Тема: Любов до свого народу. Віра і Божа допомога – запорука перемог. Біблійна історія про Давида та Голіята.
Мета: пояснити дітям суть поняття патріотизму як вияву любові та пошани до своєї Вітчизни; розповісти про вияви любові до свого народу на прикладі біблійної історії про Давида та Голіята; усвідомити різницю між поняттями «громадянин» та «патріот»; виховувати почуття патріотизму та готовність служити своєму народові.
Обладнання: основа для порівняльної таблиці, картки з висловлюваннями, картки для гри «Так/Ні».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання: «Хто такий патріот? Чи обов’язково здійснити героїчний вчинок, щоб стати патріотом?». Підведення до теми уроку.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Яким словом, на вашу думку, закінчується цей уривок вірша Василя Симоненка?
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки ________.
Чому не можна вибирати Батьківщину?
Поясни, як ти розумієш подані висловлювання.
«Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона своя» (Сенека).
«Не питай, що твоя країна може зробити для тебе, а запитай, що ти можеш зробити для своєї країни» (Джон Кеннеді).
Патріотизм – любов до Батьківщини, відданість своєму народові, готовність заради нього на жертви та подвиги, усвідомлення своїх обов’язків перед своїм народом.
V. Завдання на засвоєння нового матеріалу.
5.1. Заповни таблицю відповідними визначеннями. Як ти розумієш різницю між поняттями «громадянин» та «патріот»?
Громадянин |
Патріот |
|
|
5.2. «Мозковий штурм».
А ким був Давид – громадянином чи патріотом? Обґрунтуй свою думку. Які дії та слова Давида свідчать про його патріотизм?
5.3. Гра «Так/Ні».
Уважно прочитай запропоновані вчителем варіанти та подумай, котрі з
цих дій будуть виявами патріотизму («Так»), а котрі – виявом його відсутності («Ні»).
VI. Підсумок уроку.
Метод «Мікрофон».
Що вчить нас історія про Давида та Голіята? Який приклад нам подає юнак Давид?