"Правила мовного етикету"

Про матеріал
Мета: навчити учнів обґрунтовувати важливість дотримання правил мовного етикету, використовувати в різних життєвих ситуаціях доречні словесні вислови; розвивати вміння оцінювати спілкування своє та інших, опираючись на норми етикету, моделювати ситуації та розв язувати їх.
Перегляд файлу

Тема: Як звертатися до людей. Як вибачатися і пробачати.  Як чемно відмовитися чи погодитися. Як висловлювати вдячність.

 

Мета:

навчити учнів обґрунтовувати важливість дотримання правил мовного етикету, використовувати в різних життєвих ситуаціях доречні словесні вислови; розвивати вміння оцінювати спілкування своє та інших, опираючись на норми етикету, моделювати ситуації та розв язувати їх.

       

 

          Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

 

 Обладнання: підручник « Етика» Данилевської, друковані зошити.

 

 

                            Хід уроку

 

І.Організаційний момент. Створення позитивного настрою учнів.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація навчального сприйняття

Учитель:

Уявіть, що ми присутні на конференції , яка має розглядати проблеми спілкування між людьми.  Що б ви порадили присутнім, для того аби бути  цікавим співрозмовником?

 

Виступи учнів.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

1. Чи потрапляли ви в ситуації, коли вам не зручно було сказати

 «ні» ?

2. Чому треба ввічливо відмовляти?

 

Висновок:  Звичайно, вибрати доречні слова в тій чи іншій ситуації буває вкрай важко. Але при цьому завжди треба пам ятати, що ми ніколи не повинні принижувати чи ображати співрозмовника.

 

 

IV. Оголошення теми .  Завдання учні називають самостійно, керуючись підручником Данилевської на стр.131

 

V.Формування нових знань, умінь, навичок

 

Учитель:

На минулому уроці ми вже говорили про « чарівні слова»  мовного етикету.

1.  Завдання : заповнити таблицю , в якій у лівій колонці вкажемо відомі вам словесні формули ввічливості, а в правій – осіб, звертаючись до яких , ці словесні формули прийнято використовувати.

 

    

                   

Словесна формула вві ливості                           Стосовно кого прийнято використовувати

 

Доброго дня                                     Учитель, старша людина,

                                                       Незнайома

Привіт                                           Товариші, друзі

До побачення                                Старші люди, вчителі

Бувай                                             Друзі, товариші, близькі знайомі   

 

 

 

Заповнення таблиці, аналіз її учнями.

 

2.  Виступ учнів  з додатковими повідомленнями « Про особливості мовного етикету різних народів» ( 1-2 хв.)

 Учитель:

Які ж правила варто пам ятати, щоб користуватися  всім багатством мовного етикету?

 

 

 

 

 

Робота в групах:

 

1. Підготувати виступ «Особливості називання людей при зверненні в Україні» (с.133 підручника)

 

2. Розіграти діалог – сценку відповідно до передбаченої етикетом послідовності вживання реплік  ( с.134, завдання 5)

 

3. Доберіть з поданих етикетних формул найдоречніші в кожній з описаних ситуацій. ( завдання 6, стр.134)

 

Виступи груп, обговорення.

 

 

VI. Систематизація вивченого

 

Учитель:

На уроці ви активно працювали, дізналися багато нового.

Уявіть, що до вас підійшов журналіст і запропонував відповісти на запитання: які етикетні слова ви вживаєте найчастіше, а  про які забуваєте? За допомогою уявного мікрофону , будь ласка,  дайте відповідь .

 

VII.  Оцінювання, коментар особистісних досягнень учнів.

Домашнє завдання:  скласти і записати текст привітання з нагоди дня народження різним адресатам – мамі, другові, вчительці. Уникайте шаблонності.

 


doc
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
2091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку