не погоджуся зустрітися з тим, з ким я познайомився в Інтернеті, без згоди батьків. Якщо в мене призначена зустріч, то це буде людне місце, і я запрошу із собою когось із батьків

Так

3. Я ніколи не надішлю своє фото людині, з якою я познайомився в Інтернеті, не порадившись із батьками

Так

4. Я не буду відповідати на листи чи прохання, якщо вони спричиняють почуття дискомфорту чи сорому

Так

5. Я і мої батьки встановили правила роботи в Інтернеті: час моєї роботи в Інтернеті, сайти відвідування Інтернету

Так

6. Я не надаю ніякої особистої інформації (ім’я, вік, адреса, номер школи, місце роботи батьків) без дозволу батьків

Так

 

Шість правил розумного користувача Інтернету:

Учень 1:Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

Учень 2: Я буду залишати негарні веб-сайти.

Учень 3: Я буду зберігати свій пароль в таємниці.

Учень 4: Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

Учень 5: Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.

Учень 6: Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

      - Ну хіба ж не молодці! Продовжте речення:

       На уроці я дізнався…

       Мені сьогодні сподобалося…

      - Дайте відповідь одним словом, чи ви будете користуватися набутими знаннями? 

Ось і уроку кінець! Хто працював, той молодець!

Ви добре попрацювали сьогодні на уроці.

Ви молодці! До побачення!

docx
Додав(-ла)
Федота Инна
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
2118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку