1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Правила догляду за кімнатними рослинами

Про матеріал

Розробка уроку "Правила догляду за кімнатними рослинами" для дітей шкіл інтернатуз квітникарства.

Мета: Ознайомити учнів із різноманітністю кімнатних рослин; умовами їх росту і розвитку; навчати правильно доглядати за ними. Збагачувати словниковий запас дітей; формувати навички догляду. Виховувати почуття прекрасного, небайдужість до живої природи, бережливого ставлення до рослин.

Перегляд файлу

Тема: Правила догляду за кімнатними рослинами.

Мета: Ознайомити учнів із різноманітністю кімнатних рослин; умовами їх росту і розвитку; навчати правильно доглядати за ними. Збагачувати словниковий запас дітей; формувати навички догляду. Виховувати почуття прекрасного, небайдужість до живої природи, бережливого ставлення до рослин. 

Обладнання: вазони з кімнатними рослинами; презентація «Догляд за кімнатними рослинами», шматочки поролону, відерце з водою, дерев’яні палички, лійки, магнітофон із записом «Пісні квітів», клаптики тканини для протирання горшків. 

Хід уроку: 

І. Організація класу 

Нас до класу дзвоник кличе, починається урок. Тож сідаємо всі зручніше, й робимо в казку перший крок

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку 

На шибках малює квіти 
Нам мороз свої зимові, 
А в кімнаті школярів є 
Квіти справжні і чудові. 
Любо глянути на них – 
Зеленавих та живих. 
За віконцем – хуртовина, 
Заметіль гуде-кружляє, 
А в теплі у нас рослини 
І ростуть, ще й розцвітають. 
Ще й до учнів тягнуть віти, 
Мов нагадують малятам, 
Щоб не забували діти 
Своїх друзів поливати. 
- Сьогодні на уроці ми ознайомимося із деякими кімнатними рослинами і навчимося за ними доглядати. 

III. Вивчення нового матеріалу 
1. Бесіда про кімнатні рослини. 
- Часто ми слухаємо пісні про квіти, розповідаємо про них вірші, співаємо про них, але ми не знаємо, чи квіти нас чують, чи подобаються їм наші пісні. А чи хотіли б ви почути, про що думають чи співають квіти? Якщо дуже – дуже захотіти і уважно прислухатись, то можна почути , як рослинки співають. Нумо, прислухаймось усі разом, заплющивши очі. 
Вчитель непомітно вмикає магнітофон, прихований від дитячих очей, і в класі звучить пісня «Пісня квітів»: 
Виростаєм на віконці, 
Зацвітаємо на сонці, 
Від водиці зеленієм 
Першокласникам радієм. 
Ви нас, діти, доглядайте 
І водою поливайте. 
Щоб могли ми воду пити, 
Треба землю розпушити. 
Любі учні! Час не гайте – 
Наше листя протирайте. 
В школі вашій 
Для нас , квітів, 
Найщиріші друзі – діти. 


2. Формування нових знань

 
- До якої природи належать кімнатні рослини? (До живої природи)

- Що полюбляють кімнатні рослини? 
- Про що вони просять нас? 


Презентація «Кімнатні рослини», під час якої вчитель називає рослини, що з’являються на малюнках.

 http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/a.jpg  http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/b.jpg  http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/1.jpg http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/2.jpg  http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/3.jpg  http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/4.jpg  http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/5.jpg  http://magdalunivskiynrc.mirshkol.com/uploads/editor/1955/289409/sitepage_103/images/6.jpg

             

                         

(фікус   фіалка   монстера   колеус  дифенбахія  орхідея  алое   кактус)

Разом із учнями з’ясовують, чи є такі рослини в класі. Доцільно розповісти дітям про те, що одну й ту саму рослину називають по-різному, наприклад, алое – столітник, бальзамін – вогник тощо. 
Ознайомлюючи дітей із рослинами, вчитель розказує про життя цих рослин у природних умовах, про їх використання у промисловості. Усе це розширює уявлення дітей про рослинний світ і підвищує інтерес до спостережень. 

 

3.Розширення інформаційного поля.

Дітям цікаво буде дізнатися, що один із видів фікуса в себе на батьківщині, в Індії, досягає 30 м заввишки, з листям до 1 м завдовжки. Зарослі фікуса утворюють цілі гаї. Із соку фікуса виготовляють каучук, з якого роблять гумові іграшки тощо. 
Вчитель. Рослини – це живі істоти, які живляться, дихають, ростуть; їм для життя необхідні світло, тепло, волога, повітря, поживні речовини з ґрунту. 

IV. Фізкультхвилинка 

По долині ми гуляєм,
Фізкультхвилинку починаєм.
Справа – ліс, а зліва – поле,
Унизу іскриться море.
В небі сонечко сіяє
І з нами промовляє.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Будем дружними зростать.
Дуже добре будем вчитись,
Вдома, в школі не лінитись.

V. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами 
Вчитель пояснює, як і для чого розміщують рослини ближче до світла, як треба робити сухе і вологе обтирання листя від пилу, протирати горшки, поливати і обприскувати рослини, розпушувати землю; показує, як виконується кожна операція. 
Практична діяльність учнів. 
1) Поливання квітів. 
2) Розпушування ґрунту. 
3) Видалення пилу з листя. 
групова форма трудової діяльності (кожна група одержує вазон, шматочок поролону для протирання листя , дерев’яну паличку для розпушування землі, лійку для поливання, пульверизатор для обприскування листя, клаптик тканини для проти рання горшків). Обов’язки між членами групи чітко розмежовуються: кожен виконує конкретну операцію. 

VI. Хвилинка- цікавинка 
Чи знаєш ти? 
● Усім кімнатним рослинам корисно іноді опинитися під теплим дощем, 
але не всі рослини можна мити під душем. 
● Запилені рослини з ворсистим листям (наприклад, фіалку) краще чистити 
м'якою щіточкою. 
● Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик 
із квіткою у воду і тримайте до зникнення пухирців повітря: земля 
повинна стати вогкою. 
● Поливаючи рослини, пам'ятайте, що краще добре полити квітку раз на 
тиждень, ніж потроху щодня. 
● Навесні та влітку, під час цвітіння кімнатну рослину потрібно поливати 
дещо більше, ніж зазвичай: рослину слід підживлювати. 
● Кімнатні рослини необхідно пересаджувати кожні два-три роки, і краще 
це робити навесні. 
● Коріння рослини може дуже розростися, і, незважаючи на часте 
поливання, рослина може засохнути. 

VII. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 
1. Ліплення з пластиліну кактуса, на якому «зацвіла» квітка 
2. Тестування 
– Яку користь приносять кімнатні рослини? Позначте правильну відповідь. 
а) Очищують повітря; 
б) заповнюють порожні місця на підвіконні; 
в) зволожують повітря; 
г) знищують шкідливих комах; 
д) збагачують повітря киснем; 
е) прикрашають кімнату; 
ж) лікують. 

VIIІ. Підсумок уроку 
 - Які кімнатні рослини ви запам'ятали?

- Як слід доглядати за кімнатними рослинами?

- Яку користь приносять кімнатні рослини?

- Ви навчилися розуміти «бажання» квітів та інших кімнатних рослин. Прислухайтесь і здогадайтесь , про що просять вас рослини у коридорах школи, вдома. 
Виконайте їхні прохання. 
Квітам сумно, коли їх мало, а тому посадіть нові: 
Квітам тісно у маленьких вазонах, тому пересадіть їх у більші. 
Квітам подобаються гарні вазони, тому прикрасьте їх. 
Квітам важко дихати – протирайте листочки, розпушуйте землю.

 

 

docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
5539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку