Поняття мотив і мотивація .

Про матеріал

Поняття мотив і мотивація. Їх значення. На які етапи поділені .Теорія очікувань. На яких стадіях що відбувається.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бондаренко Анастасія Миколаївна ФВб-2-18-4ОД

Номер слайду 2

Мотивація – це поєднання зовнішніх і внутрішніх рушійних сил, які заохочують людину здійснювати діяльність, спрямовану на досягнення певних цілей.

Номер слайду 3

Мотив - це те, що викликає певні дії у людини (певну реакцію).

Номер слайду 4

Мотиви виявляються: ● як сукупність зовнішніх або внутрішніх умов, які викликають активність людини і визначають її спрямованість; ● предмет, об’єкт (матеріальний або ідеальний), що спонукає і визначає вибір спрямованості діяльності; ● усвідомлена причина, яка лежить в основі вибору дій особистості.

Номер слайду 5

Відповідно до проявів мотивів мотивуючі фактори поділяються на три класи: — потреби як основа активності; — причини, які обумовлюють вибір діяльності залежно від спря­мованості особистості; — суб’єктивні переживання, емоції як форми регуляції (саморегуляції) поведінки і діяльності. Саме в емоціях оцінюється сенс і результат діяльності. Якщо останній не відповідає меті діяльності, то емоції змінюють її загальну спрямованість, включають допоміжні спонукання, які посилюють вихідні.

Номер слайду 6

Мотивування - процес впливу на людину з метою домогтися від нього певних дій, шляхом спонукання в ньому певних мотивів

Номер слайду 7

+ + = Модель мотивації в теорії очікувань Теорія очікувань стосовно мотивації праці враховує такі елементи, як: ● затрати праці — результат; ● результат — винагорода; ● винагорода — задоволення.

Номер слайду 8

Загальна модель мотивації через потреби

Номер слайду 9

Мотиваційного процесу. Мотивація, розглянута як процес, теоретично може бути представлена у вигляді шести наступних одна за одною стадій.

Номер слайду 10

Перша стадія - виникнення потреб Потреба виявляється у виді того, що людина починає відчувати, що йому чогось не вистачає. Виявляється вона в конкретний час і починає "вимагати" від людини, щоб він знайшов можливість і зробив якісь кроки для її усунення. Потреби можуть бути самими різними. Умовно їх можна розбити на три групи: * Фізіологічні; * Психологічні; * соціальні

Номер слайду 11

Другий етап-знайти способи усунення потреби  Якщо виникла потреба і створює проблеми для людини, він починає шукати способи її усунення: задовольнити, придушити, не помічати. Є потреба щось зробити, щоб щось зробити.

Номер слайду 12

Третій етап-визначення цілей (напрямків) дії Людина записує, що і якими засобами він повинен робити, що домогтися того, що можна отримати для того, щоб усунути потребу. На цьому етапі існує зв'язок чотирьох пунктів:

Номер слайду 13

Четверта стадія - здійснення дії На цій стадії людина витрачає зусилля для того, щоб здійснити дії, які в кінцевому рахунку повинні надати йому можливість отримання чогось, щоб усунути потребу. Так як процес роботи робить зворотний вплив на мотивацію, то на цій стадії може відбуватися коригування цілей.

Номер слайду 14

П'ята стадія - одержання винагороди за здійснення дії Проробивши певну роботу, людина або безпосередньо одержує те, що він може використовувати для усунення потреби, або те, що він може обміняти на бажаний для нього об'єкт. На даній стадії з'ясовується те, наскільки виконання дій дало бажаний результат. Залежно від цього відбувається або ослаблення, або зберігання, або ж посилення мотивації до дії.

Номер слайду 15

Шоста стадія - усунення потреби Залежно від ступеня зняття напруги, що викликається потребою, а також від того, чи викликає усунення потреби ослаблення або посилення мотивації до діяльності, людина або припиняє діяльність до виникнення нової потреби, або продовжує шукати можливості і здійснювати дії по усуненню потреби.

Номер слайду 16

Згідно з цією моделлю мотивації досягнуті результати залежать від докладених працівником зусиль, його здібностей, характеру та усвідомлення своєї ролі. Рівень цих зусиль визначається цінністю винагороди і рівнем впевненості в тому, що між затраченими зусиллями і можливою винагородою існує тісний зв’язок. Досягнуті результати обумовлюють внутрішню (почуття компетентності, самоповаги) і зовнішню (премія, похвала, просування по службі) винаго­роду працівника. Результатом зовнішніх і внутрішніх винагород з урахуванням їх справедливості є задоволення у працівника. Останнє залежить від цінності винагороди, яка не однакова в різних працівників. Усе це свідчить про те, що механізм мотивації праці складний і вимагає всебічного врахування індивідуальних психологічних особливостей працівників, їхніх потреб, інтересів, спрямованості, ціннісних орієнтацій.

Номер слайду 17

ppt
Додано
30 березня 2020
Переглядів
5739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку