Михайлова І.О.
вчитель початкових класів
Броварська спеціалізована школа І-ІІІ ст.. № 7
Предмет: Сходинки до інформатики
Клас: 2
Тема: Правила безпеки у комп’ютерному класі.
Мета: - розглянути основні правила поведінки в комп’ютерному класі;
- ознайомити учнів з основами комп’ютерної грамотності та
технікою безпеки в кабінеті ЕОТ;
- домогтися свідомого розуміння учнями необхідності знання і
виконання правил ТБ;
- розвивати пам’ять і логічне мислення;
- виховувати дисциплінованість, обережність.
Обладнання: комп’ютери, наочність, книжки, зошити, правила техніки
безпеки.
Тип уроку: комбінований урок.
План уроку:
І. Організаційна частина.
ІІ. Вступна бесіда.
ІІІ. Робота з підручником.
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Робота із зошитом.
VІ. Практична робота на ПК.
VІІ. Підсумки уроку.
VІІI. Домашнє завдання.
Хід уроку:
I. Організаційна частина.
- знайомство з учнями;
- присутні на уроці.
II. Вступна бесіда.
1. Що таке нещасні випадки?
2. Які нещасні випадки можуть статися з учнями в кабінеті ЕОТ?
Техніка безпеки – це правила, виконуючи які ви вберігаєте себе від
нещасних випадків.
3. Чому ми говоримо про техніку безпеки саме у цьому кабінеті?
У кабінеті ЕОТ розміщено багато апаратури, яка знаходиться під
електричним струмом, який є небезпечним для життя людини.
В цьому кабінеті зроблено все, щоб захистити вас від нещасних
випадків.
І якщо ви будете грамотно поводитись і виконувати всі правила, то це
дасть вам повну гарантію безпеки.
Але чи можна гарантувати безпеку учневі, який:
1) самовільно включає кабель;
2) зняв захисну кришку і ремонтує ПК;
3) біжить і штовхається біля ПК.
Комп’ютер живиться напругою 220 Вт, яка дуже небезпечна для
людини.
Джерела небезпеки:
- розетки з розбитими корпусами;
- проводи з пошкодженою ізоляцією;- обладнання із знятими кришками;
- мокрі руки або одяг.
Щоб вберегти себе від нещасних
випадків, ви повинні виконувати
обов’язкові правила для кожного учня в
цьому кабінеті.
- Погляньте на с. 4 нашого
підручника.
Любий друже! Ти прийшов до
комп’ютерного класу, в якому учні
вчаться працювати з комп’ютером.
Але перш ніж сісти за комп’ютер,
слід запам’ятати правила безпечної
поведінки в комп’ютерному класі.
- Уважно розгляньте пари малюнків. Що трапилося з інопланетянином
Елзіком і чому?
IІІ. Робота з підручником.
1. Назвіть ім’я та прізвище кожної з дівчаток, якщо відомо, що Іринка і
Олеся навчаються в одному класі. Їхні прізвища Василькова та Курочкіна, а
Іринка вища за Василькову.
_____________________________________________________
________________________________________________________
2. Тут заховалася цифра 9. Знайдіть хоча б 15 схованок.
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Робота з зошитом.
1. Які з цих речей комп’ютер здатний замінити? З’єднайте їх зображення
з малюнком у центрі. Поясніть свій вибір.
2. До якого комп’ютера приєднано мишу, а до якого – навушники?
VІ. Практична робота на ПК:
Дізнатися про те, як слід поводитись, працюючи за комп’ютером, тобі
допоможе цікавий комп’ютерний слайд-фільм.
Щоб перейти до кожного наступного слайду, слід натиснути на
клавіатурі найдовшу клавішу, що називається “Пропуск”.
- перегляд комп’ютерного слайд-фільму.
Шлях: Сходинки до інформатики → 2 клас → Як поводитись з
комп’ютером.
VІI. Підсумки уроку.
- правила ТБ;
Діти, до нас на урок прийшов зайчик Пострибайчик, який не знає правил
поведінки в комп’ютерному класі.
- Чи можна працювати на комп’ютері, той, хто не знає правил техніки
безпеки?
Допоможемо зайчикові?
Гра «Правильно-неправильно».
(Вчитель називає правила роботи, а учні сигнальними картками
показують: червоний – не можна робити в комп’ютерному класі;
зелений – потрібно виконувати під час уроків ОКГ).
VІІI. Домашнє завдання.
У Смарагдовому лісі живуть Ведмедик, Вовчик і Лисичка. Усі вони
різного віку. Хто з друзів найстарший, якщо Вовчик не старший, а Лисичка
не молодша за Ведмедика?
___________________________________________________________
__________________________________________________________________