"Правила для пішоходів шануватимуть люди– скрізь тоді порядок буде" ( Виховна година)

Про матеріал
Тема: «Правила для пішоходів шануватимуть люди– скрізь тоді порядок буде!» Мета: розширювати, збагачувати і поглиблювати знання учнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор та його призначення; правила безпечної поведінки на дорогах, повторити основні правила пішоходів і автомобілістів. Розвивати увагу, спостережливість, мислення, навички поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, дисциплінованість, бажання краще знати правила дорожнього руху та дотримуватись їх, вміння обережно поводитися на вулиці, берегти своє здоров’я. Обладнання: модель світлофора, дорожні знаки, шаблони, відео фрагменти Хід виховної години I. Організаційний момент II. Вступна бесіда вчителя Вчитель: - Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Адже, тільки за допомогою транспорту, ми можемо їздити на велику відстань. Транспорт – наш вірний друг! Але, забуваючи про правила дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним. Найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність дуже часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть особистого життя. Таке трапляється з різних причин, але, особливо тоді, коли людина потрапляє на вулицю і не дотримується її законів. І, на жаль, частіше нещасні випадки трапляються з дітлахами. Хочу вам сказати, що навіть тисячі років тому вже існували правила дорожнього руху. Мисливці з давніх давен викладали позначки з гілочок на стежках, коли хотіли комусь повідомити про напрямок , в якому вони пересуваються. Отже, поговоримо сьогодні про правила дорожнього руху і згадаємо те, що ви вже знаєте з попередніх занять. Давайте згадаємо, хто являється учасниками дорожнього руху? (водії, пішоходи, велосипедисти, пасажири). Кожен учасник дорожнього руху повинен дотримуватися правил. - Підніміть руки , хто з вас щодня є учасником дорожнього руху. - Чому ви так вважаєте? 1.Відео перегляд з проблемним запитанням. - Що вас вразило? - Здивувало? - Змусило переживати? 2.Вправа «Дискусія» Для чого потрібно дотримуватися правил дорожнього руху? Наведіть власні приклади і випадки з свого особистого життя. За вашими відповідями я переконалися, що це актуальна і важлива тема в наш час. IІI. Повідомлення теми і мети виховної години. - Сьогодні ми будемо говорити про правила дорожнього руху і вивчати дорожні знаки, перевіримо, як добре ви знаєте правила дорожнього руху. ІV. Основна частина - Коли на вулицях почали їздити автомобілі, автобуси, мотоцикли , то вулицям потрібно було дати мову світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви, з букв складають слова, зі слів – речення. У дорожньої мови також є букви …. Можливо хтось здогадався? 3. Гра «Дозволено, заборонено» І проспекти, і бульвари, всі шумливі в наші дні. Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні. Це … (дозволено). Пустувати тут, де люди … (заборонено). А бабусі дати місце, це… (дозволено). Йти, коли червоне світло … (заборонено). На зелене навіть дітям йти … (дозволено). Дітям гратись на дорозі… (заборонено). Знати правила дорожні це … (дозволено). Вчитель: З цим завданням ви добре впоралися. А зараз проведемо невеличку розминку: ви повинні відгадати запропоновані загадки. 1.Йде з села до села, А з місця не зрушить. (Дорога). 2. Маленькі будиночки По місту біжать. А в цих будиночках Люди сидять. ( Автобуси, трамваї, тролейбуси ). 3 .Я не їм вівса, ні сіна, Дайте випити бензину. Усіх коней обжену, Кого хоч наздожену. ( Машина ). 4. Підморгне зеленим оком – ми йдемо, Підморгне червоним оком – стоїмо. ( Світлофор ). 4. Вікторина «Вулиці нашого міста» - Які будинки на вулиці, де знаходиться наша школа? - Який рух на нашій вулиці – односторонній чи двосторонній? - Де повинні ходити пішоходи? Де повинні їздити машини? - Де і як потрібно переходити вулицю? - Які знаки світлофора ви знаєте? - Чи можна гратися на вулиці? 5. Розповідь про світлофор. Загадка: Різні скельця є у мене: Червоне, жовте і зелене. Можу ними я сказати: «Йти», «Стояти», «Зачекати». (Світлофор) - А чому, скажіть, його так називають? На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати неможливо! (Діти пригадують, що означають ці сигнали світлофора) 6.Гра «Перехід» На сигнал «червоний» - тиша, стоїмо спокійно, на «жовтий» - плескають в долоні, на «зелений» - крокують . 7.Гра «Вгадай, який знак» – Послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки і відгадайте, який це знак. 1). Подивись, ось перед нами – Знак трикутний з дітлахами, Знак цей, брате, застережний, Треба бути обережним! ( знак «Дiти») 2).Переходити нам слід, Тільки там, де перехід. А доріжку пішохідну, Наче зебру, добре видно. (знак «Пішохідний перехід») 3). І автобус на зупинку На одну прибув хвилинку. Є закон, а не порада – Він стоїть, і ти постій. Ані спереду, ні ззаду, Обійти його не смій! (знак «Місце зупинки автобуса») 4). Он заправка. І машина Вип’є з три відра бензину. Поможи ж ти бак налити, Якщо хоче вона пити. (знак «Автозаправка») 5). Ось велике перехрестя, Ген за ним до школи вхід. Ось подивись, тут для пішоходів Є підземний перехід. (знак «Підземний пішохідний перехід») V. Заключна частина VІ. Підсумок . - Я вдячна вам за вірні відповіді і переконалася в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Насправді це досить серйозна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності. Молодці, я сподіваюсь що ваші знання про правила дорожнього руху збережуть вам здоров’я і життя. На кінець нашого уроку проведемо колективну роботу. 8. « Продовж рядок» Знайте всі: дорослі й ……….(малі,) Найважливіші на світі Строгі правила дорожні, І без них прожити не ……….(можна.) Є правила строгі для пішоходів, Їх знати повинні усі до пуття. Буває помилка – загроза здоров’ю, Буває – помилка позбавить ………(життя!) Хто сів за кермо, - не спіши, будь ………(уважний,) На знаки дорожні в дорозі зважай. Ти правил безпеки, водій, не порушуй, Про тих, хто довкола, завчасно ………..(подбай.) На дорозі так правил багато, Їх дотримуйся, друже,……….. (завжди!) Якщо будеш ти їх шанувати, То й не трапиться лиха-……….(.біди!) - Молодці, дітки! Я бачу, що добре знаєте знаки дорожнього руху та вмієте ними користуватись. Обов’язково, під час переходу треба звертати увагу на знаки, які розташовані на вулиці. Від вашої уваги, залежить ваше життя. Закріпимо знання в дотриманні правил дорожнього руху, визначивши усі правильні відповіді. 1. Для чого існують правила дорожнього руху? А. Щоб на вулицях не виникали аварійні ситуації. Б. Для безпеки пішоходів і водіїв. В. Всі відповіді вірні. 2. Для чого потрібен світлофор? А. Для дизайну вулиць. Б. Для регулювання руху транспорту і пішоходів. 3. Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів? А. Зелени Б. Червоний. В. Жовтий. 4. Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора? А. Ні. Б. Так. 5. Як називається частина дороги, призначена для руху пішоходів? А. Перехрестя. Б. Тротуар. В. Велосипедна доріжка. 6. Де пішоходи можуть переходити вулицю? А. У місцях, де є "зебра", дорожній знак "Пішохідний перехід". Б. Де є світлофор. В. Всі відповіді вірні. 7. Де можна вчитися їздити на велосипеді? А. На пішохідній доріжці. Б. Де немає автомобільного руху. В. На дорозі.
Перегляд файлу

Тема:     «Правила для пішоходів шануватимуть люди–

                                                              скрізь тоді порядок буде!»

Мета: розширювати, збагачувати і поглиблювати знання учнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор та його призначення; правила безпечної поведінки на дорогах, повторити основні правила пішоходів і автомобілістів. Розвивати увагу, спостережливість, мислення, навички поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, дисциплінованість, бажання краще знати правила дорожнього руху та дотримуватись їх, вміння обережно поводитися на вулиці, берегти своє здоров’я.

Обладнання: модель світлофора, дорожні знаки, шаблони, відео фрагменти

Хід виховної години

  1. Організаційний момент
  2. Вступна бесіда вчителя

Вчитель:

      - Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Адже, тільки за допомогою транспорту, ми можемо їздити на велику відстань.

Транспорт – наш вірний друг! Але, забуваючи про правила дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним.

Найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність дуже часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть особистого життя. Таке трапляється з різних причин, але, особливо тоді, коли людина потрапляє на вулицю і не дотримується її законів. І, на жаль, частіше нещасні випадки трапляються з дітлахами.

Хочу вам сказати, що навіть тисячі років тому вже існували правила дорожнього руху. Мисливці з давніх давен  викладали позначки з гілочок на стежках, коли хотіли комусь повідомити про напрямок , в якому вони пересуваються.

Отже, поговоримо сьогодні про правила дорожнього руху і згадаємо те, що ви вже знаєте з попередніх занять.

Давайте згадаємо, хто являється учасниками дорожнього руху? (водії, пішоходи, велосипедисти, пасажири). Кожен учасник дорожнього руху повинен дотримуватися правил.

-         Підніміть руки , хто з вас щодня є учасником дорожнього руху.

-         Чому ви так вважаєте?

   1.Відео перегляд з проблемним запитанням.

-         Що вас вразило?

-         Здивувало? 

-         Змусило переживати?

   2.Вправа «Дискусія» Для чого потрібно дотримуватися правил дорожнього руху?

Наведіть власні приклади і випадки з свого особистого життя.

За вашими відповідями я переконалися, що це актуальна і важлива тема в наш час.

 

 

IІI. Повідомлення теми і мети виховної години.

- Сьогодні ми будемо говорити про правила дорожнього руху і вивчати дорожні знаки, перевіримо, як добре ви знаєте правила дорожнього руху.

ІV. Основна частина

- Коли на вулицях почали їздити  автомобілі, автобуси, мотоцикли , то вулицям потрібно було дати мову світу.

   Коли людина вчиться читати, їй показують букви, з букв складають слова, зі слів – речення. У дорожньої мови  також є букви  …. Можливо хтось здогадався?

  3. Гра «Дозволено, заборонено»

І проспекти, і бульвари, всі шумливі в наші дні.

Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні.

Це … (дозволено).

Пустувати тут, де люди … (заборонено).

А бабусі дати місце, це… (дозволено).

Йти, коли червоне світло … (заборонено).

На зелене навіть дітям йти … (дозволено).

Дітям гратись на дорозі… (заборонено).

Знати правила дорожні це … (дозволено).

 Вчитель:  З цим завданням ви добре впоралися. А зараз проведемо невеличку розминку:  ви повинні відгадати запропоновані загадки.

  • Йде з села до села,
    А з місця не зрушить. (Дорога).
  • Маленькі будиночки
    По місту біжать.
    А в цих будиночках
    Люди сидять. ( Автобуси, трамваї, тролейбуси ).
  • Я не їм вівса, ні сіна,
    Дайте випити бензину.
    Усіх коней обжену,
    Кого хоч  наздожену. ( Машина ).
  • Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
    Підморгне червоним оком – стоїмо. ( Світлофор ).

      4. Вікторина «Вулиці нашого міста»

          - Які будинки на вулиці, де знаходиться наша школа?

          - Який рух на нашій вулиці – односторонній чи двосторонній?

          - Де повинні ходити пішоходи? Де повинні їздити машини?

          - Де і як потрібно переходити вулицю?

          - Які знаки світлофора ви знаєте?

          - Чи можна гратися на вулиці?

      5. Розповідь про світлофор.

Загадка:

Різні скельця є у мене:

Червоне, жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати».

(Світлофор)

-         А чому, скажіть, його так називають?

На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати неможливо!

(Діти пригадують, що означають ці сигнали світлофора)

   6.Гра «Перехід»
На сигнал «червоний» - тиша, стоїмо спокійно,

на «жовтий» - плескають в долоні,

на «зелений» - крокують .

   7.Гра «Вгадай, який знак»

     – Послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки і відгадайте, який це знак.

1). Подивись, ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! ( знак «Дiти»)

2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.   (знак «Пішохідний перехід»)

3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій! (знак «Місце зупинки автобуса»)

4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити.       (знак «Автозаправка»)

5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід.      (знак «Підземний пішохідний перехід»)

V. Заключна частина

VІ. Підсумок .

Я вдячна вам за вірні відповіді і переконалася в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Насправді це досить серйозна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.

Молодці, я сподіваюсь що ваші знання про правила дорожнього руху збережуть вам здоров’я і життя. На кінець нашого уроку проведемо  колективну роботу.

      8. « Продовж рядок»

         Знайте всі: дорослі й ……….(малі,)

   Найважливіші на світі

   Строгі правила дорожні,

   І без них прожити не ……….(можна.)

   Є правила строгі для пішоходів,

   Їх знати повинні усі до пуття.

   Буває помилка – загроза здоров’ю,

   Буває – помилка позбавить ………(життя!)

   Хто сів за кермо, - не спіши, будь ………(уважний,)

   На знаки дорожні в дорозі зважай.

  Ти правил безпеки, водій, не порушуй,

   Про тих, хто довкола, завчасно ………..(подбай.)

   На дорозі так правил багато,
   Їх дотримуйся, друже,……….. (завжди!)
  Якщо будеш ти їх шанувати,
  То й не трапиться лиха-……….(.біди!)

  Молодці дітки! Я бачу, що добре знаєте знаки дорожнього руху та вмієте ними користуватись. Обов’язково, під час переходу треба звертати увагу на знаки, які розташовані на вулиці. Від вашої уваги, залежить ваше життя. Закріпимо знання в дотриманні правил дорожнього руху, визначивши усі правильні відповіді.

 1. Для чого існують правила дорожнього руху?

А. Щоб на вулицях не виникали аварійні ситуації.

Б. Для безпеки пішоходів і водіїв.

В. Всі відповіді вірні.

 2.  Для чого потрібен світлофор?

А. Для дизайну вулиць.

Б. Для регулювання руху транспорту і пішоходів.
3.  Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів?

А. Зелени

Б. Червоний.

В. Жовтий.
4.  Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?

А. Ні.

Б. Так.
5. Як називається частина дороги, призначена для руху пішоходів?

А. Перехрестя.

Б. Тротуар.

В. Велосипедна доріжка.

 6. Де пішоходи можуть переходити вулицю?

А. У місцях, де є "зебра", дорожній знак "Пішохідний перехід".

Б. Де є світлофор.

В. Всі відповіді вірні.

 7. Де можна вчитися їздити на велосипеді?

А. На пішохідній доріжці.

Б. Де немає автомобільного руху.

В. На дорозі.

 

docx
Додано
19 квітня
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку